Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Gürkan ÖZTÜRK
Dersi VerenlerProf.Dr. Lütfü HANOĞLU, Prof.Dr. Gürkan ÖZTÜRK, Prof.Dr. Ertuğrul KILIÇ, Öğr.Gör.Dr. Mehmet Şerif AYDIN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBilimsel araştırmanın ne olduğunu, genel ilkelerini ve yöntemlerini ve bilimsel bilgiye erişim yollarını aktarmak.
Dersin İçeriğiBu ders; Bilimsel araştırmanın tanımı ve ilkeleri,Bilimsel araştırma çeşitleri,Bilimsel araştırma evreleri,Bilimsel yayının tanımı ,Bilimsel yayının çeşitleri -1,Bilimsel yayının çeşitleri -2,Elektronik veri kaynakları,Literatür tarama yazılımları-1,Literatür tarama yazılımları -2,Bilimsel araştırmada etik kurallar ve ihlaller -1,Bilimsel araştırmada etik kurallar ve ihlaller -2,Temel laboratuvar hesaplamaları -1,Temel laboratuvar hesaplamaları -2,Bilimsel veri analizi; konularını içermektedir.
Dersin İçeriğiÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bilimsel kavramını tanımlayabilir.
Bilimsel olan ve olmayan bilgi kaynaklarını ayırt edebilir.
Bilimsel yayının ne olduğunu ve çeşitlerini örnekleriyle tanımlayabilir.
Güvenilir bilimsel bilgiye erişme yollarını özetleyebilir.
Bilimsel araştırmanın aşamalarını tanımlayabilir
Literatür taramada en etkin yöntemleri kullanabilir.
Temel laboratuvar hesaplamalarını yapabilir.
Araştırmada etik kuralları ve ihlalleri değerlendirebilir.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Bilimsel araştırmanın tanımı ve ilkeleri
2Bilimsel araştırma çeşitleri
3Bilimsel araştırma evreleri
4Bilimsel yayının tanımı
5Bilimsel yayının çeşitleri -1
6Bilimsel yayının çeşitleri -2
7Elektronik veri kaynakları
8Literatür tarama yazılımları-1
9Literatür tarama yazılımları -2
10Bilimsel araştırmada etik kurallar ve ihlaller -1
11Bilimsel araştırmada etik kurallar ve ihlaller -2
12Temel laboratuvar hesaplamaları -1
13Temel laboratuvar hesaplamaları -2
14Bilimsel veri analizi
Kaynak
Bilimsel Araştırma ve E- Kaynaklar, Prof. Dr. Zeynel Dinler Bilimsel Araştırmanın Mantığı, Karl Popper Modern Araştırmacı, Jacques Barzun

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
0
Mikrobiyoloji alanında yüksek düzeyde güncel bilimsel bilgi ve beceri kazanır ve alanındaki yenilikleri takip eder.
0
Bilimsel araştırmaların planlanması ve istatistiksel değerlendirmesini yapar, sonuçlarını hakemli bir dergide yayinlamak uzere makale hazirlar ve/veya bilimsel bir toplantıda sunar.
0
Mikrobiyoloji laboratuvarlarını iyi laboratuvar uygulamaları ve biyogüvenlik kurallarına uygun şekilde kullanır.
0
Disiplinler arası çalışmaların önemini kavrar ve alanıyla ilgili disiplinleri takip eder.
0
Uygulamalı temel mikrobiyoloji laboratuvarında rutin ve araştırma amacına hizmet eden cihaz ve aletlerin kullanımını bilir ve bir araştırmayı laboratuvarda uygular.
0
Bilimsel bilgiye ulaşmada kütüphane de ve/veya internet uzerinden bilimsel kaynaklari kullanmasini bilir.
0
Bilimsel çalışma sonuçlarını ya da alanındaki bir konuyu profesyonel düzeyde sunma yetenekleri geliştirir.
0
Teorik bilgileri, dikkatle dinleme ve doğru soru sorma yetisini kullanarak kritik ve analitik düşünme yeteneği geliştirir.
0
Bir danışman yardımıyla ya da bağımsız olarak bilimsel veya teknik bir sorunu tanımlar, çözümü ile ilgili öneriler getirebilir ve gerektiğinde çözer.
0
Mikrobiyoloji alanındaki güncel, ulusal ve uluslararası mesleki literatürleri izler, çalışmalarını seminer olarak sunar veya bir dergide yayınlar.
0
Mikrobiyoloji alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilir ve bu değerleri öğretebilir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Ders

-

Dersin Detaylı Bilgileri

-

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu