Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Gürkan ÖZTÜRK |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Lütfü HANOĞLU, Prof.Dr. Gürkan ÖZTÜRK, Prof.Dr. Ertuğrul KILIÇ, Öğr.Gör.Dr. Mehmet Şerif AYDIN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bilimsel araştırmanın ne olduğunu, genel ilkelerini ve yöntemlerini ve bilimsel bilgiye erişim yollarını aktarmak. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Bilimsel araştırmanın tanımı ve ilkeleri,Bilimsel araştırma çeşitleri,Bilimsel araştırma evreleri,Bilimsel yayının tanımı ,Bilimsel yayının çeşitleri -1,Bilimsel yayının çeşitleri -2,Elektronik veri kaynakları,Literatür tarama yazılımları-1,Literatür tarama yazılımları -2,Bilimsel araştırmada etik kurallar ve ihlaller -1,Bilimsel araştırmada etik kurallar ve ihlaller -2,Temel laboratuvar hesaplamaları -1,Temel laboratuvar hesaplamaları -2,Bilimsel veri analizi; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bilimsel kavramını tanımlayabilir. | ||
Bilimsel olan ve olmayan bilgi kaynaklarını ayırt edebilir. | ||
Bilimsel yayının ne olduğunu ve çeşitlerini örnekleriyle tanımlayabilir. | ||
Güvenilir bilimsel bilgiye erişme yollarını özetleyebilir. | ||
Bilimsel araştırmanın aşamalarını tanımlayabilir | ||
Literatür taramada en etkin yöntemleri kullanabilir. | ||
Temel laboratuvar hesaplamalarını yapabilir. | ||
Araştırmada etik kuralları ve ihlalleri değerlendirebilir. |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Bilimsel araştırmanın tanımı ve ilkeleri | |
2 | Bilimsel araştırma çeşitleri | |
3 | Bilimsel araştırma evreleri | |
4 | Bilimsel yayının tanımı | |
5 | Bilimsel yayının çeşitleri -1 | |
6 | Bilimsel yayının çeşitleri -2 | |
7 | Elektronik veri kaynakları | |
8 | Literatür tarama yazılımları-1 | |
9 | Literatür tarama yazılımları -2 | |
10 | Bilimsel araştırmada etik kurallar ve ihlaller -1 | |
11 | Bilimsel araştırmada etik kurallar ve ihlaller -2 | |
12 | Temel laboratuvar hesaplamaları -1 | |
13 | Temel laboratuvar hesaplamaları -2 | |
14 | Bilimsel veri analizi |
Kaynak |
Bilimsel Araştırma ve E- Kaynaklar, Prof. Dr. Zeynel Dinler Bilimsel Araştırmanın Mantığı, Karl Popper Modern Araştırmacı, Jacques Barzun |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Mikrobiyoloji alanında yüksek düzeyde güncel bilimsel bilgi ve beceri kazanır ve alanındaki yenilikleri takip eder. | ||||||
0 | Bilimsel araştırmaların planlanması ve istatistiksel değerlendirmesini yapar, sonuçlarını hakemli bir dergide yayinlamak uzere makale hazirlar ve/veya bilimsel bir toplantıda sunar. | ||||||
0 | Mikrobiyoloji laboratuvarlarını iyi laboratuvar uygulamaları ve biyogüvenlik kurallarına uygun şekilde kullanır. | ||||||
0 | Disiplinler arası çalışmaların önemini kavrar ve alanıyla ilgili disiplinleri takip eder. | ||||||
0 | Uygulamalı temel mikrobiyoloji laboratuvarında rutin ve araştırma amacına hizmet eden cihaz ve aletlerin kullanımını bilir ve bir araştırmayı laboratuvarda uygular. | ||||||
0 | Bilimsel bilgiye ulaşmada kütüphane de ve/veya internet uzerinden bilimsel kaynaklari kullanmasini bilir. | ||||||
0 | Bilimsel çalışma sonuçlarını ya da alanındaki bir konuyu profesyonel düzeyde sunma yetenekleri geliştirir. | ||||||
0 | Teorik bilgileri, dikkatle dinleme ve doğru soru sorma yetisini kullanarak kritik ve analitik düşünme yeteneği geliştirir. | ||||||
0 | Bir danışman yardımıyla ya da bağımsız olarak bilimsel veya teknik bir sorunu tanımlar, çözümü ile ilgili öneriler getirebilir ve gerektiğinde çözer. | ||||||
0 | Mikrobiyoloji alanındaki güncel, ulusal ve uluslararası mesleki literatürleri izler, çalışmalarını seminer olarak sunar veya bir dergide yayınlar. | ||||||
0 | Mikrobiyoloji alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilir ve bu değerleri öğretebilir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |