Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
DENEYSEL ARAŞTIRMA PLANLAMA,YÜRÜTME VE DEĞERLENDİRME | 2+0 | 2 | 5 |
Ders Programı | Çarşamba 11:00-11:45 Çarşamba 12:00-12:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Mustafa Bülent ŞERBETÇİOĞLU |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Mustafa Bülent ŞERBETÇİOĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Araştırma planlama, yürütme, bilimsel araştırma etik kuralları yerine getirebilme, uygun istatistiksel yöntemler seçme ve sonuçları yorumlayabilme becerilerini kazandırmak |
Dersin İçeriği | Bu ders; Bilimsel araştırma neden önemlidir?,Araştırma yöntemleri,Proje nedir?,Proje yönetimi,Hipotez oluşturma,Genel hedefler ve proje amaçlarının belirlenmesi,Ara sınav,Araştırma projesi nasıl hazırlanır?,Etik ilkeler,Veri toplama,Örnek proje değerlendirmesi,Örnek proje değerlendirmesi ,Hazırlanan projelerin tartışılması,Genel değerlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Elde edilen sonuçları raporlayabilir. | 1, 10, 14, 16, 2, 3, 4 | C |
Elde edilen verilerin sonuçlarını yorumlayabilir. | 1, 10, 14, 16, 2, 3, 4 | C |
Veri toplama yöntemlerini bilir. | 1, 10, 14, 16, 2, 3, 4 | C |
Araştırma planlama aşamalarını tanımlayabilir. | 1, 10, 14, 16, 2, 3, 4 | C |
Çalışma planlaması yapabilir. | 1, 10, 14, 16, 2, 3, 4 | C |
Bilimsel çalışma yöntemlerini tanımlayabilir. | 1, 10, 14, 16, 2, 3, 4 | C |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 10: Beyin Fırtınası, 14: Bireysel Çalışma, 16: Proje Temelli Öğrenme, 2: Soru - Cevap, 3: Tartışma, 4: Alıştırma ve Uygulama |
Ölçme Yöntemleri: | C: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Bilimsel araştırma neden önemlidir? | Ön hazırlık yok |
2 | Araştırma yöntemleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
3 | Proje nedir? | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
4 | Proje yönetimi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
5 | Hipotez oluşturma | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
6 | Genel hedefler ve proje amaçlarının belirlenmesi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
7 | Ara sınav | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
8 | Araştırma projesi nasıl hazırlanır? | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
9 | Etik ilkeler | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
10 | Veri toplama | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
11 | Örnek proje değerlendirmesi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
12 | Örnek proje değerlendirmesi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
13 | Hazırlanan projelerin tartışılması | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
14 | Genel değerlendirme | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
Kaynak |
1. Proje Yönetimi, Avrupa Konseyi yayınları, Strassburg, ?Avrupa Konseyi ve Avrupa Komisyonu, Kasım, 2000. 2. Tübitak 3. Research design and evaluation in speech-language pathology and audiology, Franklin H. Silverman, Allyn and bacon, 1998. 4. Professional writing in speech-language patholoy and audiology, Robert Goldfarb, Yula Cherpelis, San Diego, Plural Pub, 2009. 5. Sağlık Alanlarında Araştırma Yötemleri, S. Özgür, Güneş Tıp Kitabevi, 2009. |
PowerPoint dosyaları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | PY1. Odyoloji alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri, ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
0 | PY2. Odyoloji eğitiminde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri bireysel ve toplumsal düzeyde işitme, konuşma ve denge sağlığının geliştirilmesi ve bu alandaki hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır. | X | |||||
0 | PY3. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozuklukları alanında bilimsel olarak kanıtlanmış bilgiye ulaşır, değerlendirir, yorumlar ve bilgiyi paylaşır. | X | |||||
0 | PY4. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozukluklarını bireysel ve toplumsal düzeyde belirler, mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri sunar. | X | |||||
0 | PY5. Yaş, cinsiyet, sosyo-kültürel, ekonomik, hastalık ve sağlık durumlarını göz önünde bulundurarak hastalık ve bireye özgü tanı, test, tedavi ve rehabilitasyon programları düzenler, uygular, eğitimini verir, izler. | X | |||||
0 | PY6. Mesleki alana özgü bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanır. | X | |||||
0 | PY7. Odyoloji alanında ilişkin sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek gruplarıyla işbirliği içerisinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
0 | PY8. Uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülmeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
0 | PY9. Öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir. | X | |||||
0 | PY10. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. | X | |||||
0 | PY11. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | |||||
0 | PY12. Kendi ülkesinin ve diğer ülkelerin gelenekleri ve kültürleri hakkında bilgi sahibi olmak yoluyla bireysel ve kültürel farklılıkları değerlendirebilir. | X | |||||
0 | PY13. İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilimsel kaynakları takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar. | X | |||||
0 | PY14. Odyolojiyle ilişkili uygulamalarda görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | X | |||||
0 | PY15. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır. | X | |||||
0 | PY16. Mezuniyet sonrası kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere aktif katılımda bulunur | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |