Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İŞİTME-KONUŞMA BOZUK. VE DEĞERLENDİRMESİ-Güz Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Mustafa Bülent ŞERBETÇİOĞLU
Dersi VerenlerProf.Dr. Erol BELGİN
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacıİşitme kaybına bağlı konuşma bozuklukları ve gelişimsel konuşma bozuklukları incelenir ve konuşma bozukluğu olan hastalara Odyoloji açısından bakılır.
Dersin İçeriğiBu ders; Bebeklik döneminde iletişim,Dilin prelinguistik özellikleri,Çocukta dil ve konuşma gelişimi,Dil ve Konuşma gelişimini etkileyen faktörler,Dil gelişimi ve beyin,Okul öncesi çocuklarda pragmatik, semantik ve gramatik gelişim,Okul dönemi ve sonrasında dilde gerçekleşen değişiklikler,Konuşma ve Dili etkileyen etmenler, Konuşma ve Dil Gelişimi Teorileri ve Bozuklukları,İşitme kayıpları-Dil,Çocuklarda ve yetişkinlerde dil ve konuşma bozuklukları,Öğrenme güçlüklerine eşlik eden genetik bozukluklar, sendromlar,Öğrenci Sunumları,Öğrenci Sunumları,Öğrenci Sunumları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
İşitme ve konuşma bozukluklarının sınıflandırır.10, 12, 13, 14, 16, 18, 19, 9A
Normal dil ve konuşma gelişimini açıklar.10, 12, 13, 14, 16, 18, 19, 9A
İşitme ve konuşma bozukluklarının nedenlerini kavrar.10, 12, 13, 14, 16, 18, 19, 9A
İşitme ve konuşma bozukluklarında değerlendirme, tanı ve tedavisini tanımlar.10, 12, 13, 14, 16, 18, 19, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Bebeklik döneminde iletişimÖn hazırlık yok
2Dilin prelinguistik özellikleriÖn hazırlık yok
3Çocukta dil ve konuşma gelişimiÖn hazırlık yok
4Dil ve Konuşma gelişimini etkileyen faktörlerÖn hazırlık yok
5Dil gelişimi ve beyinÖn hazırlık yok
6Okul öncesi çocuklarda pragmatik, semantik ve gramatik gelişimÖn hazırlık yok
7Okul dönemi ve sonrasında dilde gerçekleşen değişikliklerÖn hazırlık yok
8Konuşma ve Dili etkileyen etmenler, Konuşma ve Dil Gelişimi Teorileri ve BozukluklarıÖn hazırlık yok
9İşitme kayıpları-DilHearing losses-Language
10Çocuklarda ve yetişkinlerde dil ve konuşma bozukluklarıÖn hazırlık yok
11Öğrenme güçlüklerine eşlik eden genetik bozukluklar, sendromlarÖn hazırlık yok
12Öğrenci SunumlarıÖn hazırlık yok
13Öğrenci SunumlarıÖn hazırlık yok
14Öğrenci SunumlarıÖn hazırlık yok
Kaynak
Powerpoint ve Word ortamında dosyalar.
1) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş ve Boyun Cerrahisi, Onur Çelik, 2. Baskı, 2007 2) Essential Otolaryngology, K.J. Lee (Türkçe çevirisi) 2004. 3) Kulak Hastalıkları A. Necmettin Akyıldız, I - 1998 ve II – 2002 4) Vertigo, Fazıl Necdet Ardıç. İzmir Güven Kitabevleri, 2005. 5) Otolaringoloji Temel Bilgiler. Seiden AM et al. (Çeviri editörü: Çetin Kaleli), Nobel Tıp Kitabevleri, 2003. 6) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş-Boyun Cerrahisi. Koç C. Güneş Kitabevi, 2004 7) Audiology Treatment, Valente-Hosford-Dunn-Valente, 8) Vestibular Rehabilitation, Susan Herdman, 2015

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1. Odyoloji alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri, ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
PY2. Odyoloji eğitiminde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri bireysel ve toplumsal düzeyde işitme, konuşma ve denge sağlığının geliştirilmesi ve bu alandaki hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır.
X
3
PY3. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozuklukları alanında bilimsel olarak kanıtlanmış bilgiye ulaşır, değerlendirir, yorumlar ve bilgiyi paylaşır.
X
4
PY4. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozukluklarını bireysel ve toplumsal düzeyde belirler, mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri sunar.
X
5
PY5. Yaş, cinsiyet, sosyo-kültürel, ekonomik, hastalık ve sağlık durumlarını göz önünde bulundurarak hastalık ve bireye özgü tanı, test, tedavi ve rehabilitasyon programları düzenler, uygular, eğitimini verir, izler.
X
6
PY6. Mesleki alana özgü bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanır.
X
7
PY7. Odyoloji alanında ilişkin sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek gruplarıyla işbirliği içerisinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
8
PY8. Uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülmeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
9
PY9. Öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir.
X
10
PY10. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.
X
11
PY11. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
12
PY12. Kendi ülkesinin ve diğer ülkelerin gelenekleri ve kültürleri hakkında bilgi sahibi olmak yoluyla bireysel ve kültürel farklılıkları değerlendirebilir.
X
13
PY13. İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilimsel kaynakları takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar.
X
14
PY14. Odyolojiyle ilişkili uygulamalarda görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X
15
PY15. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır.
X
16
PY16. Mezuniyet sonrası kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere aktif katılımda bulunur
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi248
Okul Dışı Diğer Faaliyetler2816
Proje Sunumu / Seminer21428
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı2612
Ara Sınav ve Hazırlığı2510
Genel Sınav ve Hazırlığı21632
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)106
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(106/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İŞİTME-KONUŞMA BOZUK. VE DEĞERLENDİRMESİ-Güz Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Mustafa Bülent ŞERBETÇİOĞLU
Dersi VerenlerProf.Dr. Erol BELGİN
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacıİşitme kaybına bağlı konuşma bozuklukları ve gelişimsel konuşma bozuklukları incelenir ve konuşma bozukluğu olan hastalara Odyoloji açısından bakılır.
Dersin İçeriğiBu ders; Bebeklik döneminde iletişim,Dilin prelinguistik özellikleri,Çocukta dil ve konuşma gelişimi,Dil ve Konuşma gelişimini etkileyen faktörler,Dil gelişimi ve beyin,Okul öncesi çocuklarda pragmatik, semantik ve gramatik gelişim,Okul dönemi ve sonrasında dilde gerçekleşen değişiklikler,Konuşma ve Dili etkileyen etmenler, Konuşma ve Dil Gelişimi Teorileri ve Bozuklukları,İşitme kayıpları-Dil,Çocuklarda ve yetişkinlerde dil ve konuşma bozuklukları,Öğrenme güçlüklerine eşlik eden genetik bozukluklar, sendromlar,Öğrenci Sunumları,Öğrenci Sunumları,Öğrenci Sunumları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
İşitme ve konuşma bozukluklarının sınıflandırır.10, 12, 13, 14, 16, 18, 19, 9A
Normal dil ve konuşma gelişimini açıklar.10, 12, 13, 14, 16, 18, 19, 9A
İşitme ve konuşma bozukluklarının nedenlerini kavrar.10, 12, 13, 14, 16, 18, 19, 9A
İşitme ve konuşma bozukluklarında değerlendirme, tanı ve tedavisini tanımlar.10, 12, 13, 14, 16, 18, 19, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Bebeklik döneminde iletişimÖn hazırlık yok
2Dilin prelinguistik özellikleriÖn hazırlık yok
3Çocukta dil ve konuşma gelişimiÖn hazırlık yok
4Dil ve Konuşma gelişimini etkileyen faktörlerÖn hazırlık yok
5Dil gelişimi ve beyinÖn hazırlık yok
6Okul öncesi çocuklarda pragmatik, semantik ve gramatik gelişimÖn hazırlık yok
7Okul dönemi ve sonrasında dilde gerçekleşen değişikliklerÖn hazırlık yok
8Konuşma ve Dili etkileyen etmenler, Konuşma ve Dil Gelişimi Teorileri ve BozukluklarıÖn hazırlık yok
9İşitme kayıpları-DilHearing losses-Language
10Çocuklarda ve yetişkinlerde dil ve konuşma bozukluklarıÖn hazırlık yok
11Öğrenme güçlüklerine eşlik eden genetik bozukluklar, sendromlarÖn hazırlık yok
12Öğrenci SunumlarıÖn hazırlık yok
13Öğrenci SunumlarıÖn hazırlık yok
14Öğrenci SunumlarıÖn hazırlık yok
Kaynak
Powerpoint ve Word ortamında dosyalar.
1) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş ve Boyun Cerrahisi, Onur Çelik, 2. Baskı, 2007 2) Essential Otolaryngology, K.J. Lee (Türkçe çevirisi) 2004. 3) Kulak Hastalıkları A. Necmettin Akyıldız, I - 1998 ve II – 2002 4) Vertigo, Fazıl Necdet Ardıç. İzmir Güven Kitabevleri, 2005. 5) Otolaringoloji Temel Bilgiler. Seiden AM et al. (Çeviri editörü: Çetin Kaleli), Nobel Tıp Kitabevleri, 2003. 6) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş-Boyun Cerrahisi. Koç C. Güneş Kitabevi, 2004 7) Audiology Treatment, Valente-Hosford-Dunn-Valente, 8) Vestibular Rehabilitation, Susan Herdman, 2015

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1. Odyoloji alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri, ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
PY2. Odyoloji eğitiminde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri bireysel ve toplumsal düzeyde işitme, konuşma ve denge sağlığının geliştirilmesi ve bu alandaki hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır.
X
3
PY3. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozuklukları alanında bilimsel olarak kanıtlanmış bilgiye ulaşır, değerlendirir, yorumlar ve bilgiyi paylaşır.
X
4
PY4. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozukluklarını bireysel ve toplumsal düzeyde belirler, mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri sunar.
X
5
PY5. Yaş, cinsiyet, sosyo-kültürel, ekonomik, hastalık ve sağlık durumlarını göz önünde bulundurarak hastalık ve bireye özgü tanı, test, tedavi ve rehabilitasyon programları düzenler, uygular, eğitimini verir, izler.
X
6
PY6. Mesleki alana özgü bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanır.
X
7
PY7. Odyoloji alanında ilişkin sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek gruplarıyla işbirliği içerisinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
8
PY8. Uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülmeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
9
PY9. Öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir.
X
10
PY10. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.
X
11
PY11. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
12
PY12. Kendi ülkesinin ve diğer ülkelerin gelenekleri ve kültürleri hakkında bilgi sahibi olmak yoluyla bireysel ve kültürel farklılıkları değerlendirebilir.
X
13
PY13. İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilimsel kaynakları takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar.
X
14
PY14. Odyolojiyle ilişkili uygulamalarda görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X
15
PY15. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır.
X
16
PY16. Mezuniyet sonrası kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere aktif katılımda bulunur
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 01/02/2023 - 11:17Son Güncelleme Tarihi: 01/02/2023 - 11:18