Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İŞİTME-KONUŞMA BOZUK. VE DEĞERLENDİRMESİ | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Gül ÖLÇEK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | İşitme kaybına bağlı konuşma bozuklukları ve gelişimsel konuşma bozuklukları incelenir ve konuşma bozukluğu olan hastalara Odyoloji açısından bakılır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Bebeklik döneminde iletişim,Dilin prelinguistik özellikleri,Çocukta dil ve konuşma gelişimi,Dil ve Konuşma gelişimini etkileyen faktörler,Dil gelişimi ve beyin,Okul öncesi çocuklarda pragmatik, semantik ve gramatik gelişim,Okul dönemi ve sonrasında dilde gerçekleşen değişiklikler,Konuşma ve Dili etkileyen etmenler, Konuşma ve Dil Gelişimi Teorileri ve Bozuklukları,İşitme kayıpları-Dil,Çocuklarda ve yetişkinlerde dil ve konuşma bozuklukları,Öğrenme güçlüklerine eşlik eden genetik bozukluklar, sendromlar,Öğrenci Sunumları,Öğrenci Sunumları,Öğrenci Sunumları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
İşitme ve konuşma bozukluklarının sınıflandırır. | 10, 12, 13, 14, 16, 18, 19, 9 | A |
Normal dil ve konuşma gelişimini açıklar. | 10, 12, 13, 14, 16, 18, 19, 9 | A |
İşitme ve konuşma bozukluklarının nedenlerini kavrar. | 10, 12, 13, 14, 16, 18, 19, 9 | A |
İşitme ve konuşma bozukluklarında değerlendirme, tanı ve tedavisini tanımlar. | 10, 12, 13, 14, 16, 18, 19, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bebeklik döneminde iletişim | Ön hazırlık yok |
2 | Dilin prelinguistik özellikleri | Ön hazırlık yok |
3 | Çocukta dil ve konuşma gelişimi | Ön hazırlık yok |
4 | Dil ve Konuşma gelişimini etkileyen faktörler | Ön hazırlık yok |
5 | Dil gelişimi ve beyin | Ön hazırlık yok |
6 | Okul öncesi çocuklarda pragmatik, semantik ve gramatik gelişim | Ön hazırlık yok |
7 | Okul dönemi ve sonrasında dilde gerçekleşen değişiklikler | Ön hazırlık yok |
8 | Konuşma ve Dili etkileyen etmenler, Konuşma ve Dil Gelişimi Teorileri ve Bozuklukları | Ön hazırlık yok |
9 | İşitme kayıpları-Dil | Hearing losses-Language |
10 | Çocuklarda ve yetişkinlerde dil ve konuşma bozuklukları | Ön hazırlık yok |
11 | Öğrenme güçlüklerine eşlik eden genetik bozukluklar, sendromlar | Ön hazırlık yok |
12 | Öğrenci Sunumları | Ön hazırlık yok |
13 | Öğrenci Sunumları | Ön hazırlık yok |
14 | Öğrenci Sunumları | Ön hazırlık yok |
Kaynak |
Powerpoint ve Word ortamında dosyalar. |
1) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş ve Boyun Cerrahisi, Onur Çelik, 2. Baskı, 2007 2) Essential Otolaryngology, K.J. Lee (Türkçe çevirisi) 2004. 3) Kulak Hastalıkları A. Necmettin Akyıldız, I - 1998 ve II – 2002 4) Vertigo, Fazıl Necdet Ardıç. İzmir Güven Kitabevleri, 2005. 5) Otolaringoloji Temel Bilgiler. Seiden AM et al. (Çeviri editörü: Çetin Kaleli), Nobel Tıp Kitabevleri, 2003. 6) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş-Boyun Cerrahisi. Koç C. Güneş Kitabevi, 2004 7) Audiology Treatment, Valente-Hosford-Dunn-Valente, 8) Vestibular Rehabilitation, Susan Herdman, 2015 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1. Odyoloji alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri, ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | PY2. Odyoloji eğitiminde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri bireysel ve toplumsal düzeyde işitme, konuşma ve denge sağlığının geliştirilmesi ve bu alandaki hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır. | X | |||||
3 | PY3. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozuklukları alanında bilimsel olarak kanıtlanmış bilgiye ulaşır, değerlendirir, yorumlar ve bilgiyi paylaşır. | X | |||||
4 | PY4. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozukluklarını bireysel ve toplumsal düzeyde belirler, mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri sunar. | X | |||||
5 | PY5. Yaş, cinsiyet, sosyo-kültürel, ekonomik, hastalık ve sağlık durumlarını göz önünde bulundurarak hastalık ve bireye özgü tanı, test, tedavi ve rehabilitasyon programları düzenler, uygular, eğitimini verir, izler. | X | |||||
6 | PY6. Mesleki alana özgü bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanır. | X | |||||
7 | PY7. Odyoloji alanında ilişkin sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek gruplarıyla işbirliği içerisinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
8 | PY8. Uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülmeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
9 | PY9. Öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir. | X | |||||
10 | PY10. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. | X | |||||
11 | PY11. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | |||||
12 | PY12. Kendi ülkesinin ve diğer ülkelerin gelenekleri ve kültürleri hakkında bilgi sahibi olmak yoluyla bireysel ve kültürel farklılıkları değerlendirebilir. | X | |||||
13 | PY13. İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilimsel kaynakları takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar. | X | |||||
14 | PY14. Odyolojiyle ilişkili uygulamalarda görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | X | |||||
15 | PY15. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır. | X | |||||
16 | PY16. Mezuniyet sonrası kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere aktif katılımda bulunur | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 2 | 4 | 8 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 2 | 8 | 16 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 2 | 14 | 28 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 2 | 6 | 12 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 2 | 5 | 10 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 2 | 16 | 32 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 106 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(106/30) | 4 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İŞİTME-KONUŞMA BOZUK. VE DEĞERLENDİRMESİ | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Gül ÖLÇEK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | İşitme kaybına bağlı konuşma bozuklukları ve gelişimsel konuşma bozuklukları incelenir ve konuşma bozukluğu olan hastalara Odyoloji açısından bakılır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Bebeklik döneminde iletişim,Dilin prelinguistik özellikleri,Çocukta dil ve konuşma gelişimi,Dil ve Konuşma gelişimini etkileyen faktörler,Dil gelişimi ve beyin,Okul öncesi çocuklarda pragmatik, semantik ve gramatik gelişim,Okul dönemi ve sonrasında dilde gerçekleşen değişiklikler,Konuşma ve Dili etkileyen etmenler, Konuşma ve Dil Gelişimi Teorileri ve Bozuklukları,İşitme kayıpları-Dil,Çocuklarda ve yetişkinlerde dil ve konuşma bozuklukları,Öğrenme güçlüklerine eşlik eden genetik bozukluklar, sendromlar,Öğrenci Sunumları,Öğrenci Sunumları,Öğrenci Sunumları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
İşitme ve konuşma bozukluklarının sınıflandırır. | 10, 12, 13, 14, 16, 18, 19, 9 | A |
Normal dil ve konuşma gelişimini açıklar. | 10, 12, 13, 14, 16, 18, 19, 9 | A |
İşitme ve konuşma bozukluklarının nedenlerini kavrar. | 10, 12, 13, 14, 16, 18, 19, 9 | A |
İşitme ve konuşma bozukluklarında değerlendirme, tanı ve tedavisini tanımlar. | 10, 12, 13, 14, 16, 18, 19, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bebeklik döneminde iletişim | Ön hazırlık yok |
2 | Dilin prelinguistik özellikleri | Ön hazırlık yok |
3 | Çocukta dil ve konuşma gelişimi | Ön hazırlık yok |
4 | Dil ve Konuşma gelişimini etkileyen faktörler | Ön hazırlık yok |
5 | Dil gelişimi ve beyin | Ön hazırlık yok |
6 | Okul öncesi çocuklarda pragmatik, semantik ve gramatik gelişim | Ön hazırlık yok |
7 | Okul dönemi ve sonrasında dilde gerçekleşen değişiklikler | Ön hazırlık yok |
8 | Konuşma ve Dili etkileyen etmenler, Konuşma ve Dil Gelişimi Teorileri ve Bozuklukları | Ön hazırlık yok |
9 | İşitme kayıpları-Dil | Hearing losses-Language |
10 | Çocuklarda ve yetişkinlerde dil ve konuşma bozuklukları | Ön hazırlık yok |
11 | Öğrenme güçlüklerine eşlik eden genetik bozukluklar, sendromlar | Ön hazırlık yok |
12 | Öğrenci Sunumları | Ön hazırlık yok |
13 | Öğrenci Sunumları | Ön hazırlık yok |
14 | Öğrenci Sunumları | Ön hazırlık yok |
Kaynak |
Powerpoint ve Word ortamında dosyalar. |
1) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş ve Boyun Cerrahisi, Onur Çelik, 2. Baskı, 2007 2) Essential Otolaryngology, K.J. Lee (Türkçe çevirisi) 2004. 3) Kulak Hastalıkları A. Necmettin Akyıldız, I - 1998 ve II – 2002 4) Vertigo, Fazıl Necdet Ardıç. İzmir Güven Kitabevleri, 2005. 5) Otolaringoloji Temel Bilgiler. Seiden AM et al. (Çeviri editörü: Çetin Kaleli), Nobel Tıp Kitabevleri, 2003. 6) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş-Boyun Cerrahisi. Koç C. Güneş Kitabevi, 2004 7) Audiology Treatment, Valente-Hosford-Dunn-Valente, 8) Vestibular Rehabilitation, Susan Herdman, 2015 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1. Odyoloji alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri, ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | PY2. Odyoloji eğitiminde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri bireysel ve toplumsal düzeyde işitme, konuşma ve denge sağlığının geliştirilmesi ve bu alandaki hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır. | X | |||||
3 | PY3. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozuklukları alanında bilimsel olarak kanıtlanmış bilgiye ulaşır, değerlendirir, yorumlar ve bilgiyi paylaşır. | X | |||||
4 | PY4. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozukluklarını bireysel ve toplumsal düzeyde belirler, mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri sunar. | X | |||||
5 | PY5. Yaş, cinsiyet, sosyo-kültürel, ekonomik, hastalık ve sağlık durumlarını göz önünde bulundurarak hastalık ve bireye özgü tanı, test, tedavi ve rehabilitasyon programları düzenler, uygular, eğitimini verir, izler. | X | |||||
6 | PY6. Mesleki alana özgü bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanır. | X | |||||
7 | PY7. Odyoloji alanında ilişkin sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek gruplarıyla işbirliği içerisinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
8 | PY8. Uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülmeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
9 | PY9. Öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir. | X | |||||
10 | PY10. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. | X | |||||
11 | PY11. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | |||||
12 | PY12. Kendi ülkesinin ve diğer ülkelerin gelenekleri ve kültürleri hakkında bilgi sahibi olmak yoluyla bireysel ve kültürel farklılıkları değerlendirebilir. | X | |||||
13 | PY13. İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilimsel kaynakları takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar. | X | |||||
14 | PY14. Odyolojiyle ilişkili uygulamalarda görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | X | |||||
15 | PY15. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır. | X | |||||
16 | PY16. Mezuniyet sonrası kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere aktif katılımda bulunur | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |