Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
PEDİATRİK ODYOLOJİK DEĞERLENDİRME | - | Bahar Dönemi | 2+2 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Gül ÖLÇEK |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Erol BELGİN |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Furkan Büyükkal |
Dersin Amacı | Bebek ve çocuklardaki işitme kaybı nedenlerini ve işitme kaybının teşhisini, teşhis sonrası takibini öğrenmek |
Dersin İçeriği | Bu ders; Bebeklik ve çocukluk çağı işitme kaybı,İşitme kaybı genetiği ve etiyoloji,İşitme kaybı, lisan gelişimi ve işitme kaybının etkileri ,Yenidoğan ve okulçağı işitme taramaları,Davranış testleri,VRA ve Oyun Odyometrisi,Ek engeli olan çocuklar,Ek engeli olan çocuklar 2,Objektif Testler- İmmitansmetri ve OAE,Objektif Testler-ABR,Amplifikasyon sistemleri,Pediatrik vakalar ve yorumlama,Pediatrik vakalar ve yorumlama,Pediatrik vakalar ve yorumlama; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
İşitme kaybı teşhisini koyabilir ve rehabilitasyon sürecini başlatır. | 10, 13, 14, 16, 17, 19, 4, 9 | E |
İşitme Tarama programını bilir ve test sonuçlarını raporlar. | 10, 13, 14, 16, 17, 19, 4, 9 | E |
Bebek ve çocuklarda kullanılan temel değerlendirme kriterlerini açıklar. | 10, 13, 14, 16, 17, 19, 4, 9 | E |
Bebek ve çocuklarda kullanılan terimleri bilir. | 10, 13, 14, 16, 17, 19, 4, 9 | E |
İşitme kaybı nedenlerini açıklar. | 10, 13, 14, 16, 17, 19, 4, 9 | E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bebeklik ve çocukluk çağı işitme kaybı | Ön hazırlık yok |
2 | İşitme kaybı genetiği ve etiyoloji | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
3 | İşitme kaybı, lisan gelişimi ve işitme kaybının etkileri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
4 | Yenidoğan ve okulçağı işitme taramaları | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
5 | Davranış testleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
6 | VRA ve Oyun Odyometrisi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
7 | Ek engeli olan çocuklar | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
8 | Ek engeli olan çocuklar 2 | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
9 | Objektif Testler- İmmitansmetri ve OAE | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
10 | Objektif Testler-ABR | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
11 | Amplifikasyon sistemleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
12 | Pediatrik vakalar ve yorumlama | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
13 | Pediatrik vakalar ve yorumlama | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
14 | Pediatrik vakalar ve yorumlama | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
Kaynak |
Pediatric Audiological Medicine, Newton,V.,E., Wıley-Blackwell,2009. Pediatric audiology: Diagnosis, Technology, and Management. Madell, J.R., & Flexer, C.,2008 New York: Thieme. Pediatric Audiology 0-5 years, McCormick, B., Taylor and Francis, 1988 Behavioral evaluation of hearing in infants and young children, Madell, J.R., Thieme, 1998 |
Derste kullanılan PowerPoint dosyaları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1. Odyoloji alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri, ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | ||||||
2 | PY2. Odyoloji eğitiminde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri bireysel ve toplumsal düzeyde işitme, konuşma ve denge sağlığının geliştirilmesi ve bu alandaki hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır. | ||||||
3 | PY3. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozuklukları alanında bilimsel olarak kanıtlanmış bilgiye ulaşır, değerlendirir, yorumlar ve bilgiyi paylaşır. | ||||||
4 | PY4. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozukluklarını bireysel ve toplumsal düzeyde belirler, mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri sunar. | ||||||
5 | PY5. Yaş, cinsiyet, sosyo-kültürel, ekonomik, hastalık ve sağlık durumlarını göz önünde bulundurarak hastalık ve bireye özgü tanı, test, tedavi ve rehabilitasyon programları düzenler, uygular, eğitimini verir, izler. | ||||||
6 | PY6. Mesleki alana özgü bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanır. | ||||||
7 | PY7. Odyoloji alanında ilişkin sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek gruplarıyla işbirliği içerisinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | ||||||
8 | PY8. Uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülmeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | ||||||
9 | PY9. Öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir. | ||||||
10 | PY10. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. | ||||||
11 | PY11. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | ||||||
12 | PY12. Kendi ülkesinin ve diğer ülkelerin gelenekleri ve kültürleri hakkında bilgi sahibi olmak yoluyla bireysel ve kültürel farklılıkları değerlendirebilir. | ||||||
13 | PY13. İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilimsel kaynakları takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar. | ||||||
14 | PY14. Odyolojiyle ilişkili uygulamalarda görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | ||||||
15 | PY15. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır. | ||||||
16 | PY16. Mezuniyet sonrası kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere aktif katılımda bulunur |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 4 | 6 | 24 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 4 | 2 | 8 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 4 | 4 | 16 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 6 | 4 | 24 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 6 | 4 | 24 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 6 | 8 | 48 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 172 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(172/30) | 6 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
PEDİATRİK ODYOLOJİK DEĞERLENDİRME | - | Bahar Dönemi | 2+2 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Gül ÖLÇEK |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Erol BELGİN |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Furkan Büyükkal |
Dersin Amacı | Bebek ve çocuklardaki işitme kaybı nedenlerini ve işitme kaybının teşhisini, teşhis sonrası takibini öğrenmek |
Dersin İçeriği | Bu ders; Bebeklik ve çocukluk çağı işitme kaybı,İşitme kaybı genetiği ve etiyoloji,İşitme kaybı, lisan gelişimi ve işitme kaybının etkileri ,Yenidoğan ve okulçağı işitme taramaları,Davranış testleri,VRA ve Oyun Odyometrisi,Ek engeli olan çocuklar,Ek engeli olan çocuklar 2,Objektif Testler- İmmitansmetri ve OAE,Objektif Testler-ABR,Amplifikasyon sistemleri,Pediatrik vakalar ve yorumlama,Pediatrik vakalar ve yorumlama,Pediatrik vakalar ve yorumlama; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
İşitme kaybı teşhisini koyabilir ve rehabilitasyon sürecini başlatır. | 10, 13, 14, 16, 17, 19, 4, 9 | E |
İşitme Tarama programını bilir ve test sonuçlarını raporlar. | 10, 13, 14, 16, 17, 19, 4, 9 | E |
Bebek ve çocuklarda kullanılan temel değerlendirme kriterlerini açıklar. | 10, 13, 14, 16, 17, 19, 4, 9 | E |
Bebek ve çocuklarda kullanılan terimleri bilir. | 10, 13, 14, 16, 17, 19, 4, 9 | E |
İşitme kaybı nedenlerini açıklar. | 10, 13, 14, 16, 17, 19, 4, 9 | E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bebeklik ve çocukluk çağı işitme kaybı | Ön hazırlık yok |
2 | İşitme kaybı genetiği ve etiyoloji | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
3 | İşitme kaybı, lisan gelişimi ve işitme kaybının etkileri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
4 | Yenidoğan ve okulçağı işitme taramaları | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
5 | Davranış testleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
6 | VRA ve Oyun Odyometrisi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
7 | Ek engeli olan çocuklar | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
8 | Ek engeli olan çocuklar 2 | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
9 | Objektif Testler- İmmitansmetri ve OAE | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
10 | Objektif Testler-ABR | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
11 | Amplifikasyon sistemleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
12 | Pediatrik vakalar ve yorumlama | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
13 | Pediatrik vakalar ve yorumlama | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
14 | Pediatrik vakalar ve yorumlama | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
Kaynak |
Pediatric Audiological Medicine, Newton,V.,E., Wıley-Blackwell,2009. Pediatric audiology: Diagnosis, Technology, and Management. Madell, J.R., & Flexer, C.,2008 New York: Thieme. Pediatric Audiology 0-5 years, McCormick, B., Taylor and Francis, 1988 Behavioral evaluation of hearing in infants and young children, Madell, J.R., Thieme, 1998 |
Derste kullanılan PowerPoint dosyaları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1. Odyoloji alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri, ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | ||||||
2 | PY2. Odyoloji eğitiminde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri bireysel ve toplumsal düzeyde işitme, konuşma ve denge sağlığının geliştirilmesi ve bu alandaki hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır. | ||||||
3 | PY3. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozuklukları alanında bilimsel olarak kanıtlanmış bilgiye ulaşır, değerlendirir, yorumlar ve bilgiyi paylaşır. | ||||||
4 | PY4. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozukluklarını bireysel ve toplumsal düzeyde belirler, mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri sunar. | ||||||
5 | PY5. Yaş, cinsiyet, sosyo-kültürel, ekonomik, hastalık ve sağlık durumlarını göz önünde bulundurarak hastalık ve bireye özgü tanı, test, tedavi ve rehabilitasyon programları düzenler, uygular, eğitimini verir, izler. | ||||||
6 | PY6. Mesleki alana özgü bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanır. | ||||||
7 | PY7. Odyoloji alanında ilişkin sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek gruplarıyla işbirliği içerisinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | ||||||
8 | PY8. Uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülmeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | ||||||
9 | PY9. Öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir. | ||||||
10 | PY10. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. | ||||||
11 | PY11. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | ||||||
12 | PY12. Kendi ülkesinin ve diğer ülkelerin gelenekleri ve kültürleri hakkında bilgi sahibi olmak yoluyla bireysel ve kültürel farklılıkları değerlendirebilir. | ||||||
13 | PY13. İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilimsel kaynakları takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar. | ||||||
14 | PY14. Odyolojiyle ilişkili uygulamalarda görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | ||||||
15 | PY15. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır. | ||||||
16 | PY16. Mezuniyet sonrası kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere aktif katılımda bulunur |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |