Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
HASTA EĞİTİMİ | 2+0 | 2 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Büşra Nur ÇATTIK |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Neda TANER, Dr.Öğr.Üye. Rashida Muhammad UMAR, Dr.Öğr.Üye. Büşra Nur ÇATTIK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Hasta eğitimi yöntemleri ve hasta eğitimin etkili iletişimin öğrenilmesi |
Dersin İçeriği | Bu ders; Giriş ,Farklı dosaj formların kullanımı ,Farklı dosaj formların kullanımı (inhaler ve parenteral) ,Hasta eğitiminde iletişim becerileri ,Etkili iletişim becerileri,İlaç bilgi kaynakların araştırılması, kullanımı ve paylaşımı ,Kanser hastalarında hasta eğitimi,Hepatit hastalarında hasta eğitimi,Kronik hastalıklarda hasta eğitimi,Geriatride hasta uyuncu,Polifarmasi önleme stratejileri,Motivasyonel hasta eğitim teknikleri,Hasta uyuncu değerlendirme yöntemleri ,Hasta odaklı eczacılık uygulamalarında olgu çözümlemeleri; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Giriş | 1, 15, 18, 22, 3, 8 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 15: Problem Çözme, 18: Vaka Çalışması, 22: probleme dayalı öğrenme, 3: Tartışma, 8: Grup Çalışması |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş | |
2 | Farklı dosaj formların kullanımı | |
3 | Farklı dosaj formların kullanımı (inhaler ve parenteral) | |
4 | Hasta eğitiminde iletişim becerileri | |
5 | Etkili iletişim becerileri | |
6 | İlaç bilgi kaynakların araştırılması, kullanımı ve paylaşımı | |
7 | Kanser hastalarında hasta eğitimi | |
8 | Hepatit hastalarında hasta eğitimi | |
9 | Kronik hastalıklarda hasta eğitimi | |
10 | Geriatride hasta uyuncu | |
11 | Polifarmasi önleme stratejileri | |
12 | Motivasyonel hasta eğitim teknikleri | |
13 | Hasta uyuncu değerlendirme yöntemleri | |
14 | Hasta odaklı eczacılık uygulamalarında olgu çözümlemeleri |
Kaynak |
Consultation skills for pharmacy practice: taking a patient-centred approach, |
Pharmacotherapy text book, Community and clinical pharmacy skills |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | PY-1. Klinik eczacılık alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. | ||||||
0 | PY-2. Hasta profili oluşturmak, hasta eğitimi, ilaç danışmanlığı, hakkında ileri derecede bilgiye sahiptir. | ||||||
0 | PY-3. Klinik eczacılık alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında ilgili disiplinlerden kişilerle işbirliği yapar. | ||||||
0 | PY-4. İlacın hastaya verilmesi ve kullanımı ile ilgili bilgi ve donanımlarını kullanır, gözetim ve denetim görevi ile akılcı ve güvenli ilaç kullanımını sağlayarak farmasötik bakım hizmeti verir. | ||||||
0 | PY-5. Klinik eczacılığın, sorumluluğunun olduğu alanlarda idari ve teknik olarak donanım kazanır ve kurallara uygun olarak hastane eczacılığı uygulamalarını gerçekleştirir. | ||||||
0 | PY-6. Klinik eczacılık alanındaki sorunlara bilimsel veriler/kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. | ||||||
0 | PY-7. Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir. | ||||||
0 | PY-8. Klinik eczacılık alanı ile ilgili sahip olduğu ileri düzey bilgi birikimini kullanarak bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | ||||||
0 | PY-9. Yaşam boyu öğrenmeyi benimsediğini gösterir, gelişime açıktır ve bu davranışını devam ettirir. | ||||||
0 | PY-10. Klinik eczacılık alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder ve değerlendirir. | ||||||
0 | PY-11. Mesleki etkinlik ve uygulamalarını güvenli bir şekilde belgeler ve kayıt tutar. | ||||||
0 | PY-12. İlaç ile ilgili her konuda hastaya, sağlık personeline ve topluma bilgi aktarır. | ||||||
0 | PY-13. Farmasötik ürünlerin kalite güvencesi konularında ilgili kişiler ve kurumları bilgilendirir. | ||||||
0 | PY-14. Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | ||||||
0 | PY-15. Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |