Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
LİTERATÜR DEĞERLENDİRME VE SUNUM TEKNİKLERİ | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Büşra Nur ÇATTIK |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Ozan Emre EYUPOĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı bilimsel kaynakları analiz etmek, rapor hazırlamak ve etkili teknikler kullanarak sunmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Literatür taramaya giriş ve bilimsel araştırmadaki önemi,Literatür kaynakları ve kaynaklara ulaşma,Araştırma makale analizi,Atıf,Makale türleri,Referans ekleme ve referans düzenleme yazılımları,Tablo, şekil ve şema hazırlama ,Rapor yazma ve analiz ,Akademik iletişim ve uygulamalar ,Sunum hazırlama teknikleri,İntihal tarama programları ve uygulamaları,Patent inceleme uygulamaları,Klinik Eczacılıkta İlaç Etkileşim Araştırma Programları ve Uygulamaları,Makale Yazımında Yapay Zeka Uygulamaları ve Etik; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Veri tabanlarını literatür taramada etkili kullanır. | 14, 16, 2, 9 | A, F |
Atıf gösterim tekniklerini uygular. | 14, 16, 2, 9 | A, F |
Yapay zeka uygulamalarını ilaç etkileşiminde kullanır. | 14, 16, 2, 9 | A, F |
Patent veri tabanlarını referans gösterebilir. | 14, 16, 2, 9 | A, F |
Etkileşim desenli sunum hazırlar. | 14, 16, 2, 9 | A, F |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Literatür taramaya giriş ve bilimsel araştırmadaki önemi | 1, 2, 3 |
2 | Literatür kaynakları ve kaynaklara ulaşma | 1, 2, 3 |
3 | Araştırma makale analizi | 1, 2, 3 |
4 | Atıf | 1, 2, 3 |
5 | Makale türleri | 1, 2, 3 |
6 | Referans ekleme ve referans düzenleme yazılımları | 1, 2, 3 |
7 | Tablo, şekil ve şema hazırlama | 1, 2, 3 |
8 | Rapor yazma ve analiz | 1, 2, 3 |
9 | Akademik iletişim ve uygulamalar | 1, 2, 3 |
10 | Sunum hazırlama teknikleri | 1, 2, 3 |
11 | İntihal tarama programları ve uygulamaları | 1, 2, 3 |
12 | Patent inceleme uygulamaları | 1, 2, 3 |
13 | Klinik Eczacılıkta İlaç Etkileşim Araştırma Programları ve Uygulamaları | 1, 2, 3 |
14 | Makale Yazımında Yapay Zeka Uygulamaları ve Etik | 1, 2, 3 |
Kaynak |
1-Scopus, Pubmed, Web of Science Veri tabanları (online) |
2-Öğrenci Sunumları, 3-Diğer internet kaynakları, benzerlik programları, yapay zeka programları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Klinik eczacılık alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. | X | |||||
2 | PY-2. Hasta profili oluşturmak, hasta eğitimi, ilaç danışmanlığı, hakkında ileri derecede bilgiye sahiptir. | X | |||||
3 | PY-3. Klinik eczacılık alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında ilgili disiplinlerden kişilerle işbirliği yapar. | X | |||||
4 | PY-4. İlacın hastaya verilmesi ve kullanımı ile ilgili bilgi ve donanımlarını kullanır, gözetim ve denetim görevi ile akılcı ve güvenli ilaç kullanımını sağlayarak farmasötik bakım hizmeti verir. | X | |||||
5 | PY-5. Klinik eczacılığın, sorumluluğunun olduğu alanlarda idari ve teknik olarak donanım kazanır ve kurallara uygun olarak hastane eczacılığı uygulamalarını gerçekleştirir. | X | |||||
6 | PY-6. Klinik eczacılık alanındaki sorunlara bilimsel veriler/kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. | X | |||||
7 | PY-7. Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir. | X | |||||
8 | PY-8. Klinik eczacılık alanı ile ilgili sahip olduğu ileri düzey bilgi birikimini kullanarak bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
9 | PY-9. Yaşam boyu öğrenmeyi benimsediğini gösterir, gelişime açıktır ve bu davranışını devam ettirir. | X | |||||
10 | PY-10. Klinik eczacılık alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder ve değerlendirir. | X | |||||
11 | PY-11. Mesleki etkinlik ve uygulamalarını güvenli bir şekilde belgeler ve kayıt tutar. | X | |||||
12 | PY-12. İlaç ile ilgili her konuda hastaya, sağlık personeline ve topluma bilgi aktarır. | X | |||||
13 | PY-13. Farmasötik ürünlerin kalite güvencesi konularında ilgili kişiler ve kurumları bilgilendirir. | X | |||||
14 | PY-14. Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | X | |||||
15 | PY-15. Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 6 | 84 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 3 | 3 | 9 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 7 | 1 | 7 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 14 | 1 | 14 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 3 | 3 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 6 | 6 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 165 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(165/30) | 6 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
LİTERATÜR DEĞERLENDİRME VE SUNUM TEKNİKLERİ | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Büşra Nur ÇATTIK |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Ozan Emre EYUPOĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı bilimsel kaynakları analiz etmek, rapor hazırlamak ve etkili teknikler kullanarak sunmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Literatür taramaya giriş ve bilimsel araştırmadaki önemi,Literatür kaynakları ve kaynaklara ulaşma,Araştırma makale analizi,Atıf,Makale türleri,Referans ekleme ve referans düzenleme yazılımları,Tablo, şekil ve şema hazırlama ,Rapor yazma ve analiz ,Akademik iletişim ve uygulamalar ,Sunum hazırlama teknikleri,İntihal tarama programları ve uygulamaları,Patent inceleme uygulamaları,Klinik Eczacılıkta İlaç Etkileşim Araştırma Programları ve Uygulamaları,Makale Yazımında Yapay Zeka Uygulamaları ve Etik; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Veri tabanlarını literatür taramada etkili kullanır. | 14, 16, 2, 9 | A, F |
Atıf gösterim tekniklerini uygular. | 14, 16, 2, 9 | A, F |
Yapay zeka uygulamalarını ilaç etkileşiminde kullanır. | 14, 16, 2, 9 | A, F |
Patent veri tabanlarını referans gösterebilir. | 14, 16, 2, 9 | A, F |
Etkileşim desenli sunum hazırlar. | 14, 16, 2, 9 | A, F |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Literatür taramaya giriş ve bilimsel araştırmadaki önemi | 1, 2, 3 |
2 | Literatür kaynakları ve kaynaklara ulaşma | 1, 2, 3 |
3 | Araştırma makale analizi | 1, 2, 3 |
4 | Atıf | 1, 2, 3 |
5 | Makale türleri | 1, 2, 3 |
6 | Referans ekleme ve referans düzenleme yazılımları | 1, 2, 3 |
7 | Tablo, şekil ve şema hazırlama | 1, 2, 3 |
8 | Rapor yazma ve analiz | 1, 2, 3 |
9 | Akademik iletişim ve uygulamalar | 1, 2, 3 |
10 | Sunum hazırlama teknikleri | 1, 2, 3 |
11 | İntihal tarama programları ve uygulamaları | 1, 2, 3 |
12 | Patent inceleme uygulamaları | 1, 2, 3 |
13 | Klinik Eczacılıkta İlaç Etkileşim Araştırma Programları ve Uygulamaları | 1, 2, 3 |
14 | Makale Yazımında Yapay Zeka Uygulamaları ve Etik | 1, 2, 3 |
Kaynak |
1-Scopus, Pubmed, Web of Science Veri tabanları (online) |
2-Öğrenci Sunumları, 3-Diğer internet kaynakları, benzerlik programları, yapay zeka programları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Klinik eczacılık alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. | X | |||||
2 | PY-2. Hasta profili oluşturmak, hasta eğitimi, ilaç danışmanlığı, hakkında ileri derecede bilgiye sahiptir. | X | |||||
3 | PY-3. Klinik eczacılık alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında ilgili disiplinlerden kişilerle işbirliği yapar. | X | |||||
4 | PY-4. İlacın hastaya verilmesi ve kullanımı ile ilgili bilgi ve donanımlarını kullanır, gözetim ve denetim görevi ile akılcı ve güvenli ilaç kullanımını sağlayarak farmasötik bakım hizmeti verir. | X | |||||
5 | PY-5. Klinik eczacılığın, sorumluluğunun olduğu alanlarda idari ve teknik olarak donanım kazanır ve kurallara uygun olarak hastane eczacılığı uygulamalarını gerçekleştirir. | X | |||||
6 | PY-6. Klinik eczacılık alanındaki sorunlara bilimsel veriler/kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. | X | |||||
7 | PY-7. Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir. | X | |||||
8 | PY-8. Klinik eczacılık alanı ile ilgili sahip olduğu ileri düzey bilgi birikimini kullanarak bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
9 | PY-9. Yaşam boyu öğrenmeyi benimsediğini gösterir, gelişime açıktır ve bu davranışını devam ettirir. | X | |||||
10 | PY-10. Klinik eczacılık alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder ve değerlendirir. | X | |||||
11 | PY-11. Mesleki etkinlik ve uygulamalarını güvenli bir şekilde belgeler ve kayıt tutar. | X | |||||
12 | PY-12. İlaç ile ilgili her konuda hastaya, sağlık personeline ve topluma bilgi aktarır. | X | |||||
13 | PY-13. Farmasötik ürünlerin kalite güvencesi konularında ilgili kişiler ve kurumları bilgilendirir. | X | |||||
14 | PY-14. Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | X | |||||
15 | PY-15. Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |