Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FİZYOLOJİ | 2+0 | 2 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Ertuğrul KILIÇ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Lütfü HANOĞLU, Prof.Dr. Gürkan ÖZTÜRK, Prof.Dr. Ertuğrul KILIÇ, Dr.Öğr.Üye. Mustafa Çağlar BEKER, Prof.Dr. Zübeyir BAYRAKTAROĞLU, Prof.Dr. Cafer MARANGOZ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | |
Dersin İçeriği | Bu ders; Fizyolojiye giriş/ Hücre fizyolojisi,Kas sistemi,Sinir sistemine giriş,somatosensöriyel Sistem,Motor Sistem,Otonom sinir sistemi,Kardiyovasküler sistem - I,Kardiyovasküler sistem II,Kardiyovasküler sistem III,Pulmoner sistem I,Pulmoners sistem II,Gastrointestinal sistem,Endokrinal sistem/ metabolizma ,Ürogenital sistem; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Hücre fizyolojisi, hücre zarı, hücre organelleri, hücre zarında transport, hücre iskelet sistemi, hücreler arası bağlantı noktaları, homeostazis, vücudun kontrol sistemleri, vücut sıvı bölümleri, kapiller dolaşım ve değişim, organ ve sistemlerin genel fizyolojisi ve etkileşimleri. |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Fizyolojiye giriş/ Hücre fizyolojisi | |
2 | Kas sistemi | |
3 | Sinir sistemine giriş | |
4 | somatosensöriyel Sistem | |
5 | Motor Sistem | |
6 | Otonom sinir sistemi | |
7 | Kardiyovasküler sistem - I | |
8 | Kardiyovasküler sistem II | |
9 | Kardiyovasküler sistem III | |
10 | Pulmoner sistem I | |
11 | Pulmoners sistem II | |
12 | Gastrointestinal sistem | |
13 | Endokrinal sistem/ metabolizma | |
14 | Ürogenital sistem |
Kaynak |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Temel doku histolojisini, temel embriyonik gelişimi, rutin mikropreparasyon tekniklerinin mekanizmalarını, etkin mikroskop kullanımının temellerini bilir. | ||||||
0 | Araştırma etiği konusunda bilgi edinir ve araştırmayı dökümante etmenin kurallarını bilir. | ||||||
0 | Temel histoloji-embriyoloji bilgisi aktarabilir. | ||||||
0 | Dokunun korunması, mikroskopik preparasyon, doku boyaları, uygun mikroskopik inceleme yapabilir. | ||||||
0 | Literatür takip edebilir. | ||||||
0 | Klinik ya da klinik olmayan çalışmalara katılabilir, metod önerilerinde bulunabilir. | ||||||
0 | Sonuçları dökümante edebilir. | ||||||
0 | Histoloji-Embriyoloji ve histoteknik bilim alanlarında kaynakları, iletişim teknolojilerini kullanıp kendini ifade eder. | ||||||
0 | Eleştirel düşünme yeteneği geliştirir, strateji oluşturabilir. | ||||||
0 | Klinik ve klinik olmayan preparasyonlarda etik kurallara uygun hareket eder. | ||||||
0 | Mesleki dürüstlük ve güvenli çalışma ortamı sağlar. | ||||||
0 | Ulusal veya uluslararası bilimsel toplantılarda anadil yanında yabancı dil de kullanarak bilimsel toplantılarda rol oynar. | ||||||
0 | Toplumsal sorumluluk duygusu ile disiplinlerarası işbirliği yapar, profesyonel gizliliğe sadık kalır, kalite çerçevesinde sonuç bildirgesi oluşturur. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |