Bu dersin amacı; sunum tekniklerini, sunum hazırlama programları ve çalışma konusu ile ilgili bilimsel bir ortamda sunum yapma konularını öğretmektir. Öğrenciye bilimsel ortamlarda sunum yapabilme becerisi kazandırır.
Ulaştığı sonuçları topluluk önünde sunarak açıklar.
12, 14, 18, 19, 9
F
Araştırma amacını açıklar.
12, 14, 18, 19, 9
F
Konuya ilişkin literatürleri değerlendirir.
12, 14, 18, 19, 9
F
Araştırma planı belirler.
12, 14, 18, 19, 9
F
Araştırma metodunu analiz eder.
12, 14, 18, 19, 9
F
Öğretim Yöntemleri:
12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
F: Proje Görevi
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Seminer konusunun belirlenmesi
Literatür taraması
2
Literatür araştırması
Literatür taraması
3
Literatür araştırması
Literatür taraması
4
Literatür araştırması
Literatür araştırması
5
Literatür araştırması
Literatür taraması
6
Literatür araştırması
Literatür taraması
7
Veri toplama
Literatür tarama
8
Veri toplama
Literatür tarama
9
Veri analizi
Literatür tarama
10
Veri analizi
Literatür taraması
11
Rapor hazırlama
Literatür tarama
12
Rapor hazırlama
Literatür taraması
13
Danışman huzurunda seminerin sunulması
-
14
Dinleyicilere semienrin sunulması
-
Kaynak
SCI index ve SCI expanded kayıtlı dergilerde yayınlanan makaleler
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Temel doku histolojisini, temel embriyonik gelişimi, rutin mikropreparasyon tekniklerinin mekanizmalarını, etkin mikroskop kullanımının temellerini bilir.
2
Araştırma etiği konusunda bilgi edinir ve araştırmayı dökümante etmenin kurallarını bilir.
3
Temel histoloji-embriyoloji bilgisi aktarabilir.
4
Dokunun korunması, mikroskopik preparasyon, doku boyaları, uygun mikroskopik inceleme yapabilir.
5
Literatür takip edebilir.
6
Klinik ya da klinik olmayan çalışmalara katılabilir, metod önerilerinde bulunabilir.
7
Sonuçları dökümante edebilir.
8
Histoloji-Embriyoloji ve histoteknik bilim alanlarında kaynakları, iletişim teknolojilerini kullanıp kendini ifade eder.
9
Eleştirel düşünme yeteneği geliştirir, strateji oluşturabilir.
10
Klinik ve klinik olmayan preparasyonlarda etik kurallara uygun hareket eder.
11
Mesleki dürüstlük ve güvenli çalışma ortamı sağlar.
12
Ulusal veya uluslararası bilimsel toplantılarda anadil yanında yabancı dil de kullanarak bilimsel toplantılarda rol oynar.
13
Toplumsal sorumluluk duygusu ile disiplinlerarası işbirliği yapar, profesyonel gizliliğe sadık kalır, kalite çerçevesinde sonuç bildirgesi oluşturur.
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
50
Genel Sınavın Başarıya Oranı
50
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
2
28
Rehberli Problem Çözme
0
0
0
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
10
2
20
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
1
10
10
Genel Sınav ve Hazırlığı
1
10
10
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
68
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(68/30)
2
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
SEMİNER
-
Bahar Dönemi
0+0
-
2
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Koordinatörü
Dr.Öğr.Üye. Bircan KOLBAŞI
Dersi Verenler
Dr.Öğr.Üye. Bircan KOLBAŞI
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Bu dersin amacı; sunum tekniklerini, sunum hazırlama programları ve çalışma konusu ile ilgili bilimsel bir ortamda sunum yapma konularını öğretmektir. Öğrenciye bilimsel ortamlarda sunum yapabilme becerisi kazandırır.
Ulaştığı sonuçları topluluk önünde sunarak açıklar.
12, 14, 18, 19, 9
F
Araştırma amacını açıklar.
12, 14, 18, 19, 9
F
Konuya ilişkin literatürleri değerlendirir.
12, 14, 18, 19, 9
F
Araştırma planı belirler.
12, 14, 18, 19, 9
F
Araştırma metodunu analiz eder.
12, 14, 18, 19, 9
F
Öğretim Yöntemleri:
12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
F: Proje Görevi
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Seminer konusunun belirlenmesi
Literatür taraması
2
Literatür araştırması
Literatür taraması
3
Literatür araştırması
Literatür taraması
4
Literatür araştırması
Literatür araştırması
5
Literatür araştırması
Literatür taraması
6
Literatür araştırması
Literatür taraması
7
Veri toplama
Literatür tarama
8
Veri toplama
Literatür tarama
9
Veri analizi
Literatür tarama
10
Veri analizi
Literatür taraması
11
Rapor hazırlama
Literatür tarama
12
Rapor hazırlama
Literatür taraması
13
Danışman huzurunda seminerin sunulması
-
14
Dinleyicilere semienrin sunulması
-
Kaynak
SCI index ve SCI expanded kayıtlı dergilerde yayınlanan makaleler
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Temel doku histolojisini, temel embriyonik gelişimi, rutin mikropreparasyon tekniklerinin mekanizmalarını, etkin mikroskop kullanımının temellerini bilir.
2
Araştırma etiği konusunda bilgi edinir ve araştırmayı dökümante etmenin kurallarını bilir.
3
Temel histoloji-embriyoloji bilgisi aktarabilir.
4
Dokunun korunması, mikroskopik preparasyon, doku boyaları, uygun mikroskopik inceleme yapabilir.
5
Literatür takip edebilir.
6
Klinik ya da klinik olmayan çalışmalara katılabilir, metod önerilerinde bulunabilir.
7
Sonuçları dökümante edebilir.
8
Histoloji-Embriyoloji ve histoteknik bilim alanlarında kaynakları, iletişim teknolojilerini kullanıp kendini ifade eder.
9
Eleştirel düşünme yeteneği geliştirir, strateji oluşturabilir.
10
Klinik ve klinik olmayan preparasyonlarda etik kurallara uygun hareket eder.
11
Mesleki dürüstlük ve güvenli çalışma ortamı sağlar.
12
Ulusal veya uluslararası bilimsel toplantılarda anadil yanında yabancı dil de kullanarak bilimsel toplantılarda rol oynar.
13
Toplumsal sorumluluk duygusu ile disiplinlerarası işbirliği yapar, profesyonel gizliliğe sadık kalır, kalite çerçevesinde sonuç bildirgesi oluşturur.