Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TEMEL HİSTOLOJİ | 2+2 | 3 | 4 |
Ders Programı | Salı 11:00-11:45 Salı 12:00-12:45 Perşembe 18:30-19:15 Perşembe 19:30-20:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. İlknur KESKİN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. İlknur KESKİN, Dr.Öğr.Üye. Bircan KOLBAŞI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Temel histoloji dersi öğrencinin hücre, doku ve temel doku tipleri konusunda bilgi edinmesini amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Histolojiye Giriş,Histolojik Yöntemler,boyama yöntemleri,Hücrenin Özellikleri ,Çekirdek ve hücre bölünmesi,Epitel Doku-Bağlantı Tipleri-Epitel tipleri,Bez Epiteli,Bağ Dokusu,Bağ Dokusu Tipleri,Kan Dokusu,Kıkırdak Dokusu ,Kemik Dokusu,Kas Dokusu,Sinir Dokusu; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bu ders sonunda öğrenciler ; temel histolojik dokuları ve dokuların inceleme sürecine kadar ne aşamalardan geçtiğini ve hangi mikroskoplarla incelemeler yapılabileceğini öğrenir. | 1, 14 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 14: Bireysel Çalışma |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Histolojiye Giriş | |
2 | Histolojik Yöntemler | |
3 | boyama yöntemleri | |
4 | Hücrenin Özellikleri | |
5 | Çekirdek ve hücre bölünmesi | |
6 | Epitel Doku-Bağlantı Tipleri-Epitel tipleri | |
7 | Bez Epiteli | |
8 | Bağ Dokusu | |
9 | Bağ Dokusu Tipleri | |
10 | Kan Dokusu | |
11 | Kıkırdak Dokusu | |
12 | Kemik Dokusu | |
13 | Kas Dokusu | |
14 | Sinir Dokusu |
Kaynak |
Junqueira Temel Histoloji |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Temel doku histolojisini, temel embriyonik gelişimi, rutin mikropreparasyon tekniklerinin mekanizmalarını, etkin mikroskop kullanımının temellerini bilir. | X | |||||
0 | Araştırma etiği konusunda bilgi edinir ve araştırmayı dökümante etmenin kurallarını bilir. | X | |||||
0 | Temel histoloji-embriyoloji bilgisi aktarabilir. | X | |||||
0 | Dokunun korunması, mikroskopik preparasyon, doku boyaları, uygun mikroskopik inceleme yapabilir. | X | |||||
0 | Literatür takip edebilir. | X | |||||
0 | Klinik ya da klinik olmayan çalışmalara katılabilir, metod önerilerinde bulunabilir. | ||||||
0 | Sonuçları dökümante edebilir. | ||||||
0 | Histoloji-Embriyoloji ve histoteknik bilim alanlarında kaynakları, iletişim teknolojilerini kullanıp kendini ifade eder. | X | |||||
0 | Eleştirel düşünme yeteneği geliştirir, strateji oluşturabilir. | ||||||
0 | Klinik ve klinik olmayan preparasyonlarda etik kurallara uygun hareket eder. | ||||||
0 | Mesleki dürüstlük ve güvenli çalışma ortamı sağlar. | ||||||
0 | Ulusal veya uluslararası bilimsel toplantılarda anadil yanında yabancı dil de kullanarak bilimsel toplantılarda rol oynar. | ||||||
0 | Toplumsal sorumluluk duygusu ile disiplinlerarası işbirliği yapar, profesyonel gizliliğe sadık kalır, kalite çerçevesinde sonuç bildirgesi oluşturur. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |