Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
LİTERATÜR TARAMA VE SUNUM TEKNİKLERİ | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. İlknur KESKİN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. İlknur KESKİN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı etkili sunum yapmayı uygulamalı olarak öğretmek, sunumu oluşturan temel ve yan unsurları anlatmak, öğrencilerin sunum yeteneklerini geliştirmek ve hangi ortamda olursa olsun, kendilerini en iyi şekilde ifade edecekleri çeşitli yöntemleri keşfetmelerini sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Literatür Taraması/Sunum teknikleri hakkında temel bilgiler,Literatür Taraması/İletişim kavramı,Literatür Taraması,Literatür Taraması,Literatür Taraması,Literatür Taraması,Literatür Taraması,Literatür Taraması,Literatür Taraması,Literatür Taraması,Literatür Taraması,Literatür Taraması,Literatür Taraması,Literatür Taraması; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Etkili sunum nasıl yapılacağını açıklayabilir. 2. Etkili sunumun amaç ve işlevlerinin açıklayabilir 3. Etkili sunumun uygulama aşamasında karşılaşılabilecek olası güçlükleri tanımlayabilir 4. Toplantı organizasyonu ile ilgili hazırlık ve uygulama aşamalarını gerçekleştirebilir |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Literatür Taraması/Sunum teknikleri hakkında temel bilgiler | |
2 | Literatür Taraması/İletişim kavramı | |
3 | Literatür Taraması | |
4 | Literatür Taraması | |
5 | Literatür Taraması | |
6 | Literatür Taraması | |
7 | Literatür Taraması | |
8 | Literatür Taraması | |
9 | Literatür Taraması | |
10 | Literatür Taraması | |
11 | Literatür Taraması | |
12 | Literatür Taraması | |
13 | Literatür Taraması | |
14 | Literatür Taraması |
Kaynak |
PUBMED |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Temel doku histolojisini, temel embriyonik gelişimi, rutin mikropreparasyon tekniklerinin mekanizmalarını, etkin mikroskop kullanımının temellerini bilir. | ||||||
0 | Araştırma etiği konusunda bilgi edinir ve araştırmayı dökümante etmenin kurallarını bilir. | X | |||||
0 | Temel histoloji-embriyoloji bilgisi aktarabilir. | ||||||
0 | Dokunun korunması, mikroskopik preparasyon, doku boyaları, uygun mikroskopik inceleme yapabilir. | ||||||
0 | Literatür takip edebilir. | X | |||||
0 | Klinik ya da klinik olmayan çalışmalara katılabilir, metod önerilerinde bulunabilir. | X | |||||
0 | Sonuçları dökümante edebilir. | ||||||
0 | Histoloji-Embriyoloji ve histoteknik bilim alanlarında kaynakları, iletişim teknolojilerini kullanıp kendini ifade eder. | X | |||||
0 | Eleştirel düşünme yeteneği geliştirir, strateji oluşturabilir. | X | |||||
0 | Klinik ve klinik olmayan preparasyonlarda etik kurallara uygun hareket eder. | ||||||
0 | Mesleki dürüstlük ve güvenli çalışma ortamı sağlar. | ||||||
0 | Ulusal veya uluslararası bilimsel toplantılarda anadil yanında yabancı dil de kullanarak bilimsel toplantılarda rol oynar. | ||||||
0 | Toplumsal sorumluluk duygusu ile disiplinlerarası işbirliği yapar, profesyonel gizliliğe sadık kalır, kalite çerçevesinde sonuç bildirgesi oluşturur. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |