Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
LABORATUVAR ROTASYONU - I | 0+0 | - | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Esra ÇAĞAVİ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Lütfü HANOĞLU, Prof.Dr. Gürkan ÖZTÜRK, Prof.Dr. Esra ÇAĞAVİ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Laboratuvar Rotasyon dersinin amacı Lisans üstü Yüksek Lisans ve Doktora eğitimi alan öğrencilerin Moleküler Biyoloji, Proteomiks, Genomiks, Histoloji, Görüntüleme Sistemleri, Hücre Kültürü ve Deney Hayvanları Laboratuvarlarında uygulamalı olarak deneysel yöntemleri öğrenmesidir. Laboratuvar Rotasyon ilk derlerinde Laboratuvar Güvenliği ve Biyolojik Güvenlik Eğitimi verilir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; ,Yüksek lisans tez çalışması öncesinde farklı disiplinlerden gelen öğrencilerin Moleküler Biyoloji, Genetik ve Biyoteknoloji araştırma alanlarına uyum sağlayabilmeleri amacı ile laboratuvar becerisi kazandırmak,Deney hayvanı ve laboratuvar hayvanları tanımı; fizyolojik sistemlerinin araştırılmasında deney hayvanlarının yeri; temel hastalık ve düzensizlikler için hayvan modelleri; laboratuvar hayvanlarında vücut sıvısı ve dokusu alma teknikleri; laboratuvar hayvanları tutuş teknikleri; laboratuvar hayvanlarında anestezi; ilaç ve madde enjeksiyon yöntemlerinin öğrenilmesi,Hücre kültürü oluşturmanın temel prensipleri, primer hücre kültürü oluşturulması, hücrelerin pasajlanıp dondurulması tekniklerinin öğrenilmesi; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Laboratuvar Rotasyon dersi lisans üstü Yüksek Lisans ve Doktora öğrencilerine verilir. Laboratuvar Rotasyon ilk derslerinde Laboratuvar Güvenliği ve Biyolojik Güvenlik Eğitimi verilir. Moleküler Biyoloji, Proteomiks, Genomiks, Histoloji, Görüntüleme Sistemleri, Hücre Kültürü ve Deney Hayvanları Laboratuvarlarında her birinde 2 hafta olmak üzere uygulamalı olarak deneysel yöntemleri öğrenir. Yüksek Lisans ve Doktora öğrencileri eğitim aldıkları her Laboratuvarda Araştırma ve Uygulama defteri hazırlarlar. Bu defterler her bir Laboratuvar bitiminde Laboratuvar Sorumlusu Öğretim Görevlisi tarafından değerlendirilerek imzalanır. Ders Sorumlusu her bir Laboratuvar Sorumlusu Öğretim Görevlisi ile görüşerek, Öğrencilerin hazırladığı Laboratuvar Araştırma ve Uygulama defterine ve her ders öğrencilerin durumları incelenerek Ara Sınav ve Final Notu verilir. Ders devamlılığı zorunludur. | 1, 13, 14, 6 | A, B |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 13: Deney / Laboratuvar, 14: Bireysel Çalışma, 6: Gösterip Yapma |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav, B: Sözlü Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
-1 | Laboratuvar Güvenliği ve Biyoloji Güvenlik Eğitimi verilir. | |
1 | Yüksek lisans tez çalışması öncesinde farklı disiplinlerden gelen öğrencilerin Moleküler Biyoloji, Genetik ve Biyoteknoloji araştırma alanlarına uyum sağlayabilmeleri amacı ile laboratuvar becerisi kazandırmak | |
2 | Deney hayvanı ve laboratuvar hayvanları tanımı; fizyolojik sistemlerinin araştırılmasında deney hayvanlarının yeri; temel hastalık ve düzensizlikler için hayvan modelleri; laboratuvar hayvanlarında vücut sıvısı ve dokusu alma teknikleri; laboratuvar hayvanları tutuş teknikleri; laboratuvar hayvanlarında anestezi; ilaç ve madde enjeksiyon yöntemlerinin öğrenilmesi | |
3 | Hücre kültürü oluşturmanın temel prensipleri, primer hücre kültürü oluşturulması, hücrelerin pasajlanıp dondurulması tekniklerinin öğrenilmesi |
Kaynak |
Laboratory Biosafety Manual (Third edition) 1.Containment of biohazards - methods 2.Laboratories - standards 3.Laboratory infection - prevention and control 4.Manuals I.Title. ISBN 92 4 154650 6 (LC/NLM classification: QY 25) WHO/CDS/CSR/LYO/2004.11 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Temel doku histolojisini, temel embriyonik gelişimi, rutin mikropreparasyon tekniklerinin mekanizmalarını, etkin mikroskop kullanımının temellerini bilir. | ||||||
0 | Araştırma etiği konusunda bilgi edinir ve araştırmayı dökümante etmenin kurallarını bilir. | ||||||
0 | Temel histoloji-embriyoloji bilgisi aktarabilir. | ||||||
0 | Dokunun korunması, mikroskopik preparasyon, doku boyaları, uygun mikroskopik inceleme yapabilir. | ||||||
0 | Literatür takip edebilir. | ||||||
0 | Klinik ya da klinik olmayan çalışmalara katılabilir, metod önerilerinde bulunabilir. | ||||||
0 | Sonuçları dökümante edebilir. | ||||||
0 | Histoloji-Embriyoloji ve histoteknik bilim alanlarında kaynakları, iletişim teknolojilerini kullanıp kendini ifade eder. | ||||||
0 | Eleştirel düşünme yeteneği geliştirir, strateji oluşturabilir. | ||||||
0 | Klinik ve klinik olmayan preparasyonlarda etik kurallara uygun hareket eder. | ||||||
0 | Mesleki dürüstlük ve güvenli çalışma ortamı sağlar. | ||||||
0 | Ulusal veya uluslararası bilimsel toplantılarda anadil yanında yabancı dil de kullanarak bilimsel toplantılarda rol oynar. | ||||||
0 | Toplumsal sorumluluk duygusu ile disiplinlerarası işbirliği yapar, profesyonel gizliliğe sadık kalır, kalite çerçevesinde sonuç bildirgesi oluşturur. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |