Hareket sisteminin yapı ve fonksiyonlarını, nörolojik hastalıklarda görülen klinik semptomların mekanizmalarını incelemek, nörolojik rehabilitasyon alanında güncel klinik ve bilimsel gelişmeleri değerlendirmektir.
Dersin İçeriği
Bu ders; Motor kontrol,Normal motor kontrol değerlendirme,Normal postüral kontrol,Postüral bozukluğu olan hastaların değerlendirilmesi,Postüral bozukluğu olan hastaların rehabilitasyonu,Hareket bozuklukları ve klinik değerlendirme,Hareket bozuklukları ve rehabilitasyonu,Tonus bozuklukları ve değerlendirilmesi,Tonus bozuklukları ve rehabilitasyonu,Duyu bozuklukları ve değerlendirilmesi,Duyu-Algı-Motor bütünleme yaklaşımı,Nöral Plastisite,Nörolojik rehabilitasyonda kullanılan teknolojik yenilikler,Robotik rehabilitasyon; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Hareket sisteminin anatomisi ve nörofizyolojisini özetler
18, 9
E, F
Nörolojik bozuklukları ve oluş mekanizmalarını açıklar
Nörolojik bozuklukları değerlendirir ve rehabilitasyonunu planlar
18, 9
E, F
Öğretim Yöntemleri:
18: Mikro Öğretim Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
E: Ödev, F: Proje Görevi
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Motor kontrol
4. kaynak sayfa, 23-35
2
Normal motor kontrol değerlendirme
4. kaynak sayfa, 23-35
3
Normal postüral kontrol
4. kaynak sayfa, 3-21
4
Postüral bozukluğu olan hastaların değerlendirilmesi
4. kaynak sayfa, 43-54
5
Postüral bozukluğu olan hastaların rehabilitasyonu
4. kaynak sayfa, 271-296
6
Hareket bozuklukları ve klinik değerlendirme
4. kaynak sayfa, 57-65
7
Hareket bozuklukları ve rehabilitasyonu
4. kaynak sayfa, 313-323
8
Tonus bozuklukları ve değerlendirilmesi
4. kaynak sayfa, 57-65
9
Tonus bozuklukları ve rehabilitasyonu
4. kaynak sayfa, 313-323
10
Duyu bozuklukları ve değerlendirilmesi
5. kaynak sayfa, 51-70
11
Duyu-Algı-Motor bütünleme yaklaşımı
Literatür taraması
12
Nöral Plastisite
4. kaynak sayfa, 67-71
13
Nörolojik rehabilitasyonda kullanılan teknolojik yenilikler
6. kaynak sayfa, 173-187
14
Robotik rehabilitasyon
6. kaynak sayfa, 173-205
Kaynak
1. Motor Control, Theory and Practical Applications. Anne Shumway-Cook, Marjorie H. Woollacott. Lippincott Williams and Wilkins, Philadelphia, 2001 2. Neurological Rehabilitation, Umphred DA (Ed), Mosby-Year Book, St. Louis, 1995 3. The Clinical Science of Neurologic Rehabilitation, Dobkin BH, Oxford University Press 4. Stokes M. Neurological Physiotherapy, Mosby 1998 5. Lennon S.,mStokes M. Pocketbook of Neurological Physiotherapy. Elsevier 2009 6. Karaduman A., Yıldırım S.A., Yılmaz Ö.T. İnme Sonrası Fizyoterapi ve Rehabilitasyon. Pelikan 2014
Literatür taraması
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon konusunda güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir.
X
2
Uzmanlaşacağı fizyoterapi alanında değerlendirme ve tedavi yöntemlerini uygulama bilgisine sahiptir.
X
3
Fizyoterapi uygulamaları ile ilgili mevzuat konusunda yeterli bilgiye sahiptir.
X
4
Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylere değerlendirme ve tedavi programı planlaması yapar
X
5
Mesleki değerlendirme, tedavi ve uygulamalarını teknolojik gelişmelere ve sağlık politikalarına göre yönlendirir.
X
6
Alana özgü bilgi ve becerilerini kullanarak sorunları analiz eder ve uygulamaya yansıtır.
X
7
Fizyoterapi alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır.
X
8
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında araştırma yapar, proje tasarlayıp yürütülmesini planlar ve yönetir.
X
9
Fizyoterapi alanında yeni fikir geliştirip bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
X
10
Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyip mesleki bilgilerini etkin kullanıp öğrenme hedeflerini belirler.
X
11
Fizyoterapi ve rehabilitasyon konusunda kaynakları izleyerek iletişim teknolojilerini kullanarak kendini etkin ifade eder.
X
12
Sağlık alanında güncel gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinlerarası işbirliği içinde iletişim kurar.
X
13
Özelleşmiş olduğu fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile işbirliği içinde mevzuata ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X
14
Mesleki dürüstlük ve bireyin iyiliği için sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayıp doğru model oluşturarak uygular.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
50
Genel Sınavın Başarıya Oranı
50
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
2
28
Rehberli Problem Çözme
14
8
112
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
5
12
60
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
1
20
20
Genel Sınav ve Hazırlığı
1
30
30
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
250
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(250/30)
8
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
NÖROLOJİK FİZYOTERAPİ
FTRY1215550
Bahar Dönemi
2+0
2
8
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Türü
Programa Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Doç.Dr. Pınar KAYA SARIBAŞ
Dersi Verenler
Doç.Dr. Pınar KAYA SARIBAŞ
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Hareket sisteminin yapı ve fonksiyonlarını, nörolojik hastalıklarda görülen klinik semptomların mekanizmalarını incelemek, nörolojik rehabilitasyon alanında güncel klinik ve bilimsel gelişmeleri değerlendirmektir.
Dersin İçeriği
Bu ders; Motor kontrol,Normal motor kontrol değerlendirme,Normal postüral kontrol,Postüral bozukluğu olan hastaların değerlendirilmesi,Postüral bozukluğu olan hastaların rehabilitasyonu,Hareket bozuklukları ve klinik değerlendirme,Hareket bozuklukları ve rehabilitasyonu,Tonus bozuklukları ve değerlendirilmesi,Tonus bozuklukları ve rehabilitasyonu,Duyu bozuklukları ve değerlendirilmesi,Duyu-Algı-Motor bütünleme yaklaşımı,Nöral Plastisite,Nörolojik rehabilitasyonda kullanılan teknolojik yenilikler,Robotik rehabilitasyon; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Hareket sisteminin anatomisi ve nörofizyolojisini özetler
18, 9
E, F
Nörolojik bozuklukları ve oluş mekanizmalarını açıklar
Nörolojik bozuklukları değerlendirir ve rehabilitasyonunu planlar
18, 9
E, F
Öğretim Yöntemleri:
18: Mikro Öğretim Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
E: Ödev, F: Proje Görevi
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Motor kontrol
4. kaynak sayfa, 23-35
2
Normal motor kontrol değerlendirme
4. kaynak sayfa, 23-35
3
Normal postüral kontrol
4. kaynak sayfa, 3-21
4
Postüral bozukluğu olan hastaların değerlendirilmesi
4. kaynak sayfa, 43-54
5
Postüral bozukluğu olan hastaların rehabilitasyonu
4. kaynak sayfa, 271-296
6
Hareket bozuklukları ve klinik değerlendirme
4. kaynak sayfa, 57-65
7
Hareket bozuklukları ve rehabilitasyonu
4. kaynak sayfa, 313-323
8
Tonus bozuklukları ve değerlendirilmesi
4. kaynak sayfa, 57-65
9
Tonus bozuklukları ve rehabilitasyonu
4. kaynak sayfa, 313-323
10
Duyu bozuklukları ve değerlendirilmesi
5. kaynak sayfa, 51-70
11
Duyu-Algı-Motor bütünleme yaklaşımı
Literatür taraması
12
Nöral Plastisite
4. kaynak sayfa, 67-71
13
Nörolojik rehabilitasyonda kullanılan teknolojik yenilikler
6. kaynak sayfa, 173-187
14
Robotik rehabilitasyon
6. kaynak sayfa, 173-205
Kaynak
1. Motor Control, Theory and Practical Applications. Anne Shumway-Cook, Marjorie H. Woollacott. Lippincott Williams and Wilkins, Philadelphia, 2001 2. Neurological Rehabilitation, Umphred DA (Ed), Mosby-Year Book, St. Louis, 1995 3. The Clinical Science of Neurologic Rehabilitation, Dobkin BH, Oxford University Press 4. Stokes M. Neurological Physiotherapy, Mosby 1998 5. Lennon S.,mStokes M. Pocketbook of Neurological Physiotherapy. Elsevier 2009 6. Karaduman A., Yıldırım S.A., Yılmaz Ö.T. İnme Sonrası Fizyoterapi ve Rehabilitasyon. Pelikan 2014
Literatür taraması
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon konusunda güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir.
X
2
Uzmanlaşacağı fizyoterapi alanında değerlendirme ve tedavi yöntemlerini uygulama bilgisine sahiptir.
X
3
Fizyoterapi uygulamaları ile ilgili mevzuat konusunda yeterli bilgiye sahiptir.
X
4
Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylere değerlendirme ve tedavi programı planlaması yapar
X
5
Mesleki değerlendirme, tedavi ve uygulamalarını teknolojik gelişmelere ve sağlık politikalarına göre yönlendirir.
X
6
Alana özgü bilgi ve becerilerini kullanarak sorunları analiz eder ve uygulamaya yansıtır.
X
7
Fizyoterapi alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır.
X
8
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında araştırma yapar, proje tasarlayıp yürütülmesini planlar ve yönetir.
X
9
Fizyoterapi alanında yeni fikir geliştirip bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
X
10
Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyip mesleki bilgilerini etkin kullanıp öğrenme hedeflerini belirler.
X
11
Fizyoterapi ve rehabilitasyon konusunda kaynakları izleyerek iletişim teknolojilerini kullanarak kendini etkin ifade eder.
X
12
Sağlık alanında güncel gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinlerarası işbirliği içinde iletişim kurar.
X
13
Özelleşmiş olduğu fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile işbirliği içinde mevzuata ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X
14
Mesleki dürüstlük ve bireyin iyiliği için sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayıp doğru model oluşturarak uygular.