Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SPOR FİZYOTERAPİSİ | 2+0 | 2 | 8 |
Ders Programı | Salı 19:30-20:15 Salı 20:30-21:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Gizem ERGEZEN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Gizem ERGEZEN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | |
Dersin İçeriği | Bu ders; Egzersiz ve sporda vücuda etki eden kuvvetler,Viskoelastisite, stress-strain, creep, kondisyon, yorgunluk, gecikmiş kas ağrısı, tetik nokta,Muskuloskelatal sisteme binen yükler ve cevapları,Spor fizyoterapi ve rehabilitasyonunda değerlendirme yöntemleri ,Kuvvet eğitiminin fizyolojik prensipleri ve rehabilitasyon,Spor rehabilitasyonunda kullanılan araç ve ekipmanlar,Lumbo-pelvik kuvvetlendirme programları ,Engelli bireylerde fiziksel aktivite ve spor ,Yaşlı bireylerde fiziksel aktivite ve spor,Çocuklarda fiziksel aktivite ve spor,Sporda bantlama,Sporda bantlama,Kas yaralanmasında fizyoterapi yaklaşımları (Vaka),Tendon yaralanmasında fizyoterapi yaklaşımları(Vaka); konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Egzersiz ve sporda vücuda etki eden kuvvetler | |
2 | Viskoelastisite, stress-strain, creep, kondisyon, yorgunluk, gecikmiş kas ağrısı, tetik nokta | |
3 | Muskuloskelatal sisteme binen yükler ve cevapları | |
4 | Spor fizyoterapi ve rehabilitasyonunda değerlendirme yöntemleri | |
5 | Kuvvet eğitiminin fizyolojik prensipleri ve rehabilitasyon | |
6 | Spor rehabilitasyonunda kullanılan araç ve ekipmanlar | |
7 | Lumbo-pelvik kuvvetlendirme programları | |
8 | Engelli bireylerde fiziksel aktivite ve spor | |
9 | Yaşlı bireylerde fiziksel aktivite ve spor | |
10 | Çocuklarda fiziksel aktivite ve spor | |
11 | Sporda bantlama | |
12 | Sporda bantlama | |
13 | Kas yaralanmasında fizyoterapi yaklaşımları (Vaka) | |
14 | Tendon yaralanmasında fizyoterapi yaklaşımları(Vaka) |
Kaynak |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon konusunda güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir. | X | |||||
0 | Uzmanlaşacağı fizyoterapi alanında değerlendirme ve tedavi yöntemlerini uygulama bilgisine sahiptir. | X | |||||
0 | Fizyoterapi uygulamaları ile ilgili mevzuat konusunda yeterli bilgiye sahiptir. | X | |||||
0 | Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylere değerlendirme ve tedavi programı planlaması yapar | X | |||||
0 | Mesleki değerlendirme, tedavi ve uygulamalarını teknolojik gelişmelere ve sağlık politikalarına göre yönlendirir. | X | |||||
0 | Alana özgü bilgi ve becerilerini kullanarak sorunları analiz eder ve uygulamaya yansıtır. | X | |||||
0 | Fizyoterapi alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır. | X | |||||
0 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında araştırma yapar, proje tasarlayıp yürütülmesini planlar ve yönetir. | X | |||||
0 | Fizyoterapi alanında yeni fikir geliştirip bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | |||||
0 | Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyip mesleki bilgilerini etkin kullanıp öğrenme hedeflerini belirler. | X | |||||
0 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon konusunda kaynakları izleyerek iletişim teknolojilerini kullanarak kendini etkin ifade eder. | X | |||||
0 | Sağlık alanında güncel gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinlerarası işbirliği içinde iletişim kurar. | X | |||||
0 | Özelleşmiş olduğu fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile işbirliği içinde mevzuata ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | X | |||||
0 | Mesleki dürüstlük ve bireyin iyiliği için sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayıp doğru model oluşturarak uygular. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |