Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
REHABİLİTASYONDA ÖZEL KONULAR | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 8 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Gizem ERGEZEN ŞAHİN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Seval KUTLUTÜRK YIKILMAZ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Rehabilitasyonda özel konular ve hastalıklarda belirli fizyoterapi yaklaşımları ile klinik muhakeme ve karar verme ile uygulama becerilerinin geliştirilmesi |
Dersin İçeriği | Bu ders; Pes Planus ve Rehabilitasyonu,Hamilelik Döneminde Fiziksel Aktivite,Dinamik Nöromusküler Stabilizasyon (DNS) Eğitimi,Eksentrik Egzersizler,Sporcular için Pelvik Sağlık,Temporomandibular Eklem Disfonksiyonunda Rehabilitasyon,Fizyoterapide Bantlama,Fasya ve Rehabilitasyonu,Fizyoterapide Yapay Zeka,Kinezyofobi ve Değerlendirmesi,SMA'da Fizyoterapi,E-Spor,Rehabilitasyonda Özel Konularda Kanıt Temelli Uygulamalar,Rehabilitasyonda Özel Konularda Kanıt Temelli Uygulamalar ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Güncel egzersiz tiplerini takip eder ve literatür araştırmaları yapar. | 5 | E |
Fizyoterapinin özel durumlarda uygulanabileceğini bilir ve program çizer. | 10, 9 | F |
Teknolojik gelişmeleri takip ederek yenilikçi projeler üretir. | 18, 2 | F |
Kanıta dayalı uygulamalar hakkında fikir sahibidir. | 9 | F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 18: Mikro Öğretim Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Pes Planus ve Rehabilitasyonu | Literatür taraması |
2 | Hamilelik Döneminde Fiziksel Aktivite | Literatür taraması |
3 | Dinamik Nöromusküler Stabilizasyon (DNS) Eğitimi | Literatür taraması |
4 | Eksentrik Egzersizler | Literatür taraması |
5 | Sporcular için Pelvik Sağlık | Literatür taraması |
6 | Temporomandibular Eklem Disfonksiyonunda Rehabilitasyon | Literatür taraması |
7 | Fizyoterapide Bantlama | Literatür taraması |
8 | Fasya ve Rehabilitasyonu | Literatür taraması |
9 | Fizyoterapide Yapay Zeka | Literatür taraması |
10 | Kinezyofobi ve Değerlendirmesi | Literatür taraması |
11 | SMA'da Fizyoterapi | Literatür taraması |
12 | E-Spor | Lİteratür taraması |
13 | Rehabilitasyonda Özel Konularda Kanıt Temelli Uygulamalar | Literatür taraması |
14 | Rehabilitasyonda Özel Konularda Kanıt Temelli Uygulamalar | Literatür taraması |
Kaynak |
Pubmed, Pedro, Cohrane Database, TRDizin |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon konusunda güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir. | | | | | X |
2 | Uzmanlaşacağı fizyoterapi alanında değerlendirme ve tedavi yöntemlerini uygulama bilgisine sahiptir. | | | | | X |
3 | Fizyoterapi uygulamaları ile ilgili mevzuat konusunda yeterli bilgiye sahiptir. | X | | | | |
4 | Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylere değerlendirme ve tedavi programı planlaması yapar | | | X | | |
5 | Mesleki değerlendirme, tedavi ve uygulamalarını teknolojik gelişmelere ve sağlık politikalarına göre yönlendirir. | X | | | | |
6 | Alana özgü bilgi ve becerilerini kullanarak sorunları analiz eder ve uygulamaya yansıtır. | | | X | | |
7 | Fizyoterapi alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır. | | | X | | |
8 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında araştırma yapar, proje tasarlayıp yürütülmesini planlar ve yönetir. | | | | X | |
9 | Fizyoterapi alanında yeni fikir geliştirip bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | | | | X | |
10 | Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyip mesleki bilgilerini etkin kullanıp öğrenme hedeflerini belirler. | | | X | | |
11 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon konusunda kaynakları izleyerek iletişim teknolojilerini kullanarak kendini etkin ifade eder. | | X | | | |
12 | Sağlık alanında güncel gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinlerarası işbirliği içinde iletişim kurar. | | | X | | |
13 | Özelleşmiş olduğu fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile işbirliği içinde mevzuata ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | | X | | | |
14 | Mesleki dürüstlük ve bireyin iyiliği için sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayıp doğru model oluşturarak uygular. | | | X | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 14 | 3 | 42 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 14 | 6 | 84 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 14 | 1 | 14 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 14 | 3 | 42 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 14 | 1 | 14 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 238 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(238/30) | 8 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
REHABİLİTASYONDA ÖZEL KONULAR | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 8 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Gizem ERGEZEN ŞAHİN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Seval KUTLUTÜRK YIKILMAZ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Rehabilitasyonda özel konular ve hastalıklarda belirli fizyoterapi yaklaşımları ile klinik muhakeme ve karar verme ile uygulama becerilerinin geliştirilmesi |
Dersin İçeriği | Bu ders; Pes Planus ve Rehabilitasyonu,Hamilelik Döneminde Fiziksel Aktivite,Dinamik Nöromusküler Stabilizasyon (DNS) Eğitimi,Eksentrik Egzersizler,Sporcular için Pelvik Sağlık,Temporomandibular Eklem Disfonksiyonunda Rehabilitasyon,Fizyoterapide Bantlama,Fasya ve Rehabilitasyonu,Fizyoterapide Yapay Zeka,Kinezyofobi ve Değerlendirmesi,SMA'da Fizyoterapi,E-Spor,Rehabilitasyonda Özel Konularda Kanıt Temelli Uygulamalar,Rehabilitasyonda Özel Konularda Kanıt Temelli Uygulamalar ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Güncel egzersiz tiplerini takip eder ve literatür araştırmaları yapar. | 5 | E |
Fizyoterapinin özel durumlarda uygulanabileceğini bilir ve program çizer. | 10, 9 | F |
Teknolojik gelişmeleri takip ederek yenilikçi projeler üretir. | 18, 2 | F |
Kanıta dayalı uygulamalar hakkında fikir sahibidir. | 9 | F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 18: Mikro Öğretim Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Pes Planus ve Rehabilitasyonu | Literatür taraması |
2 | Hamilelik Döneminde Fiziksel Aktivite | Literatür taraması |
3 | Dinamik Nöromusküler Stabilizasyon (DNS) Eğitimi | Literatür taraması |
4 | Eksentrik Egzersizler | Literatür taraması |
5 | Sporcular için Pelvik Sağlık | Literatür taraması |
6 | Temporomandibular Eklem Disfonksiyonunda Rehabilitasyon | Literatür taraması |
7 | Fizyoterapide Bantlama | Literatür taraması |
8 | Fasya ve Rehabilitasyonu | Literatür taraması |
9 | Fizyoterapide Yapay Zeka | Literatür taraması |
10 | Kinezyofobi ve Değerlendirmesi | Literatür taraması |
11 | SMA'da Fizyoterapi | Literatür taraması |
12 | E-Spor | Lİteratür taraması |
13 | Rehabilitasyonda Özel Konularda Kanıt Temelli Uygulamalar | Literatür taraması |
14 | Rehabilitasyonda Özel Konularda Kanıt Temelli Uygulamalar | Literatür taraması |
Kaynak |
Pubmed, Pedro, Cohrane Database, TRDizin |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon konusunda güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir. | | | | | X |
2 | Uzmanlaşacağı fizyoterapi alanında değerlendirme ve tedavi yöntemlerini uygulama bilgisine sahiptir. | | | | | X |
3 | Fizyoterapi uygulamaları ile ilgili mevzuat konusunda yeterli bilgiye sahiptir. | X | | | | |
4 | Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylere değerlendirme ve tedavi programı planlaması yapar | | | X | | |
5 | Mesleki değerlendirme, tedavi ve uygulamalarını teknolojik gelişmelere ve sağlık politikalarına göre yönlendirir. | X | | | | |
6 | Alana özgü bilgi ve becerilerini kullanarak sorunları analiz eder ve uygulamaya yansıtır. | | | X | | |
7 | Fizyoterapi alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır. | | | X | | |
8 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında araştırma yapar, proje tasarlayıp yürütülmesini planlar ve yönetir. | | | | X | |
9 | Fizyoterapi alanında yeni fikir geliştirip bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | | | | X | |
10 | Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyip mesleki bilgilerini etkin kullanıp öğrenme hedeflerini belirler. | | | X | | |
11 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon konusunda kaynakları izleyerek iletişim teknolojilerini kullanarak kendini etkin ifade eder. | | X | | | |
12 | Sağlık alanında güncel gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinlerarası işbirliği içinde iletişim kurar. | | | X | | |
13 | Özelleşmiş olduğu fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile işbirliği içinde mevzuata ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | | X | | | |
14 | Mesleki dürüstlük ve bireyin iyiliği için sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayıp doğru model oluşturarak uygular. | | | X | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 13:52Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 13:54