Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TEZ-Bahar Dönemi0+0-65
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüTez
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Gülay ARAS BAYRAM
Dersi VerenlerProf.Dr. Zeliha Candan ALGUN, Doç.Dr. Mustafa ŞAHİN, Prof.Dr. Hanefi ÖZBEK, Dr.Öğr.Üye. Şükriye Leyla ALTUNTAŞ, Dr.Öğr.Üye. Özden ERKAN OĞUL, Doç.Dr. Nesrin HELVACI YILMAZ, Doç.Dr. Esra ATILGAN, Doç.Dr. Devrim TARAKCI, Prof.Dr. Erkingül BİRDAY, Prof.Dr. Bahar GÜNTEKİN, Doç.Dr. Özge ARICI DÜZ, Doç.Dr. Gülay ARAS BAYRAM, Dr.Öğr.Üye. Elmir KHANMAMMADOV, Dr.Öğr.Üye. Şeyma KILIÇ, Doç.Dr. Pınar KAYA SARIBAŞ, Doç.Dr. Ayşe Arzu ŞAKUL, Dr.Öğr.Üye. Seval KUTLUTÜRK YIKILMAZ, Doç.Dr. Ali Timuçin ATAYOĞLU, Dr.Öğr.Üye. Sena ÖZDEMİR GÖRGÜ, Prof.Dr. Ayşe Nur TUNALI, Dr.Öğr.Üye. Gizem ERGEZEN ŞAHİN, Dr.Öğr.Üye. Burak MENEK
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıYüksek lisans tezini bilimsel ilkeler uygun olarak yürütmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Tez konusunun belirlenmesi,Tez konusunun belirlenmesi,Tez konusunun belirlenmesi,Tez konusunun belirlenmesi,Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması,Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması,Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması,Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması,Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması,Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması,Veri toplama aracının geliştirilmesi,Veri toplama aracının geliştirilmesi,Veri toplama aracının geliştirilmesi,Veri toplama aracının geliştirilme,Veri toplama aracının geçerlik ve güvenilirlik çalışmalarının yapılması,Veri toplama aracının geçerlik ve güvenilirlik çalışmalarının yapılması,Veri toplama aracının uygulanması,Veri toplama aracının uygulanması,Veri toplama aracının uygulanması,Veri toplama aracının uygulanması,Bulguların değerlendirilmesi,Bulguların değerlendirilmesi,Bulguların değerlendirilmesi,Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması.,Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması.,Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması.,Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması.,Tez savunma; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Araştırma yazımının genel ilkelerini yorumlar14D
Tez konusuna ilişkin veri toplama araçlarını tartışır14D
Literatür taraması yapar14D
Araştırma verilerini değerlendirir14D
Araştırma sonuçlarını tartışır14D
Araştırma sonuçlarını rapor olarak özetler14D
Öğretim Yöntemleri:14: Bireysel Çalışma Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:D: Sözlü Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Tez konusunun belirlenmesiLiteratür taraması
2Tez konusunun belirlenmesiLiteratür Taraması
3Tez konusunun belirlenmesiLiteratür Taraması
4Tez konusunun belirlenmesiLiteratür Taraması
5Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılmasıLiteratür Taraması
6Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılmasıLiteratür Taraması
7Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılmasıLiteratür Taraması
8Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılmasıLiteratür Taraması
9Araştırmanın tüm boyutlarının planlanmasıLiteratür Taraması
10Araştırmanın tüm boyutlarının planlanmasıLiteratür Taraması
11Veri toplama aracının geliştirilmesiLiteratür Taraması
12Veri toplama aracının geliştirilmesiLiteratür Taraması
13Veri toplama aracının geliştirilmesiLiteratür Taraması
14Veri toplama aracının geliştirilmeLiteratür Taraması
15Veri toplama aracının geçerlik ve güvenilirlik çalışmalarının yapılmasıLiteratür Taraması
16Veri toplama aracının geçerlik ve güvenilirlik çalışmalarının yapılmasıLiteratür Taraması
17Veri toplama aracının uygulanmasıLiteratür Taraması
18Veri toplama aracının uygulanmasıLiteratür Taraması
19Veri toplama aracının uygulanmasıLiteratür Taraması
20Veri toplama aracının uygulanmasıLiteratür Taraması
21Bulguların değerlendirilmesiLiteratür Taraması
22Bulguların değerlendirilmesiLiteratür Taraması
23Bulguların değerlendirilmesiLiteratür Taraması
24Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması.Literatür Taraması
25Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması.Literatür Taraması
26Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması.Literatür Taraması
27Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması.Literatür Taraması
28Tez savunmaLiteratür Taraması
Kaynak
Tez konusu ile ilgili literatür.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon konusunda güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir.
X
2
Uzmanlaşacağı fizyoterapi alanında değerlendirme ve tedavi yöntemlerini uygulama bilgisine sahiptir.
X
3
Fizyoterapi uygulamaları ile ilgili mevzuat konusunda yeterli bilgiye sahiptir.
X
4
Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylere değerlendirme ve tedavi programı planlaması yapar
X
5
Mesleki değerlendirme, tedavi ve uygulamalarını teknolojik gelişmelere ve sağlık politikalarına göre yönlendirir.
X
6
Alana özgü bilgi ve becerilerini kullanarak sorunları analiz eder ve uygulamaya yansıtır.
X
7
Fizyoterapi alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır.
X
8
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında araştırma yapar, proje tasarlayıp yürütülmesini planlar ve yönetir.
X
9
Fizyoterapi alanında yeni fikir geliştirip bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
X
10
Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyip mesleki bilgilerini etkin kullanıp öğrenme hedeflerini belirler.
X
11
Fizyoterapi ve rehabilitasyon konusunda kaynakları izleyerek iletişim teknolojilerini kullanarak kendini etkin ifade eder.
X
12
Sağlık alanında güncel gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinlerarası işbirliği içinde iletişim kurar.
X
13
Özelleşmiş olduğu fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile işbirliği içinde mevzuata ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X
14
Mesleki dürüstlük ve bireyin iyiliği için sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayıp doğru model oluşturarak uygular.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14801120
Rehberli Problem Çözme1460840
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)1960
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(1960/30)65
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TEZ-Bahar Dönemi0+0-65
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüTez
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Gülay ARAS BAYRAM
Dersi VerenlerProf.Dr. Zeliha Candan ALGUN, Doç.Dr. Mustafa ŞAHİN, Prof.Dr. Hanefi ÖZBEK, Dr.Öğr.Üye. Şükriye Leyla ALTUNTAŞ, Dr.Öğr.Üye. Özden ERKAN OĞUL, Doç.Dr. Nesrin HELVACI YILMAZ, Doç.Dr. Esra ATILGAN, Doç.Dr. Devrim TARAKCI, Prof.Dr. Erkingül BİRDAY, Prof.Dr. Bahar GÜNTEKİN, Doç.Dr. Özge ARICI DÜZ, Doç.Dr. Gülay ARAS BAYRAM, Dr.Öğr.Üye. Elmir KHANMAMMADOV, Dr.Öğr.Üye. Şeyma KILIÇ, Doç.Dr. Pınar KAYA SARIBAŞ, Doç.Dr. Ayşe Arzu ŞAKUL, Dr.Öğr.Üye. Seval KUTLUTÜRK YIKILMAZ, Doç.Dr. Ali Timuçin ATAYOĞLU, Dr.Öğr.Üye. Sena ÖZDEMİR GÖRGÜ, Prof.Dr. Ayşe Nur TUNALI, Dr.Öğr.Üye. Gizem ERGEZEN ŞAHİN, Dr.Öğr.Üye. Burak MENEK
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıYüksek lisans tezini bilimsel ilkeler uygun olarak yürütmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Tez konusunun belirlenmesi,Tez konusunun belirlenmesi,Tez konusunun belirlenmesi,Tez konusunun belirlenmesi,Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması,Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması,Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması,Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması,Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması,Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması,Veri toplama aracının geliştirilmesi,Veri toplama aracının geliştirilmesi,Veri toplama aracının geliştirilmesi,Veri toplama aracının geliştirilme,Veri toplama aracının geçerlik ve güvenilirlik çalışmalarının yapılması,Veri toplama aracının geçerlik ve güvenilirlik çalışmalarının yapılması,Veri toplama aracının uygulanması,Veri toplama aracının uygulanması,Veri toplama aracının uygulanması,Veri toplama aracının uygulanması,Bulguların değerlendirilmesi,Bulguların değerlendirilmesi,Bulguların değerlendirilmesi,Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması.,Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması.,Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması.,Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması.,Tez savunma; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Araştırma yazımının genel ilkelerini yorumlar14D
Tez konusuna ilişkin veri toplama araçlarını tartışır14D
Literatür taraması yapar14D
Araştırma verilerini değerlendirir14D
Araştırma sonuçlarını tartışır14D
Araştırma sonuçlarını rapor olarak özetler14D
Öğretim Yöntemleri:14: Bireysel Çalışma Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:D: Sözlü Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Tez konusunun belirlenmesiLiteratür taraması
2Tez konusunun belirlenmesiLiteratür Taraması
3Tez konusunun belirlenmesiLiteratür Taraması
4Tez konusunun belirlenmesiLiteratür Taraması
5Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılmasıLiteratür Taraması
6Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılmasıLiteratür Taraması
7Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılmasıLiteratür Taraması
8Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılmasıLiteratür Taraması
9Araştırmanın tüm boyutlarının planlanmasıLiteratür Taraması
10Araştırmanın tüm boyutlarının planlanmasıLiteratür Taraması
11Veri toplama aracının geliştirilmesiLiteratür Taraması
12Veri toplama aracının geliştirilmesiLiteratür Taraması
13Veri toplama aracının geliştirilmesiLiteratür Taraması
14Veri toplama aracının geliştirilmeLiteratür Taraması
15Veri toplama aracının geçerlik ve güvenilirlik çalışmalarının yapılmasıLiteratür Taraması
16Veri toplama aracının geçerlik ve güvenilirlik çalışmalarının yapılmasıLiteratür Taraması
17Veri toplama aracının uygulanmasıLiteratür Taraması
18Veri toplama aracının uygulanmasıLiteratür Taraması
19Veri toplama aracının uygulanmasıLiteratür Taraması
20Veri toplama aracının uygulanmasıLiteratür Taraması
21Bulguların değerlendirilmesiLiteratür Taraması
22Bulguların değerlendirilmesiLiteratür Taraması
23Bulguların değerlendirilmesiLiteratür Taraması
24Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması.Literatür Taraması
25Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması.Literatür Taraması
26Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması.Literatür Taraması
27Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması.Literatür Taraması
28Tez savunmaLiteratür Taraması
Kaynak
Tez konusu ile ilgili literatür.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon konusunda güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir.
X
2
Uzmanlaşacağı fizyoterapi alanında değerlendirme ve tedavi yöntemlerini uygulama bilgisine sahiptir.
X
3
Fizyoterapi uygulamaları ile ilgili mevzuat konusunda yeterli bilgiye sahiptir.
X
4
Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylere değerlendirme ve tedavi programı planlaması yapar
X
5
Mesleki değerlendirme, tedavi ve uygulamalarını teknolojik gelişmelere ve sağlık politikalarına göre yönlendirir.
X
6
Alana özgü bilgi ve becerilerini kullanarak sorunları analiz eder ve uygulamaya yansıtır.
X
7
Fizyoterapi alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır.
X
8
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında araştırma yapar, proje tasarlayıp yürütülmesini planlar ve yönetir.
X
9
Fizyoterapi alanında yeni fikir geliştirip bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
X
10
Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyip mesleki bilgilerini etkin kullanıp öğrenme hedeflerini belirler.
X
11
Fizyoterapi ve rehabilitasyon konusunda kaynakları izleyerek iletişim teknolojilerini kullanarak kendini etkin ifade eder.
X
12
Sağlık alanında güncel gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinlerarası işbirliği içinde iletişim kurar.
X
13
Özelleşmiş olduğu fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile işbirliği içinde mevzuata ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X
14
Mesleki dürüstlük ve bireyin iyiliği için sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayıp doğru model oluşturarak uygular.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 13:52Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 13:54