Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ERGOTERAPİ PRENSİPLERİ | 2+0 | 2 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Devrim TARAKCI |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Devrim TARAKCI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Ergoterapi temel prensipleri ve alanda kanıta dayalı çalışmaların önemini ve güncel literatürü değerlendirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Ergoterapi Prensiplerine giriş,Ergoterapide Paradigmalar,Aktivite Modellerini Tanıma,Aktivite Modellerini Tanıma,Ergoterapide biyomekaniksel referans çerçevesi,Motor kontrol prensipleri,Duyusal integrasyon ve tedavi prensipleri,Bilişsel özür ve kognitif algısal beceri,Ergoterapide kanıta dayalı sonuç ölçümleri,Ergoterapide kanıta dayalı sonuç ölçümleri,Ergoterapide kanıta dayalı tedavi yöntemleri,Ergoterapide kanıta dayalı tedavi yöntemleri,Aktivite performansını değerlendirmek ve uygun müdahale planlanma,Prensipler çerçevesinde engellilik; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Ergoterapi teoremlerini tanımlayabilmesi | 1, 10, 15, 16 | A, C, D |
Ergoterapide kanıta dayalı teorileri araştırmanın önemini kavrayabilmesi | 1, 10, 15, 16 | A, C, D |
Ergoterapi prensiplerini hastalıklarda kullanabilmesi | 1, 10, 15, 16 | A, C, D |
Ergoterapi klinik çalışma tasarımını planlayabilmesi | 1, 10, 15, 16 | A, C, D |
Alana ait objektif değerlendirme yöntemlerini listeleyebilmesi | 1, 10, 15, 16 | A, C, D |
Yeterli kanıt toplama becerisini sorgulayabilmesi | 1, 10, 11, 15, 16 | A, C, D |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 10: Beyin Fırtınası, 11: Seminer, 15: Problem Çözme, 16: Proje Temelli Öğrenme |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav, C: Ödev, D: Proje / Tasarım |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Ergoterapi Prensiplerine giriş | 4. kaynak sayfa, 15-18 |
2 | Ergoterapide Paradigmalar | Sunumlara çalışılması |
3 | Aktivite Modellerini Tanıma | 4. kaynak sayfa, 5-13 |
4 | Aktivite Modellerini Tanıma | 4. kaynak sayfa, 13-14 |
5 | Ergoterapide biyomekaniksel referans çerçevesi | Sunumlara çalışılması |
6 | Motor kontrol prensipleri | 4. kaynak sayfa 74-78 |
7 | Duyusal integrasyon ve tedavi prensipleri | 4. kaynak sayfa 160-177 |
8 | Bilişsel özür ve kognitif algısal beceri | 4. kaynak sayfa 181-194 |
9 | Ergoterapide kanıta dayalı sonuç ölçümleri | http://eyh.aile.gov.tr/data/54e4669a369dc59a58479d5f/ergoterapi_kitab%C4%B1.pdf |
10 | Ergoterapide kanıta dayalı sonuç ölçümleri | http://eyh.aile.gov.tr/data/54e4669a369dc59a58479d5f/ergoterapi_kitab%C4%B1.pdf |
11 | Ergoterapide kanıta dayalı tedavi yöntemleri | http://eyh.aile.gov.tr/data/54e4669a369dc59a58479d5f/ergoterapi_kitab%C4%B1.pdf |
12 | Ergoterapide kanıta dayalı tedavi yöntemleri | http://eyh.aile.gov.tr/data/54e4669a369dc59a58479d5f/ergoterapi_kitab%C4%B1.pdf |
13 | Aktivite performansını değerlendirmek ve uygun müdahale planlanma | 4. kaynak sayfa 14-15 |
14 | Prensipler çerçevesinde engellilik | 4. kaynak sayfa 2-5 |
Kaynak |
Ders notu verilecektir. |
1.Kielhofner, G. (2009). Conceptual foundations of occupational therapy practice. FA Davis. 2.Pedretti, L. W., & Early, M. B. (Eds.). (2001). Occupational therapy: Practice skills for physical dysfunction (pp. 3-12). Ann Arbor, MI: Mosby. 3.Reed, K. L., & Sanderson, S. N. (1999). Concepts of occupational therapy. Lippincott Williams & Wilkins. 4. Cooper C., Deshaies L. Mosby's Field Guide to Occupational Therapy for Physical Dysfunction. 2013 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon konusunda güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir. | X | |||||
0 | Uzmanlaşacağı fizyoterapi alanında değerlendirme ve tedavi yöntemlerini uygulama bilgisine sahiptir. | X | |||||
0 | Fizyoterapi uygulamaları ile ilgili mevzuat konusunda yeterli bilgiye sahiptir. | X | |||||
0 | Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylere değerlendirme ve tedavi programı planlaması yapar | X | |||||
0 | Mesleki değerlendirme, tedavi ve uygulamalarını teknolojik gelişmelere ve sağlık politikalarına göre yönlendirir. | X | |||||
0 | Alana özgü bilgi ve becerilerini kullanarak sorunları analiz eder ve uygulamaya yansıtır. | X | |||||
0 | Fizyoterapi alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır. | X | |||||
0 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında araştırma yapar, proje tasarlayıp yürütülmesini planlar ve yönetir. | X | |||||
0 | Fizyoterapi alanında yeni fikir geliştirip bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | |||||
0 | Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyip mesleki bilgilerini etkin kullanıp öğrenme hedeflerini belirler. | X | |||||
0 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon konusunda kaynakları izleyerek iletişim teknolojilerini kullanarak kendini etkin ifade eder. | X | |||||
0 | Sağlık alanında güncel gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinlerarası işbirliği içinde iletişim kurar. | X | |||||
0 | Özelleşmiş olduğu fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile işbirliği içinde mevzuata ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | X | |||||
0 | Mesleki dürüstlük ve bireyin iyiliği için sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayıp doğru model oluşturarak uygular. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |