Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İLERİ ELEKTRO - FİZİKSEL ARAÇLAR | 2+0 | 2 | 8 |
Ders Programı | Pazartesi 15:30-16:15 Pazartesi 16:30-17:15 Perşembe 09:00-09:45 Perşembe 10:00-10:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Burak MENEK |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Burak MENEK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Multidisipliner Fizyoterapi ve Rehabilitasyonda elektrofiziksel ajan gerektiren klinik problemler ile klinik uygulama yaklaşımlarını değerlendirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Fizyoterapide elektrofiziksel ajan kullanımı,Elektrofiziksel ajanların etkileri,Ekstracorporeal şok dalga tedavisi,Biofeedback tedavisi ve etkileri,Tüm vücut vibrasyon terapisi,Lazer ve etkileri,Rus akımlar ve Ultra reiz akımlar,Magnetik alan ve transkranyal Magnetik stimülasyon,Nöromüsküler elektrik stimülasyon,Kranyal elektrik stimülasyon,Pnömatik kompresyon tedavisi, Matriks Ritm Tedavisi,Özel durumlarda elektrofiziksel ajanlar ile tedavi: pediatrik ve yaşlı bireyler,Özel durumlarda elektrofiziksel ajanlar ile tedavi: Onkolojik hasta; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Multidisipliner tedavi yaklaşımında elektrofiziksel ajan kullanımını tartışabilmesi | 1, 10, 11, 12 | A, B |
Elektrofiziksel ajanların kullanım alanlarını açıklayabilmesi | 1, 10, 11, 12, 2, 20 | |
Farklı patolojilerde tedavi mekanizmasını özetleyebilmesi | 1, 10, 11, 12 | A, B |
Farklı elektrofiziksel ajanların etkilerini karşılaştırabilmesi | 1, 10, 11, 12 | A, B |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 10: Beyin Fırtınası, 11: Seminer, 12: Örnek Olay, 2: Soru - Cevap, 20: Bakım Planı |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav, B: Sözlü Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Fizyoterapide elektrofiziksel ajan kullanımı | 1. kaynak sf 3-14 |
2 | Elektrofiziksel ajanların etkileri | 1. kaynak sf 14-25 |
3 | Ekstracorporeal şok dalga tedavisi | 5. kaynak sf 69-72 |
4 | Biofeedback tedavisi ve etkileri | 5. Kaynak sf 63-69 |
5 | Tüm vücut vibrasyon terapisi | https://sciencebasedmedicine.org/whole-body-vibration-therapy/ |
6 | Lazer ve etkileri | 1. kaynak sf 270-298 |
7 | Rus akımlar ve Ultra reiz akımlar | 5. kaynak sf 153-159 |
8 | Magnetik alan ve transkranyal Magnetik stimülasyon | 5. kaynak sf 53 |
9 | Nöromüsküler elektrik stimülasyon | 5. kaynak sf 129-137 |
10 | Kranyal elektrik stimülasyon | http://www.downloads.imune.net/medicalbooks/Ray_Smith_CES_2006.pdf |
11 | Pnömatik kompresyon tedavisi | 1. kaynak 394-404 |
12 | Matriks Ritm Tedavisi | http://www.dr-lebmeier.de/english/pdf/dr-lebmeier-matrix-rhythmic-therapy.pdf |
13 | Özel durumlarda elektrofiziksel ajanlar ile tedavi: pediatrik ve yaşlı bireyler | 5. kaynak sf 507-521 |
14 | Özel durumlarda elektrofiziksel ajanlar ile tedavi: Onkolojik hasta | 5. kaynak sf 507-521 |
Kaynak |
Ders Notu |
1. Therapeutic Modalities for Physical Therapists, W.E.Prentice, 2002,McGraw-Hill 2. Nelson MR, Currier PD, (Eds). ClinicalElectrotherapy (2nd ed.). California: Appletone and Lange; 1991. 3. Kahn J. Principles and Practice of Electrotherapy(4th ed.). New York, Edinburg, London, Melbourne:Churchill Livingstone; 2000. 4. Alain-Yvan Belanger, Evidence Based Guide to Therapeutic Physical Agents: Çeviri Editörü; Edibe Yakut, Kanıta Dayalı Elektroterapi ,Pelikan yayınları; 2008 5. Fiziksel Modaliteler ve Elekrtoterapi, A.Razak Özdinçler, 2014,İstanbul Tıp Kitapevi |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon konusunda güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir. | X | |||||
0 | Uzmanlaşacağı fizyoterapi alanında değerlendirme ve tedavi yöntemlerini uygulama bilgisine sahiptir. | X | |||||
0 | Fizyoterapi uygulamaları ile ilgili mevzuat konusunda yeterli bilgiye sahiptir. | X | |||||
0 | Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylere değerlendirme ve tedavi programı planlaması yapar | X | |||||
0 | Mesleki değerlendirme, tedavi ve uygulamalarını teknolojik gelişmelere ve sağlık politikalarına göre yönlendirir. | X | |||||
0 | Alana özgü bilgi ve becerilerini kullanarak sorunları analiz eder ve uygulamaya yansıtır. | X | |||||
0 | Fizyoterapi alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır. | X | |||||
0 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında araştırma yapar, proje tasarlayıp yürütülmesini planlar ve yönetir. | X | |||||
0 | Fizyoterapi alanında yeni fikir geliştirip bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | |||||
0 | Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyip mesleki bilgilerini etkin kullanıp öğrenme hedeflerini belirler. | X | |||||
0 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon konusunda kaynakları izleyerek iletişim teknolojilerini kullanarak kendini etkin ifade eder. | X | |||||
0 | Sağlık alanında güncel gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinlerarası işbirliği içinde iletişim kurar. | X | |||||
0 | Özelleşmiş olduğu fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile işbirliği içinde mevzuata ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | X | |||||
0 | Mesleki dürüstlük ve bireyin iyiliği için sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayıp doğru model oluşturarak uygular. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |