Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
OBSTETRİK VE JİNEKOLOJİK FİZYOTERAPİ | 2+0 | 2 | 8 |
Ders Programı | Perşembe 11:00-11:45 Perşembe 12:00-12:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Esra ATILGAN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Esra ATILGAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Obstetrik ve jinekolojik fizyoterapi ve rehabilitasyon yöntemlerini değerlendirilmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Kadın genital organ anatomisi,Gebelik fizyolojisi,Ürogenital disfonksiyonlar,Gebelikte sık rastlanan problemler ve tedavisi,Prenatal egzersizler,Postnatal egzersizler,Prenatal eğitimde gevşeme egzersizleri,Ürojinekolojik değerlendirme,Ürojinekolojik fizyoterapi, İnkontinans fizyoterapisi, Elektroterapi modalitelerinin obstetrik ve jinekolojide kullanımı,Diastasis recti ve tedavisi,Obstetrik tadavide yeni yöntemler,Jinekolojik problemlerde yeni yöntemler; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Genital organ anatomisi, sık görülen sorunlar ve üreme fizyolojisini tartışabilmesi | 1, 10, 11, 12 | C, D |
Obstetrik fizyoterapi yöntemlerini değerlendirebilmesi | 1, 10, 11, 12 | C, D |
Prenatal ve Postnatal egzersizleri tasarlayabilmesi | 1, 10, 11 | C, D |
Jinekolojik fizyoterapi yöntemlerini tasarlayabilmesi | 1, 10, 11, 12 | C, D |
Farklı jinekolojik sorunlarda fizyoterapi yöntemlerini sorgulayabilmesi | 1, 10, 11, 12 | C, D |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 10: Beyin Fırtınası, 11: Seminer, 12: Örnek Olay |
Ölçme Yöntemleri: | C: Ödev, D: Proje / Tasarım |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Kadın genital organ anatomisi | 1. kaynak sf 1-22 |
2 | Gebelik fizyolojisi | 1. kaynak sf 27-43 |
3 | Ürogenital disfonksiyonlar | 1. kaynak - sf 333-379 , sf -383-410 |
4 | Gebelikte sık rastlanan problemler ve tedavisi | 1. Kaynak sf 141-159 |
5 | Prenatal egzersizler | 1. kaynak 93-126 |
6 | Postnatal egzersizler | 1. kaynak sf 206-240 |
7 | Prenatal eğitimde gevşeme egzersizleri | 1. kaynak sf 165-199 |
8 | Ürojinekolojik değerlendirme | 1. kaynak sf 333-379 |
9 | Ürojinekolojik fizyoterapi | 1. kaynak sf 333-379 |
10 | İnkontinans fizyoterapisi | 1. kaynak sf 333-379 |
11 | Elektroterapi modalitelerinin obstetrik ve jinekolojide kullanımı | 1. kaynak sf 287-300 |
12 | Diastasis recti ve tedavisi | https://www.youtube.com/watch?v=QiE3n7HLsxg |
13 | Obstetrik tadavide yeni yöntemler | http://sydney.edu.au/medicine/nepean/research/obstetrics/pelvic-floor-assessment/Pelvic_Floor_Assessment/Clinical_levator_assessment.html |
14 | Jinekolojik problemlerde yeni yöntemler | 1. kaynak sf 309-321, sf 383-410 |
Kaynak |
Öğrencilere ders notu verilecektir. |
Pysiotherapy in obstetrics and Gynaecology, Margaret Polden, Jill Mantle, 2004, Elsevier Science |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon konusunda güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir. | X | |||||
0 | Uzmanlaşacağı fizyoterapi alanında değerlendirme ve tedavi yöntemlerini uygulama bilgisine sahiptir. | X | |||||
0 | Fizyoterapi uygulamaları ile ilgili mevzuat konusunda yeterli bilgiye sahiptir. | X | |||||
0 | Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylere değerlendirme ve tedavi programı planlaması yapar | X | |||||
0 | Mesleki değerlendirme, tedavi ve uygulamalarını teknolojik gelişmelere ve sağlık politikalarına göre yönlendirir. | X | |||||
0 | Alana özgü bilgi ve becerilerini kullanarak sorunları analiz eder ve uygulamaya yansıtır. | X | |||||
0 | Fizyoterapi alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır. | X | |||||
0 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında araştırma yapar, proje tasarlayıp yürütülmesini planlar ve yönetir. | X | |||||
0 | Fizyoterapi alanında yeni fikir geliştirip bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | |||||
0 | Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyip mesleki bilgilerini etkin kullanıp öğrenme hedeflerini belirler. | X | |||||
0 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon konusunda kaynakları izleyerek iletişim teknolojilerini kullanarak kendini etkin ifade eder. | X | |||||
0 | Sağlık alanında güncel gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinlerarası işbirliği içinde iletişim kurar. | X | |||||
0 | Özelleşmiş olduğu fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile işbirliği içinde mevzuata ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | X | |||||
0 | Mesleki dürüstlük ve bireyin iyiliği için sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayıp doğru model oluşturarak uygular. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |