Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
FİZYOTERAPİ SEMİNER I-Güz Dönemi2+028
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Zeliha Candan ALGUN
Dersi VerenlerProf.Dr. Zeliha Candan ALGUN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıFarklı konularda fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarını değerlendirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Derse genel giriş,Vestibüler hastalıklar ve fizyoterapi,Kanıta dayalı fizyoterapi yöntemleri ve son araştırmalar, değerlendirmeler,Benign pozisyonel vertigo ve fizyoterapi,Kanıta dayalı uygulamalar ve son araştırmalar,Alzheimer ve fizyoterapi,Kanıta dayalı tedavi yöntemleri ve araştırmalar,Periferik Nöropati ve fizyoterapi,Son yapılan fizyoterapi araştırmaları,Vestibuler hipofonksiyonda fizyoterapi,Güncel kaynak tartışma,Meniere hastalığı,Lou Gehrig’s (Amyotrophic lateral sclerosis) ve fizyoterapi,Güncel kaynak tartışması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Multıple Sklerozda fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarını tartışabilmesi37, 9A, G
Vestibuler fonksiyon bozuklukları ve fizyoterapi yöntemlerini tanımlayabilmesi37, 9A, G
Alzheimer rehabilitasyon ilkeleri ve yöntemlerini değerlendirebilmesi37, 9A, G
Alzheimer tedavisinde son yapılmış olan araştırmaları, kanıta dayalı uygulamaları analiz edebilmesi37, 9A, G
Amyotrophic lateral sclerosis ve tedavisini tartışabilmesi37, 9A, G
Öğretim Yöntemleri:37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, G: Kısa Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Derse genel giriş3. kaynak, sayfa:141-157, 533-539
2Vestibüler hastalıklar ve fizyoterapi3. kaynak sayfa, 141-153
3Kanıta dayalı fizyoterapi yöntemleri ve son araştırmalar, değerlendirmelerwww.pubmed.com
4Benign pozisyonel vertigo ve fizyoterapi3. kaynak sayfa, 515-520
5Kanıta dayalı uygulamalar ve son araştırmalarwww.pubmed.com
6Alzheimer ve fizyoterapi2. kaynak sayfa, 579-586
7Kanıta dayalı tedavi yöntemleri ve araştırmalarwww.pubmed.com
8Periferik Nöropati ve fizyoterapi3. kaynak sayfa, 177-191
9Son yapılan fizyoterapi araştırmalarıwww.pubmed.com
10Vestibuler hipofonksiyonda fizyoterapi2. kaynak sayfa, 517-527
11Güncel kaynak tartışmawww.pubmed.com
12Meniere hastalığıhttp://www.ctf.edu.tr/stek/pdfs/10/1017nk.pdf
13Lou Gehrig’s (Amyotrophic lateral sclerosis) ve fizyoterapi3. kaynak, sayfa 383-388
14Güncel kaynak tartışmasıwww.pubmed.com
Kaynak
ders notu verilecektir
1- Karaduman AA., Yılmaz ÖT Fizyoterapi ve Rehabilitasyon, Nörolojik Rehabilitasyon, Kardiyopulmoner Rehabilitasyon. Pelikan, 2016 2- Karaduman AA., Yılmaz ÖT Fizyoterapi ve Rehabilitasyon, Genel Fizyoterapi. Pelikan, 2016 3- Algun ZC. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon, Nobel, 2018

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon konusunda güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir.
X
2
Uzmanlaşacağı fizyoterapi alanında değerlendirme ve tedavi yöntemlerini uygulama bilgisine sahiptir.
X
3
Fizyoterapi uygulamaları ile ilgili mevzuat konusunda yeterli bilgiye sahiptir.
X
4
Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylere değerlendirme ve tedavi programı planlaması yapar
X
5
Mesleki değerlendirme, tedavi ve uygulamalarını teknolojik gelişmelere ve sağlık politikalarına göre yönlendirir.
X
6
Alana özgü bilgi ve becerilerini kullanarak sorunları analiz eder ve uygulamaya yansıtır.
X
7
Fizyoterapi alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır.
X
8
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında araştırma yapar, proje tasarlayıp yürütülmesini planlar ve yönetir.
X
9
Fizyoterapi alanında yeni fikir geliştirip bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
X
10
Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyip mesleki bilgilerini etkin kullanıp öğrenme hedeflerini belirler.
X
11
Fizyoterapi ve rehabilitasyon konusunda kaynakları izleyerek iletişim teknolojilerini kullanarak kendini etkin ifade eder.
X
12
Sağlık alanında güncel gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinlerarası işbirliği içinde iletişim kurar.
X
13
Özelleşmiş olduğu fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile işbirliği içinde mevzuata ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X
14
Mesleki dürüstlük ve bireyin iyiliği için sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayıp doğru model oluşturarak uygular.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
FİZYOTERAPİ SEMİNER I-Güz Dönemi2+028
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Zeliha Candan ALGUN
Dersi VerenlerProf.Dr. Zeliha Candan ALGUN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıFarklı konularda fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarını değerlendirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Derse genel giriş,Vestibüler hastalıklar ve fizyoterapi,Kanıta dayalı fizyoterapi yöntemleri ve son araştırmalar, değerlendirmeler,Benign pozisyonel vertigo ve fizyoterapi,Kanıta dayalı uygulamalar ve son araştırmalar,Alzheimer ve fizyoterapi,Kanıta dayalı tedavi yöntemleri ve araştırmalar,Periferik Nöropati ve fizyoterapi,Son yapılan fizyoterapi araştırmaları,Vestibuler hipofonksiyonda fizyoterapi,Güncel kaynak tartışma,Meniere hastalığı,Lou Gehrig’s (Amyotrophic lateral sclerosis) ve fizyoterapi,Güncel kaynak tartışması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Multıple Sklerozda fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarını tartışabilmesi37, 9A, G
Vestibuler fonksiyon bozuklukları ve fizyoterapi yöntemlerini tanımlayabilmesi37, 9A, G
Alzheimer rehabilitasyon ilkeleri ve yöntemlerini değerlendirebilmesi37, 9A, G
Alzheimer tedavisinde son yapılmış olan araştırmaları, kanıta dayalı uygulamaları analiz edebilmesi37, 9A, G
Amyotrophic lateral sclerosis ve tedavisini tartışabilmesi37, 9A, G
Öğretim Yöntemleri:37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, G: Kısa Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Derse genel giriş3. kaynak, sayfa:141-157, 533-539
2Vestibüler hastalıklar ve fizyoterapi3. kaynak sayfa, 141-153
3Kanıta dayalı fizyoterapi yöntemleri ve son araştırmalar, değerlendirmelerwww.pubmed.com
4Benign pozisyonel vertigo ve fizyoterapi3. kaynak sayfa, 515-520
5Kanıta dayalı uygulamalar ve son araştırmalarwww.pubmed.com
6Alzheimer ve fizyoterapi2. kaynak sayfa, 579-586
7Kanıta dayalı tedavi yöntemleri ve araştırmalarwww.pubmed.com
8Periferik Nöropati ve fizyoterapi3. kaynak sayfa, 177-191
9Son yapılan fizyoterapi araştırmalarıwww.pubmed.com
10Vestibuler hipofonksiyonda fizyoterapi2. kaynak sayfa, 517-527
11Güncel kaynak tartışmawww.pubmed.com
12Meniere hastalığıhttp://www.ctf.edu.tr/stek/pdfs/10/1017nk.pdf
13Lou Gehrig’s (Amyotrophic lateral sclerosis) ve fizyoterapi3. kaynak, sayfa 383-388
14Güncel kaynak tartışmasıwww.pubmed.com
Kaynak
ders notu verilecektir
1- Karaduman AA., Yılmaz ÖT Fizyoterapi ve Rehabilitasyon, Nörolojik Rehabilitasyon, Kardiyopulmoner Rehabilitasyon. Pelikan, 2016 2- Karaduman AA., Yılmaz ÖT Fizyoterapi ve Rehabilitasyon, Genel Fizyoterapi. Pelikan, 2016 3- Algun ZC. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon, Nobel, 2018

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon konusunda güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir.
X
2
Uzmanlaşacağı fizyoterapi alanında değerlendirme ve tedavi yöntemlerini uygulama bilgisine sahiptir.
X
3
Fizyoterapi uygulamaları ile ilgili mevzuat konusunda yeterli bilgiye sahiptir.
X
4
Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylere değerlendirme ve tedavi programı planlaması yapar
X
5
Mesleki değerlendirme, tedavi ve uygulamalarını teknolojik gelişmelere ve sağlık politikalarına göre yönlendirir.
X
6
Alana özgü bilgi ve becerilerini kullanarak sorunları analiz eder ve uygulamaya yansıtır.
X
7
Fizyoterapi alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır.
X
8
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında araştırma yapar, proje tasarlayıp yürütülmesini planlar ve yönetir.
X
9
Fizyoterapi alanında yeni fikir geliştirip bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
X
10
Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyip mesleki bilgilerini etkin kullanıp öğrenme hedeflerini belirler.
X
11
Fizyoterapi ve rehabilitasyon konusunda kaynakları izleyerek iletişim teknolojilerini kullanarak kendini etkin ifade eder.
X
12
Sağlık alanında güncel gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinlerarası işbirliği içinde iletişim kurar.
X
13
Özelleşmiş olduğu fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile işbirliği içinde mevzuata ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X
14
Mesleki dürüstlük ve bireyin iyiliği için sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayıp doğru model oluşturarak uygular.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 13:52Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 13:54