Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FİZYOTERAPİ SEMİNER I | 2+0 | 2 | 8 |
Ders Programı | Çarşamba 11:00-11:45 Çarşamba 12:00-12:45 Perşembe 11:00-11:45 Perşembe 12:00-12:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Zeliha Candan ALGUN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Zeliha Candan ALGUN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Farklı konularda fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarını değerlendirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Derse genel giriş,Vestibüler hastalıklar ve fizyoterapi,Kanıta dayalı fizyoterapi yöntemleri ve son araştırmalar, değerlendirmeler,Benign pozisyonel vertigo ve fizyoterapi,Kanıta dayalı uygulamalar ve son araştırmalar,Alzheimer ve fizyoterapi,Kanıta dayalı tedavi yöntemleri ve araştırmalar,Periferik Nöropati ve fizyoterapi,Son yapılan fizyoterapi araştırmaları,Vestibuler hipofonksiyonda fizyoterapi,Güncel kaynak tartışma,Meniere hastalığı,Lou Gehrig’s (Amyotrophic lateral sclerosis) ve fizyoterapi,Güncel kaynak tartışması; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Multıple Sklerozda fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarını tartışabilmesi | 1, 21 | A, E |
Vestibuler fonksiyon bozuklukları ve fizyoterapi yöntemlerini tanımlayabilmesi | 1, 21 | A, E |
Alzheimer rehabilitasyon ilkeleri ve yöntemlerini değerlendirebilmesi | 1, 21 | A, E |
Alzheimer tedavisinde son yapılmış olan araştırmaları, kanıta dayalı uygulamaları analiz edebilmesi | 1, 21 | A, E |
Amyotrophic lateral sclerosis ve tedavisini tartışabilmesi | 1, 21 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 21: Video |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav, E: Kısa Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Derse genel giriş | 3. kaynak, sayfa:141-157, 533-539 |
2 | Vestibüler hastalıklar ve fizyoterapi | 3. kaynak sayfa, 141-153 |
3 | Kanıta dayalı fizyoterapi yöntemleri ve son araştırmalar, değerlendirmeler | www.pubmed.com |
4 | Benign pozisyonel vertigo ve fizyoterapi | 3. kaynak sayfa, 515-520 |
5 | Kanıta dayalı uygulamalar ve son araştırmalar | www.pubmed.com |
6 | Alzheimer ve fizyoterapi | 2. kaynak sayfa, 579-586 |
7 | Kanıta dayalı tedavi yöntemleri ve araştırmalar | www.pubmed.com |
8 | Periferik Nöropati ve fizyoterapi | 3. kaynak sayfa, 177-191 |
9 | Son yapılan fizyoterapi araştırmaları | www.pubmed.com |
10 | Vestibuler hipofonksiyonda fizyoterapi | 2. kaynak sayfa, 517-527 |
11 | Güncel kaynak tartışma | www.pubmed.com |
12 | Meniere hastalığı | http://www.ctf.edu.tr/stek/pdfs/10/1017nk.pdf |
13 | Lou Gehrig’s (Amyotrophic lateral sclerosis) ve fizyoterapi | 3. kaynak, sayfa 383-388 |
14 | Güncel kaynak tartışması | www.pubmed.com |
Kaynak |
ders notu verilecektir |
1- Karaduman AA., Yılmaz ÖT Fizyoterapi ve Rehabilitasyon, Nörolojik Rehabilitasyon, Kardiyopulmoner Rehabilitasyon. Pelikan, 2016 2- Karaduman AA., Yılmaz ÖT Fizyoterapi ve Rehabilitasyon, Genel Fizyoterapi. Pelikan, 2016 3- Algun ZC. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon, Nobel, 2018 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon konusunda güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir. | X | |||||
0 | Uzmanlaşacağı fizyoterapi alanında değerlendirme ve tedavi yöntemlerini uygulama bilgisine sahiptir. | X | |||||
0 | Fizyoterapi uygulamaları ile ilgili mevzuat konusunda yeterli bilgiye sahiptir. | X | |||||
0 | Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylere değerlendirme ve tedavi programı planlaması yapar | X | |||||
0 | Mesleki değerlendirme, tedavi ve uygulamalarını teknolojik gelişmelere ve sağlık politikalarına göre yönlendirir. | X | |||||
0 | Alana özgü bilgi ve becerilerini kullanarak sorunları analiz eder ve uygulamaya yansıtır. | X | |||||
0 | Fizyoterapi alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır. | X | |||||
0 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında araştırma yapar, proje tasarlayıp yürütülmesini planlar ve yönetir. | X | |||||
0 | Fizyoterapi alanında yeni fikir geliştirip bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | |||||
0 | Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyip mesleki bilgilerini etkin kullanıp öğrenme hedeflerini belirler. | X | |||||
0 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon konusunda kaynakları izleyerek iletişim teknolojilerini kullanarak kendini etkin ifade eder. | X | |||||
0 | Sağlık alanında güncel gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinlerarası işbirliği içinde iletişim kurar. | X | |||||
0 | Özelleşmiş olduğu fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile işbirliği içinde mevzuata ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | X | |||||
0 | Mesleki dürüstlük ve bireyin iyiliği için sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayıp doğru model oluşturarak uygular. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |