Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KANITA DAYALI FİZYOTERAPİ-Bahar Dönemi2+028
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Gülay ARAS BAYRAM
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Gülay ARAS BAYRAM
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıFizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında kanıta dayalı çalışmaların önemini ve güncel literatürü değerlendirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Fizyoterapi ve Rehabilitasyonda kanıta dayalı çalışma,Kanıt hiyerarşisi, limitasyonları,Kanıta dayalı bilimsel çalışma tasarlama,Kanıtların değerlendirilmesi,Kanıtların aranması, elektronik veri tabanları,Fizyoterapi ve rehabilitasyonda kanıta dayalı sonuç ölçümleri,Fizyoterapi ve rehabilitasyonda kanıta dayalı sonuç ölçümleri,Fizyoterapi ve rehabilitasyonda kanıta dayalı tedavi yöntemleri,Fizyoterapi ve rehabilitasyonda kanıta dayalı tedavi yöntemleri,Kas-iskelet problemlerinde kanıta dayalı çalışmalar,Nörolojik rehabilitasyonda kanıta dayalı çalışmalar,Ortopedik rehabilitasyonda kanıta dayalı çalışmalar,Pediatrik rehabilitasyonda kanıta dayalı çalışmalar,Geriatrik rehabilitasyonda kanıta dayalı çalışmalar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Kanıta dayalı fizyoterapi kavramını tanımlar16, 19, 9E, F
Fizyoterapide kanıta dayalı araştırmanın önemini kavrar16, 19, 9E, F
Fizyoterapide klinik çalışma tasarımını planlar16, 19, 9E, F
Elektronik veri tabanlarını kullanarak kanıta dayalı çalışmaları listeler19, 4, 9E, F
Fizyoterapinin temel konuları ile ilgili güncel makale, meta-analiz ve kılavuzları tartışır16, 19, 9E, F
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Fizyoterapi ve Rehabilitasyonda kanıta dayalı çalışmawww.pubmed.com
2Kanıt hiyerarşisi, limitasyonlarıwww.pubmed.com
3Kanıta dayalı bilimsel çalışma tasarlamawww.pubmed.com
4Kanıtların değerlendirilmesiwww.pubmed.com
5Kanıtların aranması, elektronik veri tabanlarıwww.pubmed.com
6Fizyoterapi ve rehabilitasyonda kanıta dayalı sonuç ölçümleriwww.pubmed.com
7Fizyoterapi ve rehabilitasyonda kanıta dayalı sonuç ölçümleriwww.pubmed.com
8Fizyoterapi ve rehabilitasyonda kanıta dayalı tedavi yöntemleriwww.pubmed.com
9Fizyoterapi ve rehabilitasyonda kanıta dayalı tedavi yöntemleriwww.pubmed.com
10Kas-iskelet problemlerinde kanıta dayalı çalışmalarwww.pubmed.com
11Nörolojik rehabilitasyonda kanıta dayalı çalışmalarwww.pubmed.com
12Ortopedik rehabilitasyonda kanıta dayalı çalışmalarwww.pubmed.com
13Pediatrik rehabilitasyonda kanıta dayalı çalışmalarwww.pubmed.com
14Geriatrik rehabilitasyonda kanıta dayalı çalışmalarwww.pubmed.com
Kaynak
www.pubmed.com
1. Practical Evidence Based Physiotherapy. Herbert R., Jamtvedt G. (Eds) Elsevier, Philadelphia, 2005 2. Qualitative Research in Evidence Based Rehabilitation. Hammell K.W., Carpenter C. Churchill Livingstone, 2004

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon konusunda güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir.
X
2
Uzmanlaşacağı fizyoterapi alanında değerlendirme ve tedavi yöntemlerini uygulama bilgisine sahiptir.
X
3
Fizyoterapi uygulamaları ile ilgili mevzuat konusunda yeterli bilgiye sahiptir.
X
4
Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylere değerlendirme ve tedavi programı planlaması yapar
X
5
Mesleki değerlendirme, tedavi ve uygulamalarını teknolojik gelişmelere ve sağlık politikalarına göre yönlendirir.
X
6
Alana özgü bilgi ve becerilerini kullanarak sorunları analiz eder ve uygulamaya yansıtır.
X
7
Fizyoterapi alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır.
X
8
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında araştırma yapar, proje tasarlayıp yürütülmesini planlar ve yönetir.
X
9
Fizyoterapi alanında yeni fikir geliştirip bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
X
10
Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyip mesleki bilgilerini etkin kullanıp öğrenme hedeflerini belirler.
X
11
Fizyoterapi ve rehabilitasyon konusunda kaynakları izleyerek iletişim teknolojilerini kullanarak kendini etkin ifade eder.
X
12
Sağlık alanında güncel gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinlerarası işbirliği içinde iletişim kurar.
X
13
Özelleşmiş olduğu fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile işbirliği içinde mevzuata ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X
14
Mesleki dürüstlük ve bireyin iyiliği için sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayıp doğru model oluşturarak uygular.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme14456
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi14342
Okul Dışı Diğer Faaliyetler7535
Proje Sunumu / Seminer7214
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı6530
Genel Sınav ve Hazırlığı6636
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)241
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(241/30)8
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KANITA DAYALI FİZYOTERAPİ-Bahar Dönemi2+028
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Gülay ARAS BAYRAM
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Gülay ARAS BAYRAM
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıFizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında kanıta dayalı çalışmaların önemini ve güncel literatürü değerlendirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Fizyoterapi ve Rehabilitasyonda kanıta dayalı çalışma,Kanıt hiyerarşisi, limitasyonları,Kanıta dayalı bilimsel çalışma tasarlama,Kanıtların değerlendirilmesi,Kanıtların aranması, elektronik veri tabanları,Fizyoterapi ve rehabilitasyonda kanıta dayalı sonuç ölçümleri,Fizyoterapi ve rehabilitasyonda kanıta dayalı sonuç ölçümleri,Fizyoterapi ve rehabilitasyonda kanıta dayalı tedavi yöntemleri,Fizyoterapi ve rehabilitasyonda kanıta dayalı tedavi yöntemleri,Kas-iskelet problemlerinde kanıta dayalı çalışmalar,Nörolojik rehabilitasyonda kanıta dayalı çalışmalar,Ortopedik rehabilitasyonda kanıta dayalı çalışmalar,Pediatrik rehabilitasyonda kanıta dayalı çalışmalar,Geriatrik rehabilitasyonda kanıta dayalı çalışmalar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Kanıta dayalı fizyoterapi kavramını tanımlar16, 19, 9E, F
Fizyoterapide kanıta dayalı araştırmanın önemini kavrar16, 19, 9E, F
Fizyoterapide klinik çalışma tasarımını planlar16, 19, 9E, F
Elektronik veri tabanlarını kullanarak kanıta dayalı çalışmaları listeler19, 4, 9E, F
Fizyoterapinin temel konuları ile ilgili güncel makale, meta-analiz ve kılavuzları tartışır16, 19, 9E, F
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Fizyoterapi ve Rehabilitasyonda kanıta dayalı çalışmawww.pubmed.com
2Kanıt hiyerarşisi, limitasyonlarıwww.pubmed.com
3Kanıta dayalı bilimsel çalışma tasarlamawww.pubmed.com
4Kanıtların değerlendirilmesiwww.pubmed.com
5Kanıtların aranması, elektronik veri tabanlarıwww.pubmed.com
6Fizyoterapi ve rehabilitasyonda kanıta dayalı sonuç ölçümleriwww.pubmed.com
7Fizyoterapi ve rehabilitasyonda kanıta dayalı sonuç ölçümleriwww.pubmed.com
8Fizyoterapi ve rehabilitasyonda kanıta dayalı tedavi yöntemleriwww.pubmed.com
9Fizyoterapi ve rehabilitasyonda kanıta dayalı tedavi yöntemleriwww.pubmed.com
10Kas-iskelet problemlerinde kanıta dayalı çalışmalarwww.pubmed.com
11Nörolojik rehabilitasyonda kanıta dayalı çalışmalarwww.pubmed.com
12Ortopedik rehabilitasyonda kanıta dayalı çalışmalarwww.pubmed.com
13Pediatrik rehabilitasyonda kanıta dayalı çalışmalarwww.pubmed.com
14Geriatrik rehabilitasyonda kanıta dayalı çalışmalarwww.pubmed.com
Kaynak
www.pubmed.com
1. Practical Evidence Based Physiotherapy. Herbert R., Jamtvedt G. (Eds) Elsevier, Philadelphia, 2005 2. Qualitative Research in Evidence Based Rehabilitation. Hammell K.W., Carpenter C. Churchill Livingstone, 2004

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon konusunda güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir.
X
2
Uzmanlaşacağı fizyoterapi alanında değerlendirme ve tedavi yöntemlerini uygulama bilgisine sahiptir.
X
3
Fizyoterapi uygulamaları ile ilgili mevzuat konusunda yeterli bilgiye sahiptir.
X
4
Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylere değerlendirme ve tedavi programı planlaması yapar
X
5
Mesleki değerlendirme, tedavi ve uygulamalarını teknolojik gelişmelere ve sağlık politikalarına göre yönlendirir.
X
6
Alana özgü bilgi ve becerilerini kullanarak sorunları analiz eder ve uygulamaya yansıtır.
X
7
Fizyoterapi alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır.
X
8
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında araştırma yapar, proje tasarlayıp yürütülmesini planlar ve yönetir.
X
9
Fizyoterapi alanında yeni fikir geliştirip bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
X
10
Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyip mesleki bilgilerini etkin kullanıp öğrenme hedeflerini belirler.
X
11
Fizyoterapi ve rehabilitasyon konusunda kaynakları izleyerek iletişim teknolojilerini kullanarak kendini etkin ifade eder.
X
12
Sağlık alanında güncel gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinlerarası işbirliği içinde iletişim kurar.
X
13
Özelleşmiş olduğu fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile işbirliği içinde mevzuata ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X
14
Mesleki dürüstlük ve bireyin iyiliği için sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayıp doğru model oluşturarak uygular.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 13:52Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 13:54