Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KANITA DAYALI FİZYOTERAPİ | 2+0 | 2 | 8 |
Ders Programı | Perşembe 15:30-16:15 Perşembe 16:30-17:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Gülay ARAS BAYRAM |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Gülay ARAS BAYRAM |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında kanıta dayalı çalışmaların önemini ve güncel literatürü değerlendirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Fizyoterapi ve Rehabilitasyonda kanıta dayalı çalışma,Kanıt hiyerarşisi, limitasyonları,Kanıta dayalı bilimsel çalışma tasarlama,Kanıtların değerlendirilmesi,Kanıtların aranması, elektronik veri tabanları,Fizyoterapi ve rehabilitasyonda kanıta dayalı sonuç ölçümleri,Fizyoterapi ve rehabilitasyonda kanıta dayalı sonuç ölçümleri,Fizyoterapi ve rehabilitasyonda kanıta dayalı tedavi yöntemleri,Fizyoterapi ve rehabilitasyonda kanıta dayalı tedavi yöntemleri,Kas-iskelet problemlerinde kanıta dayalı çalışmalar,Nörolojik rehabilitasyonda kanıta dayalı çalışmalar,Ortopedik rehabilitasyonda kanıta dayalı çalışmalar,Pediatrik rehabilitasyonda kanıta dayalı çalışmalar,Geriatrik rehabilitasyonda kanıta dayalı çalışmalar; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Kanıta dayalı fizyoterapi kavramını tanımlayabilmesi | 1, 10, 2 | A |
Fizyoterapide kanıta dayalı araştırmanın önemini kavrayabilmesi | 1, 10, 2 | A |
Fizyoterapide kanıta dayalı araştırma çeşitlerini listeleyebilmesi | 1, 10, 2 | A |
Fizyoterapide klinik çalışma tasarımını planlayabilmesi | 1, 10, 2 | A |
Elektronik veri tabanlarını kullanarak kanıta dayalı çalışmaları listeleyebilmesi | 1, 10, 18 | A |
Fizyoterapinin temel konuları ile ilgili güncel makaleleri, meta-analizler ve kılavuzları tartışabilmesi | 1, 10, 2 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 10: Beyin Fırtınası, 18: Vaka Çalışması, 2: Soru - Cevap |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyonda kanıta dayalı çalışma | www.pubmed.com |
2 | Kanıt hiyerarşisi, limitasyonları | www.pubmed.com |
3 | Kanıta dayalı bilimsel çalışma tasarlama | www.pubmed.com |
4 | Kanıtların değerlendirilmesi | www.pubmed.com |
5 | Kanıtların aranması, elektronik veri tabanları | www.pubmed.com |
6 | Fizyoterapi ve rehabilitasyonda kanıta dayalı sonuç ölçümleri | www.pubmed.com |
7 | Fizyoterapi ve rehabilitasyonda kanıta dayalı sonuç ölçümleri | www.pubmed.com |
8 | Fizyoterapi ve rehabilitasyonda kanıta dayalı tedavi yöntemleri | www.pubmed.com |
9 | Fizyoterapi ve rehabilitasyonda kanıta dayalı tedavi yöntemleri | www.pubmed.com |
10 | Kas-iskelet problemlerinde kanıta dayalı çalışmalar | www.pubmed.com |
11 | Nörolojik rehabilitasyonda kanıta dayalı çalışmalar | www.pubmed.com |
12 | Ortopedik rehabilitasyonda kanıta dayalı çalışmalar | www.pubmed.com |
13 | Pediatrik rehabilitasyonda kanıta dayalı çalışmalar | www.pubmed.com |
14 | Geriatrik rehabilitasyonda kanıta dayalı çalışmalar | www.pubmed.com |
Kaynak |
Ders notu verilecektir. |
1. Practical Evidence Based Physiotherapy. Herbert R., Jamtvedt G. (Eds) Elsevier, Philadelphia, 2005 2. Qualitative Research in Evidence Based Rehabilitation. Hammell K.W., Carpenter C. Churchill Livingstone, 2004 3. Medipol Üniversitesi, e-kaynakları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon konusunda güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir. | X | |||||
0 | Uzmanlaşacağı fizyoterapi alanında değerlendirme ve tedavi yöntemlerini uygulama bilgisine sahiptir. | X | |||||
0 | Fizyoterapi uygulamaları ile ilgili mevzuat konusunda yeterli bilgiye sahiptir. | X | |||||
0 | Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylere değerlendirme ve tedavi programı planlaması yapar | X | |||||
0 | Mesleki değerlendirme, tedavi ve uygulamalarını teknolojik gelişmelere ve sağlık politikalarına göre yönlendirir. | X | |||||
0 | Alana özgü bilgi ve becerilerini kullanarak sorunları analiz eder ve uygulamaya yansıtır. | X | |||||
0 | Fizyoterapi alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır. | X | |||||
0 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında araştırma yapar, proje tasarlayıp yürütülmesini planlar ve yönetir. | X | |||||
0 | Fizyoterapi alanında yeni fikir geliştirip bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | |||||
0 | Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyip mesleki bilgilerini etkin kullanıp öğrenme hedeflerini belirler. | X | |||||
0 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon konusunda kaynakları izleyerek iletişim teknolojilerini kullanarak kendini etkin ifade eder. | X | |||||
0 | Sağlık alanında güncel gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinlerarası işbirliği içinde iletişim kurar. | X | |||||
0 | Özelleşmiş olduğu fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile işbirliği içinde mevzuata ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | X | |||||
0 | Mesleki dürüstlük ve bireyin iyiliği için sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayıp doğru model oluşturarak uygular. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |