Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SEMİNER | 0+0 | - | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Fatma MUTLUAY |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Fatma MUTLUAY |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Yüksek lisans öğrencilerinin uygun yöntemlerle bilimsel çalışma planlama, sunmalarını ve tartışmalarını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Araştırma planlama, kaynak tarama ve konu seçimi,Araştırma metodu, analiz yöntemlerinin seçimi ve etik problemler,Araştırma verilerinin değerlendirilmesi ve sonuçlarının tartışılması,Makale yazarken dikkat edilecek konular,Tez yazımında uyulması gereken ilkeler,Güncel fizyoterapi yaklaşımları,Kanıta dayalı elektrofiziksel yöntemler,Kanıta dayalı fiziksel aktivite ve egzersiz uygulamaları,Kanıta dayalı nörofizyolojik yaklaşımlar,Fizyoterapide teknolojik yaklaşımlar,Robotik fizyoterapi ve sanal gerçeklik,Probleme dayalı fizyoterapi uygulamaları,Probleme dayalı fizyoterapi uygulamaları,Vaka değerlendirme, tedavi programını belirleme ve sunum; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bilimsel makale yazabilmesi | 1, 11 | C, D |
Bilimsel makaleleri yorumlayabilmesi | 1, 11 | C, D |
Elde edilen sonuçları özetleyebilmesi | 1, 11 | C, D |
Makale sunumunu planlayabilmesi | 1, 11 | C, D |
Kanıta dayalı ve teknolojik fizyoterapi yaklaşımlarını değerlendirebilmesi | 1, 11 | C, D |
Robotik tedavi ve sanal gerçeklik uygulamalarını tartışabilmesi | 1, 11 | C, D |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 11: Seminer |
Ölçme Yöntemleri: | C: Ödev, D: Proje / Tasarım |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Araştırma planlama, kaynak tarama ve konu seçimi | https://www.tubitak.gov.tr/ |
2 | Araştırma metodu, analiz yöntemlerinin seçimi ve etik problemler | https://www.tubitak.gov.tr/ |
3 | Araştırma verilerinin değerlendirilmesi ve sonuçlarının tartışılması | https://www.tubitak.gov.tr/ |
4 | Makale yazarken dikkat edilecek konular | http://www.aresearchguide.com/1steps.html |
5 | Tez yazımında uyulması gereken ilkeler | http://www.medipol.edu.tr/Document/Galeri/Dokuman/dokumangalerisi/2015-2016/Akademik/Enstituler/SAGLIK_ENS/Tez_Kilavuz/sabe_tezyazim_2016.pdf |
6 | Güncel fizyoterapi yaklaşımları | www.pubmed.com |
7 | Kanıta dayalı elektrofiziksel yöntemler | 1. kaynağın çalışılması |
8 | Kanıta dayalı fiziksel aktivite ve egzersiz uygulamaları | 2. kaynağın çalışılması |
9 | Kanıta dayalı nörofizyolojik yaklaşımlar | 3. kaynağın çalışılması |
10 | Fizyoterapide teknolojik yaklaşımlar | http://www.teknoterapi.com/ |
11 | Robotik fizyoterapi ve sanal gerçeklik | http://www.teknoterapi.com/ |
12 | Probleme dayalı fizyoterapi uygulamaları | 2. kaynağın çalışılması |
13 | Probleme dayalı fizyoterapi uygulamaları | 2. kaynağın çalışılması |
14 | Vaka değerlendirme, tedavi programını belirleme ve sunum | Literatür taraması |
Kaynak |
ppt |
1. Yakut E., Dalkılınç M., Kaya D., Kanıta Dayalı Elektroterapi .Pelikan Kitabevi 2008. 2. Ünal E. Fizyoterapide Kanıta Dayalı Egzersiz Yaklaşımları, Pelikan 2015 3. Karaduman A., Yıldırım S.A., Yılmaz Ö.T., Bobath Kavramı, Pelikan 2012 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon konusunda güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir. | X | |||||
0 | Uzmanlaşacağı fizyoterapi alanında değerlendirme ve tedavi yöntemlerini uygulama bilgisine sahiptir. | X | |||||
0 | Fizyoterapi uygulamaları ile ilgili mevzuat konusunda yeterli bilgiye sahiptir. | X | |||||
0 | Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylere değerlendirme ve tedavi programı planlaması yapar | X | |||||
0 | Mesleki değerlendirme, tedavi ve uygulamalarını teknolojik gelişmelere ve sağlık politikalarına göre yönlendirir. | X | |||||
0 | Alana özgü bilgi ve becerilerini kullanarak sorunları analiz eder ve uygulamaya yansıtır. | X | |||||
0 | Fizyoterapi alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır. | X | |||||
0 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında araştırma yapar, proje tasarlayıp yürütülmesini planlar ve yönetir. | X | |||||
0 | Fizyoterapi alanında yeni fikir geliştirip bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | |||||
0 | Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyip mesleki bilgilerini etkin kullanıp öğrenme hedeflerini belirler. | X | |||||
0 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon konusunda kaynakları izleyerek iletişim teknolojilerini kullanarak kendini etkin ifade eder. | X | |||||
0 | Sağlık alanında güncel gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinlerarası işbirliği içinde iletişim kurar. | X | |||||
0 | Özelleşmiş olduğu fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile işbirliği içinde mevzuata ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | X | |||||
0 | Mesleki dürüstlük ve bireyin iyiliği için sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayıp doğru model oluşturarak uygular. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |