Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SEMİNER0+0-2
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Fatma MUTLUAY
Dersi VerenlerProf.Dr. Fatma MUTLUAY
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıYüksek lisans öğrencilerinin uygun yöntemlerle bilimsel çalışma planlama, sunmalarını ve tartışmalarını sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Araştırma planlama, kaynak tarama ve konu seçimi,Araştırma metodu, analiz yöntemlerinin seçimi ve etik problemler,Araştırma verilerinin değerlendirilmesi ve sonuçlarının tartışılması,Makale yazarken dikkat edilecek konular,Tez yazımında uyulması gereken ilkeler,Güncel fizyoterapi yaklaşımları,Kanıta dayalı elektrofiziksel yöntemler,Kanıta dayalı fiziksel aktivite ve egzersiz uygulamaları,Kanıta dayalı nörofizyolojik yaklaşımlar,Fizyoterapide teknolojik yaklaşımlar,Robotik fizyoterapi ve sanal gerçeklik,Probleme dayalı fizyoterapi uygulamaları,Probleme dayalı fizyoterapi uygulamaları,Vaka değerlendirme, tedavi programını belirleme ve sunum; konularını içermektedir.
Dersin İçeriğiÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bilimsel makale yazabilmesi1, 11C, D
Bilimsel makaleleri yorumlayabilmesi1, 11C, D
Elde edilen sonuçları özetleyebilmesi1, 11C, D
Makale sunumunu planlayabilmesi1, 11C, D
Kanıta dayalı ve teknolojik fizyoterapi yaklaşımlarını değerlendirebilmesi1, 11C, D
Robotik tedavi ve sanal gerçeklik uygulamalarını tartışabilmesi1, 11C, D
Öğretim Yöntemleri:1: Anlatım, 11: Seminer
Ölçme Yöntemleri:C: Ödev, D: Proje / Tasarım

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Araştırma planlama, kaynak tarama ve konu seçimihttps://www.tubitak.gov.tr/
2Araştırma metodu, analiz yöntemlerinin seçimi ve etik problemlerhttps://www.tubitak.gov.tr/
3Araştırma verilerinin değerlendirilmesi ve sonuçlarının tartışılmasıhttps://www.tubitak.gov.tr/
4Makale yazarken dikkat edilecek konularhttp://www.aresearchguide.com/1steps.html
5Tez yazımında uyulması gereken ilkelerhttp://www.medipol.edu.tr/Document/Galeri/Dokuman/dokumangalerisi/2015-2016/Akademik/Enstituler/SAGLIK_ENS/Tez_Kilavuz/sabe_tezyazim_2016.pdf
6Güncel fizyoterapi yaklaşımlarıwww.pubmed.com
7Kanıta dayalı elektrofiziksel yöntemler1. kaynağın çalışılması
8Kanıta dayalı fiziksel aktivite ve egzersiz uygulamaları2. kaynağın çalışılması
9Kanıta dayalı nörofizyolojik yaklaşımlar3. kaynağın çalışılması
10Fizyoterapide teknolojik yaklaşımlarhttp://www.teknoterapi.com/
11Robotik fizyoterapi ve sanal gerçeklikhttp://www.teknoterapi.com/
12Probleme dayalı fizyoterapi uygulamaları2. kaynağın çalışılması
13Probleme dayalı fizyoterapi uygulamaları2. kaynağın çalışılması
14Vaka değerlendirme, tedavi programını belirleme ve sunumLiteratür taraması
Kaynak
ppt
1. Yakut E., Dalkılınç M., Kaya D., Kanıta Dayalı Elektroterapi .Pelikan Kitabevi 2008. 2. Ünal E. Fizyoterapide Kanıta Dayalı Egzersiz Yaklaşımları, Pelikan 2015 3. Karaduman A., Yıldırım S.A., Yılmaz Ö.T., Bobath Kavramı, Pelikan 2012

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
0
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon konusunda güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir.
X
0
Uzmanlaşacağı fizyoterapi alanında değerlendirme ve tedavi yöntemlerini uygulama bilgisine sahiptir.
X
0
Fizyoterapi uygulamaları ile ilgili mevzuat konusunda yeterli bilgiye sahiptir.
X
0
Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylere değerlendirme ve tedavi programı planlaması yapar
X
0
Mesleki değerlendirme, tedavi ve uygulamalarını teknolojik gelişmelere ve sağlık politikalarına göre yönlendirir.
X
0
Alana özgü bilgi ve becerilerini kullanarak sorunları analiz eder ve uygulamaya yansıtır.
X
0
Fizyoterapi alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır.
X
0
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında araştırma yapar, proje tasarlayıp yürütülmesini planlar ve yönetir.
X
0
Fizyoterapi alanında yeni fikir geliştirip bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
X
0
Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyip mesleki bilgilerini etkin kullanıp öğrenme hedeflerini belirler.
X
0
Fizyoterapi ve rehabilitasyon konusunda kaynakları izleyerek iletişim teknolojilerini kullanarak kendini etkin ifade eder.
X
0
Sağlık alanında güncel gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinlerarası işbirliği içinde iletişim kurar.
X
0
Özelleşmiş olduğu fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile işbirliği içinde mevzuata ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X
0
Mesleki dürüstlük ve bireyin iyiliği için sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayıp doğru model oluşturarak uygular.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Ders

-

Dersin Detaylı Bilgileri

-

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu