Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TEKNOLOJİK REHABİLİTASYON | 2+0 | 2 | 8 |
Ders Programı | Perşembe 11:00-11:45 Perşembe 12:00-12:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Devrim TARAKCI |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Devrim TARAKCI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Teknolojik fizyoterapi ve rehabilitasyon tekniklerinin temel prensiplerini ve uygulama yaklaşımlarını değerlendirmektir |
Dersin İçeriği | Bu ders; Teknolojik Rehabilitasyon tanımı,Teknolojik Rehabilitasyon limitasyonları,Teknolojik Rehabilitasyonile ilgili kanıta dayalı bilimsel çalışma tasarlama,Teknolojik Rehabilitasyon Uygulama yöntemleri,Sanal gerçeklik ve fizyoterapi uygulamaları,Sanal gerçeklik ve fizyoterapi kanıta dayalı sonuç ölçümleri,Video Bazlı oyunlar ve fizyoterapi uygulamaları,Video Bazlı oyunlar ve fizyoterapi ve rehabilitasyonda kanıta dayalı tedavi yöntemleri,Robotik sistemler ve fizyoterapi uygulamaları,Robotik sistmeler ve rehabilitasyonda kanıta dayalı tedavi yöntemleri,Nörolojik rehabilitasyonda teknolojik rehabilitasyon ile kanıta dayalı çalışmalar,Ortopedik rehabilitasyonda teknolojik rehabilitasyon ile kanıta dayalı çalışmalar,Pediatrik rehabilitasyonda teknolojik rehabilitasyon ile kanıta dayalı çalışmalar,Geriatrik rehabilitasyonda teknolojik rehabilitasyon ile kanıta dayalı çalışmalar; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Farklı patolojilerde probleme özgü teknolojik rehabilitasyon yaklaşımlarını planlayabilmesi | 1, 12, 18 | A, E |
Ortopedik ve nörolojik problemi olan hastada teknoloji kullanımını tanımlayabilmesi | 1, 12, 18 | A, E |
Teknolojik fizyoterapi tekniklerini seçebilmek için gereken bilgi ve beceriyi ayırt edebilmesi | 1, 12, 18 | A, E |
Rehabilitasyonda kullanılan teknolojik fizyoterapi ve rehabilitasyon yöntemlerini spesifik durumlara uyarlayabilmesi | 1, 12, 18 | A, E |
Yeni teknolojik fizyoterapi yaklaşımlarını tanımlayabilmesi ve proje kapsamında yeni ürünler tasarlayabilmesi | 1, 12, 18 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 12: Örnek Olay, 18: Vaka Çalışması |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav, E: Kısa Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Teknolojik Rehabilitasyon tanımı | 2. kaynak sayfa 221 |
2 | Teknolojik Rehabilitasyon limitasyonları | 2.kaynak sayfa 221-224 |
3 | Teknolojik Rehabilitasyonile ilgili kanıta dayalı bilimsel çalışma tasarlama | Web taraması |
4 | Teknolojik Rehabilitasyon Uygulama yöntemleri | 2.kaynak sayfa 224-227 |
5 | Sanal gerçeklik ve fizyoterapi uygulamaları | 2. kaynak sayfa, 227 |
6 | Sanal gerçeklik ve fizyoterapi kanıta dayalı sonuç ölçümleri | www.pubmed.com |
7 | Video Bazlı oyunlar ve fizyoterapi uygulamaları | 2. kaynak sayfa 227-232 |
8 | Video Bazlı oyunlar ve fizyoterapi ve rehabilitasyonda kanıta dayalı tedavi yöntemleri | www.pubmed.com |
9 | Robotik sistemler ve fizyoterapi uygulamaları | 2. kaynak sayfa, 233-235 |
10 | Robotik sistmeler ve rehabilitasyonda kanıta dayalı tedavi yöntemleri | www.pubmed.com |
11 | Nörolojik rehabilitasyonda teknolojik rehabilitasyon ile kanıta dayalı çalışmalar | www.pubmed.com |
12 | Ortopedik rehabilitasyonda teknolojik rehabilitasyon ile kanıta dayalı çalışmalar | www.pubmed.com |
13 | Pediatrik rehabilitasyonda teknolojik rehabilitasyon ile kanıta dayalı çalışmalar | www.pubmed.com |
14 | Geriatrik rehabilitasyonda teknolojik rehabilitasyon ile kanıta dayalı çalışmalar | www.pubmed.com |
Kaynak |
Ders notu verilecektir. |
1.Riva, Giuseppe. Virtual reality in neuro-psycho-physiology: Cognitive, clinical and methodological issues in assessment and rehabilitation. Vol. 44. IOS press, 1997. 2. Eliçin Ö. Özel eğitimde Teknoloji Destekli Öğretim. Vize 2016 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon konusunda güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir. | X | |||||
0 | Uzmanlaşacağı fizyoterapi alanında değerlendirme ve tedavi yöntemlerini uygulama bilgisine sahiptir. | X | |||||
0 | Fizyoterapi uygulamaları ile ilgili mevzuat konusunda yeterli bilgiye sahiptir. | X | |||||
0 | Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylere değerlendirme ve tedavi programı planlaması yapar | X | |||||
0 | Mesleki değerlendirme, tedavi ve uygulamalarını teknolojik gelişmelere ve sağlık politikalarına göre yönlendirir. | X | |||||
0 | Alana özgü bilgi ve becerilerini kullanarak sorunları analiz eder ve uygulamaya yansıtır. | X | |||||
0 | Fizyoterapi alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır. | X | |||||
0 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında araştırma yapar, proje tasarlayıp yürütülmesini planlar ve yönetir. | X | |||||
0 | Fizyoterapi alanında yeni fikir geliştirip bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | |||||
0 | Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyip mesleki bilgilerini etkin kullanıp öğrenme hedeflerini belirler. | X | |||||
0 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon konusunda kaynakları izleyerek iletişim teknolojilerini kullanarak kendini etkin ifade eder. | X | |||||
0 | Sağlık alanında güncel gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinlerarası işbirliği içinde iletişim kurar. | X | |||||
0 | Özelleşmiş olduğu fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile işbirliği içinde mevzuata ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | X | |||||
0 | Özelleşmiş olduğu fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile işbirliği içinde mevzuata ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | X | |||||
0 | Mesleki dürüstlük ve bireyin iyiliği için sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayıp doğru model oluşturarak uygular. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |