Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
PEDİATRİK NÖROLOJİ | 2+0 | 2 | 8 |
Ders Programı | Perşembe 11:00-11:45 Perşembe 12:00-12:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Devrim TARAKCI |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Devrim TARAKCI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Gelişim basamakları, gelişimsel ve nörolojik bozukluklarda pediatrik nörolojiye ilişkin yeterlilikler kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Sinir sisteminin gelişimi ve yapısı,Nörolojik değerlendirme: Öykü ve muayene,Mental ve motor gelişim basamakları,Bebek ve çocuklarda eğitimin temel ilkeleri,,Riskli bebek kavramı,Gelişimsel değerlendirme:,Gelişimsel Tarama Testleri ve Psikometrik Değerlendirme,Motor ve mental gelişme geriliği: Tanım ve yaklaşım,Serebral palsi,Nöbet ve Epilepsi,Nörometabolik/ Norodejeneratif Hastalık Gruplarına örnekler ile yaklaşım,Nöromusküler hastalıklar,Çocuklarda Ruhsal ve Nöropsikolojik Sorunlar: Dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu,,Otizm ve nörolojik bulgular,Çocuklarda Dil ve Konuşma Gecikmeleri,Nörolojik Hastalıklarda Ekip Çalışması; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Sinir sisteminin yapısını, işlevini ve gelişimini tanımlayabilmesi | 1, 12, 18 | A, E |
Çocukluk yaş grubunda gelişim basamaklarını örnekleyebilmesi | 1, 12, 18 | A, E |
Gelişimsel ve nörolojik bozuklukları sınıflayabilmesi | 1, 12, 18 | A, E |
Çocukluk çağı nörolojik bozuklukları özetleyebilmesi | 1, 12, 18 | A, E |
Nörolojik bozuklukların tedavi yaklaşımlarını örneklendirerek açıklayabilmesi | 1, 12, 18 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 12: Örnek Olay, 18: Vaka Çalışması |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav, E: Kısa Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Sinir sisteminin gelişimi ve yapısı | 4. kaynak sayfa, 525-532 |
2 | Nörolojik değerlendirme: Öykü ve muayene | 4. kaynak sayfa, 549-552 |
3 | Mental ve motor gelişim basamakları | 4. kaynak sayfa 525-532 |
4 | Bebek ve çocuklarda eğitimin temel ilkeleri, | 4. kaynak sayfa, 601-608 |
5 | Riskli bebek kavramı | 4. kaynak sayfa 549-555 |
6 | Gelişimsel değerlendirme: | http://www.kimpsikoloji.com/cocuk-degerlendirme-testleri-egitimleri/ |
7 | Gelişimsel Tarama Testleri ve Psikometrik Değerlendirme | http://www.metropolitantesti.com/geli%C5%9Fim-testleri-bilgileri/denver-ii-geli%C5%9Fimsel-tarama-testi.html |
8 | Motor ve mental gelişme geriliği: Tanım ve yaklaşım | 4. kaynak sayfa 557-574 |
9 | Serebral palsi | 4. kaynak sayfa 557-574 |
10 | Nöbet ve Epilepsi | |
11 | Nörometabolik/ Norodejeneratif Hastalık Gruplarına örnekler ile yaklaşım | 4. kaynak sayfa 693-697 |
12 | Nöromusküler hastalıklar | 3. kaynağın çalışılması |
13 | Çocuklarda Ruhsal ve Nöropsikolojik Sorunlar: Dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu, | http://www.turkpsikiyatri.com/c16s2/dikkateksikligi.pdf |
14 | Otizm ve nörolojik bulgular | http://dergipark.ulakbim.gov.tr/tfrd/article/view/5000109210/5000101643 |
15 | Çocuklarda Dil ve Konuşma Gecikmeleri | http://www.marmaramedicaljournal.org/pdf/pdf_MMJ_616.pdf |
16 | Nörolojik Hastalıklarda Ekip Çalışması | Önceki sunumların çalışılması |
Kaynak |
Ders notu verilecektir. |
1. Menkes, John H., Harvey B. Sarnat, and Bernard L. Maria, eds. Child neurology. Lippincott Williams & Wilkins, 2006. 2. Swaiman, Kenneth F., et al. Swaiman's pediatric neurology: principles and practice. Elsevier Health Sciences, 2011. 3. Karaduman A., Yılmaz Ö.T., Alemdaroğlu İ. Pediatrik Nöromusküler Hastalıklarda Fizyoterapi ve Rehabilitasyon. Pelikan 2014 4. Karaduman A., Yılmaz Ö.T.Fizyoterapi ve Rehabilitasyon. Ortopedik Rehabilitasyon Pediatrik Rehabilitasyon. Pelikan 2016 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon konusunda güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir. | X | |||||
0 | Uzmanlaşacağı fizyoterapi alanında değerlendirme ve tedavi yöntemlerini uygulama bilgisine sahiptir. | X | |||||
0 | Fizyoterapi uygulamaları ile ilgili mevzuat konusunda yeterli bilgiye sahiptir. | X | |||||
0 | Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylere değerlendirme ve tedavi programı planlaması yapar | X | |||||
0 | Mesleki değerlendirme, tedavi ve uygulamalarını teknolojik gelişmelere ve sağlık politikalarına göre yönlendirir. | X | |||||
0 | Alana özgü bilgi ve becerilerini kullanarak sorunları analiz eder ve uygulamaya yansıtır. | X | |||||
0 | Fizyoterapi alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır. | X | |||||
0 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında araştırma yapar, proje tasarlayıp yürütülmesini planlar ve yönetir. | X | |||||
0 | Fizyoterapi alanında yeni fikir geliştirip bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | |||||
0 | Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyip mesleki bilgilerini etkin kullanıp öğrenme hedeflerini belirler. | X | |||||
0 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon konusunda kaynakları izleyerek iletişim teknolojilerini kullanarak kendini etkin ifade eder. | X | |||||
0 | Sağlık alanında güncel gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinlerarası işbirliği içinde iletişim kurar. | X | |||||
0 | Özelleşmiş olduğu fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile işbirliği içinde mevzuata ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | X | |||||
0 | Mesleki dürüstlük ve bireyin iyiliği için sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayıp doğru model oluşturarak uygular. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |