Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FİZYOTERAPİDE ÖLÇME DEĞERLENDİRME | 2+0 | 2 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Pınar KAYA |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Pınar KAYA |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | İnceleme ve farklı egzersiz modalitelerini değerlendirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; İnceleme ve değerlendirme,Kas kuvvet ve gereçlerini değerlendirme,Normal eklem hareketinin ölçümü ve nöromüsküler etkileri,Kas gücü, endurans ve fonksiyonel değerlendirme,Plyometrik program planlama ve gereçleri,Plyometrik nöromüsküler prensipler,Proprioseptif değerlendirme,Yürümenin mekaniği ve gereçleri,İmmobilizasyonun etkileri,Terapatik egzersizin temel komponentleri,Kognitif değerlendirme,Denge ve koordinasyon değerlendirmesi,Yardımcı gereçlerle egzersiz,Swiss Balls ve Foamrollers uygulama; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Değerlendirmeyi tartışabilmesi | 1, 11, 18 | A |
Eklem mobilitesini tanımlayabilmesi | 1, 11 | A |
Plyometrik programı tartışabilmesi | 1, 11, 3 | A |
Terapatik egzersiz komponentlerini tartışabilmesi | 1, 11, 18 | A |
İmmobilizasyonun etkilerini tanımlayabilmesi | 1, 11, 18 | A |
Ambulasyonun mekaniğini tanımlayabilmesi | 1, 11 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 11: Seminer, 18: Vaka Çalışması, 3: Tartışma |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | İnceleme ve değerlendirme | 5. kaynak sayfa 1-60 |
2 | Kas kuvvet ve gereçlerini değerlendirme | 5. kaynak sayfa, 120-194 |
3 | Normal eklem hareketinin ölçümü ve nöromüsküler etkileri | 5. kaynak sayfa, 62-115 |
4 | Kas gücü, endurans ve fonksiyonel değerlendirme | 5. kaynak sayfa, 120-194 |
5 | Plyometrik program planlama ve gereçleri | 6. kaynak sayfa 119-142 |
6 | Plyometrik nöromüsküler prensipler | 6. kaynak sayfa 119-142 |
7 | Proprioseptif değerlendirme | 6. kaynak sayfa 93-113 |
8 | Yürümenin mekaniği ve gereçleri | 4. kaynak sayfa, 3-19 |
9 | İmmobilizasyonun etkileri | 7. kaynak sayfa 249-266 |
10 | Terapatik egzersizin temel komponentleri | 6. kaynak sayfa 1-16 |
11 | Kognitif değerlendirme | |
12 | Denge ve koordinasyon değerlendirmesi | 6. kaynak sayfa 203-221 |
13 | Yardımcı gereçlerle egzersiz | |
14 | Swiss Balls ve Foamrollers uygulama | 6. kaynak sayfa 157-170 |
Kaynak |
Ders notu verilecektir |
1. Michael A. Paglia rulo introduction to physical therapy, Mosby Elsevier, 2007. 2. Karel Levit, Manipulative therapy, Churchill Livingstone-Elsevier, 2010. 3. John Gormley, Juliette Hussey Exercise therapy prevention and treatment of disease, Blackwell publishing, 2004. 4. Perry J., Burnfield J. Gait Analysis, Slack, 2010 5. Otman S., Köse N. Tedavi Hareketlerinde Temel Değerlendirme Prensipleri. Hipokrat 2016 6. Gelecek N. Terapatik Egzersiz O'tıp 2016, 7. Algun C. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon. Nobel 2015 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon konusunda güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir. | X | |||||
0 | Uzmanlaşacağı fizyoterapi alanında değerlendirme ve tedavi yöntemlerini uygulama bilgisine sahiptir. | X | |||||
0 | Fizyoterapi uygulamaları ile ilgili mevzuat konusunda yeterli bilgiye sahiptir. | X | |||||
0 | Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylere değerlendirme ve tedavi programı planlaması yapar | X | |||||
0 | Mesleki değerlendirme, tedavi ve uygulamalarını teknolojik gelişmelere ve sağlık politikalarına göre yönlendirir. | X | |||||
0 | Alana özgü bilgi ve becerilerini kullanarak sorunları analiz eder ve uygulamaya yansıtır. | X | |||||
0 | Fizyoterapi alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır. | X | |||||
0 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında araştırma yapar, proje tasarlayıp yürütülmesini planlar ve yönetir. | X | |||||
0 | Fizyoterapi alanında yeni fikir geliştirip bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | |||||
0 | Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyip mesleki bilgilerini etkin kullanıp öğrenme hedeflerini belirler. | X | |||||
0 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon konusunda kaynakları izleyerek iletişim teknolojilerini kullanarak kendini etkin ifade eder. | X | |||||
0 | Sağlık alanında güncel gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinlerarası işbirliği içinde iletişim kurar. | X | |||||
0 | Özelleşmiş olduğu fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile işbirliği içinde mevzuata ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | X | |||||
0 | Mesleki dürüstlük ve bireyin iyiliği için sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayıp doğru model oluşturarak uygular. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |