Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
HAREKET BİLİMİ VE ANALİZİ | - | Güz Dönemi | 2+2 | 3 | 8 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Gülay ARAS BAYRAM |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Gülay ARAS BAYRAM |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Hareketin ve duruşun biyomekanik prensipleri, akut ve kronik fiziksel aktivitenin
kardiyovasküler, hormonal ve metabolik cevapları, motor kontrol ve motor öğrenmeyi
değerlendirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Duruş ve Biyomekanik temelleri,Hareket ve Biyomekanik temelleri,Akut fiziksel aktivite ve etkileri,Kronik fiziksel aktivite ve etkileri,Hareket ve bilinç,Motor kontrol,Hemisferik lateralizasyon,Motor öğrenme ve adaptasyon,Yürüyüş ve Kinetik & kinematik analiz,Kinetik ve kinematik analiz-I,Kinetik ve kinematik analiz-II,Kinetik ve kinematik analiz-III,Vaka örneklerinin sunulması,Literatür araştırmalarının sunulması; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Duruş ve hareketin biyomekanik temellerini yorumlayabilmesi | 16, 19, 9 | A |
Motor kontrol ve hareket kavramını ayırt edebilmesi | 16, 19, 9 | A |
Hareket ve bilinç kavramını yorumlayabilmesi | 16, 19, 9 | A |
Hareket ve hemisferik lateralizasyonun özelliklerini yorumlayabilmesi | 16, 19, 9 | A |
Motor öğrenme ve adaptasyon kavramını yorumlayabilmesi | 19, 9 | A |
Kinetik ve kinematik analizlerin temel özelliklerini özetleyebilmesi | 16, 19, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Duruş ve Biyomekanik temelleri | 3. kaynak sayfa 145-149 |
2 | Hareket ve Biyomekanik temelleri | 3. kaynak sayfa 161-169 |
3 | Akut fiziksel aktivite ve etkileri | 5. kaynağın ilgili bölümünün okunması |
4 | Kronik fiziksel aktivite ve etkileri | 5. kaynağın ilgili bölümünün okunması |
5 | Hareket ve bilinç | 4. kaynak sayfa, 138-140 |
6 | Motor kontrol | 4. kaynak sayfa 131-134 |
7 | Hemisferik lateralizasyon | 4. kaynak sayfa, 113-119 |
8 | Motor öğrenme ve adaptasyon | 4. kaynak sayfa 127-128 |
9 | Yürüyüş ve Kinetik & kinematik analiz | 3. kaynak sayfa111-112 |
10 | Kinetik ve kinematik analiz-I | 3. kaynak sayfa 111-122 |
11 | Kinetik ve kinematik analiz-II | 3. kaynak sayfa 111-122 |
12 | Kinetik ve kinematik analiz-III | 3. kaynak sayfa 111-122 |
13 | Vaka örneklerinin sunulması | Sunumlara çalışılması |
14 | Literatür araştırmalarının sunulması | www.pubmed.com |
Kaynak |
Ders notu verilecektir |
1. Kinesiology of the Musculoskeletal System Foundations for Rehabilitation. Donald A. Neumann, Mosby Elsevier, 2010
2. Motor Control, Theory and Practical Applications. Anne Shumway-Cook, Marjorie H. Woollacott. Lippincott Williams and Wilkins, Philadelphia, 2001
3. LeVeau B.F. İnsan Hareketinde Biyomekanik. Pelikan 2014
4. Karaduman A., Yıldırım S.A., Yılmaz Ö.T. İnme Sonrası Fizyoterapi ve Rehabilitasyon, Pelikan 2014
5. Kanosue K, Oshima S, Cao ZB, Oka K. Physical Activity, Exercise, Sedentary Behavior and Health. Springer 2015
|
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon konusunda güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir. | | | | | X |
2 | Uzmanlaşacağı fizyoterapi alanında değerlendirme ve tedavi yöntemlerini uygulama bilgisine sahiptir. | | | | | X |
3 | Fizyoterapi uygulamaları ile ilgili mevzuat konusunda yeterli bilgiye sahiptir. | | | X | | |
4 | Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylere değerlendirme ve tedavi programı planlaması yapar | | | | X | |
5 | Mesleki değerlendirme, tedavi ve uygulamalarını teknolojik gelişmelere ve sağlık politikalarına göre yönlendirir. | | | | X | |
6 | Alana özgü bilgi ve becerilerini kullanarak sorunları analiz eder ve uygulamaya yansıtır. | | | | | X |
7 | Fizyoterapi alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır. | | | | | X |
8 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında araştırma yapar, proje tasarlayıp yürütülmesini planlar ve yönetir. | | | | X | |
9 | Fizyoterapi alanında yeni fikir geliştirip bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | | | | | X |
10 | Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyip mesleki bilgilerini etkin kullanıp öğrenme hedeflerini belirler. | | | | | X |
11 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon konusunda kaynakları izleyerek iletişim teknolojilerini kullanarak kendini etkin ifade eder. | | | | | X |
12 | Sağlık alanında güncel gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinlerarası işbirliği içinde iletişim kurar. | | | | X | |
13 | Özelleşmiş olduğu fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile işbirliği içinde mevzuata ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | | | | | X |
14 | Mesleki dürüstlük ve bireyin iyiliği için sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayıp doğru model oluşturarak uygular. | | | | | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Rehberli Problem Çözme | 14 | 5 | 70 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 14 | 3 | 42 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 7 | 4 | 28 |
Proje Sunumu / Seminer | 7 | 1 | 7 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 5 | 5 | 25 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 6 | 6 | 36 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 236 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(236/30) | 8 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
HAREKET BİLİMİ VE ANALİZİ | - | Güz Dönemi | 2+2 | 3 | 8 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Gülay ARAS BAYRAM |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Gülay ARAS BAYRAM |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Hareketin ve duruşun biyomekanik prensipleri, akut ve kronik fiziksel aktivitenin
kardiyovasküler, hormonal ve metabolik cevapları, motor kontrol ve motor öğrenmeyi
değerlendirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Duruş ve Biyomekanik temelleri,Hareket ve Biyomekanik temelleri,Akut fiziksel aktivite ve etkileri,Kronik fiziksel aktivite ve etkileri,Hareket ve bilinç,Motor kontrol,Hemisferik lateralizasyon,Motor öğrenme ve adaptasyon,Yürüyüş ve Kinetik & kinematik analiz,Kinetik ve kinematik analiz-I,Kinetik ve kinematik analiz-II,Kinetik ve kinematik analiz-III,Vaka örneklerinin sunulması,Literatür araştırmalarının sunulması; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Duruş ve hareketin biyomekanik temellerini yorumlayabilmesi | 16, 19, 9 | A |
Motor kontrol ve hareket kavramını ayırt edebilmesi | 16, 19, 9 | A |
Hareket ve bilinç kavramını yorumlayabilmesi | 16, 19, 9 | A |
Hareket ve hemisferik lateralizasyonun özelliklerini yorumlayabilmesi | 16, 19, 9 | A |
Motor öğrenme ve adaptasyon kavramını yorumlayabilmesi | 19, 9 | A |
Kinetik ve kinematik analizlerin temel özelliklerini özetleyebilmesi | 16, 19, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Duruş ve Biyomekanik temelleri | 3. kaynak sayfa 145-149 |
2 | Hareket ve Biyomekanik temelleri | 3. kaynak sayfa 161-169 |
3 | Akut fiziksel aktivite ve etkileri | 5. kaynağın ilgili bölümünün okunması |
4 | Kronik fiziksel aktivite ve etkileri | 5. kaynağın ilgili bölümünün okunması |
5 | Hareket ve bilinç | 4. kaynak sayfa, 138-140 |
6 | Motor kontrol | 4. kaynak sayfa 131-134 |
7 | Hemisferik lateralizasyon | 4. kaynak sayfa, 113-119 |
8 | Motor öğrenme ve adaptasyon | 4. kaynak sayfa 127-128 |
9 | Yürüyüş ve Kinetik & kinematik analiz | 3. kaynak sayfa111-112 |
10 | Kinetik ve kinematik analiz-I | 3. kaynak sayfa 111-122 |
11 | Kinetik ve kinematik analiz-II | 3. kaynak sayfa 111-122 |
12 | Kinetik ve kinematik analiz-III | 3. kaynak sayfa 111-122 |
13 | Vaka örneklerinin sunulması | Sunumlara çalışılması |
14 | Literatür araştırmalarının sunulması | www.pubmed.com |
Kaynak |
Ders notu verilecektir |
1. Kinesiology of the Musculoskeletal System Foundations for Rehabilitation. Donald A. Neumann, Mosby Elsevier, 2010
2. Motor Control, Theory and Practical Applications. Anne Shumway-Cook, Marjorie H. Woollacott. Lippincott Williams and Wilkins, Philadelphia, 2001
3. LeVeau B.F. İnsan Hareketinde Biyomekanik. Pelikan 2014
4. Karaduman A., Yıldırım S.A., Yılmaz Ö.T. İnme Sonrası Fizyoterapi ve Rehabilitasyon, Pelikan 2014
5. Kanosue K, Oshima S, Cao ZB, Oka K. Physical Activity, Exercise, Sedentary Behavior and Health. Springer 2015
|
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon konusunda güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir. | | | | | X |
2 | Uzmanlaşacağı fizyoterapi alanında değerlendirme ve tedavi yöntemlerini uygulama bilgisine sahiptir. | | | | | X |
3 | Fizyoterapi uygulamaları ile ilgili mevzuat konusunda yeterli bilgiye sahiptir. | | | X | | |
4 | Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylere değerlendirme ve tedavi programı planlaması yapar | | | | X | |
5 | Mesleki değerlendirme, tedavi ve uygulamalarını teknolojik gelişmelere ve sağlık politikalarına göre yönlendirir. | | | | X | |
6 | Alana özgü bilgi ve becerilerini kullanarak sorunları analiz eder ve uygulamaya yansıtır. | | | | | X |
7 | Fizyoterapi alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır. | | | | | X |
8 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında araştırma yapar, proje tasarlayıp yürütülmesini planlar ve yönetir. | | | | X | |
9 | Fizyoterapi alanında yeni fikir geliştirip bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | | | | | X |
10 | Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyip mesleki bilgilerini etkin kullanıp öğrenme hedeflerini belirler. | | | | | X |
11 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon konusunda kaynakları izleyerek iletişim teknolojilerini kullanarak kendini etkin ifade eder. | | | | | X |
12 | Sağlık alanında güncel gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinlerarası işbirliği içinde iletişim kurar. | | | | X | |
13 | Özelleşmiş olduğu fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile işbirliği içinde mevzuata ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | | | | | X |
14 | Mesleki dürüstlük ve bireyin iyiliği için sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayıp doğru model oluşturarak uygular. | | | | | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 13:52Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 13:54