Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
KİNEZYOLOJİ | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 8 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Gülay ARAS BAYRAM |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Gülay ARAS BAYRAM, Dr.Öğr.Üye. Sena ÖZDEMİR GÖRGÜ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Vücut segmentlerinin fonksiyonel anatomisini ve işlevlerini kinezyolojik açıdan değerlendirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Kinezyolojiye giriş,Kinezyolojik temel kavramlar,Biyomekanik temel kavramlar,Omuz bölgesi kinezyolojisi,Dirsek kinezyolojisi,El bileği kinezyolojisi,El kinezyolojisi,Omurga: Osteoloji ve artroloji,Omurga: Kas-eklem ilişkisi,Solunum kinezyolojisi,Kalça bölgesi kinezyolojisi,Diz kinezyolojisi,Ayak-ayak bileği kinezyolojisi,Yürüme kinezyolojisi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bu dersin sonunda öğrenci; | 16, 19, 9 | A |
Kinezyolojik ve biyomekanik kavramları tartışabilmesi | 16, 19, 9 | A |
Üst ekstremite kinezyolojisini değerlendirebilmesi | 16, 19, 9 | A |
Alt ekstremite kinezyolojisini değerlendirebilmesi | 16, 19, 9 | A |
Yürüyüş kinezyoloji ve biyomekaniğini değerlendirebilmesi | 16, 19, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Kinezyolojiye giriş | Kaynak 1: Sayfa 3-25 |
2 | Kinezyolojik temel kavramlar | Kaynak 1: Sayfa 25-41 |
3 | Biyomekanik temel kavramlar | Kaynak 1: Sayfa 41-86 |
4 | Omuz bölgesi kinezyolojisi | Kaynak 1: Sayfa 91-133 |
5 | Dirsek kinezyolojisi | Kaynak 1: Sayfa 133-172 |
6 | El bileği kinezyolojisi | Kaynak 1: Sayfa 172-194 |
7 | El kinezyolojisi | Kaynak 1: Sayfa 194-242 |
8 | Omurga: Osteoloji ve artroloji | Kaynak 1: Sayfa 251-311 |
9 | Omurga: Kas-eklem ilişkisi | Kaynak 1: Sayfa 311-352 |
10 | Solunum kinezyolojisi | Kaynak 1: Sayfa 352-381 |
11 | Kalça bölgesi kinezyolojisi | Kaynak 1: Sayfa 387-434 |
12 | Diz kinezyolojisi | Kaynak 1: Sayfa 434-477 |
13 | Ayak-ayak bileği kinezyolojisi | Kaynak 1: Sayfa 477-523 |
14 | Yürüme kinezyolojisi | Kaynak 1: Sayfa 523-570 |
Kaynak |
Ders notu verilecektir. |
Kaynak 1. Kinesiology of the Musculoskeletal System Foundations for Rehabilitation. Donald A. Neumann, Mosby
Elsevier, 2010 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon konusunda güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir. | | | | X | |
2 | Uzmanlaşacağı fizyoterapi alanında değerlendirme ve tedavi yöntemlerini uygulama bilgisine sahiptir. | | | | | X |
3 | Fizyoterapi uygulamaları ile ilgili mevzuat konusunda yeterli bilgiye sahiptir. | | X | | | |
4 | Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylere değerlendirme ve tedavi programı planlaması yapar | | | | X | |
5 | Mesleki değerlendirme, tedavi ve uygulamalarını teknolojik gelişmelere ve sağlık politikalarına göre yönlendirir. | | X | | | |
6 | Alana özgü bilgi ve becerilerini kullanarak sorunları analiz eder ve uygulamaya yansıtır. | | | X | | |
7 | Fizyoterapi alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır. | | | | X | |
8 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında araştırma yapar, proje tasarlayıp yürütülmesini planlar ve yönetir. | | | X | | |
9 | Fizyoterapi alanında yeni fikir geliştirip bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | | | X | | |
10 | Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyip mesleki bilgilerini etkin kullanıp öğrenme hedeflerini belirler. | | X | | | |
11 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon konusunda kaynakları izleyerek iletişim teknolojilerini kullanarak kendini etkin ifade eder. | | | X | | |
12 | Sağlık alanında güncel gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinlerarası işbirliği içinde iletişim kurar. | | X | | | |
13 | Özelleşmiş olduğu fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile işbirliği içinde mevzuata ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | | | X | | |
14 | Mesleki dürüstlük ve bireyin iyiliği için sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayıp doğru model oluşturarak uygular. | | | | X | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Rehberli Problem Çözme | 14 | 5 | 70 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 5 | 12 | 60 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 5 | 12 | 60 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 15 | 15 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 253 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(253/30) | 8 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
KİNEZYOLOJİ | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 8 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Gülay ARAS BAYRAM |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Gülay ARAS BAYRAM, Dr.Öğr.Üye. Sena ÖZDEMİR GÖRGÜ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Vücut segmentlerinin fonksiyonel anatomisini ve işlevlerini kinezyolojik açıdan değerlendirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Kinezyolojiye giriş,Kinezyolojik temel kavramlar,Biyomekanik temel kavramlar,Omuz bölgesi kinezyolojisi,Dirsek kinezyolojisi,El bileği kinezyolojisi,El kinezyolojisi,Omurga: Osteoloji ve artroloji,Omurga: Kas-eklem ilişkisi,Solunum kinezyolojisi,Kalça bölgesi kinezyolojisi,Diz kinezyolojisi,Ayak-ayak bileği kinezyolojisi,Yürüme kinezyolojisi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bu dersin sonunda öğrenci; | 16, 19, 9 | A |
Kinezyolojik ve biyomekanik kavramları tartışabilmesi | 16, 19, 9 | A |
Üst ekstremite kinezyolojisini değerlendirebilmesi | 16, 19, 9 | A |
Alt ekstremite kinezyolojisini değerlendirebilmesi | 16, 19, 9 | A |
Yürüyüş kinezyoloji ve biyomekaniğini değerlendirebilmesi | 16, 19, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Kinezyolojiye giriş | Kaynak 1: Sayfa 3-25 |
2 | Kinezyolojik temel kavramlar | Kaynak 1: Sayfa 25-41 |
3 | Biyomekanik temel kavramlar | Kaynak 1: Sayfa 41-86 |
4 | Omuz bölgesi kinezyolojisi | Kaynak 1: Sayfa 91-133 |
5 | Dirsek kinezyolojisi | Kaynak 1: Sayfa 133-172 |
6 | El bileği kinezyolojisi | Kaynak 1: Sayfa 172-194 |
7 | El kinezyolojisi | Kaynak 1: Sayfa 194-242 |
8 | Omurga: Osteoloji ve artroloji | Kaynak 1: Sayfa 251-311 |
9 | Omurga: Kas-eklem ilişkisi | Kaynak 1: Sayfa 311-352 |
10 | Solunum kinezyolojisi | Kaynak 1: Sayfa 352-381 |
11 | Kalça bölgesi kinezyolojisi | Kaynak 1: Sayfa 387-434 |
12 | Diz kinezyolojisi | Kaynak 1: Sayfa 434-477 |
13 | Ayak-ayak bileği kinezyolojisi | Kaynak 1: Sayfa 477-523 |
14 | Yürüme kinezyolojisi | Kaynak 1: Sayfa 523-570 |
Kaynak |
Ders notu verilecektir. |
Kaynak 1. Kinesiology of the Musculoskeletal System Foundations for Rehabilitation. Donald A. Neumann, Mosby
Elsevier, 2010 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon konusunda güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir. | | | | X | |
2 | Uzmanlaşacağı fizyoterapi alanında değerlendirme ve tedavi yöntemlerini uygulama bilgisine sahiptir. | | | | | X |
3 | Fizyoterapi uygulamaları ile ilgili mevzuat konusunda yeterli bilgiye sahiptir. | | X | | | |
4 | Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylere değerlendirme ve tedavi programı planlaması yapar | | | | X | |
5 | Mesleki değerlendirme, tedavi ve uygulamalarını teknolojik gelişmelere ve sağlık politikalarına göre yönlendirir. | | X | | | |
6 | Alana özgü bilgi ve becerilerini kullanarak sorunları analiz eder ve uygulamaya yansıtır. | | | X | | |
7 | Fizyoterapi alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır. | | | | X | |
8 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında araştırma yapar, proje tasarlayıp yürütülmesini planlar ve yönetir. | | | X | | |
9 | Fizyoterapi alanında yeni fikir geliştirip bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | | | X | | |
10 | Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyip mesleki bilgilerini etkin kullanıp öğrenme hedeflerini belirler. | | X | | | |
11 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon konusunda kaynakları izleyerek iletişim teknolojilerini kullanarak kendini etkin ifade eder. | | | X | | |
12 | Sağlık alanında güncel gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinlerarası işbirliği içinde iletişim kurar. | | X | | | |
13 | Özelleşmiş olduğu fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile işbirliği içinde mevzuata ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | | | X | | |
14 | Mesleki dürüstlük ve bireyin iyiliği için sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayıp doğru model oluşturarak uygular. | | | | X | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 13:52Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 13:54