Ergoterapi temel prensipleri ve alanda kanıta dayalı çalışmaların önemini ve güncel literatürü
değerlendirmektir.
Dersin İçeriği
Bu ders; Ergoterapi Prensiplerine giriş,Ergoterapide Paradigmalar,Aktivite Modellerini Tanıma,Aktivite Modellerini Tanıma,Ergoterapide biyomekaniksel referans çerçevesi,Motor kontrol prensipleri,Duyusal integrasyon ve tedavi prensipleri,Bilişsel özür ve kognitif algısal beceri,Ergoterapide kanıta dayalı sonuç ölçümleri,Ergoterapide kanıta dayalı sonuç ölçümleri,Ergoterapide kanıta dayalı tedavi yöntemleri,Ergoterapide kanıta dayalı tedavi yöntemleri,Aktivite performansını değerlendirmek ve uygun müdahale planlanma,Prensipler çerçevesinde engellilik; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Ergoterapi teoremlerini tanımlar.
12, 19, 2, 9
A, E, F
Ergoterapide kanıta dayalı teorileri araştırmanın önemini kavrar.
12, 19, 2, 9
A, E, F
Ergoterapi prensiplerini hastalıklarda kullanır
12, 19, 2, 9
A, E, F
Ergoterapi klinik çalışma tasarımını planlar.
12, 19, 2, 9
A, E, F
Alana ait objektif değerlendirme yöntemlerini listeler.
12, 19, 2, 9
A, E, F
Alana ait yeterli kanıt toplama becerisini sorgular.
12, 18, 19, 2, 9
A, E, F
Öğretim Yöntemleri:
12: Problem Çözme Yöntemi, 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Aktivite performansını değerlendirmek ve uygun müdahale planlanma
4. kaynak sayfa 14-15
14
Prensipler çerçevesinde engellilik
4. kaynak sayfa 2-5
Kaynak
MEBİS Notları
1.Kielhofner, G. (2009). Conceptual foundations of occupational therapy practice. FA Davis.
2.Pedretti, L. W., & Early, M. B. (Eds.). (2001). Occupational therapy: Practice skills for physical dysfunction (pp. 3-12). Ann Arbor, MI: Mosby.
3.Reed, K. L., & Sanderson, S. N. (1999). Concepts of occupational therapy. Lippincott Williams & Wilkins.
4. Cooper C., Deshaies L. Mosby's Field Guide to Occupational Therapy for Physical Dysfunction. 2013
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon konusunda güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir.
X
2
Uzmanlaşacağı fizyoterapi alanında değerlendirme ve tedavi yöntemlerini uygulama bilgisine sahiptir.
X
3
Fizyoterapi uygulamaları ile ilgili mevzuat konusunda yeterli bilgiye sahiptir.
X
4
Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylere değerlendirme ve tedavi programı planlaması yapar
X
5
Mesleki değerlendirme, tedavi ve uygulamalarını teknolojik gelişmelere ve sağlık politikalarına göre yönlendirir.
X
6
Alana özgü bilgi ve becerilerini kullanarak sorunları analiz eder ve uygulamaya yansıtır.
X
7
Fizyoterapi alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır.
X
8
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında araştırma yapar, proje tasarlayıp yürütülmesini planlar ve yönetir.
X
9
Fizyoterapi alanında yeni fikir geliştirip bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
X
10
Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyip mesleki bilgilerini etkin kullanıp öğrenme hedeflerini belirler.
X
11
Fizyoterapi ve rehabilitasyon konusunda kaynakları izleyerek iletişim teknolojilerini kullanarak kendini etkin ifade eder.
X
12
Sağlık alanında güncel gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinlerarası işbirliği içinde iletişim kurar.
X
13
Özelleşmiş olduğu fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile işbirliği içinde mevzuata ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X
14
Mesleki dürüstlük ve bireyin iyiliği için sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayıp doğru model oluşturarak uygular.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
50
Genel Sınavın Başarıya Oranı
50
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
2
28
Rehberli Problem Çözme
14
12
168
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
1
5
5
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
1
5
5
Proje Sunumu / Seminer
1
5
5
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
1
10
10
Genel Sınav ve Hazırlığı
1
10
10
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
231
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(231/30)
8
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
ERGOTERAPİ PRENSİPLERİ
-
Güz Dönemi
2+0
2
8
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Türü
Programa Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Doç.Dr. Devrim TARAKCI
Dersi Verenler
Doç.Dr. Devrim TARAKCI
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Ergoterapi temel prensipleri ve alanda kanıta dayalı çalışmaların önemini ve güncel literatürü
değerlendirmektir.
Dersin İçeriği
Bu ders; Ergoterapi Prensiplerine giriş,Ergoterapide Paradigmalar,Aktivite Modellerini Tanıma,Aktivite Modellerini Tanıma,Ergoterapide biyomekaniksel referans çerçevesi,Motor kontrol prensipleri,Duyusal integrasyon ve tedavi prensipleri,Bilişsel özür ve kognitif algısal beceri,Ergoterapide kanıta dayalı sonuç ölçümleri,Ergoterapide kanıta dayalı sonuç ölçümleri,Ergoterapide kanıta dayalı tedavi yöntemleri,Ergoterapide kanıta dayalı tedavi yöntemleri,Aktivite performansını değerlendirmek ve uygun müdahale planlanma,Prensipler çerçevesinde engellilik; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Ergoterapi teoremlerini tanımlar.
12, 19, 2, 9
A, E, F
Ergoterapide kanıta dayalı teorileri araştırmanın önemini kavrar.
12, 19, 2, 9
A, E, F
Ergoterapi prensiplerini hastalıklarda kullanır
12, 19, 2, 9
A, E, F
Ergoterapi klinik çalışma tasarımını planlar.
12, 19, 2, 9
A, E, F
Alana ait objektif değerlendirme yöntemlerini listeler.
12, 19, 2, 9
A, E, F
Alana ait yeterli kanıt toplama becerisini sorgular.
12, 18, 19, 2, 9
A, E, F
Öğretim Yöntemleri:
12: Problem Çözme Yöntemi, 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Aktivite performansını değerlendirmek ve uygun müdahale planlanma
4. kaynak sayfa 14-15
14
Prensipler çerçevesinde engellilik
4. kaynak sayfa 2-5
Kaynak
MEBİS Notları
1.Kielhofner, G. (2009). Conceptual foundations of occupational therapy practice. FA Davis.
2.Pedretti, L. W., & Early, M. B. (Eds.). (2001). Occupational therapy: Practice skills for physical dysfunction (pp. 3-12). Ann Arbor, MI: Mosby.
3.Reed, K. L., & Sanderson, S. N. (1999). Concepts of occupational therapy. Lippincott Williams & Wilkins.
4. Cooper C., Deshaies L. Mosby's Field Guide to Occupational Therapy for Physical Dysfunction. 2013
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon konusunda güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir.
X
2
Uzmanlaşacağı fizyoterapi alanında değerlendirme ve tedavi yöntemlerini uygulama bilgisine sahiptir.
X
3
Fizyoterapi uygulamaları ile ilgili mevzuat konusunda yeterli bilgiye sahiptir.
X
4
Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylere değerlendirme ve tedavi programı planlaması yapar
X
5
Mesleki değerlendirme, tedavi ve uygulamalarını teknolojik gelişmelere ve sağlık politikalarına göre yönlendirir.
X
6
Alana özgü bilgi ve becerilerini kullanarak sorunları analiz eder ve uygulamaya yansıtır.
X
7
Fizyoterapi alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır.
X
8
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında araştırma yapar, proje tasarlayıp yürütülmesini planlar ve yönetir.
X
9
Fizyoterapi alanında yeni fikir geliştirip bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
X
10
Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyip mesleki bilgilerini etkin kullanıp öğrenme hedeflerini belirler.
X
11
Fizyoterapi ve rehabilitasyon konusunda kaynakları izleyerek iletişim teknolojilerini kullanarak kendini etkin ifade eder.
X
12
Sağlık alanında güncel gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinlerarası işbirliği içinde iletişim kurar.
X
13
Özelleşmiş olduğu fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile işbirliği içinde mevzuata ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X
14
Mesleki dürüstlük ve bireyin iyiliği için sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayıp doğru model oluşturarak uygular.