Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ VE TEKNİKLERİ | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencilerin araştırma sürecinin tüm aşamalarını öğrenmelerini sağlayarak, bir araştırma projesi yazma, yürütme ve sonuçlandırma becerisi kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Bilim Tarihi ve Bilim Felsefesi,Bilimsel Araştırmalarda Etik ,Kaynakların taranması, kavram analizi, Bilimsel Araştırma Türleri, Bilimsel Araştırma Süreci,Araştırmalarda Giriş bölümünün yazımı,Evren ve Örneklem Belirleme Veri Toplama Araçları-Veri Toplama Yöntemleri ,Veri analiz yöntemleri ,Araştırmalarda Bulgular bölümünün yazımı,Araştırmalarda Tartışma ve Sonuç bölümünün yazımı,Araştırmalarda Başlık, Özet ve Anahtar Kelimelerin yazımı,Etik Kurul hazırlama,Tez Önerisi Hazırlama,Bilimsel Makaleyi yayına hazırlama,Bilimsel makaleyi yayımlama süreçleri; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Araştırma sürecini açıklar. | 10, 16, 9 | A |
Literatür taraması yapar. | 16, 6, 9 | A |
Araştırma yöntemini belirler, uygular ve yazar. | 16, 6, 9 | A |
Araştırma raporu yazar ve yayımlar. | 16, 6, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bilim Tarihi ve Bilim Felsefesi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
2 | Bilimsel Araştırmalarda Etik | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
3 | Kaynakların taranması, kavram analizi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
4 | Bilimsel Araştırma Türleri, Bilimsel Araştırma Süreci | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
5 | Araştırmalarda Giriş bölümünün yazımı | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
6 | Evren ve Örneklem Belirleme Veri Toplama Araçları-Veri Toplama Yöntemleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
7 | Veri analiz yöntemleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
8 | Araştırmalarda Bulgular bölümünün yazımı | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
9 | Araştırmalarda Tartışma ve Sonuç bölümünün yazımı | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
10 | Araştırmalarda Başlık, Özet ve Anahtar Kelimelerin yazımı | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
11 | Etik Kurul hazırlama | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
12 | Tez Önerisi Hazırlama | Preparing a Thesis Proposal |
13 | Bilimsel Makaleyi yayına hazırlama | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
14 | Bilimsel makaleyi yayımlama süreçleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
Kaynak |
Ders sunumları Bilimsel makalelerin yer aldığı elektronik veri tabanı (PubMed-Medline, Web of Science, Scopus, Google Scholar, Cochrane E-Library) Electronic database containing scientific articles (PubMed-Medline, Web of Science, Scopus, Google Scholar, Cochrane E-Library) |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ebelik lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, ebelik uygulamaları ve doğum ile ilgili kanıt temelli çalışmaların önemini bilerek yaşama geçirebilmek için yeterli bilgiye sahiptir. | ||||||
2 | Ebelikte uzmanlık alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilir. Ebelik uygulamalarında, ilgili mevzuat hakkında yeterli bilgiye sahiptir. | ||||||
3 | Ebelik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal bilgiye erişme, bilgiyi değerlendirme ve yorumlama yeteneğine sahiptir. | X | |||||
4 | Sağlık bakım teorilerini bilen ve ebelik alanında edindiği bilgilerle bütünleştirerek ebeliğe özgü teori geliştirebilir. | ||||||
5 | Eğitim becerileri yöntemlerini uygulayabilir. | X | |||||
6 | Ebelik alanıyla ilgili özel yetkinlik gerektiren bir çalışmayı edindiği bilgi ve beceriler ışığında bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
7 | Ebelikle ilgili uzmanlık gerektiren bir sorunu saptamak, çözümü yöntemi belirlemek, soruna yönelik veri toplamak, analiz etmek ve sonuçları değerlenmek için sorumluluk alabilme yetisine sahiptir. | X | |||||
8 | Ebelik mesleği ile ilgili öngörülen ya da öngörülmeyen sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | ||||||
9 | Bilginin sürekli değiştiği sağlık hizmetinde yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir. | ||||||
10 | Ebelik alanındaki güncel, ulusal ve uluslararası mesleki literatürleri izlemek, bilimsel çalışmalar yapmak ve sonuçlarını sistemli olarak aktarabilir. | X | |||||
11 | Ebelik alanında bilimsel çalışmalar yapabilmek için yeterli düzeyde İngilizceyi kullanır. | X | |||||
12 | Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | |||||
13 | Mesleki organizasyonların çalışmalarında aktif olarak görev alır. | ||||||
14 | Ebelik mesleğine ulusal ve uluslararası kanıtlar sunabilen araştırma projeleri yazabilir. | X | |||||
15 | Bilimsel çalışmalara eleştirel bakış açısı geliştirebilir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 2 | 28 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 2 | 20 | 40 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 30 | 30 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 176 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(176/30) | 6 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ VE TEKNİKLERİ | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencilerin araştırma sürecinin tüm aşamalarını öğrenmelerini sağlayarak, bir araştırma projesi yazma, yürütme ve sonuçlandırma becerisi kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Bilim Tarihi ve Bilim Felsefesi,Bilimsel Araştırmalarda Etik ,Kaynakların taranması, kavram analizi, Bilimsel Araştırma Türleri, Bilimsel Araştırma Süreci,Araştırmalarda Giriş bölümünün yazımı,Evren ve Örneklem Belirleme Veri Toplama Araçları-Veri Toplama Yöntemleri ,Veri analiz yöntemleri ,Araştırmalarda Bulgular bölümünün yazımı,Araştırmalarda Tartışma ve Sonuç bölümünün yazımı,Araştırmalarda Başlık, Özet ve Anahtar Kelimelerin yazımı,Etik Kurul hazırlama,Tez Önerisi Hazırlama,Bilimsel Makaleyi yayına hazırlama,Bilimsel makaleyi yayımlama süreçleri; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Araştırma sürecini açıklar. | 10, 16, 9 | A |
Literatür taraması yapar. | 16, 6, 9 | A |
Araştırma yöntemini belirler, uygular ve yazar. | 16, 6, 9 | A |
Araştırma raporu yazar ve yayımlar. | 16, 6, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bilim Tarihi ve Bilim Felsefesi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
2 | Bilimsel Araştırmalarda Etik | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
3 | Kaynakların taranması, kavram analizi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
4 | Bilimsel Araştırma Türleri, Bilimsel Araştırma Süreci | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
5 | Araştırmalarda Giriş bölümünün yazımı | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
6 | Evren ve Örneklem Belirleme Veri Toplama Araçları-Veri Toplama Yöntemleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
7 | Veri analiz yöntemleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
8 | Araştırmalarda Bulgular bölümünün yazımı | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
9 | Araştırmalarda Tartışma ve Sonuç bölümünün yazımı | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
10 | Araştırmalarda Başlık, Özet ve Anahtar Kelimelerin yazımı | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
11 | Etik Kurul hazırlama | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
12 | Tez Önerisi Hazırlama | Preparing a Thesis Proposal |
13 | Bilimsel Makaleyi yayına hazırlama | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
14 | Bilimsel makaleyi yayımlama süreçleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
Kaynak |
Ders sunumları Bilimsel makalelerin yer aldığı elektronik veri tabanı (PubMed-Medline, Web of Science, Scopus, Google Scholar, Cochrane E-Library) Electronic database containing scientific articles (PubMed-Medline, Web of Science, Scopus, Google Scholar, Cochrane E-Library) |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ebelik lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, ebelik uygulamaları ve doğum ile ilgili kanıt temelli çalışmaların önemini bilerek yaşama geçirebilmek için yeterli bilgiye sahiptir. | ||||||
2 | Ebelikte uzmanlık alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilir. Ebelik uygulamalarında, ilgili mevzuat hakkında yeterli bilgiye sahiptir. | ||||||
3 | Ebelik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal bilgiye erişme, bilgiyi değerlendirme ve yorumlama yeteneğine sahiptir. | X | |||||
4 | Sağlık bakım teorilerini bilen ve ebelik alanında edindiği bilgilerle bütünleştirerek ebeliğe özgü teori geliştirebilir. | ||||||
5 | Eğitim becerileri yöntemlerini uygulayabilir. | X | |||||
6 | Ebelik alanıyla ilgili özel yetkinlik gerektiren bir çalışmayı edindiği bilgi ve beceriler ışığında bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
7 | Ebelikle ilgili uzmanlık gerektiren bir sorunu saptamak, çözümü yöntemi belirlemek, soruna yönelik veri toplamak, analiz etmek ve sonuçları değerlenmek için sorumluluk alabilme yetisine sahiptir. | X | |||||
8 | Ebelik mesleği ile ilgili öngörülen ya da öngörülmeyen sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | ||||||
9 | Bilginin sürekli değiştiği sağlık hizmetinde yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir. | ||||||
10 | Ebelik alanındaki güncel, ulusal ve uluslararası mesleki literatürleri izlemek, bilimsel çalışmalar yapmak ve sonuçlarını sistemli olarak aktarabilir. | X | |||||
11 | Ebelik alanında bilimsel çalışmalar yapabilmek için yeterli düzeyde İngilizceyi kullanır. | X | |||||
12 | Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | |||||
13 | Mesleki organizasyonların çalışmalarında aktif olarak görev alır. | ||||||
14 | Ebelik mesleğine ulusal ve uluslararası kanıtlar sunabilen araştırma projeleri yazabilir. | X | |||||
15 | Bilimsel çalışmalara eleştirel bakış açısı geliştirebilir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |