Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ VE TEKNİKLERİ | 2+0 | 2 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Nuran AYDIN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Nuran AYDIN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencilerin; Kantitatif araştırma sürecinin tüm aşamalarını öğrenmelerini ve bir araştırma projesi geliştirme ve yazma becerisi kazanmalarını sağlamak. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Ebelik mesleği, Bilim ve araştırma, Ebelikte araştırma öncelikleri,Ebelik araştırma süreci ve aşamaları: 1- Araştırma konusu seçimi,Kaynakların taranması, kavram analizi,Araştırma amaçlarının, değişkenlerinin, sorularının/hipotezlerinin belirlenmesi,Araştırma tasarım tipinin belirlenmesi I,Araştırma tasarım tipinin belirlenmesi II,Araştırmada evren ve örneklem belirleme,Araştırmalarda kullanılan veri toplama yöntemleri,Veri toplama araçlarının geçerlik ve güvenirliğini sağlamada yöntemler,Araştırma verilerinin analizi ve yorumlama,Araştırma raporu yazma,Araştırma etiği,Nitel araştırma tasarımları,Araştırma projesi geliştirme; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Hemşirelik araştırmalarının önemini açıklayabilecektir. | 1, 2 | A |
Kaynak tarama ile ilgili basılı ve online kaynaklara ulaşma yollarını uygulayabilecektir. | 1, 2, 4 | A |
Evren ve örneklem belirleme yöntemlerini bilerek uygun örnekleme yöntemi seçebilecektir. | 1, 2, 4 | A |
Araştırma raporu yazma temel özelliklerini kullanabilecektir. | 1, 2, 4 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 2: Soru - Cevap, 4: Alıştırma ve Uygulama |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Ebelik mesleği, Bilim ve araştırma, Ebelikte araştırma öncelikleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
2 | Ebelik araştırma süreci ve aşamaları: 1- Araştırma konusu seçimi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
3 | Kaynakların taranması, kavram analizi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
4 | Araştırma amaçlarının, değişkenlerinin, sorularının/hipotezlerinin belirlenmesi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
5 | Araştırma tasarım tipinin belirlenmesi I | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
6 | Araştırma tasarım tipinin belirlenmesi II | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
7 | Araştırmada evren ve örneklem belirleme | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
8 | Araştırmalarda kullanılan veri toplama yöntemleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
9 | Veri toplama araçlarının geçerlik ve güvenirliğini sağlamada yöntemler | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
10 | Araştırma verilerinin analizi ve yorumlama | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
11 | Araştırma raporu yazma | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
12 | Araştırma etiği | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
13 | Nitel araştırma tasarımları | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
14 | Araştırma projesi geliştirme | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
Kaynak |
Nahcivan, N. Course Notes of the Nursing Research, 2009. - Esin,MN. Course Notes of the Nursing Research, 2009. - |
Burns N.,Grove SK.The Practice of Nursing Research:Conduct,Critique & Utilization.Third Ed.,W.B.Saunders Company, Philadelphia, 2009. - Dempsey PA.,Dempsey AD. Using Nursing Research Process, Critical Evaluation and Utilization, 5th Ed.,Lippincott, Philadelphia,2000. -Erefe İ.Hemşirelikte Araştırma: İlke, Süreç ve Yöntemler.Odak Ofset,Ankara, 2002. -Polit DF., Beck CT., Hungler BP.Essentials of Nursing Research: Methods, Appraisal, and Utilization. Fifth Ed Lippincott, USA,2001. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Ebelik lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, ebelik uygulamaları ve doğum ile ilgili kanıt temelli çalışmaların önemini bilerek yaşama geçirebilmek için yeterli bilgiye sahiptir. | X | |||||
0 | Ebelikte uzmanlık alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilir. Ebelik uygulamalarında, ilgili mevzuat hakkında yeterli bilgiye sahiptir. | ||||||
0 | Ebelik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal bilgiye erişme, bilgiyi değerlendirme ve yorumlama yeteneğine sahiptir. | X | |||||
0 | Sağlık bakım teorilerini bilen ve ebelik alanında edindiği bilgilerle bütünleştirerek ebeliğe özgü teori geliştirebilir. | X | |||||
0 | Eğitim becerileri yöntemlerini uygulayabilir. | ||||||
0 | Ebelik alanıyla ilgili özel yetkinlik gerektiren bir çalışmayı edindiği bilgi ve beceriler ışığında bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
0 | Ebelikle ilgili uzmanlık gerektiren bir sorunu saptamak, çözümü yöntemi belirlemek, soruna yönelik veri toplamak, analiz etmek ve sonuçları değerlenmek için sorumluluk alabilme yetisine sahiptir. | X | |||||
0 | Ebelik mesleği ile ilgili öngörülen ya da öngörülmeyen sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | ||||||
0 | Bilginin sürekli değiştiği sağlık hizmetinde yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir. | X | |||||
0 | Ebelik alanındaki güncel, ulusal ve uluslararası mesleki literatürleri izlemek, bilimsel çalışmalar yapmak ve sonuçlarını sistemli olarak aktarabilir. | X | |||||
0 | Ebelik alanında bilimsel çalışmalar yapabilmek için yeterli düzeyde İngilizceyi kullanır. | ||||||
0 | Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | |||||
0 | Mesleki organizasyonların çalışmalarında aktif olarak görev alır. | ||||||
0 | Ebelik mesleğine ulusal ve uluslararası kanıtlar sunabilen araştırma projeleri yazabilir. | X | |||||
0 | Bilimsel çalışmalara eleştirel bakış açısı geliştirebilir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |