Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
EBELER İÇİN TEMEL ULTRASONOGRAFİ2+238
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Gözde KÜĞCÜMEN
Dersi VerenlerÖğr.Gör.Dr. Nurcan ARMAĞAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDünyada ve ülkemizde USG nin tarihsel gelişimi ve kullanım alanları ile birlikte ebelerin temel USG becerilerini geliştirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Tanışma, ders içeriğinin ve amacının paylaşılması,USG nin tarihsel gelişimi, mekanizması ve görüntü değerlendirmenin nasıl yapıldığı,USG' nin jinekolojide kullanımı,USG'nin obstetrikte kullanımı,Jinekolojide normal bulguların öğrenilmesi,Jinekolojide patolojik bulguların ayırt edilebilmesi ,Obstetrikte fetal normal değerlerin öğretilmesi ve ölçüm yöntemlerinin gösterilmesi,Fetal anomalilerin tespiti (Santral sinir sistemi),Fetal anomalilerin tespiti (Gastrointestinal sistem),Fetal anomalilerin tespiti (Kardiovasküler sistem),Fetal anomalilerin tespiti (Ekstremiteler ve diğer patolojiler),Girişimsel usg nin gelişimi ve günümüzdeki kullanımı, işlem onam belgesinin önemi,Obstetrikde ki Patolojik durumlarda hastanın yönlendirilme esasları,Jinekolojik patolojilerde hastanın yönlendirilme esasları ; konularını içermektedir.
Dersin İçeriğiÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Jinekolojik normal anatomik yapının usg ile değerlendirilebilmesi1, 10, 2, 4C
Jinekolojik patolojik bulguların ayırt edilebilmesi1, 10, 2, 4C
Obstetrikde normal fetusda ölçümlerin yapılabilmesi1, 10, 2, 4C
Fetal anomalilerin ayırt edilebilmesi1, 10, 2, 4C
Travayda değerlendirme yapabilmesi1, 10, 2, 4C
Öğretim Yöntemleri:1: Anlatım, 10: Beyin Fırtınası, 2: Soru - Cevap, 4: Alıştırma ve Uygulama
Ölçme Yöntemleri:C: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Tanışma, ders içeriğinin ve amacının paylaşılmasıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
2USG nin tarihsel gelişimi, mekanizması ve görüntü değerlendirmenin nasıl yapıldığıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
3USG' nin jinekolojide kullanımıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
4USG'nin obstetrikte kullanımıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
5Jinekolojide normal bulguların öğrenilmesiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
6Jinekolojide patolojik bulguların ayırt edilebilmesi Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
7Obstetrikte fetal normal değerlerin öğretilmesi ve ölçüm yöntemlerinin gösterilmesiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
8Fetal anomalilerin tespiti (Santral sinir sistemi)Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
9Fetal anomalilerin tespiti (Gastrointestinal sistem)Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
10Fetal anomalilerin tespiti (Kardiovasküler sistem)Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
11Fetal anomalilerin tespiti (Ekstremiteler ve diğer patolojiler)Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
12Girişimsel usg nin gelişimi ve günümüzdeki kullanımı, işlem onam belgesinin önemiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
13Obstetrikde ki Patolojik durumlarda hastanın yönlendirilme esaslarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
14Jinekolojik patolojilerde hastanın yönlendirilme esasları Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
Kaynak
Obstetrik ve jinekolojide usg atlası. (Peter M Doublet) Obstetrik ve jinekolojik ultrason olgu gözden geçirme serisi.( Karen L Reuter) Obstetrik ve jinekolojide usg (Nedim çiçek)

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
0
Ebelik lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, ebelik uygulamaları ve doğum ile ilgili kanıt temelli çalışmaların önemini bilerek yaşama geçirebilmek için yeterli bilgiye sahiptir.
X
0
Ebelikte uzmanlık alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilir. Ebelik uygulamalarında, ilgili mevzuat hakkında yeterli bilgiye sahiptir.
X
0
Ebelik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal bilgiye erişme, bilgiyi değerlendirme ve yorumlama yeteneğine sahiptir.
X
0
Sağlık bakım teorilerini bilen ve ebelik alanında edindiği bilgilerle bütünleştirerek ebeliğe özgü teori geliştirebilir.
0
Eğitim becerileri yöntemlerini uygulayabilir.
0
Ebelik alanıyla ilgili özel yetkinlik gerektiren bir çalışmayı edindiği bilgi ve beceriler ışığında bağımsız olarak yürütür.
X
0
Ebelikle ilgili uzmanlık gerektiren bir sorunu saptamak, çözümü yöntemi belirlemek, soruna yönelik veri toplamak, analiz etmek ve sonuçları değerlenmek için sorumluluk alabilme yetisine sahiptir.
0
Ebelik mesleği ile ilgili öngörülen ya da öngörülmeyen sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar.
0
Bilginin sürekli değiştiği sağlık hizmetinde yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir.
X
0
Ebelik alanındaki güncel, ulusal ve uluslararası mesleki literatürleri izlemek, bilimsel çalışmalar yapmak ve sonuçlarını sistemli olarak aktarabilir.
0
Ebelik alanında bilimsel çalışmalar yapabilmek için yeterli düzeyde İngilizceyi kullanır.
0
Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
0
Mesleki organizasyonların çalışmalarında aktif olarak görev alır.
0
Ebelik mesleğine ulusal ve uluslararası kanıtlar sunabilen araştırma projeleri yazabilir.
0
Bilimsel çalışmalara eleştirel bakış açısı geliştirebilir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Ders

-

Dersin Detaylı Bilgileri

-

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu