Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ÜREME SAĞLIĞI | 2+2 | 3 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Gözde KÜĞCÜMEN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Gözde KÜĞCÜMEN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Temel sağlık hizmetleri yaklaşımı içinde, aile planlaması yöntemlerine ilişkin bilgi, RİA uygulama becerisi ve danışmanlığını kazandırmak. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tanışma ve ders içeriğinin paylaşılması,Evlilik öncesi danışmanlık,Üreme sağlığı ve erkeklerin üreme sağlığına katılımı,Güvenli seks,Toplum sağlığı açısından cinsel yolla bulaşan hastalıklar,Kontraseptif yöntemler,Steril pakette rahim içi araç yükleme,RİA,Adölesanlarda aile planlaması,Kontraseptif teknolojide yeni gelişmeler,Aile planlaması hizmetlerinin kalitesinin arttırılması,İnfertilitenin geleceği,İnfertil çiftlere yardım,Literatür tarama ve güncel kaynakların tartışılması; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Evlilik öncesi danışmanlığı tartışabilecektir. | 1, 2, 3 | A |
Aile planlaması hizmetinin devamlılığı için danışmanlık yapabilecektir. | 1, 2, 7, 8 | A |
Kontraseptif yöntemleri bilecektir. | 1, 2, 3 | A |
Rahim içi araç çeşitlerini bilir. | 1, 2, 3 | A |
Genital Yol Enfeksiyonlarını bilir. | 1, 18, 2 | A |
İnfertilitenin teşhis ve tedavi yöntemlerine özgü bakım standartlarının oluşturulmasına katkı sağlayabilecektir. | 1, 18, 3 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 18: Vaka Çalışması, 2: Soru - Cevap, 3: Tartışma, 7: Rol Oynama, 8: Grup Çalışması |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Tanışma ve ders içeriğinin paylaşılması | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
2 | Evlilik öncesi danışmanlık | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
3 | Üreme sağlığı ve erkeklerin üreme sağlığına katılımı | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
4 | Güvenli seks | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
5 | Toplum sağlığı açısından cinsel yolla bulaşan hastalıklar | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
6 | Kontraseptif yöntemler | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
7 | Steril pakette rahim içi araç yükleme | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
8 | RİA | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
9 | Adölesanlarda aile planlaması | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
10 | Kontraseptif teknolojide yeni gelişmeler | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
11 | Aile planlaması hizmetlerinin kalitesinin arttırılması | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
12 | İnfertilitenin geleceği | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
13 | İnfertil çiftlere yardım | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
14 | Literatür tarama ve güncel kaynakların tartışılması | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
Kaynak |
1. Aile Planlamasında Temel Bilgiler, İnsan Kaynağını Geliştirme Vakfı, İstanbul, 1997. 2. Dervişoğlu A. A.:Kontraseptif Yöntemler, Uluslararası Basım, İnsan Kaynağını Geliştirme Vakfı, İstanbul, 1997. 3. Aile Planlaması Klinik Uygulama El Kitabı, İnsan Kaynağını Geliştirme Vakfı, İstanbul, 1996. 4. Aile Planlaması Dersi Öğrenci El Kitabı, Sağlık Bakanlığı 2007. 5. Ulusal Rehber I,II, Sağlık Bakanlığı, 2014. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Ebelik lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, ebelik uygulamaları ve doğum ile ilgili kanıt temelli çalışmaların önemini bilerek yaşama geçirebilmek için yeterli bilgiye sahiptir. | X | |||||
0 | Ebelikte uzmanlık alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilir. Ebelik uygulamalarında, ilgili mevzuat hakkında yeterli bilgiye sahiptir. | X | |||||
0 | Ebelik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal bilgiye erişme, bilgiyi değerlendirme ve yorumlama yeteneğine sahiptir. | X | |||||
0 | Sağlık bakım teorilerini bilen ve ebelik alanında edindiği bilgilerle bütünleştirerek ebeliğe özgü teori geliştirebilir. | X | |||||
0 | Eğitim becerileri yöntemlerini uygulayabilir. | X | |||||
0 | Ebelik alanıyla ilgili özel yetkinlik gerektiren bir çalışmayı edindiği bilgi ve beceriler ışığında bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
0 | Ebelikle ilgili uzmanlık gerektiren bir sorunu saptamak, çözümü yöntemi belirlemek, soruna yönelik veri toplamak, analiz etmek ve sonuçları değerlenmek için sorumluluk alabilme yetisine sahiptir. | X | |||||
0 | Ebelik mesleği ile ilgili öngörülen ya da öngörülmeyen sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | ||||||
0 | Bilginin sürekli değiştiği sağlık hizmetinde yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir. | X | |||||
0 | Ebelik alanındaki güncel, ulusal ve uluslararası mesleki literatürleri izlemek, bilimsel çalışmalar yapmak ve sonuçlarını sistemli olarak aktarabilir. | X | |||||
0 | Ebelik alanında bilimsel çalışmalar yapabilmek için yeterli düzeyde İngilizceyi kullanır. | ||||||
0 | Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | |||||
0 | Mesleki organizasyonların çalışmalarında aktif olarak görev alır. | ||||||
0 | Ebelik mesleğine ulusal ve uluslararası kanıtlar sunabilen araştırma projeleri yazabilir. | X | |||||
0 | Bilimsel çalışmalara eleştirel bakış açısı geliştirebilir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |