Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
EBELİK VE TOPLUM SAĞLIĞI-Bahar Dönemi2+026
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Dilek HACIVELİOĞLU
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Gözde KÜĞCÜMEN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencinin, birey, aile ve toplum sağlığını değerlendirme, koruma ve sürdürülmesi hakkında bilgi ve beceriye sahip olmasıdır.
Dersin İçeriğiBu ders; Temel Sağlık Hizmetleri, Toplum Sağlığı ve Ebelik,Demografi ve Sağlık: Temel Sağlık Göstergeleri, Ölçütler,Türkiye’de ve Dünya’da Kadın Sağlığının Durumu ,Dünyada ve Türkiye'de Çocukların Sağlık Durumu,Birinci Basamak Sağlık Hizmetlerinde Ülkemizde ve Gelişmiş Ülkelerde Ebelik.,Koruyucu Sağlık Hizmetleri ,Erken Tanı – Tarama Programlarında Ebelik Hizmetleri ,Genetik Hastalıklar ve Genetik Danışmanlıkta Ebelik Hizmetleri ,Ana-Çocuk Sağlığı Eğitimi ve İletişiminde Ebelik Hizmetler,Toplum Sağlığının Korunmasında Beslenmenin Önemi ,Afetlerde Üreme Sağlığı ve Ebelik Hizmetleri ,Aile İçi Şiddet Cinsel İstismar ve Ebelik Hizmetleri ,Örgütlenme Kültürü ve Ebelik Örgütleri ,Ebelikle İlgili Yasal Durum ve Mevzuat ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bireyin, ailenin ve içinde yaşadığı toplumun sağlık düzeyini değerlendirir 10, 16, 9A
Koruyucu sağlık hizmetlerinin önemini açıklar10, 16, 18, 19, 9A
Sağlık sorunlarını saptar ve ebelik hizmetleri çerçevesinde çözüm üretir10, 16, 9A
Toplum sağlığında eğitimin ve iletişim önemini açıklar10, 16, 9A
Ebelik hizmetlerin toplum sağlığına yararlılığı açısından örgütlenmenin önemini açıklar.10, 16, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Temel Sağlık Hizmetleri, Toplum Sağlığı ve EbelikÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
2Demografi ve Sağlık: Temel Sağlık Göstergeleri, ÖlçütlerÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
3Türkiye’de ve Dünya’da Kadın Sağlığının Durumu Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
4Dünyada ve Türkiye'de Çocukların Sağlık DurumuÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
5Birinci Basamak Sağlık Hizmetlerinde Ülkemizde ve Gelişmiş Ülkelerde Ebelik.Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
6Koruyucu Sağlık Hizmetleri Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
7Erken Tanı – Tarama Programlarında Ebelik Hizmetleri Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
8Genetik Hastalıklar ve Genetik Danışmanlıkta Ebelik Hizmetleri Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
9Ana-Çocuk Sağlığı Eğitimi ve İletişiminde Ebelik HizmetlerÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
10Toplum Sağlığının Korunmasında Beslenmenin Önemi Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
11Afetlerde Üreme Sağlığı ve Ebelik Hizmetleri Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
12Aile İçi Şiddet Cinsel İstismar ve Ebelik Hizmetleri Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
13Örgütlenme Kültürü ve Ebelik Örgütleri Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
14Ebelikle İlgili Yasal Durum ve Mevzuat Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
Kaynak
Ders sunumları Bilimsel makalelerin yer aldığı elektronik veri tabanı (PubMed-Medline, Web of Science, Scopus, Google Scholar, Cochrane E-Library) Electronic database containing scientific articles (PubMed-Medline, Web of Science, Scopus, Google Scholar, Cochrane E-Library)

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Ebelik uygulamaları ve doğum alanında temel bilgiye sahiptir.
X
2
Ebelik uygulamalarında, ilgili mevzuat hakkında yeterli bilgiye sahiptir.
X
3
Ebelik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal bilgiye erişir, bilgiyi değerlendirir ve yorumlar.
X
4
Ebeliğe özgü kavram ve kuram oluşturur.
5
Öğretim becerileri yöntemlerini uygular.
X
6
Ebelik alanıyla ilgili özel yetkinlik gerektiren bir araştırmayı bağımsız olarak yürütür.
7
Ebelikle ilgili uzmanlık gerektiren bir sorunu saptar, çözümü yöntemi belirler, soruna yönelik veri toplar, analiz eder ve sonuçları değerlendirir.
X
8
Ebelik mesleği ve mesleki uygulamalar ile ilgili problemlerin çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar.
X
9
Bilginin sürekli değiştiği sağlık hizmetinde yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir.
X
10
Ebelik alanındaki güncel, ulusal ve uluslararası literatürü takip eder, bilimsel çalışmalar yürütür ve sonuçlarını paylaşır.
11
Ebelik alanında bilimsel çalışmalar yapabilmek için İngilizceyi yeterli düzeyde kullanır.
12
Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde görev alır.
X
13
Mesleki organizasyonların çalışmalarında görev alır.
X
14
Ebelik mesleğine ulusal ve uluslar arası kanıtlar sunabilen araştırma projeleri yazar.
15
Bilimsel çalışmalara eleştirel bakış açısı ile yorumlar.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme14228
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi32060
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer12020
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11515
Genel Sınav ve Hazırlığı12020
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)171
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(171/30)6
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
EBELİK VE TOPLUM SAĞLIĞI-Bahar Dönemi2+026
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Dilek HACIVELİOĞLU
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Gözde KÜĞCÜMEN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencinin, birey, aile ve toplum sağlığını değerlendirme, koruma ve sürdürülmesi hakkında bilgi ve beceriye sahip olmasıdır.
Dersin İçeriğiBu ders; Temel Sağlık Hizmetleri, Toplum Sağlığı ve Ebelik,Demografi ve Sağlık: Temel Sağlık Göstergeleri, Ölçütler,Türkiye’de ve Dünya’da Kadın Sağlığının Durumu ,Dünyada ve Türkiye'de Çocukların Sağlık Durumu,Birinci Basamak Sağlık Hizmetlerinde Ülkemizde ve Gelişmiş Ülkelerde Ebelik.,Koruyucu Sağlık Hizmetleri ,Erken Tanı – Tarama Programlarında Ebelik Hizmetleri ,Genetik Hastalıklar ve Genetik Danışmanlıkta Ebelik Hizmetleri ,Ana-Çocuk Sağlığı Eğitimi ve İletişiminde Ebelik Hizmetler,Toplum Sağlığının Korunmasında Beslenmenin Önemi ,Afetlerde Üreme Sağlığı ve Ebelik Hizmetleri ,Aile İçi Şiddet Cinsel İstismar ve Ebelik Hizmetleri ,Örgütlenme Kültürü ve Ebelik Örgütleri ,Ebelikle İlgili Yasal Durum ve Mevzuat ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bireyin, ailenin ve içinde yaşadığı toplumun sağlık düzeyini değerlendirir 10, 16, 9A
Koruyucu sağlık hizmetlerinin önemini açıklar10, 16, 18, 19, 9A
Sağlık sorunlarını saptar ve ebelik hizmetleri çerçevesinde çözüm üretir10, 16, 9A
Toplum sağlığında eğitimin ve iletişim önemini açıklar10, 16, 9A
Ebelik hizmetlerin toplum sağlığına yararlılığı açısından örgütlenmenin önemini açıklar.10, 16, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Temel Sağlık Hizmetleri, Toplum Sağlığı ve EbelikÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
2Demografi ve Sağlık: Temel Sağlık Göstergeleri, ÖlçütlerÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
3Türkiye’de ve Dünya’da Kadın Sağlığının Durumu Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
4Dünyada ve Türkiye'de Çocukların Sağlık DurumuÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
5Birinci Basamak Sağlık Hizmetlerinde Ülkemizde ve Gelişmiş Ülkelerde Ebelik.Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
6Koruyucu Sağlık Hizmetleri Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
7Erken Tanı – Tarama Programlarında Ebelik Hizmetleri Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
8Genetik Hastalıklar ve Genetik Danışmanlıkta Ebelik Hizmetleri Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
9Ana-Çocuk Sağlığı Eğitimi ve İletişiminde Ebelik HizmetlerÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
10Toplum Sağlığının Korunmasında Beslenmenin Önemi Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
11Afetlerde Üreme Sağlığı ve Ebelik Hizmetleri Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
12Aile İçi Şiddet Cinsel İstismar ve Ebelik Hizmetleri Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
13Örgütlenme Kültürü ve Ebelik Örgütleri Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
14Ebelikle İlgili Yasal Durum ve Mevzuat Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
Kaynak
Ders sunumları Bilimsel makalelerin yer aldığı elektronik veri tabanı (PubMed-Medline, Web of Science, Scopus, Google Scholar, Cochrane E-Library) Electronic database containing scientific articles (PubMed-Medline, Web of Science, Scopus, Google Scholar, Cochrane E-Library)

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Ebelik uygulamaları ve doğum alanında temel bilgiye sahiptir.
X
2
Ebelik uygulamalarında, ilgili mevzuat hakkında yeterli bilgiye sahiptir.
X
3
Ebelik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal bilgiye erişir, bilgiyi değerlendirir ve yorumlar.
X
4
Ebeliğe özgü kavram ve kuram oluşturur.
5
Öğretim becerileri yöntemlerini uygular.
X
6
Ebelik alanıyla ilgili özel yetkinlik gerektiren bir araştırmayı bağımsız olarak yürütür.
7
Ebelikle ilgili uzmanlık gerektiren bir sorunu saptar, çözümü yöntemi belirler, soruna yönelik veri toplar, analiz eder ve sonuçları değerlendirir.
X
8
Ebelik mesleği ve mesleki uygulamalar ile ilgili problemlerin çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar.
X
9
Bilginin sürekli değiştiği sağlık hizmetinde yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir.
X
10
Ebelik alanındaki güncel, ulusal ve uluslararası literatürü takip eder, bilimsel çalışmalar yürütür ve sonuçlarını paylaşır.
11
Ebelik alanında bilimsel çalışmalar yapabilmek için İngilizceyi yeterli düzeyde kullanır.
12
Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde görev alır.
X
13
Mesleki organizasyonların çalışmalarında görev alır.
X
14
Ebelik mesleğine ulusal ve uluslar arası kanıtlar sunabilen araştırma projeleri yazar.
15
Bilimsel çalışmalara eleştirel bakış açısı ile yorumlar.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 16:08Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 16:14