Ebelik ile ilgili güncel konularda yapılmış araştırmaların seminer sorumlusu öğretim elemanı ile birlikte seçilen bir konuda literatür taranarak incelenmesi ve sunulmasıdır.
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
2
Literatür araştırması
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
3
Literatür araştırması
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
4
Literatür araştırması
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
5
Literatür araştırması
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
6
Veri toplama
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
7
Veri toplama
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
8
Veri toplama
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
9
Veri analizi
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
10
Veri analizi
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
11
Rapor hazırlama
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
12
Rapor hazırlama
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
13
Danışman huzurunda seminerin sunulması
14
Dinleyicilere seminerin sunulması
Kaynak
Bilimsel makalelerin yer aldığı elektronik veri tabanı (PubMed-Medline, Web of Science, Scopus, Google Scholar, Cochrane E-Library)
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Ebelik uygulamaları ve doğum alanında temel bilgiye sahiptir.
X
2
Ebelik uygulamalarında, ilgili mevzuat hakkında yeterli bilgiye sahiptir.
3
Ebelik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal bilgiye erişir, bilgiyi değerlendirir ve yorumlar.
X
4
Ebeliğe özgü kavram ve kuram oluşturur.
X
5
Öğretim becerileri yöntemlerini uygular.
X
6
Ebelik alanıyla ilgili özel yetkinlik gerektiren bir araştırmayı bağımsız olarak yürütür.
X
7
Ebelikle ilgili uzmanlık gerektiren bir sorunu saptar, çözümü yöntemi belirler, soruna yönelik veri toplar, analiz eder ve sonuçları değerlendirir.
X
8
Ebelik mesleği ve mesleki uygulamalar ile ilgili problemlerin çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar.
9
Bilginin sürekli değiştiği sağlık hizmetinde yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir.
X
10
Ebelik alanındaki güncel, ulusal ve uluslararası literatürü takip eder, bilimsel çalışmalar yürütür ve sonuçlarını paylaşır.
X
11
Ebelik alanında bilimsel çalışmalar yapabilmek için İngilizceyi yeterli düzeyde kullanır.
X
12
Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde görev alır.
X
13
Mesleki organizasyonların çalışmalarında görev alır.
X
14
Ebelik mesleğine ulusal ve uluslar arası kanıtlar sunabilen araştırma projeleri yazar.
X
15
Bilimsel çalışmalara eleştirel bakış açısı ile yorumlar.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
50
Genel Sınavın Başarıya Oranı
50
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
2
28
Rehberli Problem Çözme
14
2
28
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
4
15
60
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
4
2
8
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
0
0
0
Genel Sınav ve Hazırlığı
0
0
0
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
124
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(124/30)
4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
SEMİNER
-
Bahar Dönemi
0+0
-
4
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Koordinatörü
Dr.Öğr.Üye. Asiye KOCATÜRK
Dersi Verenler
Dr.Öğr.Üye. Asiye KOCATÜRK
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Ebelik ile ilgili güncel konularda yapılmış araştırmaların seminer sorumlusu öğretim elemanı ile birlikte seçilen bir konuda literatür taranarak incelenmesi ve sunulmasıdır.