Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
EBELER İÇİN TEMEL ULTRASONOGRAFİ | 2+2 | 3 | 8 |
Ders Programı | Pazartesi 18:30-19:15 Pazartesi 19:30-20:15 Pazartesi 20:30-21:15 Pazartesi 21:30-22:15 Perşembe 17:30-18:15 Perşembe 18:30-19:15 Perşembe 19:30-20:15 Perşembe 20:30-21:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Gözde KÜĞCÜMEN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör.Dr. Nurcan ARMAĞAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dünyada ve ülkemizde USG nin tarihsel gelişimi ve kullanım alanları ile birlikte ebelerin temel USG becerilerini geliştirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tanışma, ders içeriğinin ve amacının paylaşılması,USG nin tarihsel gelişimi, mekanizması ve görüntü değerlendirmenin nasıl yapıldığı,USG' nin jinekolojide kullanımı,USG'nin obstetrikte kullanımı,Jinekolojide normal bulguların öğrenilmesi,Jinekolojide patolojik bulguların ayırt edilebilmesi ,Obstetrikte fetal normal değerlerin öğretilmesi ve ölçüm yöntemlerinin gösterilmesi,Fetal anomalilerin tespiti (Santral sinir sistemi),Fetal anomalilerin tespiti (Gastrointestinal sistem),Fetal anomalilerin tespiti (Kardiovasküler sistem),Fetal anomalilerin tespiti (Ekstremiteler ve diğer patolojiler),Girişimsel usg nin gelişimi ve günümüzdeki kullanımı, işlem onam belgesinin önemi,Obstetrikde ki Patolojik durumlarda hastanın yönlendirilme esasları,Jinekolojik patolojilerde hastanın yönlendirilme esasları ; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Jinekolojik normal anatomik yapının usg ile değerlendirilebilmesi | 1, 10, 2, 4 | C |
Jinekolojik patolojik bulguların ayırt edilebilmesi | 1, 10, 2, 4 | C |
Obstetrikde normal fetusda ölçümlerin yapılabilmesi | 1, 10, 2, 4 | C |
Fetal anomalilerin ayırt edilebilmesi | 1, 10, 2, 4 | C |
Travayda değerlendirme yapabilmesi | 1, 10, 2, 4 | C |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 10: Beyin Fırtınası, 2: Soru - Cevap, 4: Alıştırma ve Uygulama |
Ölçme Yöntemleri: | C: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Tanışma, ders içeriğinin ve amacının paylaşılması | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
2 | USG nin tarihsel gelişimi, mekanizması ve görüntü değerlendirmenin nasıl yapıldığı | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
3 | USG' nin jinekolojide kullanımı | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
4 | USG'nin obstetrikte kullanımı | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
5 | Jinekolojide normal bulguların öğrenilmesi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
6 | Jinekolojide patolojik bulguların ayırt edilebilmesi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
7 | Obstetrikte fetal normal değerlerin öğretilmesi ve ölçüm yöntemlerinin gösterilmesi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
8 | Fetal anomalilerin tespiti (Santral sinir sistemi) | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
9 | Fetal anomalilerin tespiti (Gastrointestinal sistem) | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
10 | Fetal anomalilerin tespiti (Kardiovasküler sistem) | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
11 | Fetal anomalilerin tespiti (Ekstremiteler ve diğer patolojiler) | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
12 | Girişimsel usg nin gelişimi ve günümüzdeki kullanımı, işlem onam belgesinin önemi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
13 | Obstetrikde ki Patolojik durumlarda hastanın yönlendirilme esasları | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
14 | Jinekolojik patolojilerde hastanın yönlendirilme esasları | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
Kaynak |
Obstetrik ve jinekolojide usg atlası. (Peter M Doublet) Obstetrik ve jinekolojik ultrason olgu gözden geçirme serisi.( Karen L Reuter) Obstetrik ve jinekolojide usg (Nedim çiçek) |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Ebelik lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, ebelik uygulamaları ve doğum ile ilgili kanıt temelli çalışmaların önemini bilerek yaşama geçirebilmek için yeterli bilgiye sahiptir. | X | |||||
0 | Ebelikte uzmanlık alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilir. Ebelik uygulamalarında, ilgili mevzuat hakkında yeterli bilgiye sahiptir. | X | |||||
0 | Ebelik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal bilgiye erişme, bilgiyi değerlendirme ve yorumlama yeteneğine sahiptir. | X | |||||
0 | Sağlık bakım teorilerini bilen ve ebelik alanında edindiği bilgilerle bütünleştirerek ebeliğe özgü teori geliştirebilir. | ||||||
0 | Eğitim becerileri yöntemlerini uygulayabilir. | ||||||
0 | Ebelik alanıyla ilgili özel yetkinlik gerektiren bir çalışmayı edindiği bilgi ve beceriler ışığında bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
0 | Ebelikle ilgili uzmanlık gerektiren bir sorunu saptamak, çözümü yöntemi belirlemek, soruna yönelik veri toplamak, analiz etmek ve sonuçları değerlenmek için sorumluluk alabilme yetisine sahiptir. | ||||||
0 | Ebelik mesleği ile ilgili öngörülen ya da öngörülmeyen sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | ||||||
0 | Bilginin sürekli değiştiği sağlık hizmetinde yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir. | X | |||||
0 | Ebelik alanındaki güncel, ulusal ve uluslararası mesleki literatürleri izlemek, bilimsel çalışmalar yapmak ve sonuçlarını sistemli olarak aktarabilir. | ||||||
0 | Ebelik alanında bilimsel çalışmalar yapabilmek için yeterli düzeyde İngilizceyi kullanır. | ||||||
0 | Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | ||||||
0 | Mesleki organizasyonların çalışmalarında aktif olarak görev alır. | ||||||
0 | Ebelik mesleğine ulusal ve uluslar arası kanıtlar sunabilen araştırma projeleri yazabilir. | ||||||
0 | Bilimsel çalışmalara eleştirel bakış açısı geliştirebilir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |