Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
DİL VE KONUŞ. TERAPİSİNDE KANITA DAYALI UYG | 2+0 | 2 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Nazmiye Evra GÜNHAN ŞENOL |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Nazmiye Evra GÜNHAN ŞENOL |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencilerin dil ve konuşma terapisi uygulamalarını kanıta dayalı uygulamalar çerçevesinde gerçekleştirme bilgi ve becerilerini edinmelerini sağlamak. |
Dersin İçeriği | Bu ders; 1. Hafta: KDU'ya giriş,2. Hafta: KDU'ya yönelik bilgi ve becerilerin geliştirilmesi,3. Hafta: Klinisyen-araştırmacı işbirliği I,4. Hafta: Klinisyen-araştırmacı işbirliği II,5. Hafta: Kanıta dayalı klinik kaynaklarının geliştirilmesi,6. Hafta: Klinik sorunlara karşı kanıt kullanma,7. Hafta: Dil ve konuşmanın kanıta dayalı tanısı,8. Hafta: Yutmanın kanıta dayalı tanısı,9. Hafta: Vaka incelemesi: Otizmde KDU,10. Hafta: Vaka incelemesi: Akıcılık bozukluklarında KDU,11. Hafta: Vaka incelemesi: Prosodi müdahalesinde KDU,12. Hafta: Öğrenci sunumları,13. Hafta: Öğrenci sunumları,14. Hafta: Genel değerlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
- DKT'de KDU'nun önemini kavrar | 1, 10, 11 | C |
- SLT uygulamalarında KDU kullanır | 1, 11, 2 | C |
- DKT meselelerine KDU temelinde yaklaşır. | 1, 2 | C |
-KDU'yu tanımlar | 2 | C |
-KDU'nun tarihçesini ve dil ve konuşma terapisi alanı ile ilişkisini anlar | 1, 2 | C |
-Teori, problem, hipotez ve soru kavramları arasındaki farkları ve bu ayrımların KDU açısından önemini kavrar. | 1, 2 | C |
-KDU'nun öğelerini ve birbirleriyle ilişkilerini anlar | 1, 2 | C |
-dil ve konuşma bozuklukları alanında müdahale ve tanılama çalışmalarında kabul edilebilir kanıtlarla ilgili bilgi sahibi olur | 1, 2 | C |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 10: Beyin Fırtınası, 11: Seminer, 2: Soru - Cevap |
Ölçme Yöntemleri: | C: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | 1. Hafta: KDU'ya giriş | |
2 | 2. Hafta: KDU'ya yönelik bilgi ve becerilerin geliştirilmesi | |
3 | 3. Hafta: Klinisyen-araştırmacı işbirliği I | |
4 | 4. Hafta: Klinisyen-araştırmacı işbirliği II | |
5 | 5. Hafta: Kanıta dayalı klinik kaynaklarının geliştirilmesi | |
6 | 6. Hafta: Klinik sorunlara karşı kanıt kullanma | |
7 | 7. Hafta: Dil ve konuşmanın kanıta dayalı tanısı | |
8 | 8. Hafta: Yutmanın kanıta dayalı tanısı | |
9 | 9. Hafta: Vaka incelemesi: Otizmde KDU | |
10 | 10. Hafta: Vaka incelemesi: Akıcılık bozukluklarında KDU | |
11 | 11. Hafta: Vaka incelemesi: Prosodi müdahalesinde KDU | |
12 | 12. Hafta: Öğrenci sunumları | |
13 | 13. Hafta: Öğrenci sunumları | |
14 | 14. Hafta: Genel değerlendirme |
Kaynak |
PowerPoint sunu dosyaları ve seçilen makaleler |
Roddam, H., & Skeat, J. (Eds.). (2010). Embedding evidence-based practice in speech and language therapy: International examples. West Sussex: Wiley-Blackwell. Dollaghan, C. A. (2007). The Handbook for Evidence-based Practice in Communication Disorders. Paul H. Brookes Pub. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Disiplinlerarası çalışabilme becerisi. | X | |||||
0 | Temel uzmanlık alan bilgileri. | X | |||||
0 | Dil, konuşma, işitme ve yutma mekanizmasının anatomi ve fizyolojisini betimleyebilme becerisi. | ||||||
0 | Tipik dil ve konuşma gelişimini açıklayabilme becerisi. | ||||||
0 | Dil ve konuşma bozukluğu olan bireyi tanılama ve terapi süreçlerini uygulayabilme becerisi. | ||||||
0 | Formal ve informal değerlendirme araçlarını kullanabilme becerisi. | X | |||||
0 | Bilişsel, iletişimsel, duygusal, psikomotor ve sosyal gelişim ile ilgili öğrenme teorilerini açıklayabilme ve uygulama becerisi. | ||||||
0 | Ailelerle iletişim kurma ve danışmanlık yapma becerisi. | ||||||
0 | Bilimsel araştırma planlayabilme, yürütebilme ve raporlaştırabilme becerisi. | X | |||||
0 | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik ilkelere uyma becerisi. | X | |||||
0 | Çocuklarda ve yetişkinlerde dil ve konuşma bozukluklarına yol açabilen durumları/hastalıkları betimleyebilme becerisi. | X | |||||
0 | Dil ve konuşma sorunu olan bireylerin dil örneklerinin dil bilgisel özelliklerini belirleme, analiz etme becerisi. | ||||||
0 | Bağımsız olarak öğrenim gereksinimlerini ve amaçlarını belirleyebilme ve kendini mesleki anlamda yaşam boyu geliştirme becerisi | X | |||||
0 | Dil ve konuşma terapisi alanı ile ilgili araştırma yürütme, verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. | X | |||||
0 | Dil ve konuşma terapisi gerektiren (akıcılık bozuklukları, edinilmiş nörojenik bozukluklar, gelişimsel dil ve konuşma bozuklukları, ses bozuklukları, yutma bozuklukları, konuşma sesi bozuklukları, rezonans bozuklukları, vb.) durumlara yönelik bireyselleştirilmiş terapi planı geliştirebilme ve uygulayabilme becerisi. | X | |||||
0 | Dil ve konuşma terapisi alanına özgü güncel teknolojiyi ve bilimsel gelişmeleri takip edebilme ve bu güncel bilgileri ve teknolojiyi mesleki ve akademik çalışmalarında kullanabilme becerisi | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |