Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İKİ/ÇOK DİL GELİŞ VE DİL BOZ DKT YÖN-Bahar Dönemi2+236
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Ramazan Sertan ÖZDEMİR
Dersi VerenlerDoç.Dr. Ramazan Sertan ÖZDEMİR
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDersi alan öğrencilerin çok dilli çocuklarda görülen dil bozukluklarına değerlendirme ve terapinin yürütülmesinde güncel yaklaşımlara hakim olma ve kıyaslayabilmesi.
Dersin İçeriğiBu ders; Güncel literatürde çokdillilik üzerine Temel Kavramlar; Çokdillilik çeşitleri,Çokdilli bireylerde Tipik Dil Gelişimi,Çokdilli bireylerde güncel olarak kullanılan algılayıcı ve ifade edici dil değerlendirme envanterleri,Öğrenci sunumları,Öğrenci sunumları,Öğrenci sunumları,Öğrenci sunumları,Öğrenci sunumları,Klinik vaka tartışması,Klinik vaka tartışması,Klinik vaka tartışması,Klinik vaka tartışması,Öğrenci sunumları,Öğrenci sunumları,Öğrenci sunumları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Multilingual dil bozukluklarının değerlendirmesinde uygun yöntemi seçer.3, 37, 4
Multilingual çocukların yaşadığı dil bozukluğunu, değerlendirmeden terapi sürecinin sonuna kadar takip eder.3, 37, 4
Konuya ilişkin güncel yaklaşımları takip eder.13, 9
Güncel yaklaşımları birbiriyle karşılaştırabilir.12, 13, 9
Çokdilli bireylerde algılayıcı ve ifade edici dil gelişimi hakkında bilgi edinir.16, 19
Çokdilli bireylerin değerlendirme ve terapilerinde kültürel hassasiyet; aile bireyleri ve çevirmenlerle işbirliği konusunda bilgi edinir.13, 9N
Öğretim Yöntemleri:12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:N: Klinik Akıl Yürütme Sınavı

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Güncel literatürde çokdillilik üzerine Temel Kavramlar; Çokdillilik çeşitleri
2Çokdilli bireylerde Tipik Dil Gelişimi
3Çokdilli bireylerde güncel olarak kullanılan algılayıcı ve ifade edici dil değerlendirme envanterleri
4Öğrenci sunumları
5Öğrenci sunumları
6Öğrenci sunumları
7Öğrenci sunumları
8Öğrenci sunumları
9Klinik vaka tartışması
10Klinik vaka tartışması
10Klinik vaka tartışması
11Klinik vaka tartışması
12Öğrenci sunumları
13Öğrenci sunumları
14Öğrenci sunumları
Kaynak
Klinik değerlendirme formları, ders notları, videolar

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Disiplinlerarası çalışabilme becerisi.
X
2
Temel uzmanlık alan bilgileri.
X
3
Dil, konuşma, işitme ve yutma mekanizmasının anatomi ve fizyolojisini betimleyebilme becerisi.
X
4
Tipik dil ve konuşma gelişimini açıklayabilme becerisi.
X
5
Dil ve konuşma bozukluğu olan bireyi tanılama ve terapi süreçlerini uygulayabilme becerisi.
X
6
Formal ve informal değerlendirme araçlarını kullanabilme becerisi.
X
7
Bilişsel, iletişimsel, duygusal, psikomotor ve sosyal gelişim ile ilgili öğrenme teorilerini açıklayabilme ve uygulama becerisi.
X
8
Ailelerle iletişim kurma ve danışmanlık yapma becerisi.
X
9
Bilimsel araştırma planlayabilme, yürütebilme ve raporlaştırabilme becerisi.
X
10
Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik ilkelere uyma becerisi.
X
11
Çocuklarda ve yetişkinlerde dil ve konuşma bozukluklarına yol açabilen durumları/hastalıkları betimleyebilme becerisi.
X
12
Dil ve konuşma sorunu olan bireylerin dil örneklerinin dil bilgisel özelliklerini belirleme, analiz etme becerisi.
X
13
Bağımsız olarak öğrenim gereksinimlerini ve amaçlarını belirleyebilme ve kendini mesleki anlamda yaşam boyu geliştirme becerisi
X
14
Dil ve konuşma terapisi alanı ile ilgili araştırma yürütme, verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme.
X
15
Dil ve konuşma terapisi gerektiren (akıcılık bozuklukları, edinilmiş nörojenik bozukluklar, gelişimsel dil ve konuşma bozuklukları, ses bozuklukları, yutma bozuklukları, konuşma sesi bozuklukları, rezonans bozuklukları, vb.) durumlara yönelik bireyselleştirilmiş terapi planı geliştirebilme ve uygulayabilme becerisi.
X
16
Dil ve konuşma terapisi alanına özgü güncel teknolojiyi ve bilimsel gelişmeleri takip edebilme ve bu güncel bilgileri ve teknolojiyi mesleki ve akademik çalışmalarında kullanabilme becerisi
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İKİ/ÇOK DİL GELİŞ VE DİL BOZ DKT YÖN-Bahar Dönemi2+236
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Ramazan Sertan ÖZDEMİR
Dersi VerenlerDoç.Dr. Ramazan Sertan ÖZDEMİR
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDersi alan öğrencilerin çok dilli çocuklarda görülen dil bozukluklarına değerlendirme ve terapinin yürütülmesinde güncel yaklaşımlara hakim olma ve kıyaslayabilmesi.
Dersin İçeriğiBu ders; Güncel literatürde çokdillilik üzerine Temel Kavramlar; Çokdillilik çeşitleri,Çokdilli bireylerde Tipik Dil Gelişimi,Çokdilli bireylerde güncel olarak kullanılan algılayıcı ve ifade edici dil değerlendirme envanterleri,Öğrenci sunumları,Öğrenci sunumları,Öğrenci sunumları,Öğrenci sunumları,Öğrenci sunumları,Klinik vaka tartışması,Klinik vaka tartışması,Klinik vaka tartışması,Klinik vaka tartışması,Öğrenci sunumları,Öğrenci sunumları,Öğrenci sunumları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Multilingual dil bozukluklarının değerlendirmesinde uygun yöntemi seçer.3, 37, 4
Multilingual çocukların yaşadığı dil bozukluğunu, değerlendirmeden terapi sürecinin sonuna kadar takip eder.3, 37, 4
Konuya ilişkin güncel yaklaşımları takip eder.13, 9
Güncel yaklaşımları birbiriyle karşılaştırabilir.12, 13, 9
Çokdilli bireylerde algılayıcı ve ifade edici dil gelişimi hakkında bilgi edinir.16, 19
Çokdilli bireylerin değerlendirme ve terapilerinde kültürel hassasiyet; aile bireyleri ve çevirmenlerle işbirliği konusunda bilgi edinir.13, 9N
Öğretim Yöntemleri:12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:N: Klinik Akıl Yürütme Sınavı

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Güncel literatürde çokdillilik üzerine Temel Kavramlar; Çokdillilik çeşitleri
2Çokdilli bireylerde Tipik Dil Gelişimi
3Çokdilli bireylerde güncel olarak kullanılan algılayıcı ve ifade edici dil değerlendirme envanterleri
4Öğrenci sunumları
5Öğrenci sunumları
6Öğrenci sunumları
7Öğrenci sunumları
8Öğrenci sunumları
9Klinik vaka tartışması
10Klinik vaka tartışması
10Klinik vaka tartışması
11Klinik vaka tartışması
12Öğrenci sunumları
13Öğrenci sunumları
14Öğrenci sunumları
Kaynak
Klinik değerlendirme formları, ders notları, videolar

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Disiplinlerarası çalışabilme becerisi.
X
2
Temel uzmanlık alan bilgileri.
X
3
Dil, konuşma, işitme ve yutma mekanizmasının anatomi ve fizyolojisini betimleyebilme becerisi.
X
4
Tipik dil ve konuşma gelişimini açıklayabilme becerisi.
X
5
Dil ve konuşma bozukluğu olan bireyi tanılama ve terapi süreçlerini uygulayabilme becerisi.
X
6
Formal ve informal değerlendirme araçlarını kullanabilme becerisi.
X
7
Bilişsel, iletişimsel, duygusal, psikomotor ve sosyal gelişim ile ilgili öğrenme teorilerini açıklayabilme ve uygulama becerisi.
X
8
Ailelerle iletişim kurma ve danışmanlık yapma becerisi.
X
9
Bilimsel araştırma planlayabilme, yürütebilme ve raporlaştırabilme becerisi.
X
10
Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik ilkelere uyma becerisi.
X
11
Çocuklarda ve yetişkinlerde dil ve konuşma bozukluklarına yol açabilen durumları/hastalıkları betimleyebilme becerisi.
X
12
Dil ve konuşma sorunu olan bireylerin dil örneklerinin dil bilgisel özelliklerini belirleme, analiz etme becerisi.
X
13
Bağımsız olarak öğrenim gereksinimlerini ve amaçlarını belirleyebilme ve kendini mesleki anlamda yaşam boyu geliştirme becerisi
X
14
Dil ve konuşma terapisi alanı ile ilgili araştırma yürütme, verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme.
X
15
Dil ve konuşma terapisi gerektiren (akıcılık bozuklukları, edinilmiş nörojenik bozukluklar, gelişimsel dil ve konuşma bozuklukları, ses bozuklukları, yutma bozuklukları, konuşma sesi bozuklukları, rezonans bozuklukları, vb.) durumlara yönelik bireyselleştirilmiş terapi planı geliştirebilme ve uygulayabilme becerisi.
X
16
Dil ve konuşma terapisi alanına özgü güncel teknolojiyi ve bilimsel gelişmeleri takip edebilme ve bu güncel bilgileri ve teknolojiyi mesleki ve akademik çalışmalarında kullanabilme becerisi
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 01/02/2023 - 09:38Son Güncelleme Tarihi: 01/02/2023 - 09:40