Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
BEYİN ARAŞTIRMALARI İÇİN BİLİŞSEL PSİKOLOJİ | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Erol YILDIRIM |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Erol YILDIRIM |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dersin amacı, lisansüstü düzeyde farklı beyin-biliş odaklı programlardaki öğrencilerin temel bilişsel psikoloji terminolojisini kavramaları, her bir temel kavramla ilgili klasik davranışsal (bilişsel) deneyleri ele almalarıdır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Genel Psikoloji Tarihi ve Zihin-Bilim İlişkisi,Bilişsel Psikoloji Yaklaşımı,Biliş-Davranış İlişkisi,Algı,Bellek: Modal Bellek Modeli,Uzun Süreli Bellek Araştırmaları,Yürütücüyönetici İşlevler ve Çok Bileşenli Dikkat,Semantik Bellek, Temsil ve Bilgi,Dil,İmgeleme,Problem Çözme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
| | |
| | |
| | |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: | |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Genel Psikoloji Tarihi ve Zihin-Bilim İlişkisi | |
2 | Bilişsel Psikoloji Yaklaşımı | |
3 | Biliş-Davranış İlişkisi | |
5 | Algı | |
6 | Bellek: Modal Bellek Modeli | |
7 | Uzun Süreli Bellek Araştırmaları | |
8 | Yürütücüyönetici İşlevler ve Çok Bileşenli Dikkat | |
9 | Semantik Bellek, Temsil ve Bilgi | |
10 | Dil | |
12 | İmgeleme | |
13 | Problem Çözme | |
Kaynak |
Goldstein, Bilişsel Psikoloji. Kaknüs Yayınları. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Bilişsel Rehabilitasyon Terapisine ilişkin temel ve güncel kuramsal bilgiyi kazanır. | | | | | |
2 | İnsan bilişsel süreçlerini kavrar ve bunların nöral yapı ve süreçlerini bilir.
| | | | | |
3 | Davranışsal nöroanatominin ilkelerini göz önünde tutarak karşılaştığı beyin hasarlarını bilir ve benzer tabloları birbirinden ayırt edebilir. | | | | | |
4 | Bilişsel Rehabilitasyon Terapisinde kullanılan geleneksel yöntemleri ve temel nöromodülasyon tekniklerini uygulayabilir. | | | | | |
5 | Normal dışı biliş ve davranışı uygun psikometrik ölçme araçlarını kullanarak değerlendirebilir. | | | | | |
6 | Tek başına veya ekip halinde, özgün bir konuda, en uygun araştırma yöntemlerini kullanarak bir araştırmayı planlar, yürütür ve sonuçları bilimsel rapor haline getirebilir. | | | | | |
7 | Sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde çalışmayı benimser ve alanının etik kurallarını içselleştirir. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Rehberli Problem Çözme | 14 | 4 | 56 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 2 | 20 | 40 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 15 | 15 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 173 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(173/30) | 6 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
BEYİN ARAŞTIRMALARI İÇİN BİLİŞSEL PSİKOLOJİ | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Erol YILDIRIM |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Erol YILDIRIM |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dersin amacı, lisansüstü düzeyde farklı beyin-biliş odaklı programlardaki öğrencilerin temel bilişsel psikoloji terminolojisini kavramaları, her bir temel kavramla ilgili klasik davranışsal (bilişsel) deneyleri ele almalarıdır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Genel Psikoloji Tarihi ve Zihin-Bilim İlişkisi,Bilişsel Psikoloji Yaklaşımı,Biliş-Davranış İlişkisi,Algı,Bellek: Modal Bellek Modeli,Uzun Süreli Bellek Araştırmaları,Yürütücüyönetici İşlevler ve Çok Bileşenli Dikkat,Semantik Bellek, Temsil ve Bilgi,Dil,İmgeleme,Problem Çözme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
| | |
| | |
| | |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: | |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Genel Psikoloji Tarihi ve Zihin-Bilim İlişkisi | |
2 | Bilişsel Psikoloji Yaklaşımı | |
3 | Biliş-Davranış İlişkisi | |
5 | Algı | |
6 | Bellek: Modal Bellek Modeli | |
7 | Uzun Süreli Bellek Araştırmaları | |
8 | Yürütücüyönetici İşlevler ve Çok Bileşenli Dikkat | |
9 | Semantik Bellek, Temsil ve Bilgi | |
10 | Dil | |
12 | İmgeleme | |
13 | Problem Çözme | |
Kaynak |
Goldstein, Bilişsel Psikoloji. Kaknüs Yayınları. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Bilişsel Rehabilitasyon Terapisine ilişkin temel ve güncel kuramsal bilgiyi kazanır. | | | | | |
2 | İnsan bilişsel süreçlerini kavrar ve bunların nöral yapı ve süreçlerini bilir.
| | | | | |
3 | Davranışsal nöroanatominin ilkelerini göz önünde tutarak karşılaştığı beyin hasarlarını bilir ve benzer tabloları birbirinden ayırt edebilir. | | | | | |
4 | Bilişsel Rehabilitasyon Terapisinde kullanılan geleneksel yöntemleri ve temel nöromodülasyon tekniklerini uygulayabilir. | | | | | |
5 | Normal dışı biliş ve davranışı uygun psikometrik ölçme araçlarını kullanarak değerlendirebilir. | | | | | |
6 | Tek başına veya ekip halinde, özgün bir konuda, en uygun araştırma yöntemlerini kullanarak bir araştırmayı planlar, yürütür ve sonuçları bilimsel rapor haline getirebilir. | | | | | |
7 | Sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde çalışmayı benimser ve alanının etik kurallarını içselleştirir. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 01/02/2023 - 10:13Son Güncelleme Tarihi: 01/02/2023 - 10:14