Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
BİLİŞSEL İŞLEV. TEMEL.VE TEMEL KLİNİK NÖROLOJİ2+448
Ders Programı Salı 08:00-08:45 Salı 23:30-00:15 Çarşamba 15:30-16:15 Çarşamba 16:30-17:15 Çarşamba 17:30-18:15 Çarşamba 18:30-19:15
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Lütfü HANOĞLU
Dersi VerenlerProf.Dr. Lütfü HANOĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBilişsel işlevlerin temellerini, tarihçesini, temel klinik nörolojideki hastalıkları ve bunların bilişsel işlevlerle bağlantılarını öğretmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Bilişsel Psikolojiye Giriş, Bilişsel Psikolojinin Tarihçesi ve Temelleri
,Bilişsel Psikoloji ve Bilişsel Sinirbilim çalışmalarına yaklaşımlar
,Bilişsel Psikolojide Araştırma Yöntemleri. Duygu. Psikofizik ve Sinyal Algılama Teorisi
,Görsel Algı Fizyolojisi, Algıda Temsil ve Algı Yaklaşımları
,Nesne Tanıma, Algılama, Eylem ve Dikkat Teorileri,Dikkat, Hafıza Kavramı, Duyusal Hafıza, Kısa Süreli Hafıza.
,Uzun Süreli Bellek, Bellekteki Hatalar, Belleğin Geliştirilmesi,Hafıza ve Diğer Konular,Neuroanatomi ve inme,Epilepsi ve Nörodejeneratif Hastalıklar
,Değişmiş Zihinsel Durum, Beyin Ölümü ve Merkezi Sinir Sistemi Enfeksiyonları
,Travmatik Beyin Hasarı ve Hareket Bozuklukları,Baş Ağrısı ve Sırt Ağrısı
,Zayıflık ve Nöromüsküler Hastalıklar; konularını içermektedir.
Dersin İçeriğiÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
- Bilişsel işlevin tanımını ve tarihçesini açıklayabilecektir. A
Bilişsel işlev fonksiyonlarını açıklayabilecektir. A
Bilişsel işlevle bağlantılı hastalıkları tanımlayabilecektir.A
Temel klinik nöroloji başlığı altındaki hastalıkları ve bunların bilişsel işlevlerle bağlantılarını tanımlayabilecektir.A
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:A: Yazılı sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Bilişsel Psikolojiye Giriş, Bilişsel Psikolojinin Tarihçesi ve Temelleri
2Bilişsel Psikoloji ve Bilişsel Sinirbilim çalışmalarına yaklaşımlar
3Bilişsel Psikolojide Araştırma Yöntemleri. Duygu. Psikofizik ve Sinyal Algılama Teorisi
4Görsel Algı Fizyolojisi, Algıda Temsil ve Algı Yaklaşımları
5Nesne Tanıma, Algılama, Eylem ve Dikkat Teorileri
6Dikkat, Hafıza Kavramı, Duyusal Hafıza, Kısa Süreli Hafıza.
7Uzun Süreli Bellek, Bellekteki Hatalar, Belleğin Geliştirilmesi
8Hafıza ve Diğer Konular
9Neuroanatomi ve inme
10Epilepsi ve Nörodejeneratif Hastalıklar
11Değişmiş Zihinsel Durum, Beyin Ölümü ve Merkezi Sinir Sistemi Enfeksiyonları
12Travmatik Beyin Hasarı ve Hareket Bozuklukları
13Baş Ağrısı ve Sırt Ağrısı
14Zayıflık ve Nöromüsküler Hastalıklar
Kaynak
1) Goldstein, B. E. (2010). Cognitive Psychology: Connecting Mind, Research and Everyday Experience. 3rd Ed. Cengage Learning Inc. 2) Groome, D. (2014). An Introduction to Cognitive Psychology: Processes and Disorders. 3rd Ed. Psychology Press.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
0
Bilişsel Rehabilitasyon Terapisine ilişkin temel ve güncel kuramsal bilgiyi kazanır.
0
İnsan bilişsel süreçlerini kavrar ve bunların nöral yapı ve süreçlerini bilir.
0
Davranışsal nöroanatominin ilkelerini göz önünde tutarak karşılaştığı beyin hasarlarını bilir ve benzer tabloları birbirinden ayırt edebilir.
0
Bilişsel Rehabilitasyon Terapisinde kullanılan geleneksel yöntemleri ve temel nöromodülasyon tekniklerini uygulayabilir.
0
Normal dışı biliş ve davranışı uygun psikometrik ölçme araçlarını kullanarak değerlendirebilir.
0
Tek başına veya ekip halinde, özgün bir konuda, en uygun araştırma yöntemlerini kullanarak bir araştırmayı planlar, yürütür ve sonuçları bilimsel rapor haline getirebilir.
0
Sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde çalışmayı benimser ve alanının etik kurallarını içselleştirir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Ders

-

Dersin Detaylı Bilgileri

-

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu