Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TEZ | - | Güz Dönemi | 0+0 | - | 60 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Tez |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Bayram Ufuk ŞAKUL |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Alper ATASEVER, Prof.Dr. Bayram Ufuk ŞAKUL, Prof.Dr. Neslihan YÜZBAŞIOĞLU, Prof.Dr. Tuğrul ÖRMECİ, Prof.Dr. Mustafa KESKİN, Prof.Dr. Halil TÜRKOĞLU, Prof.Dr. Rahim HORUZ, Doç.Dr. Yaşar ÖZDENKAYA, Dr.Öğr.Üye. Selva ŞEN, Prof.Dr. Burak BİLECENOĞLU, Doç.Dr. Alican TAHTA, Prof.Dr. Gülhan ERTAN AKAN, Prof.Dr. Barış Çağrı DELİLBAŞI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Hipotezden teze giden yolu değerlendirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tez konusunun belirlenmesi,Tez konusunun belirlenmesi,Tez konusunun belirlenmesi,Tez konusunun belirlenmesi,Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması,Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması,Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması,Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması,Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması,Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması,Veri toplama aracının geliştirilmesi,Veri toplama aracının geliştirilmesi,Veri toplama aracının geliştirilmesi,Veri toplama aracının geliştirilme,Veri toplama aracının geçerlik ve güvenilirlik çalışmalarının yapılması,Veri toplama aracının geçerlik ve güvenilirlik çalışmalarının yapılması,Veri toplama aracının uygulanması,Veri toplama aracının uygulanması,Veri toplama aracının uygulanması,Veri toplama aracının uygulanması,Bulguların değerlendirilmesi,Bulguların değerlendirilmesi,Bulguların değerlendirilmesi,Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması.,Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması.,Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması.,Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması.,Tez savunma; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.Araştırma yazımının genel ilkelerini tanımlar. | 10 | F |
1.1. Tez konusuna ilişkin veri toplama araçlarını analiz eder. | 10 | F |
1.2. Literatürü değerlendirir. | 10 | F |
1.3. Literatüre dayalı olarak bilgileri değerlendirir. | 10 | F |
1.4. Araştırma planını belirler. | 10 | F |
2. Araştırma verilerini değerlendirir. | 10 | F |
2.1. Araştırma verilerini toplar. | 10 | F |
2.2. Verileri analiz eder. | 10 | F |
2.3. Analiz sonuçlarını değerlendirir. | 10 | F |
3. Araştırma sonuçlarını değerlendirir. | 10 | F |
3.1. Araştırma bulgularını tablolaştırıp açıklar. | 10 | F |
3.2. Araştırma bulgularından sonuçları belirler. | 10 | F |
3.3. Araştırma sonuçlarına uygun önerileri belirler. | 10 | F |
3.4. Araştırma sonuçlarını rapor olarak açıklar. | 10 | F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tez konusunun belirlenmesi | Literatür taraması |
2 | Tez konusunun belirlenmesi | Literatür taraması |
3 | Tez konusunun belirlenmesi | Literatür taraması |
4 | Tez konusunun belirlenmesi | Literatür taraması |
5 | Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması | literatür taraması |
6 | Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması | Literatür taraması |
7 | Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması | literatür taraması |
8 | Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması | Literatür taraması |
9 | Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması | Literatür taraması |
10 | Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması | Literatür taraması |
11 | Veri toplama aracının geliştirilmesi | Literatür taraması |
12 | Veri toplama aracının geliştirilmesi | Literatür taraması |
13 | Veri toplama aracının geliştirilmesi | Literatür taraması |
14 | Veri toplama aracının geliştirilme | Literatür taraması |
15 | Veri toplama aracının geçerlik ve güvenilirlik çalışmalarının yapılması | Literatür taraması |
16 | Veri toplama aracının geçerlik ve güvenilirlik çalışmalarının yapılması | Literatür taraması |
17 | Veri toplama aracının uygulanması | Literatür taraması |
18 | Veri toplama aracının uygulanması | Literatür taraması |
19 | Veri toplama aracının uygulanması | Literatür taraması |
20 | Veri toplama aracının uygulanması | Literatür taraması |
21 | Bulguların değerlendirilmesi | Literatür taraması |
22 | Bulguların değerlendirilmesi | Literatür taraması |
23 | Bulguların değerlendirilmesi | Literatür taraması |
24 | Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması. | Literatür taraması |
25 | Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması. | Literatür taraması |
26 | Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması. | Literatür taraması |
27 | Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması. | Literatür taraması |
28 | Tez savunma | Literatür taraması |
Kaynak |
e- kaynaklar |
e- kaynaklar |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | - İnsan vücudundaki dokuları, organları ve sistemleri tanımlayabilecektir | X | |||||
2 | - Organ ve sistemlerin temel fonksiyonlarını ve çalışma mekanizmalarını bilir | ||||||
3 | - Kemiklerin, kasların, damarların, sinirlerin ve organların lokalizasyon, yüzey projeksiyon ve seyirlerini bilir | X | |||||
4 | - Kadavrada organları ve diğer yapıları tanımlayabilir | ||||||
5 | - Radyogram, MR ve CT görüntülerindeki normal anatomik yapıları tanımlayabilir | ||||||
6 | - Anatomik bilgi temelinde açıklanabilen klinik problemleri sentezleyebilir | X | |||||
7 | - Anatomi disiplininin diğer temel tıp ve klinik dallar ile ilişkisini kavrayabilir | X | |||||
8 | Anatomi disiplini ile diğer temel tıbbi ve klinik disiplinler arasındaki ilişkiyi kavrayabilme | ||||||
9 | Bilimsel araştırmaya yönelik soru oluşturabilir; hipotez ve yöntem geliştirebilir | X | |||||
10 | Kadavranın farklı bölgelerinin ne şekilde diseke edileceğini bilir | ||||||
11 | Kendi alanındaki konuların ve değerlendirdiği bilimsel verilerin sunumunu yapabilir | X | |||||
12 | Bağımsız bilimsel araştırma planlayabilir, projelendirebilir, yürütebilir | X | |||||
13 | Bilimsel araştırma sonuçlarını makale haline getirebilir | ||||||
14 | Kendi başına öğrenme yöntemlerini geliştirerek, faaliyet gösterdiği bilim alanında hayat boyu öğrenmeyi uygular | ||||||
15 | En az bir yabancı dili etkin olarak kullanarak kendi alanında uluslararası yayınları takip edebilir | X | |||||
16 | Bilgisayar ve interneti etkin olarak kullanır ve bilgiye erişimde bu araçlardan ne şekilde faydalanacağını bilir | ||||||
17 | Öğrencilerle güven temelli ilişki oluşturabilir | X | |||||
18 | Alanı ile ilgili ve bilimsel araştırma konularında başkaları ile iletişim kurarak, bilgi ve fikir alışverişi yapabilir | ||||||
19 | Takım içerisinde sorumluluk bilinci ile çalışabilir | ||||||
20 | Bilimsel veri tabanlarını etkili olarak kullanabilir | X | |||||
21 | Bilimsel verileri eleştirel olarak okuyabilir, analiz edebilir ve değerlendirebilir. | X | |||||
22 | Bilimsel araştırma, hipotez ve metodoloji için sorular geliştirebilir. | ||||||
23 | Araştırma verilerini etkili bir şekilde sunabilir, paylaşabilir ve tartışabilir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 28 | 14 | 392 | |||
Rehberli Problem Çözme | 28 | 11 | 308 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 28 | 10 | 280 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 28 | 10 | 280 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 28 | 10 | 280 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 28 | 9 | 252 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 1792 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(1792/30) | 60 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TEZ | - | Güz Dönemi | 0+0 | - | 60 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Tez |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Bayram Ufuk ŞAKUL |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Alper ATASEVER, Prof.Dr. Bayram Ufuk ŞAKUL, Prof.Dr. Neslihan YÜZBAŞIOĞLU, Prof.Dr. Tuğrul ÖRMECİ, Prof.Dr. Mustafa KESKİN, Prof.Dr. Halil TÜRKOĞLU, Prof.Dr. Rahim HORUZ, Doç.Dr. Yaşar ÖZDENKAYA, Dr.Öğr.Üye. Selva ŞEN, Prof.Dr. Burak BİLECENOĞLU, Doç.Dr. Alican TAHTA, Prof.Dr. Gülhan ERTAN AKAN, Prof.Dr. Barış Çağrı DELİLBAŞI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Hipotezden teze giden yolu değerlendirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tez konusunun belirlenmesi,Tez konusunun belirlenmesi,Tez konusunun belirlenmesi,Tez konusunun belirlenmesi,Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması,Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması,Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması,Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması,Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması,Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması,Veri toplama aracının geliştirilmesi,Veri toplama aracının geliştirilmesi,Veri toplama aracının geliştirilmesi,Veri toplama aracının geliştirilme,Veri toplama aracının geçerlik ve güvenilirlik çalışmalarının yapılması,Veri toplama aracının geçerlik ve güvenilirlik çalışmalarının yapılması,Veri toplama aracının uygulanması,Veri toplama aracının uygulanması,Veri toplama aracının uygulanması,Veri toplama aracının uygulanması,Bulguların değerlendirilmesi,Bulguların değerlendirilmesi,Bulguların değerlendirilmesi,Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması.,Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması.,Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması.,Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması.,Tez savunma; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.Araştırma yazımının genel ilkelerini tanımlar. | 10 | F |
1.1. Tez konusuna ilişkin veri toplama araçlarını analiz eder. | 10 | F |
1.2. Literatürü değerlendirir. | 10 | F |
1.3. Literatüre dayalı olarak bilgileri değerlendirir. | 10 | F |
1.4. Araştırma planını belirler. | 10 | F |
2. Araştırma verilerini değerlendirir. | 10 | F |
2.1. Araştırma verilerini toplar. | 10 | F |
2.2. Verileri analiz eder. | 10 | F |
2.3. Analiz sonuçlarını değerlendirir. | 10 | F |
3. Araştırma sonuçlarını değerlendirir. | 10 | F |
3.1. Araştırma bulgularını tablolaştırıp açıklar. | 10 | F |
3.2. Araştırma bulgularından sonuçları belirler. | 10 | F |
3.3. Araştırma sonuçlarına uygun önerileri belirler. | 10 | F |
3.4. Araştırma sonuçlarını rapor olarak açıklar. | 10 | F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tez konusunun belirlenmesi | Literatür taraması |
2 | Tez konusunun belirlenmesi | Literatür taraması |
3 | Tez konusunun belirlenmesi | Literatür taraması |
4 | Tez konusunun belirlenmesi | Literatür taraması |
5 | Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması | literatür taraması |
6 | Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması | Literatür taraması |
7 | Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması | literatür taraması |
8 | Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması | Literatür taraması |
9 | Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması | Literatür taraması |
10 | Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması | Literatür taraması |
11 | Veri toplama aracının geliştirilmesi | Literatür taraması |
12 | Veri toplama aracının geliştirilmesi | Literatür taraması |
13 | Veri toplama aracının geliştirilmesi | Literatür taraması |
14 | Veri toplama aracının geliştirilme | Literatür taraması |
15 | Veri toplama aracının geçerlik ve güvenilirlik çalışmalarının yapılması | Literatür taraması |
16 | Veri toplama aracının geçerlik ve güvenilirlik çalışmalarının yapılması | Literatür taraması |
17 | Veri toplama aracının uygulanması | Literatür taraması |
18 | Veri toplama aracının uygulanması | Literatür taraması |
19 | Veri toplama aracının uygulanması | Literatür taraması |
20 | Veri toplama aracının uygulanması | Literatür taraması |
21 | Bulguların değerlendirilmesi | Literatür taraması |
22 | Bulguların değerlendirilmesi | Literatür taraması |
23 | Bulguların değerlendirilmesi | Literatür taraması |
24 | Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması. | Literatür taraması |
25 | Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması. | Literatür taraması |
26 | Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması. | Literatür taraması |
27 | Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması. | Literatür taraması |
28 | Tez savunma | Literatür taraması |
Kaynak |
e- kaynaklar |
e- kaynaklar |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | - İnsan vücudundaki dokuları, organları ve sistemleri tanımlayabilecektir | X | |||||
2 | - Organ ve sistemlerin temel fonksiyonlarını ve çalışma mekanizmalarını bilir | ||||||
3 | - Kemiklerin, kasların, damarların, sinirlerin ve organların lokalizasyon, yüzey projeksiyon ve seyirlerini bilir | X | |||||
4 | - Kadavrada organları ve diğer yapıları tanımlayabilir | ||||||
5 | - Radyogram, MR ve CT görüntülerindeki normal anatomik yapıları tanımlayabilir | ||||||
6 | - Anatomik bilgi temelinde açıklanabilen klinik problemleri sentezleyebilir | X | |||||
7 | - Anatomi disiplininin diğer temel tıp ve klinik dallar ile ilişkisini kavrayabilir | X | |||||
8 | Anatomi disiplini ile diğer temel tıbbi ve klinik disiplinler arasındaki ilişkiyi kavrayabilme | ||||||
9 | Bilimsel araştırmaya yönelik soru oluşturabilir; hipotez ve yöntem geliştirebilir | X | |||||
10 | Kadavranın farklı bölgelerinin ne şekilde diseke edileceğini bilir | ||||||
11 | Kendi alanındaki konuların ve değerlendirdiği bilimsel verilerin sunumunu yapabilir | X | |||||
12 | Bağımsız bilimsel araştırma planlayabilir, projelendirebilir, yürütebilir | X | |||||
13 | Bilimsel araştırma sonuçlarını makale haline getirebilir | ||||||
14 | Kendi başına öğrenme yöntemlerini geliştirerek, faaliyet gösterdiği bilim alanında hayat boyu öğrenmeyi uygular | ||||||
15 | En az bir yabancı dili etkin olarak kullanarak kendi alanında uluslararası yayınları takip edebilir | X | |||||
16 | Bilgisayar ve interneti etkin olarak kullanır ve bilgiye erişimde bu araçlardan ne şekilde faydalanacağını bilir | ||||||
17 | Öğrencilerle güven temelli ilişki oluşturabilir | X | |||||
18 | Alanı ile ilgili ve bilimsel araştırma konularında başkaları ile iletişim kurarak, bilgi ve fikir alışverişi yapabilir | ||||||
19 | Takım içerisinde sorumluluk bilinci ile çalışabilir | ||||||
20 | Bilimsel veri tabanlarını etkili olarak kullanabilir | X | |||||
21 | Bilimsel verileri eleştirel olarak okuyabilir, analiz edebilir ve değerlendirebilir. | X | |||||
22 | Bilimsel araştırma, hipotez ve metodoloji için sorular geliştirebilir. | ||||||
23 | Araştırma verilerini etkili bir şekilde sunabilir, paylaşabilir ve tartışabilir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |