Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
CUMHURİYET DÖNEMİ TIP TARİHİ | 2+0 | 2 | 8 |
Ders Programı | Çarşamba 07:00-07:45 Çarşamba 08:00-08:45 Perşembe 07:00-07:45 Perşembe 08:00-08:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Ayten ALTINTAŞ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Ayten ALTINTAŞ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Cumhuriyet döneminin tıbbını tanıtmak, o dönemde yapılan tıp reformlarını, eğitimi ve hastaneleri tanıtmak böylece Cumhuriyet dönemindeki tıbbın kavranmasını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Cumhuriyet döneminin başlangıcında tıp organizasyonu,Cumhuriyet döneminde sağlık alanında çıkarılan kanun ve yönetmelikler,Cumhuriyet dönemindeki sağlık organizasyonu,Cumhuriyet döneminin tıp eğitiminde yapılan yenilikler,Cumhuriyet döneminde Salgın hastalıklarla mücadele ,Cumhuriyet döneminde Ana-çocuk sağlığı için yapılanlar,Cumhuriyet döneminin önemli hekimleri ve katkıları,Numune hastanelerinin açılması ve diğer hastanelerin düzeni,Salgın hastalıklarla mücadele,Kadınların sağlık alanına girmeleri,Tıp eğitiminin düzenlenmesi,Sağlık kurallarının oluşturulması; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Cumhuriyet döneminin başlangıcında tıp organizasyonu | |
2 | Cumhuriyet döneminde sağlık alanında çıkarılan kanun ve yönetmelikler | |
3 | Cumhuriyet dönemindeki sağlık organizasyonu | |
4 | Cumhuriyet döneminin tıp eğitiminde yapılan yenilikler | |
5 | Cumhuriyet döneminde Salgın hastalıklarla mücadele | |
6 | Cumhuriyet döneminde Ana-çocuk sağlığı için yapılanlar | |
7 | Cumhuriyet döneminin önemli hekimleri ve katkıları | |
8 | Numune hastanelerinin açılması ve diğer hastanelerin düzeni | |
9 | Salgın hastalıklarla mücadele | |
10 | Kadınların sağlık alanına girmeleri | |
11 | Tıp eğitiminin düzenlenmesi | |
12 | Sağlık kurallarının oluşturulması |
Kaynak |
Aksakal, H. İ. (2017). Dr. Refik Saydam Önderliğinde Cumhuriyet Dönemi Sağlık Hizmetlerini Modernleştirme Çabaları. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 27(1), 219–232. https://doi.org/10.18069/firatsbed.346458 Aydın, E. (2002). Türkiye Cumhuriyeti’nin Kuruluş Yıllarında Sağlık Hizmetleri. Ankara Ecz. Fak. Derg., 31(3), 183–192. Bayat, A. H. (2016). Tıp Tarihi. In M. D. Çekin (Ed.), Sakarya Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi (SAUIFD) (3rd ed., Vol. 5, Issue 8). Zeytinburnu Belediyesi Kültür Yayınları. https://doi.org/10.17335/suifd.12776 Şehsuvaroğlu, B. N. (1961). Eşref bin Muhammed - Hazâ’inü’s Saâdât 1460 (H. 864). Türk Tarih Kurumu. Tokaç, M. (n.d.). Osmanlı Dönemi Türkçe Tıp Yazmaları. In C. Yılmaz & N. Yılmaz (Eds.), Osmanlılarda Sağlık I (pp. 166–185). biofarma. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Tarihin genel çerçevesi içinde tıbbın gelişimini bilir. | ||||||
0 | Tarihin ilk devirlerinden itibaren hastalıkların tedavisi için yapılanları öğrenir. | ||||||
0 | Tarihin en eski dönemlerinden itibaren hekimin kimliğini ve eğitimini öğrenir. | ||||||
0 | Türk Tıp Tarihi ve Osmanlı Tıp tarihini öğrenir. | ||||||
0 | Deontoloji ve Etik kavramlarını bilir, ilkelerini öğrenir. | ||||||
0 | Hekimin sorumluluğu ve bunun için uyulacak kuralları öğrenir. | ||||||
0 | Seminere hazırlanma, ödev yapma, tez hazırlanma metotlarını öğrenir ve uygular. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |