Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SEMİNER | - | Bahar Dönemi | 0+0 | - | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Neşe AYŞİT |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Berrak ÇAĞLAYAN, Dr.Öğr.Üye. Neşe AYŞİT |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Doktora öğrencilerinin uzmanlaşmasında gerekli olan bilimsel kültür, anlayış ve birikimin kazandırılması, alanlarıyla ilgili güncel ve akademik gelişimlerine katkı sağlayacak bir çalışmayı bilimsel araştırma yöntemlerine uygun şekilde hazırlayarak, grup önünde anlatabilme, tartışabilme ve iletişim yeteneğini geliştirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Bilimsel araştırma yöntemleri 1,Bilimsel araştırma temel teknikleri 1,Bilimsel araştırma temel teknikleri 2,Bilimsel araştırma süreci,Tıbbi Biyoloji alanına özgü güncel bilimsel araştırma örnekleri 1,Tıbbi Biyoloji alanına özgü güncel bilimsel araştırma örnekleri 2,Etkili sunum Teknikleri ,Seminer konusunun belirlenmesi,Sunum ve tartışma,Sunum ve tartışma ,Sunum ve tartışma ,Sunum ve tartışma ,Sunum ve tartışma ,Sunum ve tartışma ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Sunum hazırlama ve yapma becerilerini geliştirir. | 11 | F |
Bilimsel literatürü anlama, eleştirme ve araştırma becerilerine sahiptir. | 11 | F |
Bilgiyi sorgulama, eleştirme, analiz etme ve bağımsız bir şekilde düşünme yeteneklerini geliştirir. | 11 | F |
Tıbbi Biyoloji alanındaki güncel araştırmaları ve gelişmeleri takip eder. | 11 | F |
Her seviyedeki yeni bilgiyi alanla ilgili mevcut bildikleriyle açıklar | 11 | F, J |
Öğretim Yöntemleri: | 11: Gösterip Yapma Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | F: Proje Görevi, J: Akran değerlendirmesi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bilimsel araştırma yöntemleri 1 | Bilimsel makalelerin yer aldığı elektronik veri tabanı (PubMed-Medline, Web of Science, Scopus, Google Scholar, Cochrane E-Library) |
2 | Bilimsel araştırma temel teknikleri 1 | PubMed-Medline, Web of Science, Scopus, Google Scholar, Cochrane E-Library |
3 | Bilimsel araştırma temel teknikleri 2 | PubMed-Medline, Web of Science, Scopus, Google Scholar, Cochrane E-Library |
4 | Bilimsel araştırma süreci | PubMed-Medline, Web of Science, Scopus, Google Scholar, Cochrane E-Library |
5 | Tıbbi Biyoloji alanına özgü güncel bilimsel araştırma örnekleri 1 | PubMed-Medline, Web of Science, Scopus, Google Scholar, Cochrane E-Library |
6 | Tıbbi Biyoloji alanına özgü güncel bilimsel araştırma örnekleri 2 | PubMed-Medline, Web of Science, Scopus, Google Scholar, Cochrane E-Library |
7 | Etkili sunum Teknikleri | PubMed-Medline, Web of Science, Scopus, Google Scholar, Cochrane E-Library |
8 | Seminer konusunun belirlenmesi | PubMed-Medline, Web of Science, Scopus, Google Scholar, Cochrane E-Library |
9 | Sunum ve tartışma | |
10 | Sunum ve tartışma | |
11 | Sunum ve tartışma | |
12 | Sunum ve tartışma | |
13 | Sunum ve tartışma | |
14 | Sunum ve tartışma |
Kaynak |
Güncel yayınlar |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | - Hücre yapı-fonksiyon ilişkisini açıklar. | X | |||||
2 | Hücrenin organellerinin fonksiyonları ve organel yapı-işlev bozuklukları ile ilişkili hastalıkları tanımlar. | X | |||||
3 | Tıbbi Biyoloji ve Tıbbi genetik laboratuvarlarında kullanılan temel ve ileri düzey gereç ve cihazları tanımlar, kullanım amaçlarını açıklar. | X | |||||
4 | Laboratuvarda uyulması gereken kuralları ve güvenlik konularını açıklar ve düzenleyebilir. | X | |||||
5 | İstatistiksel yöntemlere hakimdir. | X | |||||
6 | Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir, kullanır ve geliştirir. | X | |||||
7 | Bilimsel literatürü yabancı dil etkinliği yüksek düzeyde takip eder, gerekli bilgisayar ve teknik donanımlarını geliştirir ve aktif uygular. | X | |||||
8 | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | X | |||||
9 | Klinik ya da klinik olmayan çalışmalara katılabilir, metod önerilerinde bulunabilir. | X | |||||
10 | Bilimsel proje oluşturabilir. | X | |||||
11 | Bilimsel araştırma sonuçlarını makale haline getirebilir. | X | |||||
12 | Bilimsel verilerin analizi yapabilir ve yorumlayabilir. | X | |||||
13 | Özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur. | X | |||||
14 | Kendi başına öğrenme yöntemlerini geliştirerek, faaliyet gösterdiği bilim alanında hayat boyu öğrenmeyi uygular. | X | |||||
15 | Alanında çalışma yürüten bir ekip içinde liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm sağlayabilecek yeni fikirler geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi geliştirir. | X | |||||
16 | - Alanı ile ilgili ve bilimsel araştırma konularında başkaları ile iletişim kurarak, bilgi ve fikir alışverişi yapabilir. | X | |||||
17 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
18 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | X | |||||
19 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | X | |||||
20 | Bilimsel bilgiyi, ulusal veya uluslararası bilimsel toplantılarda yazılı veya sözlü olarak aktarabilir, işbirlikleri kurar. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 4 | 2 | 8 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 5 | 2 | 10 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 10 | 5 | 50 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 10 | 5 | 50 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 10 | 5 | 50 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 168 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(168/30) | 6 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SEMİNER | - | Bahar Dönemi | 0+0 | - | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Neşe AYŞİT |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Berrak ÇAĞLAYAN, Dr.Öğr.Üye. Neşe AYŞİT |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Doktora öğrencilerinin uzmanlaşmasında gerekli olan bilimsel kültür, anlayış ve birikimin kazandırılması, alanlarıyla ilgili güncel ve akademik gelişimlerine katkı sağlayacak bir çalışmayı bilimsel araştırma yöntemlerine uygun şekilde hazırlayarak, grup önünde anlatabilme, tartışabilme ve iletişim yeteneğini geliştirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Bilimsel araştırma yöntemleri 1,Bilimsel araştırma temel teknikleri 1,Bilimsel araştırma temel teknikleri 2,Bilimsel araştırma süreci,Tıbbi Biyoloji alanına özgü güncel bilimsel araştırma örnekleri 1,Tıbbi Biyoloji alanına özgü güncel bilimsel araştırma örnekleri 2,Etkili sunum Teknikleri ,Seminer konusunun belirlenmesi,Sunum ve tartışma,Sunum ve tartışma ,Sunum ve tartışma ,Sunum ve tartışma ,Sunum ve tartışma ,Sunum ve tartışma ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Sunum hazırlama ve yapma becerilerini geliştirir. | 11 | F |
Bilimsel literatürü anlama, eleştirme ve araştırma becerilerine sahiptir. | 11 | F |
Bilgiyi sorgulama, eleştirme, analiz etme ve bağımsız bir şekilde düşünme yeteneklerini geliştirir. | 11 | F |
Tıbbi Biyoloji alanındaki güncel araştırmaları ve gelişmeleri takip eder. | 11 | F |
Her seviyedeki yeni bilgiyi alanla ilgili mevcut bildikleriyle açıklar | 11 | F, J |
Öğretim Yöntemleri: | 11: Gösterip Yapma Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | F: Proje Görevi, J: Akran değerlendirmesi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bilimsel araştırma yöntemleri 1 | Bilimsel makalelerin yer aldığı elektronik veri tabanı (PubMed-Medline, Web of Science, Scopus, Google Scholar, Cochrane E-Library) |
2 | Bilimsel araştırma temel teknikleri 1 | PubMed-Medline, Web of Science, Scopus, Google Scholar, Cochrane E-Library |
3 | Bilimsel araştırma temel teknikleri 2 | PubMed-Medline, Web of Science, Scopus, Google Scholar, Cochrane E-Library |
4 | Bilimsel araştırma süreci | PubMed-Medline, Web of Science, Scopus, Google Scholar, Cochrane E-Library |
5 | Tıbbi Biyoloji alanına özgü güncel bilimsel araştırma örnekleri 1 | PubMed-Medline, Web of Science, Scopus, Google Scholar, Cochrane E-Library |
6 | Tıbbi Biyoloji alanına özgü güncel bilimsel araştırma örnekleri 2 | PubMed-Medline, Web of Science, Scopus, Google Scholar, Cochrane E-Library |
7 | Etkili sunum Teknikleri | PubMed-Medline, Web of Science, Scopus, Google Scholar, Cochrane E-Library |
8 | Seminer konusunun belirlenmesi | PubMed-Medline, Web of Science, Scopus, Google Scholar, Cochrane E-Library |
9 | Sunum ve tartışma | |
10 | Sunum ve tartışma | |
11 | Sunum ve tartışma | |
12 | Sunum ve tartışma | |
13 | Sunum ve tartışma | |
14 | Sunum ve tartışma |
Kaynak |
Güncel yayınlar |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | - Hücre yapı-fonksiyon ilişkisini açıklar. | X | |||||
2 | Hücrenin organellerinin fonksiyonları ve organel yapı-işlev bozuklukları ile ilişkili hastalıkları tanımlar. | X | |||||
3 | Tıbbi Biyoloji ve Tıbbi genetik laboratuvarlarında kullanılan temel ve ileri düzey gereç ve cihazları tanımlar, kullanım amaçlarını açıklar. | X | |||||
4 | Laboratuvarda uyulması gereken kuralları ve güvenlik konularını açıklar ve düzenleyebilir. | X | |||||
5 | İstatistiksel yöntemlere hakimdir. | X | |||||
6 | Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir, kullanır ve geliştirir. | X | |||||
7 | Bilimsel literatürü yabancı dil etkinliği yüksek düzeyde takip eder, gerekli bilgisayar ve teknik donanımlarını geliştirir ve aktif uygular. | X | |||||
8 | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | X | |||||
9 | Klinik ya da klinik olmayan çalışmalara katılabilir, metod önerilerinde bulunabilir. | X | |||||
10 | Bilimsel proje oluşturabilir. | X | |||||
11 | Bilimsel araştırma sonuçlarını makale haline getirebilir. | X | |||||
12 | Bilimsel verilerin analizi yapabilir ve yorumlayabilir. | X | |||||
13 | Özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur. | X | |||||
14 | Kendi başına öğrenme yöntemlerini geliştirerek, faaliyet gösterdiği bilim alanında hayat boyu öğrenmeyi uygular. | X | |||||
15 | Alanında çalışma yürüten bir ekip içinde liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm sağlayabilecek yeni fikirler geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi geliştirir. | X | |||||
16 | - Alanı ile ilgili ve bilimsel araştırma konularında başkaları ile iletişim kurarak, bilgi ve fikir alışverişi yapabilir. | X | |||||
17 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
18 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | X | |||||
19 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | X | |||||
20 | Bilimsel bilgiyi, ulusal veya uluslararası bilimsel toplantılarda yazılı veya sözlü olarak aktarabilir, işbirlikleri kurar. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |