Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
LABORATUVAR ROTASYONU - II-Bahar Dönemi0+0-6
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Esra ÇAĞAVİ
Dersi VerenlerProf.Dr. Lütfü HANOĞLU, Prof.Dr. Gürkan ÖZTÜRK, Prof.Dr. Esra ÇAĞAVİ
Dersin YardımcılarıDers Sorumlusu: Prof. Dr. Esra Çağavi, Dersin Yardımcıları: Sağlık Bilim ve Teknolojileri Araştırma Enstitüsü (SABİTA) Laboratuvar Sorumlusu Öğretim Görevlileri
Dersin AmacıLaboratuvar Rotasyon II dersinin amacı Laboratuvar Rotasyon I dersini alan alan öğrencilerin Moleküler Biyoloji, Proteomiks, Genomiks, Histoloji, Görüntüleme Sistemleri, Hücre Kültürü ve Deney Hayvanları Laboratuvarlarında uygulamalı olarak deneysel yöntemleri bireysel olarak yapacak şekilde öğrenmesidir.
Dersin İçeriğiBu ders; Moleküler Biyoloji ve Genetic rotasyonunda hücre veya deney hayvanlarından elde edilen numunelerden PCR, RT-PCR, immunhistokimya, immunfloerasan ve Westernblot gibi tekniklerin öğrenilmesi,Deney Hayvanlarında temel hastalık modellerinin öğrenilmesi ve mikrocerrahi,Konfokal, Multi-foton, Time-Laps ve Palm Mikrodiseksiyon mikroskoplarının çalışma prensiplerinin numune örneklerinde çalışılması ve prensipleri ,Flow cytometri ve sorter çalışma prensiplerinin numuneler ile öğrenilmesi,Proteomiks ve genomics laboratuvarlarının rotasyonları ve çalışma prensiplerinin anlaşılması amaçlanmaktadır.; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Laboratuvar Rotasyon deri Lisansüstü Yüksek Lisans ve Doktora öğrencilerine verilir. Laboratuvar Rotasyon ilk derslerinde Laboratuvar Güvenliği ve Biyolojik Güvenlik Eğitimi verilir. Moleküler Biyoloji, Proteomiks, Genomiks, Histoloji, Görüntüleme Sistemleri, Hücre Kültürü ve deney Hayvanları Laboratuvarlarında her birinde 2 hafta olmak üzere uygulamalı olarak deneysel yöntemleri öğrenir. Yüksek Lisans ve Doktora öğrencileri eğitim aldıkları her bir Laboratuvarda Araştırma ve Uygulama defterleri hazırlarlar. Bu defterler her bir Laboratuvar bitiminde Laboratuvar Sorumlusu Öğretim Görevlisi tarafından değerlendirilerek imzalanır. Ders Sorumlusu her bir Laboratuvar Sorumlusu Öğretim Görevlisi ile görüşerek, öğrencilerin hazırladığı Laboratuvar Araştırma ve Uygulama defterine ve her ders öğrencilerin durumları incelenerek Ara Sınav Final notu verilir. Ders devamlılığı zorunludur.14, 17, 8, 9A, D
Öğrenciler, laboratuvar ortamında güvenli çalışma pratiği ve biyolojik güvenlik konularında bilgi edinirler.14, 17, 8, 9A, D
Moleküler Biyoloji, Proteomik, Genomiks, Histoloji, Görüntüleme Sistemleri, Hücre Kültürü ve Deney Hayvanları Laboratuvarlarında öğrenciler uygulamalı derslerle deneysel yöntemleri öğrenirler.14, 17, 8, 9A, D
Yeni araştırma tekniklerini kendi çalışmalarına entegre etmesini bilir14, 17, 8, 9A, D
Bilimsel alanda yaşadığı problemleri çözmesini bilir.14, 17, 8, 9A, D
Laboratuvarda bulunan cihazları kullanmasını öğrenir.14, 17, 8, 9A, D
Bilimsel verinin nasıl işleneceğini ve yorumlanacağını öğrenir.14, 17, 8, 9A, D
Öğretim Yöntemleri:14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 17: Deney yapma Tekniği, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Moleküler Biyoloji ve Genetic rotasyonunda hücre veya deney hayvanlarından elde edilen numunelerden PCR, RT-PCR, immunhistokimya, immunfloerasan ve Westernblot gibi tekniklerin öğrenilmesiBireysel çalışma
2Deney Hayvanlarında temel hastalık modellerinin öğrenilmesi ve mikrocerrahiBireysel çalışma
3Konfokal, Multi-foton, Time-Laps ve Palm Mikrodiseksiyon mikroskoplarının çalışma prensiplerinin numune örneklerinde çalışılması ve prensipleri Bireysel çalışma
4Flow cytometri ve sorter çalışma prensiplerinin numuneler ile öğrenilmesiBireysel çalışma
5Proteomiks ve genomics laboratuvarlarının rotasyonları ve çalışma prensiplerinin anlaşılması amaçlanmaktadır.Bireysel çalışma
Kaynak
Laboratory Biosafety Manual (third edition) 1. Containment of biohazard - methods 2. Laboratories - standards 3. Laboratory infection - prevention and control 4. Manuals. I. Title. ISBN 92 4 154650 6 (LC/NLM classification: QY 25) WHO/ CDS/ CSR/ LYO/ 2004. 11
İnternet veritabanı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
- Hücre yapı-fonksiyon ilişkisini açıklar.
2
Hücrenin organellerinin fonksiyonları ve organel yapı-işlev bozuklukları ile ilişkili hastalıkları tanımlar.
3
Tıbbi Biyoloji ve Tıbbi genetik laboratuvarlarında kullanılan temel ve ileri düzey gereç ve cihazları tanımlar, kullanım amaçlarını açıklar.
4
Laboratuvarda uyulması gereken kuralları ve güvenlik konularını açıklar ve düzenleyebilir.
5
İstatistiksel yöntemlere hakimdir.
6
Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir, kullanır ve geliştirir.
7
Bilimsel literatürü yabancı dil etkinliği yüksek düzeyde takip eder, gerekli bilgisayar ve teknik donanımlarını geliştirir ve aktif uygular.
8
Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.
9
Klinik ya da klinik olmayan çalışmalara katılabilir, metod önerilerinde bulunabilir.
10
Bilimsel proje oluşturabilir.
11
Bilimsel araştırma sonuçlarını makale haline getirebilir.
12
Bilimsel verilerin analizi yapabilir ve yorumlayabilir.
13
Özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur.
14
Kendi başına öğrenme yöntemlerini geliştirerek, faaliyet gösterdiği bilim alanında hayat boyu öğrenmeyi uygular.
15
Alanında çalışma yürüten bir ekip içinde liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm sağlayabilecek yeni fikirler geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi geliştirir.
16
- Alanı ile ilgili ve bilimsel araştırma konularında başkaları ile iletişim kurarak, bilgi ve fikir alışverişi yapabilir.
17
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
18
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
19
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
20
Bilimsel bilgiyi, ulusal veya uluslararası bilimsel toplantılarda yazılı veya sözlü olarak aktarabilir, işbirlikleri kurar.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
LABORATUVAR ROTASYONU - II-Bahar Dönemi0+0-6
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Esra ÇAĞAVİ
Dersi VerenlerProf.Dr. Lütfü HANOĞLU, Prof.Dr. Gürkan ÖZTÜRK, Prof.Dr. Esra ÇAĞAVİ
Dersin YardımcılarıDers Sorumlusu: Prof. Dr. Esra Çağavi, Dersin Yardımcıları: Sağlık Bilim ve Teknolojileri Araştırma Enstitüsü (SABİTA) Laboratuvar Sorumlusu Öğretim Görevlileri
Dersin AmacıLaboratuvar Rotasyon II dersinin amacı Laboratuvar Rotasyon I dersini alan alan öğrencilerin Moleküler Biyoloji, Proteomiks, Genomiks, Histoloji, Görüntüleme Sistemleri, Hücre Kültürü ve Deney Hayvanları Laboratuvarlarında uygulamalı olarak deneysel yöntemleri bireysel olarak yapacak şekilde öğrenmesidir.
Dersin İçeriğiBu ders; Moleküler Biyoloji ve Genetic rotasyonunda hücre veya deney hayvanlarından elde edilen numunelerden PCR, RT-PCR, immunhistokimya, immunfloerasan ve Westernblot gibi tekniklerin öğrenilmesi,Deney Hayvanlarında temel hastalık modellerinin öğrenilmesi ve mikrocerrahi,Konfokal, Multi-foton, Time-Laps ve Palm Mikrodiseksiyon mikroskoplarının çalışma prensiplerinin numune örneklerinde çalışılması ve prensipleri ,Flow cytometri ve sorter çalışma prensiplerinin numuneler ile öğrenilmesi,Proteomiks ve genomics laboratuvarlarının rotasyonları ve çalışma prensiplerinin anlaşılması amaçlanmaktadır.; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Laboratuvar Rotasyon deri Lisansüstü Yüksek Lisans ve Doktora öğrencilerine verilir. Laboratuvar Rotasyon ilk derslerinde Laboratuvar Güvenliği ve Biyolojik Güvenlik Eğitimi verilir. Moleküler Biyoloji, Proteomiks, Genomiks, Histoloji, Görüntüleme Sistemleri, Hücre Kültürü ve deney Hayvanları Laboratuvarlarında her birinde 2 hafta olmak üzere uygulamalı olarak deneysel yöntemleri öğrenir. Yüksek Lisans ve Doktora öğrencileri eğitim aldıkları her bir Laboratuvarda Araştırma ve Uygulama defterleri hazırlarlar. Bu defterler her bir Laboratuvar bitiminde Laboratuvar Sorumlusu Öğretim Görevlisi tarafından değerlendirilerek imzalanır. Ders Sorumlusu her bir Laboratuvar Sorumlusu Öğretim Görevlisi ile görüşerek, öğrencilerin hazırladığı Laboratuvar Araştırma ve Uygulama defterine ve her ders öğrencilerin durumları incelenerek Ara Sınav Final notu verilir. Ders devamlılığı zorunludur.14, 17, 8, 9A, D
Öğrenciler, laboratuvar ortamında güvenli çalışma pratiği ve biyolojik güvenlik konularında bilgi edinirler.14, 17, 8, 9A, D
Moleküler Biyoloji, Proteomik, Genomiks, Histoloji, Görüntüleme Sistemleri, Hücre Kültürü ve Deney Hayvanları Laboratuvarlarında öğrenciler uygulamalı derslerle deneysel yöntemleri öğrenirler.14, 17, 8, 9A, D
Yeni araştırma tekniklerini kendi çalışmalarına entegre etmesini bilir14, 17, 8, 9A, D
Bilimsel alanda yaşadığı problemleri çözmesini bilir.14, 17, 8, 9A, D
Laboratuvarda bulunan cihazları kullanmasını öğrenir.14, 17, 8, 9A, D
Bilimsel verinin nasıl işleneceğini ve yorumlanacağını öğrenir.14, 17, 8, 9A, D
Öğretim Yöntemleri:14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 17: Deney yapma Tekniği, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Moleküler Biyoloji ve Genetic rotasyonunda hücre veya deney hayvanlarından elde edilen numunelerden PCR, RT-PCR, immunhistokimya, immunfloerasan ve Westernblot gibi tekniklerin öğrenilmesiBireysel çalışma
2Deney Hayvanlarında temel hastalık modellerinin öğrenilmesi ve mikrocerrahiBireysel çalışma
3Konfokal, Multi-foton, Time-Laps ve Palm Mikrodiseksiyon mikroskoplarının çalışma prensiplerinin numune örneklerinde çalışılması ve prensipleri Bireysel çalışma
4Flow cytometri ve sorter çalışma prensiplerinin numuneler ile öğrenilmesiBireysel çalışma
5Proteomiks ve genomics laboratuvarlarının rotasyonları ve çalışma prensiplerinin anlaşılması amaçlanmaktadır.Bireysel çalışma
Kaynak
Laboratory Biosafety Manual (third edition) 1. Containment of biohazard - methods 2. Laboratories - standards 3. Laboratory infection - prevention and control 4. Manuals. I. Title. ISBN 92 4 154650 6 (LC/NLM classification: QY 25) WHO/ CDS/ CSR/ LYO/ 2004. 11
İnternet veritabanı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
- Hücre yapı-fonksiyon ilişkisini açıklar.
2
Hücrenin organellerinin fonksiyonları ve organel yapı-işlev bozuklukları ile ilişkili hastalıkları tanımlar.
3
Tıbbi Biyoloji ve Tıbbi genetik laboratuvarlarında kullanılan temel ve ileri düzey gereç ve cihazları tanımlar, kullanım amaçlarını açıklar.
4
Laboratuvarda uyulması gereken kuralları ve güvenlik konularını açıklar ve düzenleyebilir.
5
İstatistiksel yöntemlere hakimdir.
6
Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir, kullanır ve geliştirir.
7
Bilimsel literatürü yabancı dil etkinliği yüksek düzeyde takip eder, gerekli bilgisayar ve teknik donanımlarını geliştirir ve aktif uygular.
8
Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.
9
Klinik ya da klinik olmayan çalışmalara katılabilir, metod önerilerinde bulunabilir.
10
Bilimsel proje oluşturabilir.
11
Bilimsel araştırma sonuçlarını makale haline getirebilir.
12
Bilimsel verilerin analizi yapabilir ve yorumlayabilir.
13
Özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur.
14
Kendi başına öğrenme yöntemlerini geliştirerek, faaliyet gösterdiği bilim alanında hayat boyu öğrenmeyi uygular.
15
Alanında çalışma yürüten bir ekip içinde liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm sağlayabilecek yeni fikirler geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi geliştirir.
16
- Alanı ile ilgili ve bilimsel araştırma konularında başkaları ile iletişim kurarak, bilgi ve fikir alışverişi yapabilir.
17
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
18
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
19
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
20
Bilimsel bilgiyi, ulusal veya uluslararası bilimsel toplantılarda yazılı veya sözlü olarak aktarabilir, işbirlikleri kurar.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Sayısal Veriler

Ekleme Tarihi: 01/02/2023 - 14:09Son Güncelleme Tarihi: 01/02/2023 - 14:11