Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
FONKSİYONEL MORFOLOJİ-Güz Dönemi3+038
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Bayram Ufuk ŞAKUL
Dersi VerenlerProf.Dr. Bayram Ufuk ŞAKUL, Prof.Dr. Alper ATASEVER, Prof.Dr. Ertuğrul KILIÇ, Prof.Dr. İlknur KESKİN, Dr.Öğr.Üye. Deniz DURALI, Prof.Dr. Cafer MARANGOZ, Öğr.Gör.Dr. Mehmet Şerif AYDIN, Doç.Dr. Mustafa Çağlar BEKER, Doç.Dr. Şule AYLA
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıAnatomi , fizyoloji ve histoloji çevresinde tüm vücut sistemlerinin gelişimi, yapıları ve fonksiyonlarını kavramak
Dersin İçeriğiBu ders; Merkezi sinir sistemi anatomisi,Merkezi sinir sistemi fizyolojisi, Merkezi sinir sistemi histoloji ve embriyolojisi,Solunum sistemi anatomisi,Solunum sistemi fizyolojisi,Solunum sistemi histoloji ve embriyolojisi,Sindirim sistemi anatomisi,Sindirim sistemi fizyolojisi,Sindirim sistemi histoloji ve embriyolojisi,Kardiyovasküler sistem anatomisi, Kardiyovasküler sistem fizyolojisi,Kardiyovasküler sistem histoloji ve embriyolojisi,Ürogenital sistem anatomi ve fizyolojisi,Ürogenital sistem histoloji ve embriyolojisi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Merkezi sinir sisteminin gelişimini, anatomik yapılarını ve fonksiyonel özelliklerini açıklar11, 13, 5, 9A, D
1.1. Merkezi sinir sistemine ait anatomik yapıları anlatır.11, 13, 5, 9A, D
1.2. Sinir sistemi gelişiminin embriyolojisini açıklar11, 13, 5, 9A, D
1.3. Merkezi sinir sisteminin fizyolojik yapısını açıklar.11, 13, 5, 9A, D
2. Sindirim sisteminin embriyolojik gelişimini, anatomik yapılarını ve fizyolojik mekanizmasını tanımlar11, 13, 5, 9A, D
2.1. Sindirim sistemine ait anatomik yapıları tanımlar11, 13, 5, 9A, D
2.2. Sindirim sisteminin embriyolojik gelişimini açıklar11, 13, 5, 9A, D
2.3. Sindirim sisteminin fizyolojik mekanizmasını açıklar.11, 13, 5, 9A, D
3. Ürogenital sistemin embriyolojik gelişimini, anatomik yapılarını ve fizyolojik özelliklerini açıklar11, 13, 5, 9A, D
3.1. Üriner sistem ve genital sisteme ait anatomik yapıları açıklar11, 13, 5, 9A, D
3.2. Üriner sistem ve genital sistemin embriyolojik kökenini açıklar.11, 13, 5, 9A, D
3.3. Ürogenital sistemin fonksiyonel mekanizmasını açıklar11, 13, 5, 9A, D
Öğretim Yöntemleri:11: Gösterip Yapma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Merkezi sinir sistemi anatomisiAnatomi-Kaplan Arıcı S.211-352
2Merkezi sinir sistemi fizyolojisiKlinik Anlatımlı Tıbbi Fizyoloji, Prof. Dr. Halis Köylü S.45-84
3 Merkezi sinir sistemi histoloji ve embriyolojisiAnatomi-Kaplan Arıcı S.211-352
4Solunum sistemi anatomisiOzan Anatomi S.219-250
5Solunum sistemi fizyolojisiKlinik Anlatımlı Tıbbi Fizyoloji, Prof. Dr. Halis Köylü S.235-282
6Solunum sistemi histoloji ve embriyolojisiHistoloji ve Embriyoloji- Doç. Dr. Şule Ayla S.248-250, S.94-103
7Sindirim sistemi anatomisiOzan Anatomi S.349-420
8Sindirim sistemi fizyolojisiKlinik Anlatımlı Tıbbi Fizyoloji, Prof. Dr. Halis Köylü S.331-382
9Sindirim sistemi histoloji ve embriyolojisiHistoloji ve Embriyoloji- Doç. Dr. Şule Ayla S.124-143, 242-247
10Kardiyovasküler sistem anatomisiOzan Anatomi S.251-348
11 Kardiyovasküler sistem fizyolojisiKlinik Anlatımlı Tıbbi Fizyoloji, Prof. Dr. Halis Köylü S.179-216
12Kardiyovasküler sistem histoloji ve embriyolojisiHistoloji ve Embriyoloji- Doç. Dr. Şule Ayla S.73-82, 222-233
13Ürogenital sistem anatomi ve fizyolojisiOzan Anatomi S.421-458
14Ürogenital sistem histoloji ve embriyolojisiHistoloji ve Embriyoloji- Doç. Dr. Şule Ayla S.254-263
Kaynak
- Gray’s Anatomy, Susan Standring et. al. - Atlas of Human Anatomy, FH Netter - Fonksiyonel Nöroanatomi, Prof. Dr. Doğan Taner - Anatomi Cilt: 1-2, Prof. Dr. Kaplan Arıncı, Prof. Dr. Alaittin Elhan.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
- Hücre yapı-fonksiyon ilişkisini açıklar.
2
Hücrenin organellerinin fonksiyonları ve organel yapı-işlev bozuklukları ile ilişkili hastalıkları tanımlar.
3
Tıbbi Biyoloji ve Tıbbi genetik laboratuvarlarında kullanılan temel ve ileri düzey gereç ve cihazları tanımlar, kullanım amaçlarını açıklar.
4
Laboratuvarda uyulması gereken kuralları ve güvenlik konularını açıklar ve düzenleyebilir.
5
İstatistiksel yöntemlere hakimdir.
6
Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir, kullanır ve geliştirir.
7
Bilimsel literatürü yabancı dil etkinliği yüksek düzeyde takip eder, gerekli bilgisayar ve teknik donanımlarını geliştirir ve aktif uygular.
8
Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.
9
Klinik ya da klinik olmayan çalışmalara katılabilir, metod önerilerinde bulunabilir.
10
Bilimsel proje oluşturabilir.
11
Bilimsel araştırma sonuçlarını makale haline getirebilir.
12
Bilimsel verilerin analizi yapabilir ve yorumlayabilir.
13
Özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur.
14
Kendi başına öğrenme yöntemlerini geliştirerek, faaliyet gösterdiği bilim alanında hayat boyu öğrenmeyi uygular.
15
Alanında çalışma yürüten bir ekip içinde liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm sağlayabilecek yeni fikirler geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi geliştirir.
16
- Alanı ile ilgili ve bilimsel araştırma konularında başkaları ile iletişim kurarak, bilgi ve fikir alışverişi yapabilir.
17
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
18
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
19
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
20
Bilimsel bilgiyi, ulusal veya uluslararası bilimsel toplantılarda yazılı veya sözlü olarak aktarabilir, işbirlikleri kurar.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme14228
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı17272
Genel Sınav ve Hazırlığı19292
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)234
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(234/30)8
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
FONKSİYONEL MORFOLOJİ-Güz Dönemi3+038
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Bayram Ufuk ŞAKUL
Dersi VerenlerProf.Dr. Bayram Ufuk ŞAKUL, Prof.Dr. Alper ATASEVER, Prof.Dr. Ertuğrul KILIÇ, Prof.Dr. İlknur KESKİN, Dr.Öğr.Üye. Deniz DURALI, Prof.Dr. Cafer MARANGOZ, Öğr.Gör.Dr. Mehmet Şerif AYDIN, Doç.Dr. Mustafa Çağlar BEKER, Doç.Dr. Şule AYLA
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıAnatomi , fizyoloji ve histoloji çevresinde tüm vücut sistemlerinin gelişimi, yapıları ve fonksiyonlarını kavramak
Dersin İçeriğiBu ders; Merkezi sinir sistemi anatomisi,Merkezi sinir sistemi fizyolojisi, Merkezi sinir sistemi histoloji ve embriyolojisi,Solunum sistemi anatomisi,Solunum sistemi fizyolojisi,Solunum sistemi histoloji ve embriyolojisi,Sindirim sistemi anatomisi,Sindirim sistemi fizyolojisi,Sindirim sistemi histoloji ve embriyolojisi,Kardiyovasküler sistem anatomisi, Kardiyovasküler sistem fizyolojisi,Kardiyovasküler sistem histoloji ve embriyolojisi,Ürogenital sistem anatomi ve fizyolojisi,Ürogenital sistem histoloji ve embriyolojisi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Merkezi sinir sisteminin gelişimini, anatomik yapılarını ve fonksiyonel özelliklerini açıklar11, 13, 5, 9A, D
1.1. Merkezi sinir sistemine ait anatomik yapıları anlatır.11, 13, 5, 9A, D
1.2. Sinir sistemi gelişiminin embriyolojisini açıklar11, 13, 5, 9A, D
1.3. Merkezi sinir sisteminin fizyolojik yapısını açıklar.11, 13, 5, 9A, D
2. Sindirim sisteminin embriyolojik gelişimini, anatomik yapılarını ve fizyolojik mekanizmasını tanımlar11, 13, 5, 9A, D
2.1. Sindirim sistemine ait anatomik yapıları tanımlar11, 13, 5, 9A, D
2.2. Sindirim sisteminin embriyolojik gelişimini açıklar11, 13, 5, 9A, D
2.3. Sindirim sisteminin fizyolojik mekanizmasını açıklar.11, 13, 5, 9A, D
3. Ürogenital sistemin embriyolojik gelişimini, anatomik yapılarını ve fizyolojik özelliklerini açıklar11, 13, 5, 9A, D
3.1. Üriner sistem ve genital sisteme ait anatomik yapıları açıklar11, 13, 5, 9A, D
3.2. Üriner sistem ve genital sistemin embriyolojik kökenini açıklar.11, 13, 5, 9A, D
3.3. Ürogenital sistemin fonksiyonel mekanizmasını açıklar11, 13, 5, 9A, D
Öğretim Yöntemleri:11: Gösterip Yapma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Merkezi sinir sistemi anatomisiAnatomi-Kaplan Arıcı S.211-352
2Merkezi sinir sistemi fizyolojisiKlinik Anlatımlı Tıbbi Fizyoloji, Prof. Dr. Halis Köylü S.45-84
3 Merkezi sinir sistemi histoloji ve embriyolojisiAnatomi-Kaplan Arıcı S.211-352
4Solunum sistemi anatomisiOzan Anatomi S.219-250
5Solunum sistemi fizyolojisiKlinik Anlatımlı Tıbbi Fizyoloji, Prof. Dr. Halis Köylü S.235-282
6Solunum sistemi histoloji ve embriyolojisiHistoloji ve Embriyoloji- Doç. Dr. Şule Ayla S.248-250, S.94-103
7Sindirim sistemi anatomisiOzan Anatomi S.349-420
8Sindirim sistemi fizyolojisiKlinik Anlatımlı Tıbbi Fizyoloji, Prof. Dr. Halis Köylü S.331-382
9Sindirim sistemi histoloji ve embriyolojisiHistoloji ve Embriyoloji- Doç. Dr. Şule Ayla S.124-143, 242-247
10Kardiyovasküler sistem anatomisiOzan Anatomi S.251-348
11 Kardiyovasküler sistem fizyolojisiKlinik Anlatımlı Tıbbi Fizyoloji, Prof. Dr. Halis Köylü S.179-216
12Kardiyovasküler sistem histoloji ve embriyolojisiHistoloji ve Embriyoloji- Doç. Dr. Şule Ayla S.73-82, 222-233
13Ürogenital sistem anatomi ve fizyolojisiOzan Anatomi S.421-458
14Ürogenital sistem histoloji ve embriyolojisiHistoloji ve Embriyoloji- Doç. Dr. Şule Ayla S.254-263
Kaynak
- Gray’s Anatomy, Susan Standring et. al. - Atlas of Human Anatomy, FH Netter - Fonksiyonel Nöroanatomi, Prof. Dr. Doğan Taner - Anatomi Cilt: 1-2, Prof. Dr. Kaplan Arıncı, Prof. Dr. Alaittin Elhan.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
- Hücre yapı-fonksiyon ilişkisini açıklar.
2
Hücrenin organellerinin fonksiyonları ve organel yapı-işlev bozuklukları ile ilişkili hastalıkları tanımlar.
3
Tıbbi Biyoloji ve Tıbbi genetik laboratuvarlarında kullanılan temel ve ileri düzey gereç ve cihazları tanımlar, kullanım amaçlarını açıklar.
4
Laboratuvarda uyulması gereken kuralları ve güvenlik konularını açıklar ve düzenleyebilir.
5
İstatistiksel yöntemlere hakimdir.
6
Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir, kullanır ve geliştirir.
7
Bilimsel literatürü yabancı dil etkinliği yüksek düzeyde takip eder, gerekli bilgisayar ve teknik donanımlarını geliştirir ve aktif uygular.
8
Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.
9
Klinik ya da klinik olmayan çalışmalara katılabilir, metod önerilerinde bulunabilir.
10
Bilimsel proje oluşturabilir.
11
Bilimsel araştırma sonuçlarını makale haline getirebilir.
12
Bilimsel verilerin analizi yapabilir ve yorumlayabilir.
13
Özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur.
14
Kendi başına öğrenme yöntemlerini geliştirerek, faaliyet gösterdiği bilim alanında hayat boyu öğrenmeyi uygular.
15
Alanında çalışma yürüten bir ekip içinde liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm sağlayabilecek yeni fikirler geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi geliştirir.
16
- Alanı ile ilgili ve bilimsel araştırma konularında başkaları ile iletişim kurarak, bilgi ve fikir alışverişi yapabilir.
17
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
18
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
19
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
20
Bilimsel bilgiyi, ulusal veya uluslararası bilimsel toplantılarda yazılı veya sözlü olarak aktarabilir, işbirlikleri kurar.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 01/02/2023 - 14:09Son Güncelleme Tarihi: 01/02/2023 - 14:11