Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FONKSİYONEL MORFOLOJİ | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Bayram Ufuk ŞAKUL |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Bayram Ufuk ŞAKUL, Prof.Dr. Gürkan ÖZTÜRK, Prof.Dr. Alper ATASEVER, Prof.Dr. Ertuğrul KILIÇ, Prof.Dr. İlknur KESKİN, Dr.Öğr.Üye. Deniz DURALI, Prof.Dr. Cafer MARANGOZ, Öğr.Gör.Dr. Mehmet Şerif AYDIN, Doç.Dr. Mustafa Çağlar BEKER, Doç.Dr. Şule AYLA |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Anatomi , fizyoloji ve histoloji çevresinde tüm vücut sistemlerinin gelişimi, yapıları ve fonksiyonlarını kavramak |
Dersin İçeriği | Bu ders; Merkezi sinir sistemi anatomisi,Merkezi sinir sistemi fizyolojisi, Merkezi sinir sistemi histoloji ve embriyolojisi,Solunum sistemi anatomisi,Solunum sistemi fizyolojisi,Solunum sistemi histoloji ve embriyolojisi,Sindirim sistemi anatomisi,Sindirim sistemi fizyolojisi,Sindirim sistemi histoloji ve embriyolojisi,Kardiyovasküler sistem anatomisi, Kardiyovasküler sistem fizyolojisi,Kardiyovasküler sistem histoloji ve embriyolojisi,Ürogenital sistem anatomi ve fizyolojisi,Ürogenital sistem histoloji ve embriyolojisi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Merkezi sinir sisteminin gelişimini, anatomik yapılarını ve fonksiyonel özelliklerini açıklar | 11, 13, 5, 9 | A, D |
1.1. Merkezi sinir sistemine ait anatomik yapıları anlatır. | 11, 13, 5, 9 | A, D |
1.2. Sinir sistemi gelişiminin embriyolojisini açıklar | 11, 13, 5, 9 | A, D |
1.3. Merkezi sinir sisteminin fizyolojik yapısını açıklar. | 11, 13, 5, 9 | A, D |
2. Sindirim sisteminin embriyolojik gelişimini, anatomik yapılarını ve fizyolojik mekanizmasını tanımlar | 11, 13, 5, 9 | A, D |
2.1. Sindirim sistemine ait anatomik yapıları tanımlar | 11, 13, 5, 9 | A, D |
2.2. Sindirim sisteminin embriyolojik gelişimini açıklar | 11, 13, 5, 9 | A, D |
2.3. Sindirim sisteminin fizyolojik mekanizmasını açıklar. | 11, 13, 5, 9 | A, D |
3. Ürogenital sistemin embriyolojik gelişimini, anatomik yapılarını ve fizyolojik özelliklerini açıklar | 11, 13, 5, 9 | A, D |
3.1. Üriner sistem ve genital sisteme ait anatomik yapıları açıklar | 11, 13, 5, 9 | A, D |
3.2. Üriner sistem ve genital sistemin embriyolojik kökenini açıklar. | 11, 13, 5, 9 | A, D |
3.3. Ürogenital sistemin fonksiyonel mekanizmasını açıklar | 11, 13, 5, 9 | A, D |
Öğretim Yöntemleri: | 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Merkezi sinir sistemi anatomisi | Anatomi-Kaplan Arıcı S.211-352 |
2 | Merkezi sinir sistemi fizyolojisi | Klinik Anlatımlı Tıbbi Fizyoloji, Prof. Dr. Halis Köylü S.45-84 |
3 | Merkezi sinir sistemi histoloji ve embriyolojisi | Anatomi-Kaplan Arıcı S.211-352 |
4 | Solunum sistemi anatomisi | Ozan Anatomi S.219-250 |
5 | Solunum sistemi fizyolojisi | Klinik Anlatımlı Tıbbi Fizyoloji, Prof. Dr. Halis Köylü S.235-282 |
6 | Solunum sistemi histoloji ve embriyolojisi | Histoloji ve Embriyoloji- Doç. Dr. Şule Ayla S.248-250, S.94-103 |
7 | Sindirim sistemi anatomisi | Ozan Anatomi S.349-420 |
8 | Sindirim sistemi fizyolojisi | Klinik Anlatımlı Tıbbi Fizyoloji, Prof. Dr. Halis Köylü S.331-382 |
9 | Sindirim sistemi histoloji ve embriyolojisi | Histoloji ve Embriyoloji- Doç. Dr. Şule Ayla S.124-143, 242-247 |
10 | Kardiyovasküler sistem anatomisi | Ozan Anatomi S.251-348 |
11 | Kardiyovasküler sistem fizyolojisi | Klinik Anlatımlı Tıbbi Fizyoloji, Prof. Dr. Halis Köylü S.179-216 |
12 | Kardiyovasküler sistem histoloji ve embriyolojisi | Histoloji ve Embriyoloji- Doç. Dr. Şule Ayla S.73-82, 222-233 |
13 | Ürogenital sistem anatomi ve fizyolojisi | Ozan Anatomi S.421-458 |
14 | Ürogenital sistem histoloji ve embriyolojisi | Histoloji ve Embriyoloji- Doç. Dr. Şule Ayla S.254-263 |
Kaynak |
- Gray’s Anatomy, Susan Standring et. al. - Atlas of Human Anatomy, FH Netter - Fonksiyonel Nöroanatomi, Prof. Dr. Doğan Taner - Anatomi Cilt: 1-2, Prof. Dr. Kaplan Arıncı, Prof. Dr. Alaittin Elhan. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | - Hücre yapı-fonksiyon ilişkisini açıklar. | ||||||
2 | Hücrenin organellerinin fonksiyonları ve organel yapı-işlev bozuklukları ile ilişkili hastalıkları tanımlar. | ||||||
3 | Tıbbi Biyoloji ve Tıbbi genetik laboratuvarlarında kullanılan temel ve ileri düzey gereç ve cihazları tanımlar, kullanım amaçlarını açıklar. | ||||||
4 | Laboratuvarda uyulması gereken kuralları ve güvenlik konularını açıklar ve düzenleyebilir. | ||||||
5 | İstatistiksel yöntemlere hakimdir. | ||||||
6 | Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir, kullanır ve geliştirir. | ||||||
7 | Bilimsel literatürü yabancı dil etkinliği yüksek düzeyde takip eder, gerekli bilgisayar ve teknik donanımlarını geliştirir ve aktif uygular. | ||||||
8 | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | ||||||
9 | Klinik ya da klinik olmayan çalışmalara katılabilir, metod önerilerinde bulunabilir. | ||||||
10 | Bilimsel proje oluşturabilir. | ||||||
11 | Bilimsel araştırma sonuçlarını makale haline getirebilir. | ||||||
12 | Bilimsel verilerin analizi yapabilir ve yorumlayabilir. | ||||||
13 | Özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur. | ||||||
14 | Kendi başına öğrenme yöntemlerini geliştirerek, faaliyet gösterdiği bilim alanında hayat boyu öğrenmeyi uygular. | ||||||
15 | Alanında çalışma yürüten bir ekip içinde liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm sağlayabilecek yeni fikirler geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi geliştirir. | ||||||
16 | - Alanı ile ilgili ve bilimsel araştırma konularında başkaları ile iletişim kurarak, bilgi ve fikir alışverişi yapabilir. | ||||||
17 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | ||||||
18 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | ||||||
19 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | ||||||
20 | Bilimsel bilgiyi, ulusal veya uluslararası bilimsel toplantılarda yazılı veya sözlü olarak aktarabilir, işbirlikleri kurar. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 2 | 28 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 72 | 72 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 92 | 92 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 234 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(234/30) | 8 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FONKSİYONEL MORFOLOJİ | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Bayram Ufuk ŞAKUL |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Bayram Ufuk ŞAKUL, Prof.Dr. Gürkan ÖZTÜRK, Prof.Dr. Alper ATASEVER, Prof.Dr. Ertuğrul KILIÇ, Prof.Dr. İlknur KESKİN, Dr.Öğr.Üye. Deniz DURALI, Prof.Dr. Cafer MARANGOZ, Öğr.Gör.Dr. Mehmet Şerif AYDIN, Doç.Dr. Mustafa Çağlar BEKER, Doç.Dr. Şule AYLA |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Anatomi , fizyoloji ve histoloji çevresinde tüm vücut sistemlerinin gelişimi, yapıları ve fonksiyonlarını kavramak |
Dersin İçeriği | Bu ders; Merkezi sinir sistemi anatomisi,Merkezi sinir sistemi fizyolojisi, Merkezi sinir sistemi histoloji ve embriyolojisi,Solunum sistemi anatomisi,Solunum sistemi fizyolojisi,Solunum sistemi histoloji ve embriyolojisi,Sindirim sistemi anatomisi,Sindirim sistemi fizyolojisi,Sindirim sistemi histoloji ve embriyolojisi,Kardiyovasküler sistem anatomisi, Kardiyovasküler sistem fizyolojisi,Kardiyovasküler sistem histoloji ve embriyolojisi,Ürogenital sistem anatomi ve fizyolojisi,Ürogenital sistem histoloji ve embriyolojisi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Merkezi sinir sisteminin gelişimini, anatomik yapılarını ve fonksiyonel özelliklerini açıklar | 11, 13, 5, 9 | A, D |
1.1. Merkezi sinir sistemine ait anatomik yapıları anlatır. | 11, 13, 5, 9 | A, D |
1.2. Sinir sistemi gelişiminin embriyolojisini açıklar | 11, 13, 5, 9 | A, D |
1.3. Merkezi sinir sisteminin fizyolojik yapısını açıklar. | 11, 13, 5, 9 | A, D |
2. Sindirim sisteminin embriyolojik gelişimini, anatomik yapılarını ve fizyolojik mekanizmasını tanımlar | 11, 13, 5, 9 | A, D |
2.1. Sindirim sistemine ait anatomik yapıları tanımlar | 11, 13, 5, 9 | A, D |
2.2. Sindirim sisteminin embriyolojik gelişimini açıklar | 11, 13, 5, 9 | A, D |
2.3. Sindirim sisteminin fizyolojik mekanizmasını açıklar. | 11, 13, 5, 9 | A, D |
3. Ürogenital sistemin embriyolojik gelişimini, anatomik yapılarını ve fizyolojik özelliklerini açıklar | 11, 13, 5, 9 | A, D |
3.1. Üriner sistem ve genital sisteme ait anatomik yapıları açıklar | 11, 13, 5, 9 | A, D |
3.2. Üriner sistem ve genital sistemin embriyolojik kökenini açıklar. | 11, 13, 5, 9 | A, D |
3.3. Ürogenital sistemin fonksiyonel mekanizmasını açıklar | 11, 13, 5, 9 | A, D |
Öğretim Yöntemleri: | 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Merkezi sinir sistemi anatomisi | Anatomi-Kaplan Arıcı S.211-352 |
2 | Merkezi sinir sistemi fizyolojisi | Klinik Anlatımlı Tıbbi Fizyoloji, Prof. Dr. Halis Köylü S.45-84 |
3 | Merkezi sinir sistemi histoloji ve embriyolojisi | Anatomi-Kaplan Arıcı S.211-352 |
4 | Solunum sistemi anatomisi | Ozan Anatomi S.219-250 |
5 | Solunum sistemi fizyolojisi | Klinik Anlatımlı Tıbbi Fizyoloji, Prof. Dr. Halis Köylü S.235-282 |
6 | Solunum sistemi histoloji ve embriyolojisi | Histoloji ve Embriyoloji- Doç. Dr. Şule Ayla S.248-250, S.94-103 |
7 | Sindirim sistemi anatomisi | Ozan Anatomi S.349-420 |
8 | Sindirim sistemi fizyolojisi | Klinik Anlatımlı Tıbbi Fizyoloji, Prof. Dr. Halis Köylü S.331-382 |
9 | Sindirim sistemi histoloji ve embriyolojisi | Histoloji ve Embriyoloji- Doç. Dr. Şule Ayla S.124-143, 242-247 |
10 | Kardiyovasküler sistem anatomisi | Ozan Anatomi S.251-348 |
11 | Kardiyovasküler sistem fizyolojisi | Klinik Anlatımlı Tıbbi Fizyoloji, Prof. Dr. Halis Köylü S.179-216 |
12 | Kardiyovasküler sistem histoloji ve embriyolojisi | Histoloji ve Embriyoloji- Doç. Dr. Şule Ayla S.73-82, 222-233 |
13 | Ürogenital sistem anatomi ve fizyolojisi | Ozan Anatomi S.421-458 |
14 | Ürogenital sistem histoloji ve embriyolojisi | Histoloji ve Embriyoloji- Doç. Dr. Şule Ayla S.254-263 |
Kaynak |
- Gray’s Anatomy, Susan Standring et. al. - Atlas of Human Anatomy, FH Netter - Fonksiyonel Nöroanatomi, Prof. Dr. Doğan Taner - Anatomi Cilt: 1-2, Prof. Dr. Kaplan Arıncı, Prof. Dr. Alaittin Elhan. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | - Hücre yapı-fonksiyon ilişkisini açıklar. | ||||||
2 | Hücrenin organellerinin fonksiyonları ve organel yapı-işlev bozuklukları ile ilişkili hastalıkları tanımlar. | ||||||
3 | Tıbbi Biyoloji ve Tıbbi genetik laboratuvarlarında kullanılan temel ve ileri düzey gereç ve cihazları tanımlar, kullanım amaçlarını açıklar. | ||||||
4 | Laboratuvarda uyulması gereken kuralları ve güvenlik konularını açıklar ve düzenleyebilir. | ||||||
5 | İstatistiksel yöntemlere hakimdir. | ||||||
6 | Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir, kullanır ve geliştirir. | ||||||
7 | Bilimsel literatürü yabancı dil etkinliği yüksek düzeyde takip eder, gerekli bilgisayar ve teknik donanımlarını geliştirir ve aktif uygular. | ||||||
8 | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | ||||||
9 | Klinik ya da klinik olmayan çalışmalara katılabilir, metod önerilerinde bulunabilir. | ||||||
10 | Bilimsel proje oluşturabilir. | ||||||
11 | Bilimsel araştırma sonuçlarını makale haline getirebilir. | ||||||
12 | Bilimsel verilerin analizi yapabilir ve yorumlayabilir. | ||||||
13 | Özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur. | ||||||
14 | Kendi başına öğrenme yöntemlerini geliştirerek, faaliyet gösterdiği bilim alanında hayat boyu öğrenmeyi uygular. | ||||||
15 | Alanında çalışma yürüten bir ekip içinde liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm sağlayabilecek yeni fikirler geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi geliştirir. | ||||||
16 | - Alanı ile ilgili ve bilimsel araştırma konularında başkaları ile iletişim kurarak, bilgi ve fikir alışverişi yapabilir. | ||||||
17 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | ||||||
18 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | ||||||
19 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | ||||||
20 | Bilimsel bilgiyi, ulusal veya uluslararası bilimsel toplantılarda yazılı veya sözlü olarak aktarabilir, işbirlikleri kurar. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |