Öğrencileri tez çalışmalarını planlama, literatür araştırması yapma, planladıkları çalışmayı yürütme, sonlandırma, tez yazım kurallarına uygun olarak yazma ve sunulması hakkında bilgilendirmektir.
Dersin İçeriği
Bu ders; Haftalık tez görüşmeleri ve seminerler.,Haftalık tez görüşmeleri ve seminerler.,Haftalık tez görüşmeleri ve seminerler.,Haftalık tez görüşmeleri ve seminerler.,Haftalık tez görüşmeleri ve seminerler.,Haftalık tez görüşmeleri ve seminerler.,Haftalık tez görüşmeleri ve seminerler.,Haftalık tez görüşmeleri ve seminerler.,Haftalık tez görüşmeleri ve seminerler.,Haftalık tez görüşmeleri ve seminerler.,Haftalık tez görüşmeleri ve seminerler.,Haftalık tez görüşmeleri ve seminerler.,Haftalık tez görüşmeleri ve seminerler.,Haftalık tez görüşmeleri ve seminerler.; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1. Araştırma planlamasının genel ilkelerini öğrenir. 1.1. Araştırma hipotezi oluşturur. 1.2. Araştırma planlama ilkelerini oluşturur. 1.3. Hipotezi doğrultusunda bir araştırma planlar.
14, 17, 19, 2, 4, 6
E, F
2. Veri toplama ve değerlendirme yöntemlerini uygular. 2.1. hipotezine ilişkin güncel literatür tarar. 2.2. Literatür taraması sonucu bulduğu verileri istatistiksel yöntemlerle değerlendirir. 2.3. Veri toplama yöntemlerinin güçlü ve zayıf yönleri hakkında tahminde bulunur.
14, 17, 19, 2, 4, 6
E, F
3. Çalışma verilerinin sonuçlarını yorumlar. 3.1. Araştırma raporlarını ve makalelerini çözümler. 3.2. Başka araştırmalar ile kendi çalışmasının verilerini karşılaştırır. 3.3. araştırmasını raporlar.
14, 17, 19, 2, 4, 6
E, F
Öğretim Yöntemleri:
14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 17: Deney yapma Tekniği, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:
E: Ödev, F: Proje Görevi
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Haftalık tez görüşmeleri ve seminerler.
Ön okuma
2
Haftalık tez görüşmeleri ve seminerler.
Ön okuma
3
Haftalık tez görüşmeleri ve seminerler.
Ön okuma
4
Haftalık tez görüşmeleri ve seminerler.
Ön okuma
5
Haftalık tez görüşmeleri ve seminerler.
Ön okuma
6
Haftalık tez görüşmeleri ve seminerler.
Ön okuma
7
Haftalık tez görüşmeleri ve seminerler.
Ön okuma
8
Haftalık tez görüşmeleri ve seminerler.
Ön okuma
9
Haftalık tez görüşmeleri ve seminerler.
Ön okuma
10
Haftalık tez görüşmeleri ve seminerler.
Ön okuma
11
Haftalık tez görüşmeleri ve seminerler.
Ön okuma
12
Haftalık tez görüşmeleri ve seminerler.
Ön okuma
13
Haftalık tez görüşmeleri ve seminerler.
Ön okuma
14
Haftalık tez görüşmeleri ve seminerler.
Ön okuma
Kaynak
Ders aşamasında gördüğü derslerin ders notları ve bu derslerle ilgili kaynaklar, Bilimsel makaleler ve Tez çalışması sırasında elde edilen veriler
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Radyasyon Onkolojisi, nükleer tıp ve radyoloji alanında kullanılan radyasyon veren cihazların yapısı ve işleyişi hakkında temel bilgilere sahiptir.
X
2
Radyasyon verici cihazların günlük, aylık ve yıllık kalite kontrol programlarını takip etmeyi ve uygulamayı bilir.
X
3
Kliniğe yeni alınan cihazların kabulu ve hizmete sokması aşamasında yapılması gerekenleri bilir.
X
4
Hastaların tedavi planlamasını yapma yeteneğine sahiptir.
X
5
Çalıştığı kurumun radyasyondan korunma görevlisi olacak bilgiye sahiptir.
X
6
Alanındaki araştırmalarda ekip içinde görev alabilir; aldığı görevin sorumluluğunu tek başına üstlenebilir ve yerine getirmek üzere bağımsız çalışma yürütebilir.
X
7
Her seviyedeki yeni bilgiyi alanla ilgili mevcut bildikleriyle yorumlayabilir ve birleştirebilir.
X
8
Teorik ve pratik çalışmalarda iletişim ve bilgisayar teknolojilerini verimli olarak kullanır.
X
9
Teorik bilgiyi ve araştırma sonuçlarını sözel ya da yazılı olarak aktarabilir.
X
10
Etik değerlere bağlıdır ve kurumsal sosyal sorumluluğa uygun davranır.
X
11
Klinik uygulamaların hasta ve personele en az radyasyon verecek şekilde planlamasını yapabilir.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
50
Genel Sınavın Başarıya Oranı
50
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
0
0
0
Rehberli Problem Çözme
0
0
0
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
0
0
0
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
0
0
0
Genel Sınav ve Hazırlığı
0
0
0
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)
0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Öğrencileri tez çalışmalarını planlama, literatür araştırması yapma, planladıkları çalışmayı yürütme, sonlandırma, tez yazım kurallarına uygun olarak yazma ve sunulması hakkında bilgilendirmektir.
Dersin İçeriği
Bu ders; Haftalık tez görüşmeleri ve seminerler.,Haftalık tez görüşmeleri ve seminerler.,Haftalık tez görüşmeleri ve seminerler.,Haftalık tez görüşmeleri ve seminerler.,Haftalık tez görüşmeleri ve seminerler.,Haftalık tez görüşmeleri ve seminerler.,Haftalık tez görüşmeleri ve seminerler.,Haftalık tez görüşmeleri ve seminerler.,Haftalık tez görüşmeleri ve seminerler.,Haftalık tez görüşmeleri ve seminerler.,Haftalık tez görüşmeleri ve seminerler.,Haftalık tez görüşmeleri ve seminerler.,Haftalık tez görüşmeleri ve seminerler.,Haftalık tez görüşmeleri ve seminerler.; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1. Araştırma planlamasının genel ilkelerini öğrenir. 1.1. Araştırma hipotezi oluşturur. 1.2. Araştırma planlama ilkelerini oluşturur. 1.3. Hipotezi doğrultusunda bir araştırma planlar.
14, 17, 19, 2, 4, 6
E, F
2. Veri toplama ve değerlendirme yöntemlerini uygular. 2.1. hipotezine ilişkin güncel literatür tarar. 2.2. Literatür taraması sonucu bulduğu verileri istatistiksel yöntemlerle değerlendirir. 2.3. Veri toplama yöntemlerinin güçlü ve zayıf yönleri hakkında tahminde bulunur.
14, 17, 19, 2, 4, 6
E, F
3. Çalışma verilerinin sonuçlarını yorumlar. 3.1. Araştırma raporlarını ve makalelerini çözümler. 3.2. Başka araştırmalar ile kendi çalışmasının verilerini karşılaştırır. 3.3. araştırmasını raporlar.
14, 17, 19, 2, 4, 6
E, F
Öğretim Yöntemleri:
14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 17: Deney yapma Tekniği, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:
E: Ödev, F: Proje Görevi
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Haftalık tez görüşmeleri ve seminerler.
Ön okuma
2
Haftalık tez görüşmeleri ve seminerler.
Ön okuma
3
Haftalık tez görüşmeleri ve seminerler.
Ön okuma
4
Haftalık tez görüşmeleri ve seminerler.
Ön okuma
5
Haftalık tez görüşmeleri ve seminerler.
Ön okuma
6
Haftalık tez görüşmeleri ve seminerler.
Ön okuma
7
Haftalık tez görüşmeleri ve seminerler.
Ön okuma
8
Haftalık tez görüşmeleri ve seminerler.
Ön okuma
9
Haftalık tez görüşmeleri ve seminerler.
Ön okuma
10
Haftalık tez görüşmeleri ve seminerler.
Ön okuma
11
Haftalık tez görüşmeleri ve seminerler.
Ön okuma
12
Haftalık tez görüşmeleri ve seminerler.
Ön okuma
13
Haftalık tez görüşmeleri ve seminerler.
Ön okuma
14
Haftalık tez görüşmeleri ve seminerler.
Ön okuma
Kaynak
Ders aşamasında gördüğü derslerin ders notları ve bu derslerle ilgili kaynaklar, Bilimsel makaleler ve Tez çalışması sırasında elde edilen veriler
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Radyasyon Onkolojisi, nükleer tıp ve radyoloji alanında kullanılan radyasyon veren cihazların yapısı ve işleyişi hakkında temel bilgilere sahiptir.
X
2
Radyasyon verici cihazların günlük, aylık ve yıllık kalite kontrol programlarını takip etmeyi ve uygulamayı bilir.
X
3
Kliniğe yeni alınan cihazların kabulu ve hizmete sokması aşamasında yapılması gerekenleri bilir.
X
4
Hastaların tedavi planlamasını yapma yeteneğine sahiptir.
X
5
Çalıştığı kurumun radyasyondan korunma görevlisi olacak bilgiye sahiptir.
X
6
Alanındaki araştırmalarda ekip içinde görev alabilir; aldığı görevin sorumluluğunu tek başına üstlenebilir ve yerine getirmek üzere bağımsız çalışma yürütebilir.
X
7
Her seviyedeki yeni bilgiyi alanla ilgili mevcut bildikleriyle yorumlayabilir ve birleştirebilir.
X
8
Teorik ve pratik çalışmalarda iletişim ve bilgisayar teknolojilerini verimli olarak kullanır.
X
9
Teorik bilgiyi ve araştırma sonuçlarını sözel ya da yazılı olarak aktarabilir.
X
10
Etik değerlere bağlıdır ve kurumsal sosyal sorumluluğa uygun davranır.
X
11
Klinik uygulamaların hasta ve personele en az radyasyon verecek şekilde planlamasını yapabilir.