Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
PROFESYONELLİK VE ETİK | SFZD2141570 | Güz Dönemi | 1+0 | 1 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Ayten ALTINTAŞ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Mahmut TOKAÇ, Prof.Dr. Ayten ALTINTAŞ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Meslek yaşamında karşılaşılabilecek etik ve hukuki sorunlarla baş edebilme becerisini kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Etiğin tarihçesi ve temel kavramlar,Etiğin tanımı ve alanları,Etik ilkeler,Felsefe ve etik,Sağlıkla ilgili yasal düzenlemeler,Sağlık kayıtlarının tutulması ve önemi,Hasta ve çalışan hakları ve güvenliği,Sağlık alanında ortaya çıkan etik sorunlar ve çözümlü vaka örnekleri,Sağlık alanında ortaya çıkan etik sorunlar ve çözümlü vaka örnekleri II,Sağlık alanında ortaya çıkan etik sorunlar ve çözümlü vaka örnekleri III,Öğrenci Sunumları,Öğrenci Sunumları,Öğrenci Sunumları,Değerlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Sağlık Fizikçilerinin karşılaşabilecekleri etik ve hukuki sorunlar | 10, 13, 3, 9 | A, E, F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Etiğin tarihçesi ve temel kavramlar | |
2 | Etiğin tanımı ve alanları | |
3 | Etik ilkeler | |
4 | Felsefe ve etik | |
5 | Sağlıkla ilgili yasal düzenlemeler | |
6 | Sağlık kayıtlarının tutulması ve önemi | |
7 | Hasta ve çalışan hakları ve güvenliği | |
8 | Sağlık alanında ortaya çıkan etik sorunlar ve çözümlü vaka örnekleri | |
9 | Sağlık alanında ortaya çıkan etik sorunlar ve çözümlü vaka örnekleri II | |
10 | Sağlık alanında ortaya çıkan etik sorunlar ve çözümlü vaka örnekleri III | |
11 | Öğrenci Sunumları | |
12 | Öğrenci Sunumları | |
13 | Öğrenci Sunumları | |
14 | Değerlendirme | |
Kaynak |
Öğretim üyesinin notları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Radyasyon Onkolojisi, nükleer tıp ve radyoloji alanında kullanılan radyasyon veren cihazların yapısı ve işleyişi hakkında temel bilgilere sahiptir. | | | | | |
2 | Radyasyon verici cihazların günlük, aylık ve yıllık kalite kontrol programlarını takip etmeyi ve uygulamayı bilir. | | | | | |
3 | Kliniğe yeni alınan cihazların kabulu ve hizmete sokması aşamasında yapılması gerekenleri bilir. | | | | | |
4 | Hastaların tedavi planlamasını yapma yeteneğine sahiptir. | | | | | |
5 | Çalıştığı kurumun radyasyondan korunma görevlisi olacak bilgiye sahiptir. | | | | | |
6 | Alanındaki araştırmalarda ekip içinde görev alabilir; aldığı görevin sorumluluğunu tek başına üstlenebilir ve yerine getirmek üzere bağımsız çalışma yürütebilir. | | X | | | |
7 | Her seviyedeki yeni bilgiyi alanla ilgili mevcut bildikleriyle yorumlayabilir ve birleştirebilir. | | X | | | |
8 | Teorik ve pratik çalışmalarda iletişim ve bilgisayar teknolojilerini verimli olarak kullanır. | | | | | |
9 | Teorik bilgiyi ve araştırma sonuçlarını sözel ya da yazılı olarak aktarabilir. | | | | | |
10 | Etik değerlere bağlıdır ve kurumsal sosyal sorumluluğa uygun davranır. | | | | | X |
11 | Klinik uygulamaların hasta ve personele en az radyasyon verecek şekilde planlamasını yapabilir. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 13 | 2 | 26 |
Rehberli Problem Çözme | 13 | 4 | 52 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 10 | 10 | 100 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 178 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(178/30) | 6 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
PROFESYONELLİK VE ETİK | SFZD2141570 | Güz Dönemi | 1+0 | 1 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Ayten ALTINTAŞ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Mahmut TOKAÇ, Prof.Dr. Ayten ALTINTAŞ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Meslek yaşamında karşılaşılabilecek etik ve hukuki sorunlarla baş edebilme becerisini kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Etiğin tarihçesi ve temel kavramlar,Etiğin tanımı ve alanları,Etik ilkeler,Felsefe ve etik,Sağlıkla ilgili yasal düzenlemeler,Sağlık kayıtlarının tutulması ve önemi,Hasta ve çalışan hakları ve güvenliği,Sağlık alanında ortaya çıkan etik sorunlar ve çözümlü vaka örnekleri,Sağlık alanında ortaya çıkan etik sorunlar ve çözümlü vaka örnekleri II,Sağlık alanında ortaya çıkan etik sorunlar ve çözümlü vaka örnekleri III,Öğrenci Sunumları,Öğrenci Sunumları,Öğrenci Sunumları,Değerlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Sağlık Fizikçilerinin karşılaşabilecekleri etik ve hukuki sorunlar | 10, 13, 3, 9 | A, E, F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Etiğin tarihçesi ve temel kavramlar | |
2 | Etiğin tanımı ve alanları | |
3 | Etik ilkeler | |
4 | Felsefe ve etik | |
5 | Sağlıkla ilgili yasal düzenlemeler | |
6 | Sağlık kayıtlarının tutulması ve önemi | |
7 | Hasta ve çalışan hakları ve güvenliği | |
8 | Sağlık alanında ortaya çıkan etik sorunlar ve çözümlü vaka örnekleri | |
9 | Sağlık alanında ortaya çıkan etik sorunlar ve çözümlü vaka örnekleri II | |
10 | Sağlık alanında ortaya çıkan etik sorunlar ve çözümlü vaka örnekleri III | |
11 | Öğrenci Sunumları | |
12 | Öğrenci Sunumları | |
13 | Öğrenci Sunumları | |
14 | Değerlendirme | |
Kaynak |
Öğretim üyesinin notları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Radyasyon Onkolojisi, nükleer tıp ve radyoloji alanında kullanılan radyasyon veren cihazların yapısı ve işleyişi hakkında temel bilgilere sahiptir. | | | | | |
2 | Radyasyon verici cihazların günlük, aylık ve yıllık kalite kontrol programlarını takip etmeyi ve uygulamayı bilir. | | | | | |
3 | Kliniğe yeni alınan cihazların kabulu ve hizmete sokması aşamasında yapılması gerekenleri bilir. | | | | | |
4 | Hastaların tedavi planlamasını yapma yeteneğine sahiptir. | | | | | |
5 | Çalıştığı kurumun radyasyondan korunma görevlisi olacak bilgiye sahiptir. | | | | | |
6 | Alanındaki araştırmalarda ekip içinde görev alabilir; aldığı görevin sorumluluğunu tek başına üstlenebilir ve yerine getirmek üzere bağımsız çalışma yürütebilir. | | X | | | |
7 | Her seviyedeki yeni bilgiyi alanla ilgili mevcut bildikleriyle yorumlayabilir ve birleştirebilir. | | X | | | |
8 | Teorik ve pratik çalışmalarda iletişim ve bilgisayar teknolojilerini verimli olarak kullanır. | | | | | |
9 | Teorik bilgiyi ve araştırma sonuçlarını sözel ya da yazılı olarak aktarabilir. | | | | | |
10 | Etik değerlere bağlıdır ve kurumsal sosyal sorumluluğa uygun davranır. | | | | | X |
11 | Klinik uygulamaların hasta ve personele en az radyasyon verecek şekilde planlamasını yapabilir. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 04/05/2023 - 15:42Son Güncelleme Tarihi: 04/05/2023 - 15:52