Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
PERİODONTOLOJİYİ TAMAMLAYICI KONULAR | PRDD1284260 | Bahar Dönemi | 2+8 | 6 | 12 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Nur BALCI |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Ayşe Ezel BERKER, Prof.Dr. Hilal TOYGAR, Doç.Dr. Nur BALCI, Dr.Öğr.Üye. Nurcan AKSAKA, Dr.Öğr.Üye. Emrah TÜRKMEN, Dr.Öğr.Üye. Caner ATALAY, Dr.Öğr.Üye. Meltem ÇAKIR, Dr.Öğr.Üye. Deniz ARSLAN |
Dersin Yardımcıları | Diş hekimliğinin diğer uzmanlık alanlarındaki öğretim üyelerinin yaptıkları çalışmaların periodontoloji ile ilişkilendirilmesi |
Dersin Amacı | Dersin amacı: Bu dersin amacı doktora eğitiminde multidisipliner yaklaşımla periodontal sağlığın tamamlayıcı öğelerini öğreterek doktora öğrencisinin hasta beklentileri göz önünde bulundurup doğru tedaviyi sunmasını sağlamaktır.
Dersin içeriği: Bu ders restoratif ve protetik değerlendirmede periodontal sağlığın etkisi, ortodontik diş hareketlerinin periodonsiyum üzerindeki etkisi ve prensipleri, periodonsiyumdaki endodontik süreçler, oklüzal değerlendirme, protetik materyallerin dişeti sağlığı ile ilişkisi gibi konuları içerir.
1. Multidisipliner yaklaşımla periodontal sağlığın tamamlayıcı öğelerini öğrenir.
2. Ortodontik diş hareketlerinin fizyolojik prensiplerini kavrayarak periodontal değerlendirmede bu bilgilerden yararlanır.
3. Ortodontik diş hareketleri ile periodontal rejenerasyonu ilişkilendirebilir.
4. Periodonsiyumdaki endodontik kaynaklı enfeksiyöz süreçlerin genel özelliklerini, klinik görünümlerini, teşhis ve tedavi yaklaşımları hakkında bilgi sahibi olur.
5. Protetik ve restoratif uygulamalar öncesi sağlıklı periodonsiyum oluşturma gerekliliğini anlar.
6. Restoratif tedavilerin planlama aşamasında iyi bir periodontal değerlendirme yapar.
7. Sabit, hareketli ve implant destekli protezlerin periodontal sağlıkla ilişkilerini kavrar.
8. Restoratif tedavilerde oklüzal değerlendirme yaparak uygun multidisipliner yaklaşımla doğru tedaviyi seçer.
9. Estetik bölgede uygulanacak protetik materyaller ile dişeti ilişkisini öğrenir.
|
Dersin İçeriği | Bu ders; ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
| | |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: | |
Ders Akışı
Kaynak |
Clinical Dentistry Daily Reference Guide 1st Edition
by William A. Jacobson (Author) |
Churchill's Pocketbooks Clinical Dentistry E-Book
by Crispian Scully, MD, PhD
series Churchill Pocketbooks |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Periodontoloji bilimine ilişkin temek ve ileri periodontal tedavilere yönelik kapsamlı bilgiye sahiptir. Alanıyla ilgili temek bilimsel soruları ve güncel araştırma başlıklarını bilir, bunlarla ilgili yeni hipotezler üretebilir. Periodontoloji ve İmplantoloji alanında tüm literatürlere hakimdir ve yenilikleri takip eder. | | | | | |
2 | Periodontoloji alanında temel ve ileri tedavi yöntemlerini uygulayabilir. Bu alanlarda temel araştırmalar yapabilir. Yeni yöntem ve teknikler geliştirebilir. Çalışma konusuyla ilgili araştırma projeleri tasarlayabilir ve bunları projelendirebilir. Araştırma sonuçlarını sözlü ve yazılı bildiri olarak sunabilir ve makale olarak yazabilir. | | | | | |
3 | Ekip içinde ve bağımsız olarak klinik uygulama yapabilir, bilimsel araştırma tasarlayabilir ve yürütebilir. Periodontoloji ve implantoloji alanında tedavi planlaması yapabilir ve uygulayabilir. | | | | | |
4 | Her seviyedeki yeni bilgiyi Periodontoloji alanındaki mevcut bilgileriyle birleştirebilir ve yorumlayabilir. | | | | | |
5 | Bilimsel ve klinik çalışmalarında iletişim becerisi ile yeni teknolojik gelişmeleri takip eder ve verimli olarak kullanır. Bilgisini sözlü y ada yazılı olarak aktarabilir ve bunu anadili dışında İngilizce olarak da yapabilir. Etik değerlere bağlı olarak sosyal sorumluluklarını yerine getirir. | | | | | |
6 | Klinik bilgilerini bilimsel araştırmaların sonuçlarıyla beraber değerlendirip, Periodontoloji alanında klinik uygulamalara fayda sağlamayı hedefler. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
PERİODONTOLOJİYİ TAMAMLAYICI KONULAR | PRDD1284260 | Bahar Dönemi | 2+8 | 6 | 12 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Nur BALCI |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Ayşe Ezel BERKER, Prof.Dr. Hilal TOYGAR, Doç.Dr. Nur BALCI, Dr.Öğr.Üye. Nurcan AKSAKA, Dr.Öğr.Üye. Emrah TÜRKMEN, Dr.Öğr.Üye. Caner ATALAY, Dr.Öğr.Üye. Meltem ÇAKIR, Dr.Öğr.Üye. Deniz ARSLAN |
Dersin Yardımcıları | Diş hekimliğinin diğer uzmanlık alanlarındaki öğretim üyelerinin yaptıkları çalışmaların periodontoloji ile ilişkilendirilmesi |
Dersin Amacı | Dersin amacı: Bu dersin amacı doktora eğitiminde multidisipliner yaklaşımla periodontal sağlığın tamamlayıcı öğelerini öğreterek doktora öğrencisinin hasta beklentileri göz önünde bulundurup doğru tedaviyi sunmasını sağlamaktır.
Dersin içeriği: Bu ders restoratif ve protetik değerlendirmede periodontal sağlığın etkisi, ortodontik diş hareketlerinin periodonsiyum üzerindeki etkisi ve prensipleri, periodonsiyumdaki endodontik süreçler, oklüzal değerlendirme, protetik materyallerin dişeti sağlığı ile ilişkisi gibi konuları içerir.
1. Multidisipliner yaklaşımla periodontal sağlığın tamamlayıcı öğelerini öğrenir.
2. Ortodontik diş hareketlerinin fizyolojik prensiplerini kavrayarak periodontal değerlendirmede bu bilgilerden yararlanır.
3. Ortodontik diş hareketleri ile periodontal rejenerasyonu ilişkilendirebilir.
4. Periodonsiyumdaki endodontik kaynaklı enfeksiyöz süreçlerin genel özelliklerini, klinik görünümlerini, teşhis ve tedavi yaklaşımları hakkında bilgi sahibi olur.
5. Protetik ve restoratif uygulamalar öncesi sağlıklı periodonsiyum oluşturma gerekliliğini anlar.
6. Restoratif tedavilerin planlama aşamasında iyi bir periodontal değerlendirme yapar.
7. Sabit, hareketli ve implant destekli protezlerin periodontal sağlıkla ilişkilerini kavrar.
8. Restoratif tedavilerde oklüzal değerlendirme yaparak uygun multidisipliner yaklaşımla doğru tedaviyi seçer.
9. Estetik bölgede uygulanacak protetik materyaller ile dişeti ilişkisini öğrenir.
|
Dersin İçeriği | Bu ders; ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
| | |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: | |
Ders Akışı
Kaynak |
Clinical Dentistry Daily Reference Guide 1st Edition
by William A. Jacobson (Author) |
Churchill's Pocketbooks Clinical Dentistry E-Book
by Crispian Scully, MD, PhD
series Churchill Pocketbooks |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Periodontoloji bilimine ilişkin temek ve ileri periodontal tedavilere yönelik kapsamlı bilgiye sahiptir. Alanıyla ilgili temek bilimsel soruları ve güncel araştırma başlıklarını bilir, bunlarla ilgili yeni hipotezler üretebilir. Periodontoloji ve İmplantoloji alanında tüm literatürlere hakimdir ve yenilikleri takip eder. | | | | | |
2 | Periodontoloji alanında temel ve ileri tedavi yöntemlerini uygulayabilir. Bu alanlarda temel araştırmalar yapabilir. Yeni yöntem ve teknikler geliştirebilir. Çalışma konusuyla ilgili araştırma projeleri tasarlayabilir ve bunları projelendirebilir. Araştırma sonuçlarını sözlü ve yazılı bildiri olarak sunabilir ve makale olarak yazabilir. | | | | | |
3 | Ekip içinde ve bağımsız olarak klinik uygulama yapabilir, bilimsel araştırma tasarlayabilir ve yürütebilir. Periodontoloji ve implantoloji alanında tedavi planlaması yapabilir ve uygulayabilir. | | | | | |
4 | Her seviyedeki yeni bilgiyi Periodontoloji alanındaki mevcut bilgileriyle birleştirebilir ve yorumlayabilir. | | | | | |
5 | Bilimsel ve klinik çalışmalarında iletişim becerisi ile yeni teknolojik gelişmeleri takip eder ve verimli olarak kullanır. Bilgisini sözlü y ada yazılı olarak aktarabilir ve bunu anadili dışında İngilizce olarak da yapabilir. Etik değerlere bağlı olarak sosyal sorumluluklarını yerine getirir. | | | | | |
6 | Klinik bilgilerini bilimsel araştırmaların sonuçlarıyla beraber değerlendirip, Periodontoloji alanında klinik uygulamalara fayda sağlamayı hedefler. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 01/02/2023 - 14:11Son Güncelleme Tarihi: 01/02/2023 - 14:12