Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İLERİ ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ | 3+0 | 3 | 8 |
Ders Programı | Salı 07:00-07:45 Salı 08:00-08:45 Salı 09:00-09:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Abdulbari BENER |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Abdulbari BENER |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bilimsel araştırmalarında kullanılabilecek ileri istatistiksel yöntemleri göstermektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Çok değişkenli istatistiksel yöntemlere giriş,Çok gözlü ki-kare testleri,Çoklu regresyon analizi yöntemleri,Lojistik regresyon analizi 1,Lojistik regresyon analizi 2,Probit analizi,ROC analizi,Tekrarlı ölçümlerde bir faktörlü varyans analizi,Tekrarlı ölçümlerde iki faktörlü varyans analizi,Bağımsız gruplarda bir yönlü varyans analizi,Bağımsız gruplarda iki yönlü varyans analizi,MANOVA,Sağkalım analizi yöntemleri 1,Sağkalım analizi yöntemleri 2; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
İstatistik sonuçlarını yorumlar. | 1, 10, 12, 14, 15, 18, 2, 3, 4, 6 | C |
Çok değişkenli istatistiksel yöntemleri bilgisayar üzerinde uygular. | 1, 10, 12, 14, 15, 18, 2, 3, 4, 6 | C |
Çok değişkenli istatistiksel yöntemleri özetler. | 1, 10, 12, 14, 15, 18, 2, 3, 4, 6 | C |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 10: Beyin Fırtınası, 12: Örnek Olay, 14: Bireysel Çalışma, 15: Problem Çözme, 18: Vaka Çalışması, 2: Soru - Cevap, 3: Tartışma, 4: Alıştırma ve Uygulama, 6: Gösterip Yapma |
Ölçme Yöntemleri: | C: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Çok değişkenli istatistiksel yöntemlere giriş | Kaynak 1 |
2 | Çok gözlü ki-kare testleri | Kaynak 2 |
3 | Çoklu regresyon analizi yöntemleri | Kaynak 3 |
4 | Lojistik regresyon analizi 1 | Kaynak 3 |
5 | Lojistik regresyon analizi 2 | Kaynak 3 |
6 | Probit analizi | Kaynak 4 |
7 | ROC analizi | Kaynak 5 |
8 | Tekrarlı ölçümlerde bir faktörlü varyans analizi | Kaynak 6 |
9 | Tekrarlı ölçümlerde iki faktörlü varyans analizi | Kaynak 6 |
10 | Bağımsız gruplarda bir yönlü varyans analizi | Kaynak5 |
11 | Bağımsız gruplarda iki yönlü varyans analizi | Kaynak 5 |
12 | MANOVA | Kaynak 4 |
13 | Sağkalım analizi yöntemleri 1 | Kaynak 2 |
14 | Sağkalım analizi yöntemleri 2 | Kaynak 2 |
Kaynak |
1. Advanced Statistics, Larry Stephens, McGraw Hill, 2004. 2. Bilgisayar istatistik ve tıp Dr. Murat Hayran, Dr. Oktay Özdemir. 3. Bilimsel araştırmalarda biyoistatistik prensip ve yöntemlerinin bilinçli kullanımı 4. Kadir Sümbüloğlu, Vildan Sümbüloğlu. 5. Paket programlar ile istatistiksel veri analizi Kazım Özdamar 1999-1-2. 6. Sağlık alanına özel istatistiksel yöntemler Kadir Sümbüloğlu. 7. Sağlık Araştırmaları İçin Temel İstatistik, Murat Hayran, Mutlu Hayran. 8. Tıbbi araştırmalarda istatistiksel analiz teknikleri “SPSS uygulamaları” Aziz Akgül. |
Örneklendirilmiş Bilimsel Araştırma Yöntemleri Prof. Dr. Veysel Sönmez, G. Füsun Alacapınar ANI YAYINCILIK |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Periodontoloji bilimine ilişkin temek ve ileri periodontal tedavilere yönelik kapsamlı bilgiye sahiptir. Alanıyla ilgili temek bilimsel soruları ve güncel araştırma başlıklarını bilir, bunlarla ilgili yeni hipotezler üretebilir. Periodontoloji ve İmplantoloji alanında tüm literatürlere hakimdir ve yenilikleri takip eder. | ||||||
0 | Periodontoloji alanında temel ve ileri tedavi yöntemlerini uygulayabilir. Bu alanlarda temel araştırmalar yapabilir. Yeni yöntem ve teknikler geliştirebilir. Çalışma konusuyla ilgili araştırma projeleri tasarlayabilir ve bunları projelendirebilir. Araştırma sonuçlarını sözlü ve yazılı bildiri olarak sunabilir ve makale olarak yazabilir. | ||||||
0 | Ekip içinde ve bağımsız olarak klinik uygulama yapabilir, bilimsel araştırma tasarlayabilir ve yürütebilir. Periodontoloji ve implantoloji alanında tedavi planlaması yapabilir ve uygulayabilir. | ||||||
0 | Her seviyedeki yeni bilgiyi Periodontoloji alanındaki mevcut bilgileriyle birleştirebilir ve yorumlayabilir. | ||||||
0 | Bilimsel ve klinik çalışmalarında iletişim becerisi ile yeni teknolojik gelişmeleri takip eder ve verimli olarak kullanır. Bilgisini sözlü y ada yazılı olarak aktarabilir ve bunu anadili dışında İngilizce olarak da yapabilir. Etik değerlere bağlı olarak sosyal sorumluluklarını yerine getirir. | ||||||
0 | Klinik bilgilerini bilimsel araştırmaların sonuçlarıyla beraber değerlendirip, Periodontoloji alanında klinik uygulamalara fayda sağlamayı hedefler. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |