Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KLİNİK PERİODONTOLOJİ I | 2+8 | 6 | 12 |
Ders Programı | Çarşamba 17:30-18:15 Çarşamba 18:30-19:15 Cuma 19:30-20:15 Cuma 20:30-21:15 Cuma 21:30-22:15 Cuma 22:30-23:15 Cumartesi 19:30-20:15 Cumartesi 20:30-21:15 Cumartesi 21:30-22:15 Cumartesi 22:30-23:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Nur BALCI |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Hilal TOYGAR, Doç.Dr. Nur BALCI, Dr.Öğr.Üye. Nurcan AKSAKA, Dr.Öğr.Üye. Emrah TÜRKMEN, Dr.Öğr.Üye. Caner ATALAY, Dr.Öğr.Üye. Meltem ÇAKIR, Dr.Öğr.Üye. Deniz ARSLAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dersin amacı: Bu dersin amacı doktora öğrencisine temel periodontoloji dersinde öğrendiği bilgileri harmanlayıp cerrahi olmayan periodontal tedaviyi uygulamalı olarak göstermektir. Dersin içeriği: Bu ders periodontal aletlerin sınıflandırılması, teşhis kriterleri, ölçüm teknikleri, cerrahi olmayan periodontal tedavinin uygulanması, plak kontrol yöntemleri gibi konuları içerir. 1. Periodontal aletleri kullanım alnalarına ve özelliklerine göre sınıflandırabilir. 2. Periodontal hastalığın teşhisinde kullanılan tanı kriterleri ve ölçüm tekniklerini öğrenir. 3. Periodontolojide kullanılan indeksleri betimleyebilir. 4. Periodontal tedaviyi planını tedavi fazları ile tartışır. 5. Diş yüzey temizliği ve kök yüzey düzeltme işlemini uygular. 6. Plak kontrol tekniklerini ve aygıtlarını tartışır. 7. Periodontal hastalıkta destekleyici periodontal tedavinin gerekliliğini ayırt eder. 8. Periodontal hastalıkta kemoterapötik ajanların farmakolojik etkilerini bilerek bu tür ajanların periodontal tedavideki yerini tartışır. 9. Cerrahi olmayan periodontal tedaviden sonra hasta idamesinin önemini kavrar. 10. Cerrahi olmayan periodontal tedavinin sonucunu değerlendirip ilave periodontal cerrahi gerekliliğine karar verebilir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; ; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
Kaynak |
Newman and Carranza's Clinical Periodontology and Implantology, 14th Edition |
Lindhe′s Clinical Periodontology and Implant Dentistry Niklaus P. Lang (Editör), Tord Berglundh (Editör), William V. Giannobile |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Periodontoloji bilimine ilişkin temek ve ileri periodontal tedavilere yönelik kapsamlı bilgiye sahiptir. Alanıyla ilgili temek bilimsel soruları ve güncel araştırma başlıklarını bilir, bunlarla ilgili yeni hipotezler üretebilir. Periodontoloji ve İmplantoloji alanında tüm literatürlere hakimdir ve yenilikleri takip eder. | ||||||
0 | Periodontoloji alanında temel ve ileri tedavi yöntemlerini uygulayabilir. Bu alanlarda temel araştırmalar yapabilir. Yeni yöntem ve teknikler geliştirebilir. Çalışma konusuyla ilgili araştırma projeleri tasarlayabilir ve bunları projelendirebilir. Araştırma sonuçlarını sözlü ve yazılı bildiri olarak sunabilir ve makale olarak yazabilir. | ||||||
0 | Ekip içinde ve bağımsız olarak klinik uygulama yapabilir, bilimsel araştırma tasarlayabilir ve yürütebilir. Periodontoloji ve implantoloji alanında tedavi planlaması yapabilir ve uygulayabilir. | ||||||
0 | Her seviyedeki yeni bilgiyi Periodontoloji alanındaki mevcut bilgileriyle birleştirebilir ve yorumlayabilir. | ||||||
0 | Bilimsel ve klinik çalışmalarında iletişim becerisi ile yeni teknolojik gelişmeleri takip eder ve verimli olarak kullanır. Bilgisini sözlü y ada yazılı olarak aktarabilir ve bunu anadili dışında İngilizce olarak da yapabilir. Etik değerlere bağlı olarak sosyal sorumluluklarını yerine getirir. | ||||||
0 | Klinik bilgilerini bilimsel araştırmaların sonuçlarıyla beraber değerlendirip, Periodontoloji alanında klinik uygulamalara fayda sağlamayı hedefler. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |