Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ORTODONTİK MUAYENE VE TANIORTD1146730Güz Dönemi2+026
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Hüsamettin OKTAY
Dersi VerenlerProf.Dr. Hüsamettin OKTAY
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıKliniğe başvuran hastaların ortodontik muayenesinde dikkat edilecek hususların bilinmesini ve ortodontik düzensizliklerin teşhisini ve mevcut düzensizliğin muhtemel etiyolojilerinin belirlenip yorumlanmasını sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Soy geçmişin İncelenmesi,Özgeçmişin incelenmesi I (Doğum şekli, Konuşma ve yürümeye başlayış dönemi ve Bebeklik dönemindeki beslenme şekli),Özgeçmişin incelenmesi II (Genel sağlık durumu ve Geçirdiği hastalıklar, Çocuğun sürekli aldığı ilaçlar),Özgeçmişin incelenmesi III (Geçirilen ameliyat ve yaralanmalar, Çocuğun alerjileri, Kötü alışkanlıkların varlığı, Sistemik veya lokal flor alınıp alınmadığı),Klinik muayenede hastanın genel görünüşünün ve davranışlarının incelenmesi,Yüz yapılarının ve dudakların incelenmesi,Solunum şeklinin incelenmesi,Yutkunmanın değerlendirilmesi ve yutkunma çeşitleri,Konuşmanın değerlendirilmesi,Çene fonksiyonun incelenmesi,Ağız içi yapılardan alveol kemiğinin incelenmesi,Dişetinin ve frenilumların ve boğaz bölgesinin incelenmesi,Dilin genel incelenmesi ve dil postürünün ayırıcı tanısı,Dişlerin, oklüzal ilişkisinin ve fonksiyonel oklüzal ilişkinin incelenmesi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Gelişim bozukluğunun genetik geçişli olup olmadığını anlar10, 16, 9A
Hastanın medikal ve dental özgeçmişi ile ortodontik bozuklukların etiyolojisi arasındaki ilişkileri ortaya koyar10, 16, 9A
Hastanın ortodontik tedavi için uygun olup olmadığını değerlendirir10, 16, 9A
Yüz yapıları ve kafa-yüz bölgesindeki fonksiyonlar ile ortodontik bozukluklar arasında ilişki kurar10, 16, 9A
Hastanın solunum, yutkunma, konuşma ve çene fonksiyonları ile ortodontik bozukluklar arasındaki ilişkileri değerlendirir10, 16, 9A
Ağız içinde yer alan yapıların şekil ve fonksiyonlarında ortaya çıkan değişiklikler ile ortodontik bozukluklar arasındaki ilişkileri açıklar 10, 16, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Soy geçmişin İncelenmesi
2Özgeçmişin incelenmesi I (Doğum şekli, Konuşma ve yürümeye başlayış dönemi ve Bebeklik dönemindeki beslenme şekli)
3Özgeçmişin incelenmesi II (Genel sağlık durumu ve Geçirdiği hastalıklar, Çocuğun sürekli aldığı ilaçlar)
4Özgeçmişin incelenmesi III (Geçirilen ameliyat ve yaralanmalar, Çocuğun alerjileri, Kötü alışkanlıkların varlığı, Sistemik veya lokal flor alınıp alınmadığı)
5Klinik muayenede hastanın genel görünüşünün ve davranışlarının incelenmesi
6Yüz yapılarının ve dudakların incelenmesi
7Solunum şeklinin incelenmesi
8Yutkunmanın değerlendirilmesi ve yutkunma çeşitleri
9Konuşmanın değerlendirilmesi
10Çene fonksiyonun incelenmesi
11Ağız içi yapılardan alveol kemiğinin incelenmesi
12Dişetinin ve frenilumların ve boğaz bölgesinin incelenmesi
13Dilin genel incelenmesi ve dil postürünün ayırıcı tanısı
14Dişlerin, oklüzal ilişkisinin ve fonksiyonel oklüzal ilişkinin incelenmesi
Kaynak
1. Dajani AS, Bisno AL, Chung KJ, Durack DT, Freed M, Gerber MA, et al. Prevention of bacterial endocarditis. recommendations by The American Heart Association. J Am Med Assoc 1990; 264: 2919-22. 2. Graber TM. Orthodontics: Principles and practice. Philadelphia-London-Toronto: W B Saunders Co. Third Ed. 1972: 397-467. 3. Moyers RE. Handbook of orthodontics. Chicago-London: Yearbook Medical Publishers Incorporated Third Ed. 1979: 275-346. 4. Nishikawa S, Tada H, Yamasaki A, Kasahara S, Kido J, Nagata T, Ishida H, and Wakano Y. Nifedipine-Induced Gingival Hyperplasia: A Clinical and in Vitro Study. J Of Periodontology 1991; 62(1): 30-35. 5. Proffit WR and Ackerman JL. Diagnosis and treatment planning in orthodontics. In: Graber TM and Swain BF, ed. Orthodontics: Current Principles and Techniques. St Louis, Toronto, Princeton: The CV Mosby Co 1985: 3-100. 6. Proffit WR and Ackerman JL. Orthodontic diagnosis: The development of a problem list. In: Proffit WR, ed. Contemporary Orthodontics. St Louis, Toronto, London: The CV Mosby Co 1986: 123-167. 7. Schlein RA, Kudlick EM, Reindorf CA, Gregory J, and Royal GC. Toothbrushing and transient bacteremia in patients undergoing orthodontic treatment. Am J Orthod Dentofac Orthop 1991; 99(5): 466-72. 8. Van der Linden FPGM, and Boersma H. Diagnosis and treatment planning in dentofacial orthopedics. London, Chicago, Berlin, Tokyo, Sao Paulo: Quintessence Co Ltd 1987: 69-86.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Ortodontik bozuklukların teşhis ve tedavisine yönelik kapsamlı bir bilgiye sahiptir.
X
2
Ortodonti alanıyla ilgili temel bilimsel soruları bilir.
X
3
Ortodonti alanı ile ilgili literatürü ve yeni gelişmeleri takip eder.
X
4
Tüm ortodontik tedavi yöntemlerini bağımsız olarak başarı ile uygular.
5
Temel araştırmaları ve araştırma sonuçlarını sözlü ve yazılı bildiri veya makale formuna aktarır.
6
Her seviyedeki yeni bilgiyi ortodonti alanı ile ilgili mevcut bilgileriyle yorumlar
X
7
Bilimsel ve klinik çalışmalarda meslektaşları ile iletişim kurar
X
8
Yeni teknolojik gelişmeleri verimli olarak kullanır.
X
9
Ortodonti ile ilgili teorik bilgiyi ve araştırma sonuçlarını sözel ya da yazılı olarak Türkçe veya İngilizce olarak aktarır.
X
10
Etik değerlere bağlı kalarak kurumsal ve sosyal sorumluluğa uygun davranır.
X
11
Hem klinik hem de temel araştırmalara önem vererek ortodonti biliminin esas hedefi olan klinik uygulama ve faydalılık ilkesine uygun davranır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati15230
Rehberli Problem Çözme15460
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler15230
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı12020
Genel Sınav ve Hazırlığı13030
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)170
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(170/30)6
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ORTODONTİK MUAYENE VE TANIORTD1146730Güz Dönemi2+026
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Hüsamettin OKTAY
Dersi VerenlerProf.Dr. Hüsamettin OKTAY
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıKliniğe başvuran hastaların ortodontik muayenesinde dikkat edilecek hususların bilinmesini ve ortodontik düzensizliklerin teşhisini ve mevcut düzensizliğin muhtemel etiyolojilerinin belirlenip yorumlanmasını sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Soy geçmişin İncelenmesi,Özgeçmişin incelenmesi I (Doğum şekli, Konuşma ve yürümeye başlayış dönemi ve Bebeklik dönemindeki beslenme şekli),Özgeçmişin incelenmesi II (Genel sağlık durumu ve Geçirdiği hastalıklar, Çocuğun sürekli aldığı ilaçlar),Özgeçmişin incelenmesi III (Geçirilen ameliyat ve yaralanmalar, Çocuğun alerjileri, Kötü alışkanlıkların varlığı, Sistemik veya lokal flor alınıp alınmadığı),Klinik muayenede hastanın genel görünüşünün ve davranışlarının incelenmesi,Yüz yapılarının ve dudakların incelenmesi,Solunum şeklinin incelenmesi,Yutkunmanın değerlendirilmesi ve yutkunma çeşitleri,Konuşmanın değerlendirilmesi,Çene fonksiyonun incelenmesi,Ağız içi yapılardan alveol kemiğinin incelenmesi,Dişetinin ve frenilumların ve boğaz bölgesinin incelenmesi,Dilin genel incelenmesi ve dil postürünün ayırıcı tanısı,Dişlerin, oklüzal ilişkisinin ve fonksiyonel oklüzal ilişkinin incelenmesi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Gelişim bozukluğunun genetik geçişli olup olmadığını anlar10, 16, 9A
Hastanın medikal ve dental özgeçmişi ile ortodontik bozuklukların etiyolojisi arasındaki ilişkileri ortaya koyar10, 16, 9A
Hastanın ortodontik tedavi için uygun olup olmadığını değerlendirir10, 16, 9A
Yüz yapıları ve kafa-yüz bölgesindeki fonksiyonlar ile ortodontik bozukluklar arasında ilişki kurar10, 16, 9A
Hastanın solunum, yutkunma, konuşma ve çene fonksiyonları ile ortodontik bozukluklar arasındaki ilişkileri değerlendirir10, 16, 9A
Ağız içinde yer alan yapıların şekil ve fonksiyonlarında ortaya çıkan değişiklikler ile ortodontik bozukluklar arasındaki ilişkileri açıklar 10, 16, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Soy geçmişin İncelenmesi
2Özgeçmişin incelenmesi I (Doğum şekli, Konuşma ve yürümeye başlayış dönemi ve Bebeklik dönemindeki beslenme şekli)
3Özgeçmişin incelenmesi II (Genel sağlık durumu ve Geçirdiği hastalıklar, Çocuğun sürekli aldığı ilaçlar)
4Özgeçmişin incelenmesi III (Geçirilen ameliyat ve yaralanmalar, Çocuğun alerjileri, Kötü alışkanlıkların varlığı, Sistemik veya lokal flor alınıp alınmadığı)
5Klinik muayenede hastanın genel görünüşünün ve davranışlarının incelenmesi
6Yüz yapılarının ve dudakların incelenmesi
7Solunum şeklinin incelenmesi
8Yutkunmanın değerlendirilmesi ve yutkunma çeşitleri
9Konuşmanın değerlendirilmesi
10Çene fonksiyonun incelenmesi
11Ağız içi yapılardan alveol kemiğinin incelenmesi
12Dişetinin ve frenilumların ve boğaz bölgesinin incelenmesi
13Dilin genel incelenmesi ve dil postürünün ayırıcı tanısı
14Dişlerin, oklüzal ilişkisinin ve fonksiyonel oklüzal ilişkinin incelenmesi
Kaynak
1. Dajani AS, Bisno AL, Chung KJ, Durack DT, Freed M, Gerber MA, et al. Prevention of bacterial endocarditis. recommendations by The American Heart Association. J Am Med Assoc 1990; 264: 2919-22. 2. Graber TM. Orthodontics: Principles and practice. Philadelphia-London-Toronto: W B Saunders Co. Third Ed. 1972: 397-467. 3. Moyers RE. Handbook of orthodontics. Chicago-London: Yearbook Medical Publishers Incorporated Third Ed. 1979: 275-346. 4. Nishikawa S, Tada H, Yamasaki A, Kasahara S, Kido J, Nagata T, Ishida H, and Wakano Y. Nifedipine-Induced Gingival Hyperplasia: A Clinical and in Vitro Study. J Of Periodontology 1991; 62(1): 30-35. 5. Proffit WR and Ackerman JL. Diagnosis and treatment planning in orthodontics. In: Graber TM and Swain BF, ed. Orthodontics: Current Principles and Techniques. St Louis, Toronto, Princeton: The CV Mosby Co 1985: 3-100. 6. Proffit WR and Ackerman JL. Orthodontic diagnosis: The development of a problem list. In: Proffit WR, ed. Contemporary Orthodontics. St Louis, Toronto, London: The CV Mosby Co 1986: 123-167. 7. Schlein RA, Kudlick EM, Reindorf CA, Gregory J, and Royal GC. Toothbrushing and transient bacteremia in patients undergoing orthodontic treatment. Am J Orthod Dentofac Orthop 1991; 99(5): 466-72. 8. Van der Linden FPGM, and Boersma H. Diagnosis and treatment planning in dentofacial orthopedics. London, Chicago, Berlin, Tokyo, Sao Paulo: Quintessence Co Ltd 1987: 69-86.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Ortodontik bozuklukların teşhis ve tedavisine yönelik kapsamlı bir bilgiye sahiptir.
X
2
Ortodonti alanıyla ilgili temel bilimsel soruları bilir.
X
3
Ortodonti alanı ile ilgili literatürü ve yeni gelişmeleri takip eder.
X
4
Tüm ortodontik tedavi yöntemlerini bağımsız olarak başarı ile uygular.
5
Temel araştırmaları ve araştırma sonuçlarını sözlü ve yazılı bildiri veya makale formuna aktarır.
6
Her seviyedeki yeni bilgiyi ortodonti alanı ile ilgili mevcut bilgileriyle yorumlar
X
7
Bilimsel ve klinik çalışmalarda meslektaşları ile iletişim kurar
X
8
Yeni teknolojik gelişmeleri verimli olarak kullanır.
X
9
Ortodonti ile ilgili teorik bilgiyi ve araştırma sonuçlarını sözel ya da yazılı olarak Türkçe veya İngilizce olarak aktarır.
X
10
Etik değerlere bağlı kalarak kurumsal ve sosyal sorumluluğa uygun davranır.
X
11
Hem klinik hem de temel araştırmalara önem vererek ortodonti biliminin esas hedefi olan klinik uygulama ve faydalılık ilkesine uygun davranır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 26/01/2023 - 10:46Son Güncelleme Tarihi: 26/01/2023 - 10:48